Czyżyny, Avia

- Linie, trasy, rozkłady
krawiec
Specjalista
Posty: 330
Rejestracja: 29 sie 2020, 23:23

Re: Czyżyny, Avia

Post autor: krawiec » 23 sty 2024, 0:07

Kaszmir pisze: 22 sty 2024, 17:36 Stamtąd do przystanku "AWF" jest ok. 450 metrów - zbyt dużo:
https://www.google.com/maps/dir/50.0750 ... ?entry=ttu
Korzystając z twierdzenia Pitagorasa, jest krócej. Idzie się aż 2 do 2,5 min. :)
Chodzę tamtędy to wiem :)

Castrosua
Miłośnik
Posty: 61
Rejestracja: 08 lut 2024, 20:17

Re: Czyżyny, Avia

Post autor: Castrosua » 13 mar 2024, 9:22

ZTP idzie w zaparte jeśli chodzi o powrót 142 do Czyżyn. Tak samo nie ma co liczyć na coś więcej niż 152 na Dąbrowskiej, choć większość wysiada pod Wandą i kontynuuje podróż w kierunku starej Huty.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5853
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Czyżyny, Avia

Post autor: Kaszmir » 04 kwie 2024, 10:52

Zastanawiam się, czy przez Życzkowskiego do Cogiteonu nie mogłoby pojechać "142"? Wydłużone wzdłuż swojej trasy sprzed 2022 czyli Na Stoku - ... - Al. Przyjaźni - DH Wanda - Dąbrowskiej - Al. Jana Pawła II (powrót: Medweckiego) - Życzkowskiego - Cogiteon.

Pasażerowie z Dąbrowskiej odzyskaliby połączenie z Hutą o które walczą od 2022 oraz możliwość powrotu z DH Wanda. Do tego w drugą stronę, mogliby też podjeżdżać do tramwajów w Czyżynach. Pracownicy z Życzkowskiego zyskują połączenie z Hutą, a także możliwość podjechania do tramwajów na AWF. Podobnie mieszkańcy osiedla Akademickiego. I ogólnie powstałaby linia, która spięłaby różne rejony Nowej Huty.

judash
Ekspert
Posty: 619
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Czyżyny, Avia

Post autor: judash » 04 kwie 2024, 11:02

"142" powinno jako alternatywa powrócić do Prądnika Czerwonego lub nawet dalej do Górki Narodowej. Jednak daje też nowy wachlarz możliwości, inny niż "193".
Przed wyborami mało krzyku o to było, a okazja niecodzienna, aby coś wysępić od miasta.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5853
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Czyżyny, Avia

Post autor: Kaszmir » 04 kwie 2024, 11:06

judash pisze: 04 kwie 2024, 11:02"142" powinno jako alternatywa powrócić do Prądnika Czerwonego lub nawet dalej do Górki Narodowej. Jednak daje też nowy wachlarz możliwości, inny niż "193".
Górka Narodowa potrzebuje połączenia w stronę Huty, jednak nie jestem przekonany czy "142" by się sprawdziło. Do 2012 linia na odcinku Czyżyny - Prądnik Czerwony miała niskie zapełnienia i stąd jej skrócenie. Trasa jednak była bardzo naokoło.

scyzor663
Znawca
Posty: 106
Rejestracja: 10 lis 2023, 9:36

Re: Czyżyny, Avia

Post autor: scyzor663 » 04 kwie 2024, 11:19

Kaszmir pisze: 04 kwie 2024, 10:52 Zastanawiam się, czy przez Życzkowskiego do Cogiteonu nie mogłoby pojechać "142"? Wydłużone wzdłuż swojej trasy sprzed 2022 czyli Na Stoku - ... - Al. Przyjaźni - DH Wanda - Dąbrowskiej - Al. Jana Pawła II (powrót: Medweckiego) - Życzkowskiego - Cogiteon.

Pasażerowie z Dąbrowskiej odzyskaliby połączenie z Hutą o które walczą od 2022 oraz możliwość powrotu z DH Wanda. Do tego w drugą stronę, mogliby też podjeżdżać do tramwajów w Czyżynach. Pracownicy z Życzkowskiego zyskują połączenie z Hutą, a także możliwość podjechania do tramwajów na AWF. Podobnie mieszkańcy osiedla Akademickiego. I ogólnie powstałaby linia, która spięłaby różne rejony Nowej Huty.
A nie uważacie, że 142 się aż za bardzo dubluje z 4? Może warto pomyśleć szerzej o zmianach w rejonie po otwarciu pętli na Wzgórzach i S7. Wg mnie brakuje bardzo pełnowymiarowej linii przez "stare" Krzesławice bo ze 149 to jest śmiech na sali.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5853
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Czyżyny, Avia

Post autor: Kaszmir » 04 kwie 2024, 15:34

scyzor663 pisze: 04 kwie 2024, 11:19A nie uważacie, że 142 się aż za bardzo dubluje z 4? Może warto pomyśleć szerzej o zmianach w rejonie po otwarciu pętli na Wzgórzach i S7. Wg mnie brakuje bardzo pełnowymiarowej linii przez "stare" Krzesławice bo ze 149 to jest śmiech na sali.
Dubluje na odcinku ok. 4 km. To stosunkowo dużo, z drugiej strony to tylko kilka przystanków. Mimo wszystko "142" obsługuje górne Stoki gdzie nie ma tramwaju. A gdyby kiedyś udało się wprowadzić całodniowy system taktu 7,5/15/30 to wtedy "142" mogłoby być skoordynowane z "4".

Trasa przez Ujastek jest o tyle ważna, że zapewnia dojazd do Zajezdni Nowa Huta, do Kombinatu oraz do Urzędu Pracy. Wg mnie to połączenie jest potrzebne, mieszkańcy rejonu walczyli o niego przy różnych okazjach. Może ewentualnie rozdzielić kursy i połowę skierować przez stare Krzesławice - byłoby to jakieś rozwiązanie. Nie jestem fanem rozdzielania linii, choć tu przynajmniej obie końcówki byłyby dalej wspólne, coś jak "122/422".

Zgadzam się, że po otwarciu S7 warto przemyśleć układ linii w rejonie ;)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5853
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Czyżyny, Avia

Post autor: Kaszmir » dzisiaj, 10:36

Wrzucam tu, temat dotyczy też Łęgu. Odnośnie do linii "148" Na Załączu - Cogiteon:
Według planów przedstawionych pod koniec ubiegłego roku, linia miałaby kursować co 15 minut w godzinach szczytu i co 30 minut poza nim, a w weekendy co 30 minut.
Przedstawiciel ZTP nie wyklucza też, że linia mogłaby zostać wydłużona – tak, by nie kończyła trasy przy Cogiteonie.
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/otwar ... 56476.html

Nie przekonuje mnie takt f30 poza szczytem i w weekendy. Raz, że jest zwyczajnie niski. Dwa, że o ile na większości trasy nie będzie z czym koordynować "148", to można by było je zsynchronizować na Lema ze "128" które ma f15/20/40. To tylko dwa przystanki, jednak linie mogłyby zapewnić mocne spięcie ciągów między Wieczystą a al. Pokoju. Jednak jeśli "148" dostanie f30 to nie będzie się dało tego zrobić i będą jeździć stadnie.

Do tego dopiero co ZTP nas przekonywało że system f15/20 jest optymalny, a tu proponuje kolejną linię z jeszcze inną częstotliwością. Chyba, że to zapowiedź rezygnacji z f20 poza szczytem i przejścia na system 7,5-15-30? To byłyby jakieś dobre wieści.

Zastanawia mnie też, gdzie takie "148" mogłoby być wydłużone. Do Mistrzejowic? Prądnika Czerwonego? Akurat ostatnio pojawiały się z tej dzielnicy propozycje przywrócenia "142" tamże, takie "148" byłoby jakimś wyjściem naprzeciw tym głosom. Wtedy Cogiteon byłby obsługiwany wjazdami kieszeniowymi?

Inna sprawa, że dalej nie jestem fanem takiej trasy "148". Zbyt pokręcona, a i z Życzkowskiego pierwszy miejsce gdzie będzie można się przesiąść na tramwaj to dopiero... Wieczysta.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 4 gości