Słabo się robi czytając ten artykuł i argumentację tych osób, nie twierdzę że samochód jest niepotrzebny bo też mam i trzeba zawieźć dzieci a faktycznie autobusem nie mam jak, ale tylko do tego się go używa lub na większe zakupy a reszta tylko komunikacja, i tam na pewno jest mnóstwo osób co by chciało ten autobus a nagle do artykułu znajdują samych anty co nawet konkretnych argumentów nie potrafią znaleźć.STADLER Tango pisze: ↑17 gru 2021, 21:02 Nowa publikacja odnoście komunikacji miejskiej do osiedla Avia.
W mojej opinii skoro mieszkańcy nie chcą tam autobusu, to lepiej pomyśleć o jakiejś innej linii w innej części miasta.
https://weekend.gazeta.pl/weekend/7,177 ... kancy.html
Czyżyny, Avia
-
- Ekspert
- Posty: 653
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Re: Czyżyny, Avia
Re: Czyżyny, Avia
Pytanie czy te akurat opinie są prawdziwe. Oprócz Przewodniczące Rady Dzielnicy, reszta to anonimowe osoby. Mogę Ci podobne opinie wymyślić od ręki - a akurat media już nieraz były przyłapane na tworzeniu sobie rzeczy na siłę, byle było kontrowersyjnie.
Re: Czyżyny, Avia
Avia przypomina mi łódzki Julianów czy gdyńskie Fikakowo.
Na Julianowie "mieszkańcy" przy propozycji wpuszczenia autobusu w osiedle głośno protestowali na spotkaniach konsultacyjnych. Ale po tych spotkaniach przychodziła większa grupa, która mówiła "my chcemy autobusu, ale tamci są głośniejsi".
Fikakowo to osiedle, które powstało już lata temu (20 lat dokładnie) i też były wielkie protesty przeciw autobusom i trolejbusom, do momentu jak trzeba było dowieźć dzieci do szkół w okolicy. Tam też większa część chciała autobusu od początku.
Na Julianowie "mieszkańcy" przy propozycji wpuszczenia autobusu w osiedle głośno protestowali na spotkaniach konsultacyjnych. Ale po tych spotkaniach przychodziła większa grupa, która mówiła "my chcemy autobusu, ale tamci są głośniejsi".
Fikakowo to osiedle, które powstało już lata temu (20 lat dokładnie) i też były wielkie protesty przeciw autobusom i trolejbusom, do momentu jak trzeba było dowieźć dzieci do szkół w okolicy. Tam też większa część chciała autobusu od początku.
Re: Czyżyny, Avia
Kiedy powstaną przystanki przy os. Avia? ZDMK liczy na oszczędności
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/kiedy ... 44641.html
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/kiedy ... 44641.html
– Działamy, żeby w przeciągu roku, maksymalnie dwóch uruchomić budowę, bo to dałoby możliwość utrzymania wszystkich decyzji i warunków. Musimy to zrobić jak najszybciej. Staramy się to przyspieszyć. Nie ukrywam, że z naszej strony chcemy, by ta budowa rozpoczęła się jeszcze w tym roku, ale nie chcę składać deklaracji, jak te środki zostaną rozplanowane – podsumował.
Re: Czyżyny, Avia
Ale chodzi tu o przystanki na wewnętrznym układzie Avii?
Re: Czyżyny, Avia
Nie będzie „198” do Avii
https://krabok.wordpress.com/2022/06/28 ... 8-do-avii/
https://krabok.wordpress.com/2022/06/28 ... 8-do-avii/
Ostatecznie jednak Miasto ugięło się pod głosami protestujących i również ta koncepcja została odrzucona. Jak się dowiedziałem, urzędnicy w końcu zrezygnowali z pomysłu uruchomienia autobusu "198" do Avii. W zamian planuje się obsłużyć komunikacyjnie ten rejon w inny sposób - taki, który powinien wzbudzić mniej protestów. Jaki? Cóż, po prostu powrócono do koncepcji budowy dodatkowych przystanków oraz przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną na Stella-Sawickiego, przy skrzyżowaniu z Orlińskiego. Wprawdzie dla mieszkańców wschodnich krańców Avii będzie to oznaczało nawet pół kilometra do podejścia, jednak pozostała część będzie mieć bliżej, w zamian dostając dostęp do linii dalekosiężnych obsługujących różne rejony Krakowa, a nie tylko lokalnej dowozówki jaką miało być "198". Na nowym przystanku zatrzymywałyby się m.in. "129" (dojazd do Dworca Głównego) i "178" (dojazd do Podgórza i Łagiewnik), a prawdopodobnie również przyspieszone "578" (dojazd do Ruczaju).
-
- Ekspert
- Posty: 781
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
- Lokalizacja: Zielonki
Re: Czyżyny, Avia
Szkoda, że ugięto się przed grupką krzykaczy.
