Wola Justowska, Chełm, Olszanica

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

Post autor: Kaszmir » 13 lut 2022, 21:16

ZTP chce linię która będzie dedykowana pasażerom lotniskowym. Jest to zrozumiałe bo pasażerowie "lotniskowi" oraz "codzienni" to dwie różne grupy, które do tego mogą się łatwo antagonizować.

Co do Kryspinowa, "352" wykonuje ledwie parę kursów, do tego jeździ tylko w weekendy. Jedyną jego przewagą nad "300" byłaby trasa, jednak i tak podejrzewam że "trzysetka" wtedy zbierałaby sporo plażowiczów. Też nie jestem przekonany czy o to chodzi.

I tak, jest potrzeba połączenia z Księcia Józefa w stronę Grunwaldzkiego. Obecnie zapewniają je tylko "101" (f60) oraz "219" (f120, do tego tylko w szczycie). Nie jest to aż tak duży potok jak w stronę Salwatora - który jednak jest lepszą opcją dla osób jadących do I obwodnicy - jednak i tak jest niemały. Przydałaby się jakaś mocniejsza linia.

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

Post autor: damian_krk2 » 13 lut 2022, 21:28

Scania_9640 pisze: 13 lut 2022, 20:11
mkm3 pisze: 13 lut 2022, 19:30 Jeśli 300 ma zostać na stałe to chcąc czy nie chcąc, w sezonie letnim powinna się zatrzymywać na przystanku Budzyń Zalew na Piaskach. A najlepiej niech wróci po remontach na Woli na trasę 252.
Skąd Ty bierzesz takie głupie pomysły to nie wiem, od plażowiczów będzie linia 352
Głupie pomysły? Wcaaale na podobnej trasie nie kursowały przegubowce na "209"

lolek-12
Specjalista
Posty: 462
Rejestracja: 18 lut 2020, 20:55
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

Post autor: lolek-12 » 13 lut 2022, 21:56

Co do Kryspinowa - kiedyś proponowałem, aby w sezonie letnim weekendowe (a może i popołudniowe w dni powszednie?) kursy 109 realizować jako 309 do ronda w Kryspinowie, a może i dołożyć drugie tyle ;) Bywało, że pasażerowie 269 narzekali na tłok i problem z wejściem do autobusu z powodu plażowiczów. W przypadku linii do lotniska, mam znajomych z Woli, którzy pracują właśnie na lotnisku, dla nich zabranie 252 to wymuszona przesiadka a raczej spacer z Borów z 792. Ale ile jest takich osób to trudno mi powiedzieć.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1807
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

Post autor: Scania_9640 » 13 lut 2022, 22:41

damian_krk2 pisze: 13 lut 2022, 21:28
Scania_9640 pisze: 13 lut 2022, 20:11
mkm3 pisze: 13 lut 2022, 19:30 Jeśli 300 ma zostać na stałe to chcąc czy nie chcąc, w sezonie letnim powinna się zatrzymywać na przystanku Budzyń Zalew na Piaskach. A najlepiej niech wróci po remontach na Woli na trasę 252.
Skąd Ty bierzesz takie głupie pomysły to nie wiem, od plażowiczów będzie linia 352
Głupie pomysły? Wcaaale na podobnej trasie nie kursowały przegubowce na "209"
Tylko w weekendy, a 300 jeśli już nawet zostanie, to będzie to linia strikte dla pasażerów lotniska, a nie dla plażowiczów, tak jak pisał również inny użytkownik wyżej

Co do 252 to tak, na wszystkich przystankach zniknęły tabliczki/naklejki

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1015
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

Post autor: yosujiro » 15 lut 2022, 5:11

Kaszmir pisze: I tak, jest potrzeba połączenia z Księcia Józefa w stronę Grunwaldzkiego. Obecnie zapewniają je tylko "101" (f60) oraz "219" (f120, do tego tylko w szczycie). Nie jest to aż tak duży potok jak w stronę Salwatora - który jednak jest lepszą opcją dla osób jadących do I obwodnicy - jednak i tak jest niemały. Przydałaby się jakaś mocniejsza linia.
Ostatnio dość często zdarza mi się wracając nad ranem z pracy mijać na Konopnickiej z pierwszym i jedynym kursem linii 229 do Ronda Grunwaldzkiego. Zwykle jedzie pełny, a nawet więcej niż pełny, bo chociażby dziś ludzie byli upchani jak sardynki. Więc zdecydowanie jest zapotrzebowanie na linię tamże.

Awatar użytkownika
sorig
Specjalista
Posty: 374
Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

Post autor: sorig » 20 mar 2022, 19:28

Myślę, że warte zauważenia: Wczoraj i dziś w ramach komunikacji zastępczej pod przystanek Kraków Olszanica zawitała komunikacja zastępcza obsługiwana sprinterami. Busy kursują ul. Powstania Styczniowego (mijają się tam) i nawracają przy stacji, w różnych miejscach, zależnie od tego jak każdemu kierowcy wygodniej.

pjetrek
Ekspert
Posty: 624
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

Post autor: pjetrek » 20 mar 2022, 20:49

A ciekawe jak z obsługą przystanku "Kraków Zakliki"? Czy jadą przez Podłużną i most na Rudawie?

