Wola Justowska, Chełm, Olszanica

- Linie, trasy, rozkłady
pjetrek
Ekspert
Posty: 624
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

Post autor: pjetrek » 09 lut 2022, 18:06

Ja wiem, że numerki to kwestia drugorzędna, no ale, czasem można je ustawić tak żeby się dobrze kojarzyły :D

A tu mamy 734, które pokrywa się trasą (Kasztanowa) i końcówką z 192 i mamy 792... które pokrywa się trasą z 152 (dołem przez KJ) / 252 (Bory) :D
Rozumiem, że 792 powstało ze 192, ale obawiam się, że może być pomijane przez pasażerów bo zobaczą tylko x92 i od razu pomyślą, że tym to do domu nie dojadą...

ant_sm
Specjalista
Posty: 379
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

Post autor: ant_sm » 09 lut 2022, 22:09

Kaszmir pisze: 09 lut 2022, 17:07 Parę ciekawostek / absurdów z nowych rozkładów:

1) Totalny brak koordynacji autobusów z Cracovii do Chełmu. Np. "734" ma odjazdy 14:18, 15:18, 16:18, a "792"... zgadnijcie. 14:18, 15:18, 16:18 :D

2) "734" w dni powszednie wykona... całe 6 kursów rano i 6 popołudniu. Łącznie 12 / dzień. Już więcej ma w soboty, gdy będzie miało 14 kursów.

3) Jeszcze co do sobót na "734". Niby miało być f30, jednak przez sporo czasu jest f60 a brakujące kursy... zyskał "134", który będzie miał czasem f15 zamiast f30. Wygląda to tak, jakby musiano skrócić część "734" - czyżby ze względu na przerwy kierowców? Dla zachodniej Woli słabo.

4) Przesiadka "792" -> "300" dla jadących z Woli do Balic fatalna. Np. z kursów "792" dojeżdżających do Olszanicy tuż przed 8, 10, 12 itd., będą całe dwie minuty by przesiąść się na "300". Idziesz wolniej? Albo "792" zaliczył nawet drobne spóźnienie? To czekasz pół godziny na kolejne "300".

Ta organizacja będzie niestety mocnym kandydatem do komunikacyjnego bubla 2022. Rozumiem trudną sytuację, rozumiem ograniczenia, lecz to jak zignorowano jakąkolwiek koordynację częstotliwości - tego zrozumieć nie jestem w stanie.
W pełni się z Tobą zgadam. Zupełnie nie jestem w stanie pojąć sensu linii 734 szczególnie z tym rozkładem jazdy i brakiem koordynacji - tak jakby to liczba linii miała się zgadzać, a o pasażerach nikt nie myśli. To niestety jest jedno wielkie dziadostwo ze strony ZTP. Co więcej nie rozumiem sensu tych zmian, bo one oprócz usunięcia autobusów przegubowych i dołożenia 0,5 kursu na 102 w godzinach szczytu nie spowodowały znaczącego spadku samej liczby kursów w szczycie, a tylko pogorszenie jakościowe dojazdów. Więc skoro i tak wprowadza się linię zastępczą 734 to zawieszenie 252 na rzecz 300 jest co najmniej dziwne, jakby się miasto wstydziło tego co się dzieje na Królowej Jadwigi :twisted:.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

Post autor: Kaszmir » 10 lut 2022, 9:40

"734" ma mieć takt ze "134". Przynajmniej będzie f15 od Cracovii do Sielanki. Jednak rodzi to więcej absurdów niż pozytywów. Z Cracovii na Wolę będą "134+734" (f15/30) i "792" (f20). Raz że już tego nie da się skoordynować - stąd niektóre kursy pojadą stadnie, dwa że "734" pokrywa "134" tylko do Sielanki, a dalej jadą tylko "792" i "734", nieskoordynowane. Trochę tak, jakby zsynchronizować "501" ze "189", zamiast z "511" w pierwszej kolejności.

Czy naprawdę nie dało się zrobić "734" z f20 zamiast f30, dać numer "7x2" i skoordynować z "792"? Linia i tak ma kursów jak na lekarstwo.

A jeśli to rzeczywiście był problem, to lepsze chyba już było zniżenie "134" i "734" do f40 każda. Wtedy od Cracovii do Sielanki byłoby f10 ("134/734" + "792"), a dalej przynajmniej połowiczny takt "734" z co drugim kursem "792". W zamian za zejście do f40, można było dołożyć nawet kursowanie w międzyszczycie.

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

Post autor: mkm3 » 10 lut 2022, 10:49

Z drugiej strony nie ma się co oszukiwać - te takty i rozkłady będą fikcją. Tu każda linia jest dobrze opóźniona :) I tak myślę, że serio jedynym powodem niepuszczania żadnej linii przez Wolę pod lotnisko jest niepokazywanie turystom tego co się wyprawia na remontowanym odcinku. Szkoda, że pracowników lotniska ma się w głębokim poważaniu i będą dreptać z Borów do portu jak 300 nie pojedzie.

Mr. Passenger
Znawca
Posty: 184
Rejestracja: 22 sie 2020, 13:05
Lokalizacja: Ruczaj

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

Post autor: Mr. Passenger » 10 lut 2022, 11:27

Szczerze mówiąc to nie rozumiem dlaczego nie podciągnięto tych kursów "792" z Borów od razu do lotniska. W obie strony wyszłoby zaledwie około 2 km więcej, więc nie jest to wielki koszt, a dzięki temu Wola Justowska i Olszanica zachowałyby połączenie z Balicami

lolek-12
Specjalista
Posty: 462
Rejestracja: 18 lut 2020, 20:55
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

Post autor: lolek-12 » 10 lut 2022, 14:01

Mr. Passenger pisze: 10 lut 2022, 11:27 dlaczego nie podciągnięto tych kursów "792" z Borów od razu do lotniska
Myślę, że tak jak pisał mkm3 i ktoś wyżej, żeby przypadkiem turyści nie wsiedli i nie zobaczyli po jakich drogach jeżdżą krakowianie :D

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1015
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

Post autor: yosujiro » 10 lut 2022, 14:43

A i AMZty to niekoniecznie jest coś, czym powinni na dzień dobry po tych dziurach jeździć, bo one tylko potęgują negatywny odbiór tej ulicy

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1805
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

Post autor: Scania_9640 » 13 lut 2022, 18:52

Usunęli tabliczki 252, a nie jak zawsze zostawiali i przyklejali "linia czasowo zawieszona" zatem chyba chcą się jej pozbyć na zawsze i nie przywracać... Jak dla mnie to duży - będzie

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

Post autor: mkm3 » 13 lut 2022, 19:30

Jeśli 300 ma zostać na stałe to chcąc czy nie chcąc, w sezonie letnim powinna się zatrzymywać na przystanku Budzyń Zalew na Piaskach. A najlepiej niech wróci po remontach na Woli na trasę 252.

pjetrek
Ekspert
Posty: 624
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

Post autor: pjetrek » 13 lut 2022, 19:44

mkm3 pisze: 13 lut 2022, 19:30 Jeśli 300 ma zostać na stałe to chcąc czy nie chcąc, w sezonie letnim powinna się zatrzymywać na przystanku Budzyń Zalew na Piaskach. A najlepiej niech wróci po remontach na Woli na trasę 252.
Jeśli 300 ma zostać na stałe i być dedykowane dla lotniska, to nawet nie powinna się zatrzymywać przy zalewie. Chyba, że chcemy aby turyści z walizkami przeciskali się pomiędzy półnagimi i nie całkiem trzeźwymi plażowiczami, którzy właśnie wracają z plażingu...

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1805
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

Post autor: Scania_9640 » 13 lut 2022, 20:11

mkm3 pisze: 13 lut 2022, 19:30 Jeśli 300 ma zostać na stałe to chcąc czy nie chcąc, w sezonie letnim powinna się zatrzymywać na przystanku Budzyń Zalew na Piaskach. A najlepiej niech wróci po remontach na Woli na trasę 252.
Skąd Ty bierzesz takie głupie pomysły to nie wiem, od plażowiczów będzie linia 352

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

Post autor: mkm3 » 13 lut 2022, 20:19

Nie widzę w tym nic głupiego, jeśli 300 nie będzie miała tak dużego obłożenia, a ZTP usilnie będzie chciał ją utrzymywać to można ją wykorzystać również jako dojazd nad zalew. A jeśli 300 będzie zawalona pod dach samymi turystami na obecnej trasie bez obsługi Kryspinowa to wtedy jasne, że nie warto realizować tego pomysłu. Ale wątpię.

simon625
Pasażer
Posty: 48
Rejestracja: 03 sty 2022, 13:05

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

Post autor: simon625 » 13 lut 2022, 20:39

To zależy przede wszystkim od tego czy Gmina Liszki zdecyduje się na dokładanie do "300" i tym samym umożliwi zatrzymywanie się tej linii w Kryspinowie. Co do plażowiczów to oni mają dedykowaną dla nich "352" + "209". Mnie bardziej ciekawi czy "300" miałaby wzięcie na odcinku Kryspinów - Podwawelskie, ponieważ obecnie wszystkie linie z Kryspinowa jadą na Salwator (oprócz "219" z kilkoma kursami dziennie). Pytanie tylko czy mieszkańcy potrzebują takiego połączenia.

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 651
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

Post autor: MichalTyniec » 13 lut 2022, 21:03

simon625 pisze: 13 lut 2022, 20:39 To zależy przede wszystkim od tego czy Gmina Liszki zdecyduje się na dokładanie do "300" i tym samym umożliwi zatrzymywanie się tej linii w Kryspinowie. Co do plażowiczów to oni mają dedykowaną dla nich "352" + "209". Mnie bardziej ciekawi czy "300" miałaby wzięcie na odcinku Kryspinów - Podwawelskie, ponieważ obecnie wszystkie linie z Kryspinowa jadą na Salwator (oprócz "219" z kilkoma kursami dziennie). Pytanie tylko czy mieszkańcy potrzebują takiego połączenia.
219 przyjeżdża prawie pełne rano na Grunwaldzkie więc odpowiedź jest oczywista że wolą tu niż na Salwator.

Jamnik
Ekspert
Posty: 1117
Rejestracja: 25 sie 2020, 13:50

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

Post autor: Jamnik » 13 lut 2022, 21:16

Scania_9640 pisze: 13 lut 2022, 18:52 Usunęli tabliczki 252, a nie jak zawsze zostawiali i przyklejali "linia czasowo zawieszona" zatem chyba chcą się jej pozbyć na zawsze i nie przywracać...
Ale wszędzie usunęli? Bo od kiedy na większości przystanków są kasety, gdzie pojedynczo można wkładać i wyjmować liniówki z poszczególnymi numerami to chyba po prostu się je wyciąga, a nie bawi w zaklejanie.
Choć uważam te kasety za głupotę, bo już nieraz widziałem jak tabliczki leżały na ziemi albo po prostu ich nie było, bo zapewne ktoś sobie wziął...
Scania_9640 pisze: 13 lut 2022, 18:52Jak dla mnie to duży - będzie
Naprawdę tak ciężko napisać słowo "minus" i nie zmuszać innych do domyślania się o co Ci chodziło? :?
Ostatnio zmieniony 13 lut 2022, 21:24 przez Jamnik, łącznie zmieniany 5 razy.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 11 gości