Wola Justowska, Chełm, Olszanica

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1015
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

Post autor: yosujiro » 19 maja 2023, 15:48

Przez AK to za bardzo naokoło. Spokojnie by można było w dwie strony przez Zakliki, z Kasztanowej pętla przez Jeleniową i 28 Lipca, Park Decjusza, a na powrocie z Balickiej w Lindego, żeby wjechać na obecną zatokę i ominąć korek przy giełdzie. Po otwarciu KJ ruch na Zakliki zdecydowanie się zmniejszy i busiki spokojnie dałyby radę się "przebić" w stronę Mydlnik.

lolek-12
Specjalista
Posty: 462
Rejestracja: 18 lut 2020, 20:55
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

Post autor: lolek-12 » 19 maja 2023, 16:42

ZTP przed rozpoczęciem remontu Królowej Jadwigi wskazywało, że każdy typ pojazdu miałby od strony Chełmu problem, bo gdy się "przytuli" do wału Rudawy, aby przepuścić pojazdy jadące od Balickiej to wtedy nie wykona odpowiedniego najazdu na most.

Planują linię Mydlniki Wapiennik - Podłużna - Salwator od sierpnia/jesieni 2024, ale na nową przeprawę mostową tak szybko nie ma co liczyć. Sygnalizacja świetlna ponoć za droga.. to ja nie wiem jak oni chcą usprawnić to miejsce.

Po likwidacji linii 700 zostanie wolny Karsan. Zatem można by już nie upierać się przy busach Mobilisu, zamontować jakąś tymczasową sygnalizację przy moście i zrobić linię 126 na krótkiej trasie Mydniki Wapiennik / Wierzyńskiego - Kasztanowa co 40-60 min. Punkt socjalny i postój na Mydlniki Wapiennik. Długość trasy nie odbiega znacząco od linii 700. To taki pomysł na argument "nie ma pieniędzy", choć taki oficjalnie nie padł, ale można się domyślać, że przy obecnej sytuacji budżetowej będzie się ciąć co popadnie. Ważne jest, żeby jakiekolwiek połączenie ul. Balickiej z ul. Królowej Jadwigi istniało.

Parówczak
Specjalista
Posty: 225
Rejestracja: 20 sie 2022, 22:52

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

Post autor: Parówczak » 19 maja 2023, 17:31

Kaszmir pisze: 19 maja 2023, 13:04 Ładowarki są stawiane tam, gdzie są linie-kandydaci. Najlepszy przykładem "164", ładowarka będzie postawiona na Piaskach Nowych specjalnie pod tą linię.
Czy ładowarka nie powinna być na równym terenie? Na Piaskach Nowych pętla jest na pochyle. Myślę że elektryczny 164 pojedzie przez Czarnowiejską i Łobzów do Krowodrzy. A przez Prądnicką do Górki Narodowej trafi 194.

Bądź Wola Twoja
Miłośnik
Posty: 66
Rejestracja: 19 gru 2022, 14:25

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

Post autor: Bądź Wola Twoja » 19 maja 2023, 18:19

lolek-12 pisze: 19 maja 2023, 16:42 Punkt socjalny i postój na Mydlniki Wapiennik.
Na Mydlnikach dla kierowców dostępny jest jedynie toi-toi.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

Post autor: kot_feliks » 20 maja 2023, 7:09

suchy pisze: 19 maja 2023, 12:45 No to wiadomo, że jak podali sobie konkretne linie, to mają problem w okresie trwałości projektu. Dlatego tak jak pisałem, w tamtym przetargu na elektryki zamiast wskazywać te konkretne cztery linie 144, 173, 179 i 503, mogli bardzo ogólnie wpisać, np. "autobusy będą jeździły na liniach kursujących przez ATW".
Problem jak problem, przecież te umowy zawsze można aneksować, również pod kątem wskaźników. Szczerze, to nie znam chyba żadnej umowy, gdzie nie byłoby aneksów.