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

Post autor: mkm3 » 20 mar 2022, 21:07

pjetrek pisze: 20 mar 2022, 20:49 A ciekawe jak z obsługą przystanku "Kraków Zakliki"? Czy jadą przez Podłużną i most na Rudawie?
Dokładnie tak. I nikt nie jęczy, że most czy zakręt przeszkadza.

tomta1
Ekspert
Posty: 649
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

Post autor: tomta1 » 21 mar 2022, 5:43

O, widzę, że znasz szczegóły ustaleń dot. uruchomienia komunikacji zastępczej na ul. Podłużnej. Mam nadzieję, że się podzielisz nimi z nami. Na przykład te dotyczące warunków udzielonych KMŁ przez ZDMK w zakresie parametrów pojazdu nienormatywnego, na który dopuścili przejazd przez ten most, oraz ile KMŁ musiało zapłacić za przejazd. Skoro wiesz, że „nikt nie jęczy”, to znaczy że znasz jakieś szczegóły – podziel się nimi, sam chętnie się dowiem, jakie parametry wskazało ZDMK, bo jestem ciekaw jakie są faktyczne parametry tego mostu ;)

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

Post autor: mkm3 » 19 kwie 2022, 12:10

tomta1 pisze: 21 mar 2022, 5:43 O, widzę, że znasz szczegóły ustaleń
Nie znam ustaleń, ale jak widzę, że autobus jedzie i dało się to załatwić to zachodzę w głowę dlaczego z mniejszym autobusem się już dawno nie dało tego załatwić. Koleje Małopolskie mają lepsze chody w mieście niż MPK?

tomta1
Ekspert
Posty: 649
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

Post autor: tomta1 » 20 kwie 2022, 6:12

Tu nie chodzi o — nomen omen — „chody”, tylko o konkretne warunki, jakie wskazuje zarządca drogi z uwagi na parametry obiektu inżynierskiego. Na pewno KMŁ za kilkanaście przejazdów sprinterem przez 2 dni musiało zapłacić wiele mniej, niż ZTP musiałoby płacić za codzienny przejazd autosanem. O ile stan mostu na to pozwala – bo tego też nie wiem.

Z tego, co mi wiadomo, temat komunikacji miejskiej na Zakliki z Mydlnik nie umarł w ZTP – chęci są. I o ile kwestie finansowe są zawsze do dogadania, o tyle kwestie bezpieczeństwa obiektu inżynierskiego oraz bezpieczeństwa ruchu drogowego to nie są rzeczy, które podlegają jakiejkolwiek dyskusji.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

Post autor: Kaszmir » 08 cze 2022, 16:29

W nawiązaniu do postu z tematu o Mydlnikach:
tomaszep42 pisze: 07 cze 2022, 20:21Np ja obawiam się że 152 zostanie na stałe w CK, a 792 zmieni się w 192 oraz skrócone 492...
Nie ma takich planów z tego co wiem. "152" zresztą stanowi najważniejsze połączenie na Woli Justowskiej - już raz (dziesięć lat temu) były plany by je stamtąd wyrzucić w ramach reformy komunikacyjnej, i zostały oprotestowane.

Natomiast śmiało możemy się spodziewać, że w dotychczasowej formie nie wróci "252". Nie zdziwiłbym się, gdyby na zachodnim odcinku to "152" przejęło jego funkcję i np. zostało wydłużone za Cmentarz Olszanicę. Była też rozważana jakaś linia miejska która zapewniłaby połączenie z Woli Justowskiej w stronę Jubilatu i r. Grunwaldzkiego (dawniej zapewniane przez "252"), jednak nie jestem pewny czy to aktualne.

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1015
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

Post autor: yosujiro » 08 cze 2022, 16:50

Co do 152, to od jakiegoś czasu chodzą plotki, że po remoncie KJ ma wrócić do MPK i zostać zelektryfikowana. Ale szczerze w to wątpię, bo trzeba by zamontować ładowarki w szczerym polu na Olszanicy oraz na Alei Przyjaźni, bo konserwator się nie zgodzi na montaż przy PC. Wtedy znowu musiałaby nastąpić zmiana i 502 do Centralnego, żeby 152 nie kręciło się bez potrzeby. Za dużo tych ale, żeby to miała być prawda, chociaż miasto ma ciśnienie na niską emisję w centrum.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1807
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

Post autor: Scania_9640 » 08 cze 2022, 19:31

yosujiro pisze: 08 cze 2022, 16:50 Co do 152, to od jakiegoś czasu chodzą plotki, że po remoncie KJ ma wrócić do MPK i zostać zelektryfikowana. Ale szczerze w to wątpię, bo trzeba by zamontować ładowarki w szczerym polu na Olszanicy oraz na Alei Przyjaźni, bo konserwator się nie zgodzi na montaż przy PC. Wtedy znowu musiałaby nastąpić zmiana i 502 do Centralnego, żeby 152 nie kręciło się bez potrzeby. Za dużo tych ale, żeby to miała być prawda, chociaż miasto ma ciśnienie na niską emisję w centrum.
Docelowo 152 i 502 mają być elektryczne

judash
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

Post autor: judash » 08 cze 2022, 20:15

Z tym "252" to kolejny cyrk i kompromitacja. Specjalnie mieszali z numeracją i 271, by x52 pojawiło się na Woli, aby teraz je likwidować. I znów - za zabawę urzędników płacą podatnicy.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 9 gości