-
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: Czyżyny, Avia
Świetnie, z "122" przez Mistrzejowicką zrezygnują bo Kapliczka, na "170" do Grębałowa też coś wymyślą. Tak wygląda życie w KrakowieKaszmir pisze: ↑28 cze 2022, 21:40 Nie będzie „198” do Avii
https://krabok.wordpress.com/2022/06/28 ... 8-do-avii/
Re: Czyżyny, Avia
Jaka kapliczka?damian_krk2 pisze: ↑29 cze 2022, 0:20 Świetnie, z "122" przez Mistrzejowicką zrezygnują bo Kapliczka, na "170" do Grębałowa też coś wymyślą. Tak wygląda życie w Krakowie
-
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: Czyżyny, Avia
Nie przekonuje mnie proponowana trasa "148" (Na Załęczu - Ciesielskiego - Al. Pokoju - Lema - Al. Jana Pawła II - SSE Czyżyny - Cogiteon). Rozumiem idee które przyświecały ZTP czyli:
- obsługa Ciesielskiego, wraz z wygodną przesiadką na tramwaje na al. Pokoju,
- wzmocnienie oferty na Lema jako połączenie al. Pokoju i Mogilskiej, w tym dojazd do M1 od strony Wieczystej,
- obsługa SSE Czyżyny i Cogiteonu.
Dla SSE Czyżyny taka linia jednak będzie średnią opcją. Można się spodziewać, że większość pracowników Strefy będzie korzystać ze "148" by podjechać na tramwaje. I tu zaczyna się problem. Przy Muzeum Lotnictwa nie ma przystanku autobusowego (i urzędnicy odmówili jego postawienia tamże), więc najbliższa przesiadka to... Wieczysta. Dla pracowników jadących w stronę Nowej Huty będzie to spore cofanie się, a przez to w praktyce połączenie będzie nieatrakcyjne. Wg mnie lepiej by linia skręcała z Życzkowskiego w stronę AWF gdzie jest istniejący przystanek autobusowy.
Pytanie też czy "148" realnie wspomoże "128" na Lema. Trudno uwierzyć, że dostanie f15/20, a przy mniejszej częstotliwości ani nie będzie szans na koordynację odjazdów, ani na realne wzmocnienie ciągu.
Pytanie co z przyszłością "124/424". Osobiście spodziewam się likwidacji po otwarciu tramwaju na Meissnera. Gdyby jednak zostały, to może lepszym pomysłem byłoby:
- wydłużenie "124/424" (pewnie jako jedna linia z f15/20) przez Lema, Al. Pokoju, Ciesielskiego do Na Załęczu,
- i uruchomienie "148" dedykowanego dla SSE Czyżyny i Cogiteonu na krótkiej trasie, np. do Czyżyn Dworca.
- obsługa Ciesielskiego, wraz z wygodną przesiadką na tramwaje na al. Pokoju,
- wzmocnienie oferty na Lema jako połączenie al. Pokoju i Mogilskiej, w tym dojazd do M1 od strony Wieczystej,
- obsługa SSE Czyżyny i Cogiteonu.
Dla SSE Czyżyny taka linia jednak będzie średnią opcją. Można się spodziewać, że większość pracowników Strefy będzie korzystać ze "148" by podjechać na tramwaje. I tu zaczyna się problem. Przy Muzeum Lotnictwa nie ma przystanku autobusowego (i urzędnicy odmówili jego postawienia tamże), więc najbliższa przesiadka to... Wieczysta. Dla pracowników jadących w stronę Nowej Huty będzie to spore cofanie się, a przez to w praktyce połączenie będzie nieatrakcyjne. Wg mnie lepiej by linia skręcała z Życzkowskiego w stronę AWF gdzie jest istniejący przystanek autobusowy.
Pytanie też czy "148" realnie wspomoże "128" na Lema. Trudno uwierzyć, że dostanie f15/20, a przy mniejszej częstotliwości ani nie będzie szans na koordynację odjazdów, ani na realne wzmocnienie ciągu.
Pytanie co z przyszłością "124/424". Osobiście spodziewam się likwidacji po otwarciu tramwaju na Meissnera. Gdyby jednak zostały, to może lepszym pomysłem byłoby:
- wydłużenie "124/424" (pewnie jako jedna linia z f15/20) przez Lema, Al. Pokoju, Ciesielskiego do Na Załęczu,
- i uruchomienie "148" dedykowanego dla SSE Czyżyny i Cogiteonu na krótkiej trasie, np. do Czyżyn Dworca.
Re: Czyżyny, Avia
Jeśli przystanek będzie w pobliżu skrzyżowania Życzkowskiego z Al. JP to jest kilka kroków od przystanku AWF.
A co z progami zwalniającymi na Życzkowskiego? Jeden jak nie więcej są murowane.
A co z progami zwalniającymi na Życzkowskiego? Jeden jak nie więcej są murowane.
Re: Czyżyny, Avia
W stronę Cogiteonu nie sądzę, by zrobiono przystanek. Przed skrzyżowaniem odpada bo autobus musiałby potem przecinać dwa pasy w lewo. Za skrzyżowaniem (po skręceniu w lewo w Życzkowskiego) z kolei jest tylko jeden pas i linia ciągła, więc autobus tamowałby ruch i tym samym prowadził do blokowania skrzyżowania.
Re: Czyżyny, Avia
Zbyt dosłownie potraktowałeś moje słowa. Przystanek mógłby być na wysokości Pantograf Café.Kaszmir pisze: ↑22 sty 2024, 16:47 W stronę Cogiteonu nie sądzę, by zrobiono przystanek. Przed skrzyżowaniem odpada bo autobus musiałby potem przecinać dwa pasy w lewo. Za skrzyżowaniem (po skręceniu w lewo w Życzkowskiego) z kolei jest tylko jeden pas i linia ciągła, więc autobus tamowałby ruch i tym samym prowadził do blokowania skrzyżowania.
Re: Czyżyny, Avia
Stamtąd do przystanku "AWF" jest ok. 450 metrów - zbyt dużo:
https://www.google.com/maps/dir/50.0750 ... ?entry=ttu
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość