Strona 2 z 40

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

: 24 lut 2020, 16:49
autor: Zieleńczanin
Kaszmir pisze: 24 lut 2020, 14:43 Wg mnie tomta1 ma dużo racji - skoro Dąbrowskiej dostało linię dalekosiężną, to jej wycofanie raczej nie wchodzi w grę. Zastanawiam się jednak, czy linia w stronę r. Mogilskiego to najlepszy wybór. Gdybym mieszkał przy Dąbrowskiej, to jadąc do centrum wolałbym podejść na tramwaj, niż rzadkie, opóźnione i jadące naokoło "192".

Może "192" byłoby lepsze jako szybkie połączenie z Alejami? Np. przez Al. 29 Listopada, Brogi (albo Lublańską), może nawet Bora-Komorowskiego? Taki szybki autobus do Alej mógłby mieć wzięcie, w dodatku nie dublowałby funkcjonalności tramwaju. Mógłby też podebrać paru pasażerów "152", bo z Huty na Wolę Justowską docierałby szybciej niż wspomniana linia. I wtedy "252" do piachu, "152" i "192" oba co 15 minut, to drugie wydłużone do Balic np. jako "292". Przy dobrych wiatrach można by zrobić koordynacje:
- "292" ze "159" (Wiślicka - Aleje)
- "292" ze "152" (Muzeum Narodowe - Wola Justowska)
- "152" z "502" (w międzyszczycie, Huta - centrum)

Alternatywnie, tak jak proponowaliście wcześniej, rozciąć "192" na pół. Tu jednak pewną komplikacją mogą być pojemności końcówek w centrum.
Może po tramwaju na Górkę Narodową "169" trafi do Czyżyn? Wtedy "192" do lotniska i na DGZ. Niestety Pilotów straci.
A gdyby tak Dąbrowskiej pojechało... "129"?

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

: 17 mar 2020, 10:47
autor: Kitek
Kaszmir pisze: 18 lut 2020, 18:19Mocne "152" co 7,5 minuty to byłoby coś, jednak może nie pomieścić się na I obwodnicy - tam już jest na granicy przepustowości.
Po kasacji "44" miejsce powinno być ;) Akurat wzrost częstotliwości "152" byłby bardzo korzystny, bo ta linia na środkowym odcinku jest przetłoczona. Myślę, że f~10 na tej linii byłoby idealne.

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

: 10 maja 2020, 0:02
autor: ABC
Co myślicie o połączeniu 252 i 424 w jedną linię?

Od poniedziałku obie linię będą kursować co 30 minut cały dzień i zaoszczędzi się na 4 kursach/h od Muzeum Narodowego do Podwawelskiego.

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

: 10 maja 2020, 6:24
autor: tomta1
Kiepski pomysł, bo wystarczy byle awaria/zatrzymanie/korek na odcinku od ATW do lotniska i synchronizacja między „124” a „424” poszła… no wiadomo gdzie.

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

: 10 maja 2020, 22:09
autor: kot_feliks
Ja się w ogóle zastanawiam, jakim sposobem w obliczu tych wszystkich cięć uchowała się... 252 do lotniska...

Czy w obliczu cięć aż takich, że poza szczytem główne linie tramwajowe / autobusowe kursowały co godzinę, nie sensowne było zawieszenie kursowania 252, a w zamian wydłużenie kursowania wybranych kursów 152 do lotniska?

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

: 11 maja 2020, 10:29
autor: Kaszmir
kot_feliks pisze: 10 maja 2020, 22:09Czy w obliczu cięć aż takich, że poza szczytem główne linie tramwajowe / autobusowe kursowały co godzinę, nie sensowne było zawieszenie kursowania 252, a w zamian wydłużenie kursowania wybranych kursów 152 do lotniska?
Nie wiem, czy nie chodziło też o aleję Kasztanową gdzie km opiera się na "192" i "252", przy czym ten pierwszy w ogóle jest zawieszony poza szczytami.

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

: 11 maja 2020, 10:42
autor: ABC
W zamyśle (252+424) chodziło o oszczędności na odcinku Muzeum Narodowe - Podwawelskie, szczególnie, że i tak na Konopnickiej zostaną 43 kursy/h w szczycie (nie liczę 304, które nie zatrzymuje się na Rondzie Grunwaldzkim).

Chyba, że skrócenie 152 do Chełmu i wydłużenie 192 do Lotniska z przywróceniem całodziennego kursowania też przyniesie oszczędność. Szczególnie, że numer 292 już istniał.

Ponadto ciekawe jak teraz wygląda zapełnienie 252, gdy w kwietniu lotnisko obsłużyło 52 pasażerów.

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

: 11 maja 2020, 12:24
autor: lolek-12
ABC pisze: 11 maja 2020, 10:42 Ponadto ciekawe jak teraz wygląda zapełnienie 252, gdy w kwietniu lotnisko obsłużyło 52 pasażerów.
"252" to nie tylko lotnisko, ale mieszkańcy Woli Justowskiej, Chełmu, Olszanicy, w tym Borów w Olszanicy, więc jacyś ludzie tam jeżdżą. Najwyżej mogli wybrane kursy skrócić do Olszanicy.

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

: 11 maja 2020, 12:41
autor: kot_feliks
Jasne, że jeżdżą, tak samo jak jeżdżą 4, 52, 139, 179, 503 itd...

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

: 04 cze 2020, 11:08
autor: Krakowianin
Od poniedziałku 192 skrócone do Dworca Głównego Wschód, i uruchomiona nowa linia 189

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

: 04 cze 2020, 11:11
autor: Kaszmir
Na początku roku chodziły słuchy że ZTP planuje rozcinać linie. Jak na razie plotki się sprawdzają - "156", "194", "184/484". Wczoraj ktoś pisał na fanpage'u pkk że od przyszłego tygodnia rozetną też "192" i tak rzeczywiście będzie. Pełen komunikat poniżej, a w skrócie:
- "192" skrócone na trasę Dworzec Główny Wschód - Chełm,
- w zamian nowa linia "189" Czyżyny Dworzec - Cracovia Stadion, po trasie "192" jednak niewjeżdżająca na Dw. Gł. Wschód (ominie go jak "501").

Tu zatem obie nowe połowy linii przynajmniej będą się spotykać, a nawet pokrywać na odcinku Dw. Gl. Wschód - Cracovia Stadion.
Szanowni Pasażerowie,

Uprzejmie informujemy, że od dnia 08.06.2020 r. (poniedziałek) zostaną wprowadzone następujące stałe zmiany w układzie linii autobusowych:

* linia 189 – zostanie uruchomiona nowa linia autobusowa kursująca po następującej trasie: Czyżyny Dworzec – Medweckiego – Dąbrowskiej – al. Andersa – Dobrego Pasterza – Lublańska – Młyńska – Pilotów – Olszyny – Brodowicza – Rondo Mogilskie – Lubomirskiego – Tunel św. Rafała Kalinowskiego – Pawia – al. Słowackiego – al. Mickiewicza – Dunin-Wąsowicza – Kałuży – Cracovia Stadion (powrót: Kałuży – al. Focha – al. Mickiewicza). Uwaga! Linia NIE będzie wjeżdżać na pętlę „Dworzec Główny Wschód”. Linia będzie obsługiwana przez Operatora Mobilis Sp. z o.o. i będzie kursować z częstotliwością co 20 minut w dni powszednie w godzinach szczytu oraz co 30 minut poza godzinami szczytu i w dni wolne;

* linia 192 – będzie kursować po nowej stałej (skróconej) trasie: ChełmDworzec Główny Wschód. Przystanek końcowo-początkowy „Dworzec Główny Wschód” będzie zlokalizowany na stanowisku wykorzystywanym dotychczas przez tę linię jako przystanek przelotowy w obu kierunkach. Linia będzie kursować z częstotliwością co 20 minut w dni powszednie w godzinach szczytu oraz co 30 minut poza godzinami szczytu i w dni wolne.

Zasady zachowania ważności biletów okresowych:

Bilety okresowe wykupione na linię 192, o okresie obowiązywania rozpoczętym najpóźniej w dniu 07.06.2020 r., zachowują ważność (do końca ich okresu ważności) na dotychczasowej trasie (do pętli Czyżyny Dworzec). Natomiast bilety o okresie obowiązywania rozpoczętym w dniu 08.06.2020 r. lub później zachowują ważność tylko na nowej trasie (do Dworca Głównego Wschód).
http://kmkrakow.pl/

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

: 04 cze 2020, 11:16
autor: pasazer_mobilisu
I czemu to ma służyć? Poza szczytem i w dni wolne f30 zamiast f20.

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

: 04 cze 2020, 11:25
autor: Kaszmir
pasazer_mobilisu pisze: 04 cze 2020, 11:16I czemu to ma służyć? Poza szczytem i w dni wolne f30 zamiast f20.
~f=30 uznaję za tymczasowe. Takie samo poza szczytem i w weekendy ma też "152", a linie zapewne będą skoordynowane.

Dla mnie zmiana ma plusy i minusy. Służyć ma pewnie temu by polepszyć koordynację ze "152" - obecnie, z racji na wydłużony środkowy odcinek, dało się "192" i "152" skoordynować tylko z jednej strony - albo na Woli (wtedy w Hucie jechały w odstępie paru minut), albo w Hucie (wtedy na Woli jechały w odstępie paru minut). A tak zapewne i "189", i "192" będą w takcie ze "152".

Doceniam też, że zachowano wszystkie ważne relacje. Z Huty linia była potrzebna do Alej, z Woli była potrzebna do Dworca. To miła odmiana po fatalnym rozcięciu "184/484".

Chyba wyjaśnia się też, skąd wzięto przegubowce na "138" - nie zdziwiłbym się, gdyby któraś z nowych połówek, albo obie, były w solówkach.

Minusy? Wg mnie to rozrzutność wzkm. Mamy kryzys, od września tną co mogą. Zabrano wzkm Sidzinie, Bronowicom, pasażerom "194", a także "184/484". A tu... lekką ręką dokłada się je na Alejach, gdzie i tak jest kilkanaście linii autobusowych. Można więc powiedzieć, że zabrano je Sidzinie czy Ruczajowi by dać na Aleje. Wobec cięć, czy naprawdę ważniejsza jest kolejna linia w centrum, niż sensowna obsługa rejonów które i tak mają niewystarczająco kursów? Naprawdę?

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

: 04 cze 2020, 11:37
autor: pasazer_mobilisu
Kaszmir pisze: 04 cze 2020, 11:25 ~f=30 uznaję za tymczasowe. Takie samo poza szczytem i w weekendy ma też "152", a linie zapewne będą skoordynowane.
Tego się obawiam, bo dobrze wiemy jak to z "tymczasowymi" zmianami bywa.
Kaszmir pisze: 04 cze 2020, 11:25 Doceniam też, że zachowano wszystkie ważne relacje. Z Huty linia była potrzebna do Alej, z Woli była potrzebna do Dworca. To miła odmiana po fatalnym rozcięciu "184/484".
To jest niespodzianka, na minus jednak 189 nie obsłuży DGW i w stronę Huty zostanie tylko 182, a tu naprawdę 192 robiło robotę.
Kaszmir pisze: 04 cze 2020, 11:25 Chyba wyjaśnia się też, skąd wzięto przegubowce na "192" - nie zdziwiłbym się, gdyby któraś z nowych połówek, albo obie, były w solówkach.
Tego nie rozumiem, piszesz ze wzięto przegubowce na "192" a dalej piszesz ze obie mogą być w solówkach.

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

: 04 cze 2020, 11:39
autor: lolek-12
pasazer_mobilisu pisze: 04 cze 2020, 11:37 To jest niespodzianka, na minus jednak 189 nie obsłuży DGW i w stronę Huty zostanie tylko 182, a tu naprawdę 192 robiło robotę.
Te wjazdy na DGW i tak są na siłę. Z Huty jest blisko z przystanku UE, a w stronę Huty powinien być słupek DGW bezpośrednio przed rondem.

Teraz pytanie, czy przeguby na "182" się uchowają, skoro "192" już będzie mieć dłuższy postój na DGW.

Zresztą może jeszcze chwila i "192" wchłonie "252" i wróci stare "292" :D