Czyżyny, Avia

- Linie, trasy, rozkłady
krawiec
Specjalista
Posty: 329
Rejestracja: 29 sie 2020, 23:23

Re: Czyżyny, Avia

Post autor: krawiec » 23 sty 2024, 0:07

Kaszmir pisze: 22 sty 2024, 17:36 Stamtąd do przystanku "AWF" jest ok. 450 metrów - zbyt dużo:
https://www.google.com/maps/dir/50.0750 ... ?entry=ttu
Korzystając z twierdzenia Pitagorasa, jest krócej. Idzie się aż 2 do 2,5 min. :)
Chodzę tamtędy to wiem :)

Castrosua
Miłośnik
Posty: 61
Rejestracja: 08 lut 2024, 20:17

Re: Czyżyny, Avia

Post autor: Castrosua » 13 mar 2024, 9:22

ZTP idzie w zaparte jeśli chodzi o powrót 142 do Czyżyn. Tak samo nie ma co liczyć na coś więcej niż 152 na Dąbrowskiej, choć większość wysiada pod Wandą i kontynuuje podróż w kierunku starej Huty.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5815
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Czyżyny, Avia

Post autor: Kaszmir » 04 kwie 2024, 10:52

Zastanawiam się, czy przez Życzkowskiego do Cogiteonu nie mogłoby pojechać "142"? Wydłużone wzdłuż swojej trasy sprzed 2022 czyli Na Stoku - ... - Al. Przyjaźni - DH Wanda - Dąbrowskiej - Al. Jana Pawła II (powrót: Medweckiego) - Życzkowskiego - Cogiteon.

Pasażerowie z Dąbrowskiej odzyskaliby połączenie z Hutą o które walczą od 2022 oraz możliwość powrotu z DH Wanda. Do tego w drugą stronę, mogliby też podjeżdżać do tramwajów w Czyżynach. Pracownicy z Życzkowskiego zyskują połączenie z Hutą, a także możliwość podjechania do tramwajów na AWF. Podobnie mieszkańcy osiedla Akademickiego. I ogólnie powstałaby linia, która spięłaby różne rejony Nowej Huty.

judash
Ekspert
Posty: 612
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Czyżyny, Avia

Post autor: judash » 04 kwie 2024, 11:02

"142" powinno jako alternatywa powrócić do Prądnika Czerwonego lub nawet dalej do Górki Narodowej. Jednak daje też nowy wachlarz możliwości, inny niż "193".
Przed wyborami mało krzyku o to było, a okazja niecodzienna, aby coś wysępić od miasta.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5815
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Czyżyny, Avia

Post autor: Kaszmir » 04 kwie 2024, 11:06

judash pisze: 04 kwie 2024, 11:02"142" powinno jako alternatywa powrócić do Prądnika Czerwonego lub nawet dalej do Górki Narodowej. Jednak daje też nowy wachlarz możliwości, inny niż "193".
Górka Narodowa potrzebuje połączenia w stronę Huty, jednak nie jestem przekonany czy "142" by się sprawdziło. Do 2012 linia na odcinku Czyżyny - Prądnik Czerwony miała niskie zapełnienia i stąd jej skrócenie. Trasa jednak była bardzo naokoło.

scyzor663
Znawca
Posty: 104
Rejestracja: 10 lis 2023, 9:36

Re: Czyżyny, Avia

Post autor: scyzor663 » 04 kwie 2024, 11:19

Kaszmir pisze: 04 kwie 2024, 10:52 Zastanawiam się, czy przez Życzkowskiego do Cogiteonu nie mogłoby pojechać "142"? Wydłużone wzdłuż swojej trasy sprzed 2022 czyli Na Stoku - ... - Al. Przyjaźni - DH Wanda - Dąbrowskiej - Al. Jana Pawła II (powrót: Medweckiego) - Życzkowskiego - Cogiteon.

Pasażerowie z Dąbrowskiej odzyskaliby połączenie z Hutą o które walczą od 2022 oraz możliwość powrotu z DH Wanda. Do tego w drugą stronę, mogliby też podjeżdżać do tramwajów w Czyżynach. Pracownicy z Życzkowskiego zyskują połączenie z Hutą, a także możliwość podjechania do tramwajów na AWF. Podobnie mieszkańcy osiedla Akademickiego. I ogólnie powstałaby linia, która spięłaby różne rejony Nowej Huty.
A nie uważacie, że 142 się aż za bardzo dubluje z 4? Może warto pomyśleć szerzej o zmianach w rejonie po otwarciu pętli na Wzgórzach i S7. Wg mnie brakuje bardzo pełnowymiarowej linii przez "stare" Krzesławice bo ze 149 to jest śmiech na sali.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5815
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Czyżyny, Avia

Post autor: Kaszmir » 04 kwie 2024, 15:34

scyzor663 pisze: 04 kwie 2024, 11:19A nie uważacie, że 142 się aż za bardzo dubluje z 4? Może warto pomyśleć szerzej o zmianach w rejonie po otwarciu pętli na Wzgórzach i S7. Wg mnie brakuje bardzo pełnowymiarowej linii przez "stare" Krzesławice bo ze 149 to jest śmiech na sali.
Dubluje na odcinku ok. 4 km. To stosunkowo dużo, z drugiej strony to tylko kilka przystanków. Mimo wszystko "142" obsługuje górne Stoki gdzie nie ma tramwaju. A gdyby kiedyś udało się wprowadzić całodniowy system taktu 7,5/15/30 to wtedy "142" mogłoby być skoordynowane z "4".

Trasa przez Ujastek jest o tyle ważna, że zapewnia dojazd do Zajezdni Nowa Huta, do Kombinatu oraz do Urzędu Pracy. Wg mnie to połączenie jest potrzebne, mieszkańcy rejonu walczyli o niego przy różnych okazjach. Może ewentualnie rozdzielić kursy i połowę skierować przez stare Krzesławice - byłoby to jakieś rozwiązanie. Nie jestem fanem rozdzielania linii, choć tu przynajmniej obie końcówki byłyby dalej wspólne, coś jak "122/422".

Zgadzam się, że po otwarciu S7 warto przemyśleć układ linii w rejonie ;)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 25 gości