Wola Justowska, Chełm, Olszanica

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

Post autor: mkm3 » 16 maja 2023, 18:57

Z poprawionego przetargu na linie KMK od 2024 wynika, że 192 pojedzie na trasie Chelm - Aleje - Krowodrza Górka, a 152 wróci na Cm. Olszanica z wariantami do Olszanica Bory. To ostatnie sugeruje, że nie będzie żadnej linii na lotnisko z tego rejonu, co jest SKANDALEM. Również fakt, że za nieco ponad 2 tygodnie ul. Królowej Jadwigi ma być otwarta, a nie ma informacji o KMK utwierdza mnie w przekonaniu, że ZTP chce musem przepchać swoje. No bo co, jeśliby już mieszkańcy się dowiedzieli o wszystkim? Męczyliby ich i protestowali. A tak zrobią swoje, powiedzą, że "będziemy monitorować" i wiadomo, że zostanie jak jest.

krawiec
Specjalista
Posty: 320
Rejestracja: 29 sie 2020, 23:23

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

Post autor: krawiec » 16 maja 2023, 20:18

Tego nie wiadomo. Linie aglo zostają w MPK.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

Post autor: Kaszmir » 16 maja 2023, 20:55

mkm3 pisze: 16 maja 2023, 18:57Z poprawionego przetargu na linie KMK od 2024 wynika, że 192 pojedzie na trasie Chelm - Aleje - Krowodrza Górka, a 152 wróci na Cm. Olszanica z wariantami do Olszanica Bory. To ostatnie sugeruje, że nie będzie żadnej linii na lotnisko z tego rejonu, co jest SKANDALEM. Również fakt, że za nieco ponad 2 tygodnie ul. Królowej Jadwigi ma być otwarta, a nie ma informacji o KMK utwierdza mnie w przekonaniu, że ZTP chce musem przepchać swoje. No bo co, jeśliby już mieszkańcy się dowiedzieli o wszystkim? Męczyliby ich i protestowali. A tak zrobią swoje, powiedzą, że "będziemy monitorować" i wiadomo, że zostanie jak jest.
Tak, we wtorek tydzień temu, na kolejnym spotkaniu w sprawie km do Górki Narodowej, podano że elektryczne "164" nie będzie mogło przejechać pod wiaduktem na Prądnickiej i że w zamian chcą tam skierować linię z Woli Justowskiej, czyli "192". Dla mnie decyzja słaba, to dalsze psucie tej linii. Najpierw wyrzucenie z lotniska ("292", wróć!), potem skierowanie krótkich autobusów przy okazji rozcięcia, a teraz wyrzucenie spod PK i Dw. Gł. Wschód.

Wcześniejsze plany były jednak jeszcze gorsze, był czas że ZTP chciało skierować linię od Muzeum Narodowego... do os. Podwawelskiego, jak dawne "252". Wtedy Wola Justowska w ogóle zostałaby odcięta od połączenia w stronę AGH czy pl. Inwalidów. Dziwi to bo urzędnicy już raz, w 2016, próbowali dokonać takiego odcięcia ("452" zamiast "x92") i musieli się ugiąć pod naporem protestów. Historia podobna jak ze "142", gdzie też wskutek protestów w 2014 oddano kursy do cm. Batowice (przynajmniej w weekendy), a w zeszłym roku je znów próbowano zabrać. Na szczęście z pomysłu "192" do os. Podwawelskiego się wycofano, jednak trasa do KG jest tylko trochę lepsza. Niewykluczone, że docelowo "192" pojedzie przez Podłużną do Mydlnik Wapiennika, to jednak (jeśli już) dopiero po uregulowaniu sytuacji z mostem na Zakliki z Mydlnik.

"152" i "192" mają mieć oba f15/20, do tego będą wymienione trasami od parku Decjusza: "152" przez Kasztanową do Cm. Olszanica / Olszanicy Borów, a "192" prosto ul. Królowej Jadwigi do Chełmu. Wynika to z tego, że "152" jest tu główną linią, a więcej pasażerów wsiada jednak na Kasztanowej.

