Rozdział taboru - autobusy

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Rozdział taboru - autobusy

Post autor: prezes » 16 kwie 2021, 21:37

MichalTyniec pisze: 16 kwie 2021, 21:08 I Mpk tak wspaniałomyślnie samo z siebie wysyła przeguby na "503" gdzie normalnie jest tam 12m czy Ztp im kazało? Bo tam gdzie trzeba to nie można się doprosić.
Ale przecież na "503" normalnie kursują przeguby. Jedynie w weekend puszczane są 12-metrowce. Nie chcę wiedzieć co by było gdyby tych przegubów tam nie było. Linia ta byłaby drugim "304".

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 651
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Rozdział taboru - autobusy

Post autor: MichalTyniec » 16 kwie 2021, 21:46

prezes pisze: 16 kwie 2021, 21:37
MichalTyniec pisze: 16 kwie 2021, 21:08 I Mpk tak wspaniałomyślnie samo z siebie wysyła przeguby na "503" gdzie normalnie jest tam 12m czy Ztp im kazało? Bo tam gdzie trzeba to nie można się doprosić.
Ale przecież na "503" normalnie kursują przeguby. Jedynie w weekend puszczane są 12-metrowce. Nie chcę wiedzieć co by było gdyby tych przegubów tam nie było. Linia ta byłaby drugim "304".
No mi o weekend chodzi 🙂 czytałeś pierwszy post o zmianie od soboty?
To że jakiegoś puszczali ostatnio w niedzielę to wiadomo ale normalnie liniowo są 12m przypisane więc mnie interesuje kto za tą zmianę odpowiada.

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Rozdział taboru - autobusy

Post autor: prezes » 16 kwie 2021, 21:52

MichalTyniec pisze: 16 kwie 2021, 21:46 No mi o weekend chodzi 🙂 czytałeś pierwszy post o zmianie od soboty?
To że jakiegoś puszczali ostatnio w niedzielę to wiadomo ale normalnie liniowo są 12m przypisane więc mnie interesuje kto za tą zmianę odpowiada.
W weekend i tak jest zmniejszona eksploatacja przegubowców, więc posłanie ich na "503" raczej nie jest wielkim problemem. Nawet lepiej, że pomyślano o tym, bo lepiej, żeby przegubowce kursowały niż się marnowały w zajezdni, zwłaszcza, że linie kursujące przez Aleje notują nie najgorsze zapełnienia także w weekendy.

PS. Jeśli administracja to czyta to uprzejmie proszę o przeniesienie tej (na razie) krótkiej wymiany zdań do innego wątku tak, aby nie zaśmiecać działu Dzisiaj na mieście.

Jamnik
Ekspert
Posty: 1117
Rejestracja: 25 sie 2020, 13:50

Re: Rozdział taboru - autobusy

Post autor: Jamnik » 16 kwie 2021, 21:58

prezes pisze: 16 kwie 2021, 21:52Nawet lepiej, że pomyślano o tym, bo lepiej, żeby przegubowce kursowały niż się marnowały w zajezdni, zwłaszcza, że linie kursujące przez Aleje notują nie najgorsze zapełnienia także w weekendy.
Oczywiście, że dobrze. "503" lubi mieć konkretne zapełnienie w weekendy, zwłaszcza w niedziele przy chorej częstotliwości 30 min. Ale chodzi o to, czy MPK samo zdecydowało o puszczeniu elektrycznych przegubów w ramach kolejnego stopnia ekopropagandy, czy to była decyzja ZTP, a MPK grzecznie się zgodziło.

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 651
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Rozdział taboru - autobusy

Post autor: MichalTyniec » 16 kwie 2021, 21:59

prezes pisze: 16 kwie 2021, 21:52W weekend i tak jest zmniejszona eksploatacja przegubowców, więc posłanie ich na "503" raczej nie jest wielkim problemem. Nawet lepiej, że pomyślano o tym, bo lepiej, żeby przegubowce kursowały niż się marnowały w zajezdni, zwłaszcza, że linie kursujące przez Aleje notują nie najgorsze zapełnienia także w weekendy.
Ja nie mam nic przeciwko, niech jak najwięcej obsadzą przegubami ale to chodzi kto podjął taką decyzję, bo w tygodniu też przegubów jest masa wolna i można dać na "138" czy na "304" i jeszcze na coś innego ale jakoś się bronią rękami i nogami.

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 651
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Rozdział taboru - autobusy

Post autor: MichalTyniec » 16 kwie 2021, 22:07

Jamnik pisze: 16 kwie 2021, 21:58Oczywiście, że dobrze. "503" lubi mieć konkretne zapełnienie w weekendy, zwłaszcza w niedziele przy chorej częstotliwości 30 min. Ale chodzi o to, czy MPK samo zdecydowało o puszczeniu elektrycznych przegubów w ramach kolejnego stopnia ekopropagandy, czy to była decyzja ZTP, a MPK grzecznie się zgodziło.
No dokładnie o to mi chodzi kto🙂

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1402
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Rozdział taboru - autobusy

Post autor: pasazer_mobilisu » 16 kwie 2021, 22:23

MichalTyniec pisze: 16 kwie 2021, 21:08 I Mpk tak wspaniałomyślnie samo z siebie wysyła przeguby na "503" gdzie normalnie jest tam 12m czy Ztp im kazało? Bo tam gdzie trzeba to nie można się doprosić.
A dla przewoźnika co jest tańsze? Przejechanie 1km dieslem czy elektrykiem? Gdy w 2017 roku do ruchu wchodziła pierwsza partia elektryków pisano że ich wzkm jest sporo tańszy, jak jest teraz? Jeśli dalej tak jest to razem z ekopropagandą są już 2 powody, które mogły skłonić MPK do takiego ruchu.

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 651
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Rozdział taboru - autobusy

Post autor: MichalTyniec » 16 kwie 2021, 22:30

pasazer_mobilisu pisze: 16 kwie 2021, 22:23A dla przewoźnika co jest tańsze? Przejechanie 1km dieslem czy elektrykiem? Gdy w 2017 roku do ruchu wchodziła pierwsza partia elektryków pisano że ich wzkm jest sporo tańszy, jak jest teraz? Jeśli dalej tak jest to razem z ekopropagandą są już 2 powody, które mogły skłonić MPK do takiego ruchu.
No chyba taniej jednak 12m elektryk niż przegub, tak mi się wydaje.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1402
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Rozdział taboru - autobusy

Post autor: pasazer_mobilisu » 17 kwie 2021, 10:43

MichalTyniec pisze: 16 kwie 2021, 22:30 No chyba taniej jednak 12m elektryk niż przegub, tak mi się wydaje.
Raczej miałem na myśli spalinowe 12 vs elektryczne 18.
Elektryczne 12 vs elektryczne 18 na "chłopski rozum" obstawiałbym 12, ale jednak krótkie są kilka lat starsze i nie wiem np. jak w nich działa odzyskiwanie energii przy hamowaniu (o ile w ogóle). A poza tym propaganda elektryczna musi być :lol:

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozdział taboru - autobusy

Post autor: Kaszmir » 17 kwie 2021, 12:11

MichalTyniec pisze: 16 kwie 2021, 21:59Ja nie mam nic przeciwko, niech jak najwięcej obsadzą przegubami ale to chodzi kto podjął taką decyzję, bo w tygodniu też przegubów jest masa wolna i można dać na "138" czy na "304" i jeszcze na coś innego ale jakoś się bronią rękami i nogami.
Tak jak wspominałem, z "304" się nie udało ze względu na pojemność pętli w dni powszednie.

Zdjęcie przegubowców ze "138" było decyzją Przewoźnika, bez uzgodnienia z ZTP, które nawet wysyłało potem pisma w tej sprawie. Nie wiem jednak o co poszło - możliwe, że szkoda im było przegubowców na fatalny stan dróg na Mrozowej (?)

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Rozdział taboru - autobusy

Post autor: prezes » 17 kwie 2021, 12:41

Kaszmir pisze: 17 kwie 2021, 12:11 Tak jak wspominałem, z "304" się nie udało ze względu na pojemność pętli w dni powszednie.
Tak sobie myślę - nie wiem czy o to poszło. Czy problemu tego nie rozwiązałaby zamiana peronów na pętli w Wieliczce między "204"/"244" a "304"? Peron dla tych pierwszych linii jest nieco dłuższy, więc myślę, że w czasie postoju przegub powinien się tam bez problemu zmieścić, a na "204"/"244" i tak kursują autobusy 12-metrowe, w dodatku sumarycznie z lekko gorszym f~ niż "304", więc raczej nie powinny mieć problemu ze zmieszczeniem na mniejszym peronie.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozdział taboru - autobusy

Post autor: Kaszmir » 17 kwie 2021, 13:10

prezes pisze: 17 kwie 2021, 12:41Tak sobie myślę - nie wiem czy o to poszło. Czy problemu tego nie rozwiązałaby zamiana peronów na pętli w Wieliczce między "204"/"244" a "304"? Peron dla tych pierwszych linii jest nieco dłuższy, więc myślę, że w czasie postoju przegub powinien się tam bez problemu zmieścić, a na "204"/"244" i tak kursują autobusy 12-metrowe, w dodatku sumarycznie z lekko gorszym f~ niż "304", więc raczej nie powinny mieć problemu ze zmieszczeniem na mniejszym peronie.
Z tego co zrozumiałem (mogę się jednak mylić!) problemem jest brak miejsca na pozostałe brygady. Tzn. obecnie jakoś mieszczą się na przystanku dla wysiadających. Przy przegubowcach na "304", i częstym "204/244", i jeszcze pojawiającym się czasem "224", tego miejsca mogłoby zabraknąć.

W każdym razie nie chodzi o perony same w sobie, bo "904", czy "304" w niektóre święta, potrafiły być przegubowe.

lukasmaj
Specjalista
Posty: 242
Rejestracja: 19 lut 2020, 13:44

Re: Rozdział taboru - autobusy

Post autor: lukasmaj » 17 kwie 2021, 14:56

Kaszmir pisze: 17 kwie 2021, 13:10
prezes pisze: 17 kwie 2021, 12:41Tak sobie myślę - nie wiem czy o to poszło. Czy problemu tego nie rozwiązałaby zamiana peronów na pętli w Wieliczce między "204"/"244" a "304"? Peron dla tych pierwszych linii jest nieco dłuższy, więc myślę, że w czasie postoju przegub powinien się tam bez problemu zmieścić, a na "204"/"244" i tak kursują autobusy 12-metrowe, w dodatku sumarycznie z lekko gorszym f~ niż "304", więc raczej nie powinny mieć problemu ze zmieszczeniem na mniejszym peronie.
Z tego co zrozumiałem (mogę się jednak mylić!) problemem jest brak miejsca na pozostałe brygady. Tzn. obecnie jakoś mieszczą się na przystanku dla wysiadających. Przy przegubowcach na "304", i częstym "204/244", i jeszcze pojawiającym się czasem "224", tego miejsca mogłoby zabraknąć.

W każdym razie nie chodzi o perony same w sobie, bo "904", czy "304" w niektóre święta, potrafiły być przegubowe.
Moim zdaniem wystarczy zamienić miedzy sobą perony 244 z 304 i wtedy nie ma żadnego problemu. Jeżeli pojawi się następna brygada z 304 oczekiwać będzie na przystanku dla wysiadających (przy wjeździe na pętle). Na stanowisku obecnym 2x4 mieszczą się obok siebie bez problemu dwa przeguby, więc zmieści się 304 i 204. Ilość kursów 224 jest marginalna, a jeżeli tylko 224 stoi na przeszkodzie wysłania na 304 przegubow, to należy pilnie zmienić jej końcówkę.

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Rozdział taboru - autobusy

Post autor: prezes » 17 kwie 2021, 17:00

lukasmaj pisze: 17 kwie 2021, 14:56 Moim zdaniem wystarczy zamienić miedzy sobą perony 244 z 304 i wtedy nie ma żadnego problemu. Jeżeli pojawi się następna brygada z 304 oczekiwać będzie na przystanku dla wysiadających (przy wjeździe na pętle). Na stanowisku obecnym 2x4 mieszczą się obok siebie bez problemu dwa przeguby, więc zmieści się 304 i 204. Ilość kursów 224 jest marginalna, a jeżeli tylko 224 stoi na przeszkodzie wysłania na 304 przegubow, to należy pilnie zmienić jej końcówkę.
Akurat "204" i "244" są ze sobą skoordynowane i ich czasy postoju na pętli w Wieliczce są tak zaplanowane, aby linie te sobie nie wadziły, więc myślę, że z tego względu powinny mieć wspólny peron. Na spokojnie razem się zmieszczą na obecnym peronie "304". Linię "304" wówczas należałoby przenieść na większy peron, aby przeguby mogły się pomieścić, a jeśli chodzi o "224" to myślę, że z racji na jej małą ilość kursów nie powinno być problemu, aby pozostała na obecnym peronie.
Kaszmir pisze: 17 kwie 2021, 13:10 W każdym razie nie chodzi o perony same w sobie, bo "904", czy "304" w niektóre święta, potrafiły być przegubowe.
Linia "904" akurat ma peron wspólnie z "204"/"244", a jeśli chodzi o "304", to czy wówczas układ peronów był taki sam? W święta zazwyczaj też jest mniej kursów, więc może lekko wystające za peron przeguby aż tak nie przeszkadzały.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1805
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Rozdział taboru - autobusy

Post autor: Scania_9640 » 17 kwie 2021, 18:11

MichalTyniec pisze: 16 kwie 2021, 21:59Ja nie mam nic przeciwko, niech jak najwięcej obsadzą przegubami ale to chodzi kto podjął taką decyzję, bo w tygodniu też przegubów jest masa wolna i można dać na "138" czy na "304" i jeszcze na coś innego ale jakoś się bronią rękami i nogami.
Masa przegubów wolnych? No to pokaż te wolne. Bo kierowcą nie jesteś z tego co wiem. Po kilka sztuk stoi i to nie zawsze jeszcze sprawnych, i nie wystarczyło by nawet na obsłużenie jednej z linii, które wymieniłeś
prezes pisze: 17 kwie 2021, 17:00Akurat "204" i "244" są ze sobą skoordynowane i ich czasy postoju na pętli w Wieliczce są tak zaplanowane, aby linie te sobie nie wadziły, więc myślę, że z tego względu powinny mieć wspólny peron. Na spokojnie razem się zmieszczą na obecnym peronie "304". Linię "304" wówczas należałoby przenieść na większy peron, aby przeguby mogły się pomieścić, a jeśli chodzi o "224" to myślę, że z racji na jej małą ilość kursów nie powinno być problemu, aby pozostała na obecnym peronie.
prezes pisze: 17 kwie 2021, 17:00Linia "904" akurat ma peron wspólnie z "204"/"244", a jeśli chodzi o "304", to czy wówczas układ peronów był taki sam? W święta zazwyczaj też jest mniej kursów, więc może lekko wystające za peron przeguby aż tak nie przeszkadzały.
Kłopotem może być też pętla Dworzec Główny Zachód, nieraz stoją 3x 12m i ledwo się mieszczą bo stoją tam Taxi bodajże, to bez szans żeby stały tam 3x18m dając w sumie ponad 55 metrów. I czytałem też, że przystanki w Wieliczce są za małe na przeguby (że chodzi o bezpieczeństwo pasażerów) i warunkowo są puszczane tam przeguby na rezerwy czy WŚ.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości