Strona 2 z 13

Re: Rozdział taboru - autobusy

: 12 sty 2021, 8:07
autor: Jamnik
damian_krk2 pisze: 12 sty 2021, 7:44
Jamnik pisze: 09 sty 2021, 9:55
damian_krk2 pisze: 09 sty 2021, 8:33W tym okresie również na 139 mieliśmy 8-10 brygad z PW.
I na "139" tak zostało. Dalej jest sporo, ale właśnie ciekawi mnie, ile dokładnie.
Na 139 6xPW, na 172 4xPW
Mam nadzieję, że nie sprawdzałeś tego specjalnie ;)
Akurat od wczoraj wróciły na mapę wszystkie autobusy (poza oczywiście tymi, które mają zepsuty GPS), więc można sprawdzać :)

Re: Rozdział taboru - autobusy

: 12 sty 2021, 9:56
autor: damian_krk2
Jamnik pisze: 12 sty 2021, 8:07
damian_krk2 pisze: 12 sty 2021, 7:44
Jamnik pisze: 09 sty 2021, 9:55
I na "139" tak zostało. Dalej jest sporo, ale właśnie ciekawi mnie, ile dokładnie.
Na 139 6xPW, na 172 4xPW
Mam nadzieję, że nie sprawdzałeś tego specjalnie ;)
Akurat od wczoraj wróciły na mapę wszystkie autobusy (poza oczywiście tymi, które mają zepsuty GPS), więc można sprawdzać :)
Nie :lol: policzyłem z mapy

Re: Rozdział taboru - autobusy

: 12 sty 2021, 10:03
autor: Jamnik
A policzyłeś też DR558? Był wczoraj na "139", ale od pewnego czasu ma niesprawny GPS.

Re: Rozdział taboru - autobusy

: 12 sty 2021, 13:23
autor: damian_krk2
Jamnik pisze: 12 sty 2021, 10:03 A policzyłeś też DR558? Był wczoraj na "139", ale od pewnego czasu ma niesprawny GPS.
Tak

Re: Rozdział taboru - autobusy

: 18 sty 2021, 11:13
autor: damian_krk2
Na 139 mamy 7-8 brygad z PW

Re: Rozdział taboru - autobusy

: 19 sty 2021, 13:32
autor: fistaszek
Chciałbym się zapytać, dlaczego SU8,9 Electric nie kursują na "100"/"101"? Czy mają za słaby silnik, aby wyjechać na Kopiec Kościuszki? A może czas postoju na Osiedlu Podwawelskim jest za krótki, aby naładować autobus? Czy jest jeszcze jakiś inny problem, na który ja nie wpadłem? Szczerze mówiąc, nie wyobrażam sobie, żeby bez żadnych przeciwwskazań nikt nie wpadł na to, że te autobusy mogą kursować na "100"/"101", dlatego się pytam :) .

Re: Rozdział taboru - autobusy

: 19 sty 2021, 16:53
autor: damian_krk2
fistaszek pisze: 19 sty 2021, 13:32 Chciałbym się zapytać, dlaczego SU8,9 Electric nie kursują na "100"/"101"? Czy mają za słaby silnik, aby wyjechać na Kopiec Kościuszki? A może czas postoju na Osiedlu Podwawelskim jest za krótki, aby naładować autobus? Czy jest jeszcze jakiś inny problem, na który ja nie wpadłem? Szczerze mówiąc, nie wyobrażam sobie, żeby bez żadnych przeciwwskazań nikt nie wpadł na to, że te autobusy mogą kursować na "100"/"101", dlatego się pytam :) .
Myślę że chodzi o takt ładowań 124/424. Przy ładowarce na OP gdy odjeżdża jeden 124/424 to od razu podjeżdża drugi do ładowania. I z silnikiem też może być różnie. Niewykluczone że jest za słaby.

Re: Rozdział taboru - autobusy

: 15 lut 2021, 11:41
autor: Kitek
Z komentarzy z Kraboka ;)
ZTP właśnie wymusza na MPK by nie kasowało przegubowców po dostawie nowych autobusów – dzięki czemu łączna liczba takich pojazdów się zwiększa.

Re: Rozdział taboru - autobusy

: 15 lut 2021, 12:14
autor: Jamnik
Kitek pisze: 15 lut 2021, 11:41 Z komentarzy z Kraboka ;)
ZTP właśnie wymusza na MPK by nie kasowało przegubowców po dostawie nowych autobusów – dzięki czemu łączna liczba takich pojazdów się zwiększa.
ZTP se może wymuszać, a MPK i tak zrobi, co będzie chciało. Oby jednak jak najmniej tych przegubowców zostało wycofanych.

Re: Rozdział taboru - autobusy

: 23 mar 2021, 9:03
autor: Jamnik
Strona "Niezależny Transportowy" zapytała MPK o kwestię wycofywania autobusów przez nowe elektryki. Przewoźnik odpowiedział w swoim stylu:
"Takich decyzji jeszcze nie ma. Ostateczne decyzje zostaną podjęte po zakończeniu dostaw i analizie potrzeb dodatkowej obsługi komunikacyjnej. Stanie się to nie wcześniej niż w połowie 2021 r."
Link do posta na FB: https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 3492915623

Oczywiście niektóre typy autora posta są z kosmosu, bo nie wyobrażam sobie pozbycia się DR765-768 z 2013, mając 2 lata starsze 23 sztuki SU 18 III. DR777 na pewno nie zostanie odstawiony, bo to Euro 6. Jest jednak ciekawy i niestety nienapawający optymizmem komentarz:
[...]Z tego co trochę podyskutowałem nieoficjalnie na prezentacji, wynika że chcą wycofywać seriami z minimalną ilością przerzutów między zajezdnami. Będą się także starać wymienić tabor w stosunku 1:1[...]

Re: Rozdział taboru - autobusy

: 23 mar 2021, 9:52
autor: MichalTyniec
Jamnik pisze: 23 mar 2021, 9:03 Strona "Niezależny Transportowy" zapytała MPK o kwestię wycofywania autobusów przez nowe elektryki. Przewoźnik odpowiedział w swoim stylu:
"Takich decyzji jeszcze nie ma. Ostateczne decyzje zostaną podjęte po zakończeniu dostaw i analizie potrzeb dodatkowej obsługi komunikacyjnej. Stanie się to nie wcześniej niż w połowie 2021 r."
Link do posta na FB: https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 3492915623

Oczywiście niektóre typy autora posta są z kosmosu, bo nie wyobrażam sobie pozbycia się DR765-768 z 2013, mając 2 lata starsze 23 sztuki SU 18 III. DR777 na pewno nie zostanie odstawiony, bo to Euro 6. Jest jednak ciekawy i niestety nienapawający optymizmem komentarz:
[...]Z tego co trochę podyskutowałem nieoficjalnie na prezentacji, wynika że chcą wycofywać seriami z minimalną ilością przerzutów między zajezdnami. Będą się także starać wymienić tabor w stosunku 1:1[...]
Jeżeli z minimalną ilością przerzutów między zajezdniami to by wskazywało że wywalą wszystkie mercedesy bo za nie wchodzą elektryki, DR742-745 bo też na woli siedzą, mleczaki z huty i być może tyle bo to już jakieś 40 wozów, choć jeżeli w stosunku 1 do 1 to z Płaszowa też może coś polecieć ale ja nie widzę w tym poście żeby pisali że wymiana ma iść 1 do 1.

Re: Rozdział taboru - autobusy

: 23 mar 2021, 10:53
autor: Jamnik
Jeśli z minimalną ilością przerzutów to spokojnie DR742-745 (jeśli ich nie odstawią) można przenieść z powrotem na Płaszów, a DR765-768 i 777 na Bieńczyce tak jak ostatnio pisałem. 9 wozów do przeniesienia to nie tak dużo. Pamiętajmy też, że wymiana 1:1 nie musi oznaczać przegub za przegub i nadal uważam, że powinno się jakąś część starych BU wyciąć. Poza tym 50 elektryków za nic nie zastąpi 50 diesli i MPK mocno się zdziwi jak przy większych mrozach nie będzie miało co wyjechać na linie.

Chyba trzeba już skończyć te domysły, co pójdzie w odstawkę, bo już tyle wersji się pojawiało... I tak dowiemy się dopiero najwcześniej w czerwcu.
MichalTyniec pisze: 23 mar 2021, 9:52ja nie widzę w tym poście żeby pisali że wymiana ma iść 1 do 1.
Jest w zacytowanym komentarzu.

Re: Rozdział taboru - autobusy

: 23 mar 2021, 10:56
autor: Kaszmir
Biorąc pod uwagę, że elektryki wymagają 30-minutowych przerw i zwiększenia liczby brygad - nie wyobrażam sobie wymiany 1:1.

Re: Rozdział taboru - autobusy

: 23 mar 2021, 11:12
autor: MichalTyniec
Jamnik pisze: 23 mar 2021, 10:53Jest w zacytowanym komentarzu.
Fakt, w komentarzu jest😉ale to się wszystko tak zmienia że nie ma sobie co do głowy przybierać, przyjadą wszystkie elektryki to w wakacje już wszystko będzie wiadomo co sprzedadzą a co zostawią.

Re: Rozdział taboru - autobusy

: 16 kwie 2021, 21:08
autor: MichalTyniec
Kaszmir pisze: 16 kwie 2021, 18:16 W sobotę na "503" wylądują przegubowe elektryki:
Przegubowe elektryczne autobusy 🚌 będą kursować na kolejnej miejskiej linii. Od najbliższej soboty, 17 kwietnia będą z nich mogli korzystać w weekendy pasażerowie linii nr 503 (Nowy Bieżanów Południe – Górka Narodowa). Po kolejnych dostawach autobusy 🚌będą kierowane do obsługi tej trasy także w dzień powszedni.
https://www.facebook.com/mpkkrakow/post ... 0545497976
I MPK tak wspaniałomyślnie samo z siebie wysyła przeguby na "503" gdzie normalnie jest tam 12m czy ZTP im kazało? Bo tam gdzie trzeba to nie można się doprosić.

Posty przeniesione z tematu "17.04.2021" - viewtopic.php?f=7&t=945 - mod. Zieleńczanin