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1015
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

Post autor: yosujiro » 24 maja 2023, 12:47

Zakończenie przebudowy ul. Królowej Jadwigi
od 1.06.2023
102, 109, 134, 152, 192, 230, 252, 605, 609, 700, 702, 734, 752, 792, 902

Szanowni Pasażerowie,

Uprzejmie informujemy, że w związku z zakończeniem przebudowy ul. Królowej Jadwigi, od dnia 1.06.2023 roku (czwartek) zostanie ona otwarta dla ruchu. Jednocześnie, zostaną wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu linii autobusowych:

Linie dzienne:

linie 700, 702, 734, 752 i 792 – zostaną zlikwidowane;

linie 102, 109, 152 – zostaną przywrócone na stałe trasy i będą funkcjonować z częstotliwością jak przed rozpoczęciem remontu;
Uwaga! Przystanek Salwator dla linii 109 w kierunku Bielan będzie na stałe zlokalizowany na ul. Kościuszki, przed skrzyżowaniem z ul. Senatorską (słupek 03);

linia 134:
zostanie przywrócona na stałą trasę;
w dni wolne, w przypadku prognozowanej słonecznej pogody będzie kursować w godz. ok. 10:00 – 18:00 z częstotliwością zwiększoną do 10 minut;

linia 192 – zostanie przywrócona i będzie kursować po nowej stałej trasie: Nowy Kleparz – Al. Słowackiego – Al. Mickiewicza – Al. Focha – Królowej Jadwigi – Al. Modrzewiowa – Al. Kasztanowa – Chełmska – Olszanicka – Olszanica Bory / Cmentarz Olszanica;
przystanek początkowy Nowy Kleparz 05 będzie zlokalizowany na pętli, na stanowisku nr 7 (zgodnie ze SCHEMATEM), dodatkowo w kierunku Olszanicy Bory będzie funkcjonować przystanek przelotowy Nowy Kleparz 04 na Al. Słowackiego;
do przystanku Olszanica Bory będzie jak dotychczas realizowany co drugi kurs;
linia będzie kursować z częstotliwością jak przed rozpoczęciem remontu (co 20 minut we wszystkie dni tygodnia);

linia 230 – przystanek początkowy Bronowice Małe zostanie przywrócony do stałej lokalizacji, na ul. Na Błonie (słupek 05);

linia 252 – zostanie zlikwidowana;

linia 434:
będzie funkcjonować na dotychczasowej trasie w soboty i dni świąteczne w godz. ok. 10:00 – 18:00 z częstotliwością zmniejszoną do 20 minut;
do obsługi linii będzie ponownie kierowany autobus standardowy (o długości 12 metrów).

Linie nocne:

linie 605 i 902 – zostaną przywrócone na stałe trasy;

linia 609 – zostanie przywrócona i będzie funkcjonować według dotychczasowych zasad (tylko w noce pt/sb i sb/nd).

Zmiany w funkcjonowaniu przystanków:

Zostanie przywrócone funkcjonowanie przystanków: Strzelnica 01 i 02, Sielanka 01 i 02, Park Decjusza 01 oraz Stara Wola 01 w ich stałych lokalizacjach.
Przystanek Lajkonika 01 n/ż (w kierunku Chełmu i Olszanicy, uruchomiony “do pary” względem istniejącego wcześniej przystanku w kierunku centrum Krakowa) będzie na stałe obsługiwany przez wszystkie linie przejeżdżające ul. Królowej Jadwigi, tzn. linie 102, 134, 152, 192 i 902.
Zostaną zlikwidowane tymczasowe przystanki:
Strzelnica 72 i 74 (na ul. Wyrwy-Furgalskiego);
Jeleniowa 71 i 73 (w rejonie skrzyżowania ul. Jeleniowej i Leśnej);
Park Decjusza 71 i 72 (na ul. Królowej Jadwigi, po zachodniej stronie skrzyżowania z Al. Modrzewiową);
Zakamycze 72 (na ul. Rzepichy, w kierunku ul. Orlej i Księcia Józefa);
Zakliki SKA 72 i Pylna 72 (na ul. Zakliki z Mydlnik i Podłużnej);
Jesionowa 71, Hamernia 71 i Na Błonie 71 (na ul. Jesionowej i Na Błonie).

Zasady zachowania ważności biletów
Bilety okresowe wykupione na linię 252, których okres obowiązywania rozpoczyna się najpóźniej 31.05.2023 r., zachowują ważność (do końca ich obowiązywania) na całej trasie tej linii oraz na trasie linii 152 na odcinku Muzeum Narodowe / Cracovia Błonia – Chełm.
https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/211-2023

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

Post autor: Tramwajolog14 » 24 maja 2023, 12:56

yosujiro pisze: linia 192 – zostanie przywrócona i będzie kursować po nowej stałej trasie: Nowy Kleparz – Al. Słowackiego – Al. Mickiewicza – Al. Focha – Królowej Jadwigi – Al. Modrzewiowa – Al. Kasztanowa – Chełmska – Olszanicka – Olszanica Bory / Cmentarz Olszanica;
No i cięć ciąg dalszy...
Tym sposobem nie ma teraz ANI JEDNEJ linii z ATW do DGW, a były trzy (189, 192 i 208).

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

Post autor: kucyk » 24 maja 2023, 13:01

Tramwajolog14 pisze: 24 maja 2023, 12:56 No i cięć ciąg dalszy...
Tym sposobem nie ma teraz ANI JEDNEJ linii z ATW do DGW, a były trzy (189, 192 i 208).
Poczekajmy jeszcze do 24 czerwca. Wtedy zobaczymy skalę cięć. :(

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

Post autor: mkm3 » 24 maja 2023, 13:23

A sytuacja z kierowcami w MPK się poprawiła czy pogorszyła? Bo przy tej skali cięć to nawet już nie można tego zauważyć czy powodem jest tylko kasa. Przypominam, że z powodu braku kierowców wiele linii już pocięto, czy nie powinny zatem stopniowo ich przywracać? A likwidacja 252 to farsa. Całe 192 mogłoby jako 252 jechać na lotnisko!!!

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

Post autor: Kaszmir » 24 maja 2023, 13:42

"Hej, likwidujemy Wam 252, ale w zamian jeszcze skrócimy trasę 192" :D

Decyzja ze "192" zła. To dalsze rozmontowywanie linii. Było świetne "292", potem "192" do Huty, potem zostawiono ogryzek "192" obsługiwany AMZ-tami, a teraz jeszcze skraca się go do N. Kleparza. Czemu, ach czemu?

Mam wrażenie że coś bardzo złego stało się z ZTP w ostatnich dwóch-trzech latach. Wcześniej nie było aż tylu, aż tak kontrowersyjnych decyzji. A tu co zmiana, to gorsza i człowiek coraz bardziej tęskni za układem linii sprzed paru lat.

Jedyna dobra wieść to powrót "134" w weekendy do f10, kosztem obniżenia częstotliwości "434". Choć i tu ciężko nie uznać, że ZTP sprząta problemy które samo stworzyło, wszak "434" to wynalazek powstały w 2021, kosztem zabrania kursów "134". Jak dla mnie, mogliby go w ogóle zlikwidować i przerzucić tę brygadę na "134", może wystarczyłoby nawet na f7,5.

Adrian14
Ekspert
Posty: 802
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

Post autor: Adrian14 » 24 maja 2023, 14:02

Bardziej myślę, że jest jakiś dziwny układ z lotniskiem/taxi/kolejami???? Dlaczego MPK nie chce docierać regularnie co 15/20min na lotnisko. Nawet jeśli jest poza Krakowem to może autobus pomijać wszystkie przystanki od granicy miasta.

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1015
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

Post autor: yosujiro » 24 maja 2023, 14:13

Ja się zastanawiam kiedy i gdzie znowu skrócą 192, bo od Muzeum Narodowego do Kleparza, to raczej nie będzie w niej tłumów

M0096
Miłośnik
Posty: 97
Rejestracja: 27 cze 2022, 0:27

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

Post autor: M0096 » 24 maja 2023, 15:46

Tramwajolog14 pisze: 24 maja 2023, 12:56 No i cięć ciąg dalszy...
Tym sposobem nie ma teraz ANI JEDNEJ linii z ATW do DGW, a były trzy (189, 192 i 208).
Z drugiej strony wpychanie linii z Alej do tunelu Kalinowskiego tylko po to aby skończyła na DGW też było dość średnim pomysłem.
yosujiro pisze: 24 maja 2023, 14:13 Ja się zastanawiam kiedy i gdzie znowu skrócą 192, bo od Muzeum Narodowego do Kleparza, to raczej nie będzie w niej tłumów Obrazek
Ja myślę, że pomysł z zastąpieniem "164" na Prądnickiej przez "192" jeszcze nie umarł, więc "192" może skończyć na Krowodrzy Górce.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

Post autor: Kaszmir » 24 maja 2023, 15:59

Mi się wydaje, że przygotowują się już pod system f15/20. I żeby dać "192" w takiej częstotliwości, to "znaleźli" brygadę poprzez skrócenie linii. Ech :(

pjetrek
Ekspert
Posty: 624
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

Post autor: pjetrek » 24 maja 2023, 20:50

Pogorszy się też km nocna... Przez ostatnie pół roku mieszkańcy Bielan mogli się cieszyć nocką każdego dnia, a dodatkowo także Zakamycze miało dostęp do jakiejkolwiek km nocnej. Od czerwca mieszkańcy Bielan znów będą musieli sprawdzać jaki jest dzień tygodnia, a mieszkańcy Zakamycza brać taxi/ubera lub własne cztery kółka...

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 10 gości