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1014
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

Post autor: yosujiro » 16 maja 2023, 21:13

192 też może mieć problem z przejściem pod wiaduktem na Prądnickiej. Obecnie, bo AMZ jednak mają dość wysoko wypuszczony do góry wydech i nie wiadomo czy się zmieści, przyszłościowo bo w przetargu jest wpisana jako "eko", a ani gazowce, ani elektryki tam nie wejdą.

Jak czytam o puszczeniu 152 na Kasztanową, to mnie aż skręca. Jak rozumiem sens, tak nie rozumiem jakim cudem busy nie mogą jechać do Bronowic dwukierunkową ulicą Na Błonie, a znowu na równie wąską dla "normalnych" autobusów Kasztanową chce się przywrócić autobusy przegubowe, gdzie solówką czasami trzeba się nakombinować, żeby się zmieścić. Niby jedna dzielnica, a podwójne standardy...

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

Post autor: mkm3 » 16 maja 2023, 21:47

Kaszmir pisze: 16 maja 2023, 20:55 Niewykluczone, że docelowo "192" pojedzie przez Podłużną do Mydlnik Wapiennika, to jednak (jeśli już) dopiero po uregulowaniu sytuacji z mostem na Zakliki z Mydlnik.
Nowy most jeszcze bardzo długo nie powstanie. W ciągu najbliższych 10 lat nie sądzę. Mam wrażenie, że nic się nie dzieje w tym temacie. Nawet sygnalizacji świetlnej na obecnym nie potrafili przez te miesiące zamontować, żeby zachować połączenie KMK.
krawiec pisze: 16 maja 2023, 20:18 Tego nie wiadomo. Linie aglo zostają w MPK.
Jeśli 152 pojedzie wariantowo do Olszanicy Borów to na pewno nic więcej. Swego czasu po likwidacji 292, która kursowała co 20 min, gdy uruchomiono 252 z niższą częstotliwością, mówiono, że 252 bodajże co 30-40 min jest wystarczające.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1803
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

Post autor: Scania_9640 » 16 maja 2023, 22:20

yosujiro pisze: 16 maja 2023, 21:13 192 też może mieć problem z przejściem pod wiaduktem na Prądnickiej. Obecnie, bo AMZ jednak mają dość wysoko wypuszczony do góry wydech i nie wiadomo czy się zmieści, przyszłościowo bo w przetargu jest wpisana jako "eko", a ani gazowce, ani elektryki tam nie wejdą.

Jak czytam o puszczeniu 152 na Kasztanową, to mnie aż skręca. Jak rozumiem sens, tak nie rozumiem jakim cudem busy nie mogą jechać do Bronowic dwukierunkową ulicą Na Błonie, a znowu na równie wąską dla "normalnych" autobusów Kasztanową chce się przywrócić autobusy przegubowe, gdzie solówką czasami trzeba się nakombinować, żeby się zmieścić. Niby jedna dzielnica, a podwójne standardy...
Jak się Volvo mieści pod wiaduktem (jakimś cudem) to i AMZ się zmieści. Swoją drogą to chyba nawet Mercedes C2 jest wyższy od AMZów.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

Post autor: Kaszmir » 17 maja 2023, 10:46

Szkoda też linii "102". Przed remontem kursowała z całodziennym f24, nawet miało zostać f20 na stałe. I to zaczęło świetnie działać, linia na stałej trasie zyskała sporą popularność, była też przykładem że trasy obwodowe są potrzebne i mogą mieć duże wzięcie, jeśli tylko zapewni się na nich odpowiednią ofertę. Tymczasem w nowej rozpisce postanowiono ją ściąć do f30/40. Szkoda.

lukasmaj
Specjalista
Posty: 242
Rejestracja: 19 lut 2020, 13:44

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

Post autor: lukasmaj » 17 maja 2023, 10:58

Kaszmir pisze: 17 maja 2023, 10:46 Szkoda też linii "102". Przed remontem kursowała z całodziennym f24, nawet miało zostać f20 na stałe. I to zaczęło świetnie działać, linia na stałej trasie zyskała sporą popularność, była też przykładem że trasy obwodowe są potrzebne i mogą mieć duże wzięcie, jeśli tylko zapewni się na nich odpowiednią ofertę. Tymczasem w nowej rozpisce postanowiono ją ściąć do f30/40. Szkoda.
To preludium ujednolicania częstotliwości na liniach autobusowych, z którą między innymi Ty Kaszmir wiązałeś wielkie nadzieje. Sam jak wspominałeś prowadziłeś z ZTP rozmowy w tym zakresie. Może zabrakło konkretów w trakcie tych rozmów.
Większość z nas tutaj była zdania, że to właśnie tak się to skończy.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

