scyzor663 pisze: ↑04 kwie 2024, 11:19A nie uważacie, że 142 się aż za bardzo dubluje z 4? Może warto pomyśleć szerzej o zmianach w rejonie po otwarciu pętli na Wzgórzach i S7. Wg mnie brakuje bardzo pełnowymiarowej linii przez "stare" Krzesławice bo ze 149 to jest śmiech na sali.
Dubluje na odcinku ok. 4 km. To stosunkowo dużo, z drugiej strony to tylko kilka przystanków. Mimo wszystko "142" obsługuje górne Stoki gdzie nie ma tramwaju. A gdyby kiedyś udało się wprowadzić całodniowy system taktu 7,5/15/30 to wtedy "142" mogłoby być skoordynowane z "4".
Trasa przez Ujastek jest o tyle ważna, że zapewnia dojazd do Zajezdni Nowa Huta, do Kombinatu oraz do Urzędu Pracy. Wg mnie to połączenie jest potrzebne, mieszkańcy rejonu walczyli o niego przy różnych okazjach. Może ewentualnie rozdzielić kursy i połowę skierować przez stare Krzesławice - byłoby to jakieś rozwiązanie. Nie jestem fanem rozdzielania linii, choć tu przynajmniej obie końcówki byłyby dalej wspólne, coś jak "122/422".
Zgadzam się, że po otwarciu S7 warto przemyśleć układ linii w rejonie