Post autor: Kaszmir » 17 maja 2023, 13:38

lukasmaj pisze: 17 maja 2023, 10:58To preludium ujednolicania częstotliwości na liniach autobusowych, z którą między innymi Ty Kaszmir wiązałeś wielkie nadzieje. Sam jak wspominałeś prowadziłeś z ZTP rozmowy w tym zakresie. Może zabrakło konkretów w trakcie tych rozmów.
To nie wina ujednolicania tylko tego, jak jest wprowadzane. To tak jakby powiedzieć że zwolennicy rozbudowy sieci tramwajowej byli w błędzie bo miasto nie umie w tramwaj i wszędzie wali ekrany + wycinkę drzew. To nie wina tramwaju tylko realizacji.

Po pierwsze, skoro miało być f20 na "102", to gdyby wybrać całodzienny system f15, można było dać linii częstotliwość np. f15/30. Albo f30 i np. wspomagające "402" z KG do Chełmu, łącznie f15. Jednak ZTP uparło się na system f15/20 bo "częstotliwość co 20 minut to jest minimalna akceptowalna przez pasażerów" więc teraz będzie ścinanie linii peryferyjnych do f40. Ze "196" do Kozienickiej czy "106" do Skotnik to samo.

Druga sprawa, że z przetargu można wywnioskować że część linii będzie wyłączona z systemu (np. "175", "193"). Zatem "102" też można było zostawić w spokoju bo zasadniczo brak wzdłuż trasy innych linii, z którymi można by je skoordynować.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

Post autor: Kaszmir » 17 maja 2023, 20:23

Przykład, jak decyzje w ZTP potrafią zmieniać się z dnia na dzień. Tydzień temu ogłoszono pomysł "192" do Krowodrzy Górki, wczoraj dodano taki zapis do przetargu, a dziś... informacja jest już nieaktualna, ZTP się wycofuje z pomysłu. Takie info przekazano Radzie Dzielnicy IV.

„192” do Krowodrzy Górki, częstsze „152” i inne propozycje ZTP dla Woli Justowskiej
https://krabok.wordpress.com/2023/05/17 ... stowskiej/
Na szczęście okazuje się, że ZTP prawdopodobnie wycofa się z tej decyzji. Takie informacje otrzymałem dosłownie dzisiaj. "192" nie pojedzie do Krowodrzy Górki, choć jego nowa trasa nie jest jeszcze ustalona. Podobnie, nie ma decyzji jak w zamian rozwiązana zostanie kwestia ulicy Prądnickiej.

ant_sm
Specjalista
Posty: 379
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

Post autor: ant_sm » 17 maja 2023, 21:14

Kaszmir pisze: 17 maja 2023, 20:23 Przykład, jak decyzje w ZTP potrafią zmieniać się z dnia na dzień. Tydzień temu ogłoszono pomysł "192" do Krowodrzy Górki, wczoraj dodano taki zapis do przetargu, a dziś... informacja jest już nieaktualna, ZTP się wycofuje z pomysłu. Takie info przekazano Radzie Dzielnicy IV.
Nie od dziś wiadomo, że konikiem dyr. Franka są wszelkie rzeczy poza komunikacją miejską, a gdy sobie o niej przypomni to zaczyna robić takie zamieszanie, że zamiast czegoś pożytecznego to tylko wprowadza zamęt. Pamiętamy kontrowersyjne zmiany w tamtym roku w zakresie wielu linii, które sytuacji nie uzdrowiły, a wielu osobom skutecznie utrudniły dojazd. Ktoś rozsądny powinien wreszcie chwycić za jaja planowanie linii.

boms
Miłośnik
Posty: 55
Rejestracja: 13 wrz 2022, 1:55

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

Post autor: boms » 18 maja 2023, 2:08

Po jednym ze spotkań, zaproponowałem ZTP zmianę: skrócenie „164” nie do Nowego Kleparza, lecz przez Prądnicką, Fieldorfa-Nila do Krowodrzy Górki, co rozwiązałoby sporą część problemów. Urzędnikom propozycja się spodobała i obiecali ją przeanalizować. Okazuje się jednak, że nie może ona być wdrożona bo MPK szykuje się na dostawę autobusów elektrycznych, które mają trafić m.in. na „164” i które… nie zmieszczą się pod wiaduktem na Prądnickiej.
Żyjemy w naprawdę nienormalnym mieście skoro na pierwszym miejscu stawia się to by linia była elektryczna, a nie to żeby pasażerowie mieli lepszą i wygodniejszą ofertę. Zresztą jak to wygląda? MPK od tak sobie może wybierać jaka linia będzie w elektrykach, a która nie? ZTP nie ma na fanaberie MPK wpływu?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

Post autor: Kaszmir » 18 maja 2023, 8:39

ant_sm pisze: 17 maja 2023, 21:14Nie od dziś wiadomo, że konikiem dyr. Franka są wszelkie rzeczy poza komunikacją miejską, a gdy sobie o niej przypomni to zaczyna robić takie zamieszanie, że zamiast czegoś pożytecznego to tylko wprowadza zamęt. Pamiętamy kontrowersyjne zmiany w tamtym roku w zakresie wielu linii, które sytuacji nie uzdrowiły, a wielu osobom skutecznie utrudniły dojazd. Ktoś rozsądny powinien wreszcie chwycić za jaja planowanie linii.
Mam podobne odczucia. Szanuję dyr. Franka i uważam że jest wizjonerem - agloX, maksymalizacja, nadchodząca reforma biletowa. Nieraz zresztą jego pomysły są tak śmiałe, że są blokowane - tramwaj przez Podzamcze to jeden z wielu przykładów. Jednak jedna rzecz, która wypada słabo za jego kadencji, to planowanie linii oraz częstotliwości.

Już pierwsze pomysły, w 2016, były średnie. Może je pamiętacie - skierowanie "501" do Czyżyn Dworca (do starej Huty miało je zastąpić "452" oraz potem szczytowe "511"), czy odcięcie Woli Justowskiej od autobusu w stronę Pl. Inwalidów ("452" zamiast "192"). Jednak wysłuchano wtedy opinii mieszkańców i trasy poprawiono tak, że właściwie wszyscy chwalili. "501" pojechało do Bulwarowej, "511" do Stoków, a "452" zamieniło się z powrotem w "192" jadące aż do Czyżyn.

Inny przykład to synchronizacja linii na wspólnych ciągach. W 2018 wzmocniono "172" i "572" do f15, łącznie dając f7,5. Super, lecz zapomniano że tym samym ciągiem jedzie też "138" i wiele osób łapie je zamiennie. Wcześnie poza szczytem była koordynacja "138+172" do f10, a teraz nie ma jak tego zrobić bo jeden jeździ co 20 minut, drugi co 15. Takie kwiatki nie powinny się zdarzać.

lolek-12
Specjalista
Posty: 462
Rejestracja: 18 lut 2020, 20:55
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

Post autor: lolek-12 » 18 maja 2023, 9:42

Czy Karsan obecnie wykorzystywany do obsługi linii 700, normalnie tj. przed i po remoncie KJ jest gdzieś wykorzystywany czy stoi jako rezerwa dla 176?

suchy
Ekspert
Posty: 750
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

Post autor: suchy » 18 maja 2023, 10:54

boms pisze: 18 maja 2023, 2:08 Żyjemy w naprawdę nienormalnym mieście skoro na pierwszym miejscu stawia się to by linia była elektryczna, a nie to żeby pasażerowie mieli lepszą i wygodniejszą ofertę. Zresztą jak to wygląda? MPK od tak sobie może wybierać jaka linia będzie w elektrykach, a która nie? ZTP nie ma na fanaberie MPK wpływu?
Jeśli MPK ogłasza przetarg na zakup nowych autobusów ze środków unijnych, to zwykle trzeba w nim wpisać, na jakich liniach będą kursować te autobusy (patrz poprzedni przetarg na elektryki na 144, 173, 179 i 503). Jak potem MPK nie wyśle wozów na wskazane linie, to UE może nakazać zwrot dotacji - bo jest wykorzystana niezgodnie z przeznaczeniem.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość