Swoszowice, Golkowice

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: Kaszmir » 22 maja 2022, 6:07

Zieleńczanin pisze: 20 maja 2022, 16:32Ja za to chciałbym zaprezentować W3 - moją autorską propozycję, która kosztowo jest bardzo zbliżona do obecnego budżetu na KM w Swoszowicach:
"165" - likwidacja;
"135" - f~15/30/40/40 - 45/25/25 kursów dziennie;
"155" - skierowanie na trasę Łagiewniki - Swoszowice Poczta, f~15/30/40/40 - 45/25/25 kursów dziennie;
"214", "254" - wzmocnienie do f~30/30/40/40 - 33/25/25 kursów dziennie.
Różnica wyliczona przeze mnie to 400 wzkm tygodniowo - ok. 16 000 zł rocznie, czyli dość groszowa sprawa. A w zamian otrzymujemy:
- f~7,5/15/20/20 ze Swoszowic do dwóch węzłów przesiadkowych jednocześnie;
- f~15/15/20/20 od Landaua do Borku Fałęckiego;
- f~7+8+15/15/20/20 przy wydostawaniu się z Golkowic.
Jedynym problemem jest zapewnienie obsługi Swoszowic SKA - ale nie jestem przekonany, że jest ona bardzo potrzebna przy braku integracji taryfowej. Docelowo może pojechać tam "155".
Interesujący pomysł, na pewno inny niż ten ZTP. Acz mam wątpliwości.

Raz - jeśli przybywa 400 wzkm tygodniowo, to rocznie wychodzi nie 16 tys. zł, a 160 tys.

Dwa - na Fredry potoki zmaleją po otwarciu TŁ. Obecnie jest 5,5 kursu/h, Ty proponujesz... 12, co wg mnie nie ma uzasadnienia. Może "135" z f15/30 (i takt ze "133/433") miałoby jeszcze rację bytu, więcej to już nadpodaż. Zgodzę się tu z koncepcją ZTP - skoro większość pasażerów dojeżdża tylko do Kurdwanowa, to najważniejsze by tam było mocne połączenie. Trend ten jeszcze się nasili po oddaniu TŁ.

Trzy - projekt wg mnie nie spina się finansowo. Przede wszystkim zostawiłeś Swoszowice SKA bez obsługi. Z argumentem co do braku integracji taryfowej się nie zgodzę (nawet mimo tego, sporo osób korzysta z SKA). Niemniej było powiedziane, że ZTP pracuje nad integracją, więc od przyszłego roku i tak argument nie będzie już ważny.

By znaleźć oszczędności, mocno przyciąłeś też szczyty. "135" czy "155" niby mają mieć f15, jednak przy 45 kursach dziennie nie ma szans tego utrzymać. Dla porównania, inne miejskie linie z f15/30 mają tyle kursów dziennie: 52 ("123"), 53 ("133/433") a nawet 55 ("153"). By "135" i "155" mogły mieć tylko 45 kursów, ich szczyty poranne i popołudniowe musiałyby trwać ledwie po dwie godziny. To działa tylko na papierze, w praktyce na co mi f15, skoro go prawie w ogóle nie ma? To lepiej zrobić uczciwe f20. W weekendy też wychodzi mniej ("123", "133", "153" mają po 27-29 kursów, a "135" czy "155" wedle projektu - tylko 25, czyli od ok. godz. 18 i tak byłoby już nie f40, a f60).

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: Zieleńczanin » 22 maja 2022, 12:43

Kaszmir pisze: 22 maja 2022, 6:07 Raz - jeśli przybywa 400 wzkm tygodniowo, to rocznie wychodzi nie 16 tys. zł, a 160 tys.
Nie umiem liczyć :P Można ograniczyć trochę "155" w skrajnych godzinach, do tego skrócić zjazdy i wyjazdy obu linii do Kurdwanowa, powinno wtedy się spiąć jeśli dobrze liczę.
Kaszmir pisze: 22 maja 2022, 6:07 Dwa - na Fredry potoki zmaleją po otwarciu TŁ. Obecnie jest 5,5 kursu/h, Ty proponujesz... 12, co wg mnie nie ma uzasadnienia. Może "135" z f15/30 (i takt ze "133/433") miałoby jeszcze rację bytu, więcej to już nadpodaż. Zgodzę się tu z koncepcją ZTP - skoro większość pasażerów dojeżdża tylko do Kurdwanowa, to najważniejsze by tam było mocne połączenie. Trend ten jeszcze się nasili po oddaniu TŁ.
Po otwarciu TŁ "135" i "155" pojechałyby właśnie tamtędy, póki co można skierować "155" do Zajezdni.
Kaszmir pisze: 22 maja 2022, 6:07 Trzy - projekt wg mnie nie spina się finansowo. Przede wszystkim zostawiłeś Swoszowice SKA bez obsługi. Z argumentem co do braku integracji taryfowej się nie zgodzę (nawet mimo tego, sporo osób korzysta z SKA). Niemniej było powiedziane, że ZTP pracuje nad integracją, więc od przyszłego roku i tak argument nie będzie już ważny.
Skierowanie "214" i "254" przez Swoszowice SKA kosztowałoby ok. 85 tys. zł rocznie. Nie wiem, czy "155" byłoby już tam potrzebne, chyba nie, ale nie mi oceniać.
Kaszmir pisze: 22 maja 2022, 6:07 By znaleźć oszczędności, mocno przyciąłeś też szczyty. "135" czy "155" niby mają mieć f15, jednak przy 45 kursach dziennie nie ma szans tego utrzymać. Dla porównania, inne miejskie linie z f15/30 mają tyle kursów dziennie: 52 ("123"), 53 ("133/433") a nawet 55 ("153"). By "135" i "155" mogły mieć tylko 45 kursów, ich szczyty poranne i popołudniowe musiałyby trwać ledwie po dwie godziny. To działa tylko na papierze, w praktyce na co mi f15, skoro go prawie w ogóle nie ma? To lepiej zrobić uczciwe f20. W weekendy też wychodzi mniej ("123", "133", "153" mają po 27-29 kursów, a "135" czy "155" wedle projektu - tylko 25, czyli od ok. godz. 18 i tak byłoby już nie f40, a f60).
Myślę, że błędem jest porównywanie tych linii osobno, raczej porównywałbym je do linii z f~7,5/15/20/20. I o ile szczyty byłyby dość krótkie, to nie wydaje mi się, że są one potrzebne dłużej, niż w godzinach 6:15-8:30 rano i 14-18 popołudniu (przy czym od 14 do 15 założyłem f~20). A w weekendy mają jako duet więcej kursów niż chociażby "139".

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: Kaszmir » 24 maja 2022, 11:03

Zieleńczanin pisze: 22 maja 2022, 12:43Po otwarciu TŁ "135" i "155" pojechałyby właśnie tamtędy, póki co można skierować "155" do Zajezdni.
Mnie przekonuje rozwiązanie ZTP: "133" i "135" na Fredry, "155" w kier. Zajezdni. Nie ma co dublować tramwaju na TŁ. Nawet bym zapytał, czy "155" nie może kończyć na Kurdwanowie (zawracanie w kryterium ulicznym), skoro dostanie porządną końcówkę na Swoszowicach SKA (zakładam, że tam będzie socjal?)

W propozycji ZTP nie podobają mi się za to częstotliwości. Dalej poza szczytem będzie f40, więc na Fredry pasażerowie dostaną dwie rzadkie nieskoordynowane linie, jedną f30 ("133"), drugą f40 ("135"), jadące więc stadnie. Tu wolę Twoje przejście na system f15/30 cały dzień.
Zieleńczanin pisze: 22 maja 2022, 12:43Skierowanie "214" i "254" przez Swoszowice SKA kosztowałoby ok. 85 tys. zł rocznie. Nie wiem, czy "155" byłoby już tam potrzebne, chyba nie, ale nie mi oceniać.
Wg mnie potrzebne bo "214/254" nie obsługują Warszewicza czy Swoszowic Szkoły (jadąc w stronę aglo).
Zieleńczanin pisze: 22 maja 2022, 12:43Myślę, że błędem jest porównywanie tych linii osobno, raczej porównywałbym je do linii z f~7,5/15/20/20. I o ile szczyty byłyby dość krótkie, to nie wydaje mi się, że są one potrzebne dłużej, niż w godzinach 6:15-8:30 rano i 14-18 popołudniu (przy czym od 14 do 15 założyłem f~20).
Badania potoków wykazały, że popołudniowy szczyt jest dużo bardziej rozłożony w czasie. ZTP jak tylko miało dodatkową kasę, nawet wydłużało popołudniowe szczyty na liniach. Co do Twojej propozycji - ja może ujmę to obrazkiem ;)

Obrazek

To nie jest f15/30, to jest całodzienne f30 z dodanymi ośmioma kursami. Jasne, że można np. skrócić wieczór o jeden kurs, lecz nie zmienia to faktu że będzie to tylko żonglerka istniejącymi kursami i zabieranie jednym by dać drugim. Nawet linie z f20/30 mają więcej kursów niż Twoje z f15/30, np. "107" (48 kursów), "301" (47), "154" (46). Naprawdę nie tędy droga.

WDZ
Specjalista
Posty: 290
Rejestracja: 19 lut 2020, 12:10

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: WDZ » 24 maja 2022, 12:21

OIDP 155 jest elektryczne, na Kurdwanowie nie ma go gdzie odstawić na przerwę a na ładowanie musiałby jeździć na zajezdnię - to jednak kawałek jest...

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: damian_krk2 » 24 maja 2022, 12:56

WDZ pisze: 24 maja 2022, 12:21 OIDP 155 jest elektryczne, na Kurdwanowie nie ma go gdzie odstawić na przerwę a na ładowanie musiałby jeździć na zajezdnię - to jednak kawałek jest...
W dzień powszedni nie jest elektryczne - ostatnio się zdarzały nawet 12m.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: Kaszmir » 14 wrz 2022, 17:08

Od przyszłej soboty, 24.09.2022, wchodzą w życie zapowiadane korekty na liniach swoszowickich. Właściwie wszystko tak jak ogłoszono wcześniej + uporządkowanie tras w rejonie TŁ: "224" wraca na stałą marszrutę, a "135" na ulicę Do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia, acz nie będzie już wjeżdżać pod centrum JPII.
W związku z oddaniem do użytku parkingu P+R i pętli autobusowej Swoszowice SKA, zlokalizowanych przy stacji kolejowej Kraków Swoszowice, od soboty 24 września bieżącego roku planowane jest wprowadzenie zmian w funkcjonowaniu wybranych linii autobusowych Komunikacji Miejskiej w Krakowie.

W związku z powyższym, Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie zamierza wprowadzić następujące zmiany w funkcjonowaniu komunikacji autobusowej:

- linia 135 będzie kursować po nowej stałej trasie: Łagiewniki - … - Fredry - Do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia - Witosa - … - Golkowice Pętla. Linia będzie dodatkowo obsługiwać przystanek Millana n/ż, natomiast nie będzie obsługiwać przystanku Połomskiego i Centrum JPII. Linia będzie kursować z częstotliwością co 30 minut w dni powszednie i co 40 minut w godzinach wieczornych oraz w dni wolne;

- linia 155 będzie kursować po nowej stałej trasie: Zajezdnia Wola Duchacka - … - Myślenicka – Merkuriusza Polskiego (powrót: Chałubińskiego – Szybisko) – Kąpielowa – droga prowadząca do stacji kolejowej Kraków Swoszowice – Swoszowice SKA. Linia będzie kursować z częstotliwością co 30 minut w dni powszednie i co 40 minut w godzinach wieczornych oraz w dni wolne;

- linia 165 zostanie zlikwidowana;

- linia 214 będzie kursować po obecnej trasie z częstotliwością co 30 minut w dni powszednie, co 40 minut w godzinach wieczornych i co 80 minut w dni wolne. Wybrane kursy nadal będą realizowane po trasie wariantowej (skróconej): Borek Fałęcki – Grabówki Pętla;

- linii 224 zostanie przywrócona na stałą trasę. W kierunku Wieliczki Miasto będzie kursować przez ul. Totus Tuus i Witosa z pominięciem ul. św. Brata Alberta, Herberta, Bujaka i Halszki. Częstotliwość i godziny kursowania pozostaną bez zmian.

- linia 254 będzie kursować po nowej stałej trasie: Borek Fałęcki - … - Kąpielowa – Swoszowice SKA (podjazd do nowej pętli każdym kursem w obu kierunkach) – Kąpielowa - … - Golkowice Pętla / Grabówki Pętla. Linia będzie kursować z częstotliwością co 30 minut w dni powszednie i co 80 minut w godzinach wieczornych oraz w dni wolne. Wybrane kursy w dni powszednie (jeden kurs w godzinach porannych) i w dni świąteczne będą jak dotychczas realizowane na trasie Borek Fałęcki – Grabówki Pętla;

- linie 433 będzie kursować po nowej stałej trasie: Łagiewniki - … - Bojki – Cechowa – Piaski Wielkie. Częstotliwość i godziny kursowania pozostaną bez zmian.

Obrazek
https://www.facebook.com/ZTPkrakow/post ... HDJRpQQxdl

lukasmaj
Specjalista
Posty: 242
Rejestracja: 19 lut 2020, 13:44

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: lukasmaj » 14 wrz 2022, 17:20

Czyli "204" i "244" pewnie zostają na swoich trasach...

Pewnie na pośpiech TŁ jak tu mówiliśmy na trasie: Wieliczka - Czerwone Maki na razie nie ma szans.
Wobec tego zaproponowałbym takie rozwiązanie:
"224" Trasa bez zmian + wjazdy pod Szpital w Prokocimiu. Częstotliwość = 60 przez cały dzień.
"204" Trasa obecna, bez wjazdu pod Szpital w Prokocimu. Częstotliwość bez zmian.
"244" Wieliczka Miasto - (bez zmian) - Wielicka - Malborska - Sławka - Zajezdnia Wola Duchacka. Częstotliwość bez zmian.

"204" zostanie nieco wyprostowane. Obecna trasa powoduje dość duże opóźnienia. "244" obsłuży Malborską (która traci "165") i zapewni połączenie z tramwajami na Wielickiej.

Leonard
Pasażer
Posty: 23
Rejestracja: 19 sie 2022, 10:57

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: Leonard » 14 wrz 2022, 17:36

Szkoda, że na ten moment ulica Judyma/Forteczna nie jest przejezdna dla autobusów, żeby wyjeżdżały one na Zakopiańską w stronę Swoszowic SKA - mogłaby być to linia 121/151/451 lub wydłużona w kierunku Klin linia 155. Takie rozwiązanie mogłoby zachęcić również mieszkańców Klin do korzystania ze stacji Kraków Swoszowice i szybkiego dojazdu pociągiem w kierunku dworca.

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 524
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: kbieniu7 » 14 wrz 2022, 17:54

lukasmaj pisze: 14 wrz 2022, 17:20 Czyli "204" i "244" pewnie zostają na swoich trasach...

Pewnie na pośpiech TŁ jak tu mówiliśmy na trasie: Wieliczka - Czerwone Maki na razie nie ma szans.
Wobec tego zaproponowałbym takie rozwiązanie:
"224" Trasa bez zmian + wjazdy pod Szpital w Prokocimiu. Częstotliwość = 60 przez cały dzień.
"204" Trasa obecna, bez wjazdu pod Szpital w Prokocimu. Częstotliwość bez zmian.
"244" Wieliczka Miasto - (bez zmian) - Wielicka - Malborska - Sławka - Zajezdnia Wola Duchacka. Częstotliwość bez zmian.

"204" zostanie nieco wyprostowane. Obecna trasa powoduje dość duże opóźnienia. "244" obsłuży Malborską (która traci "165") i zapewni połączenie z tramwajami na Wielickiej.
Nie za bardzo podoba mi się skrócenie 244 na Zajezdnię, tracimy połączenie Kurdwanów - Zakopianka (południowa część) z przesiadkami na Górze Borkowskiej. Na odcinku Bujaka - Góra Borkowska 204+244 mają całkiem przyzwoite zapełnienie. Być może TŁ zapewnia alternatywę, ale jak ktoś by chciał jechać np. z Kurdwanowa na Jugowice, czy dalej to robią się przesiadki między liniami z f=30 min, które łatwo łapią opóźnienia.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: Kaszmir » 14 wrz 2022, 17:55

Przy okazji, wyjaśniły się wątpliwości co do "214": na kraboku podawałem, że nie będzie wjeżdżać pod Swoszowice SKA (tylko "254"), natomiast psmkms podawało, że będzie (razem z "254"). Jednak nie będzie.
Leonard pisze: 14 wrz 2022, 17:36Szkoda, że na ten moment ulica Judyma/Forteczna nie jest przejezdna dla autobusów, żeby wyjeżdżały one na Zakopiańską w stronę Swoszowic SKA - mogłaby być to linia 121/151/451 lub wydłużona w kierunku Klin linia 155. Takie rozwiązanie mogłoby zachęcić również mieszkańców Klin do korzystania ze stacji Kraków Swoszowice i szybkiego dojazdu pociągiem w kierunku dworca.
Z tego co rozmawiałem z urzędnikami, docelowo takie są właśnie plany - by połączyć Kliny ze Swoszowicami SKA :)
lukasmaj pisze: 14 wrz 2022, 17:20Pewnie na pośpiech TŁ jak tu mówiliśmy na trasie: Wieliczka - Czerwone Maki na razie nie ma szans.
Przyspieszona linia była planowana, jednak z Nowego Bieżanowa, nie Wieliczki. I chyba jako osobne połączenie, nie kosztem "204/244". Wg mnie, jeśli już "204/244" jeżdżą jak jeżdżą, to lepiej by były liniami zwykłymi, nie przyspieszonymi - obsługują kilka ważnych relacji.
lukasmaj pisze: 14 wrz 2022, 17:20"204" Trasa obecna, bez wjazdu pod Szpital w Prokocimu. Częstotliwość bez zmian.
"244" Wieliczka Miasto - (bez zmian) - Wielicka - Malborska - Sławka - Zajezdnia Wola Duchacka. Częstotliwość bez zmian.

"204" zostanie nieco wyprostowane. Obecna trasa powoduje dość duże opóźnienia. "244" obsłuży Malborską (która traci "165") i zapewni połączenie z tramwajami na Wielickiej.
Trochę nie rozumiem Waszego uporu przy kierowaniu "2x4" przez Malborską. Raz, że to wpychanie linii w dodatkowe korki. Dwa, że osłabia to mocne połączenie na Nowosądeckiej. Trzy, że Malborskiej to zapewni średnie połączenie na tramwaj bo trzeba będzie się tyle cofać, że szybciej i tak będzie przejść te 200 m na piechotę do Kabla. Cztery, że "165" ze swoim f40 pełni tam marginalną rolę, bardziej było tam skierowane chyba ze względu na dojazd uczniów na Malborską.

Jeśli Malborska miałaby mieć połączenie z tramwajami na Wielickiej, to wg mnie koniecznie do Kabla, jak dawniej. Inne rozwiązanie jest po prostu niepraktyczne.

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 524
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: kbieniu7 » 14 wrz 2022, 18:11

Kaszmir pisze: 14 wrz 2022, 17:55 Z tego co rozmawiałem z urzędnikami, docelowo takie są właśnie plany - by połączyć Kliny ze Swoszowicami SKA :)
Oby jak najszybciej powstała ulica łącząca Kliny z Opatkowicami SKA. Chociaż mogła ta stacja powstać pod autostradą, o ile by było łatwiej... Kraków ma szczęście do koncertowego spaprywania lokalizacji przebudowywanych przystanków. Opatkowice, Bonarka, Łagiewniki, Łobzów... Każdy przesunąć może o 200-300 metrów...
Kaszmir pisze: 14 wrz 2022, 17:55 Jeśli Malborska miałaby mieć połączenie z tramwajami na Wielickiej, to wg mnie koniecznie do Kabla, jak dawniej. Inne rozwiązanie jest po prostu niepraktyczne.
I koniecznie przebudowa Kabla na wygodne i w pełni zadaszone perony. To co jest teraz to kpina...

tomaszep42
Specjalista
Posty: 216
Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: tomaszep42 » 14 wrz 2022, 20:57

Leonard pisze: 14 wrz 2022, 17:36 Szkoda, że na ten moment ulica Judyma/Forteczna nie jest przejezdna dla autobusów, żeby wyjeżdżały one na Zakopiańską w stronę Swoszowic SKA - mogłaby być to linia 121/151/451 lub wydłużona w kierunku Klin linia 155. Takie rozwiązanie mogłoby zachęcić również mieszkańców Klin do korzystania ze stacji Kraków Swoszowice i szybkiego dojazdu pociągiem w kierunku dworca.
Jak na razie przy braku integracji taryfowej i widoków na to w bliskiej przyszłości nie zmuszałbym pasażerów do kupowania np 2 różnych miesięcznych biletów

Awatar użytkownika
Ruppert
Pasażer
Posty: 37
Rejestracja: 16 cze 2021, 10:44

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: Ruppert » 15 wrz 2022, 17:49

Mr. Passenger pisze: 21 mar 2022, 20:35 Czyli najpierw pocięto "184" pod pretekstem remontu na Dietla i zostawiono ochłap w postaci "484", potem zmieniono go w jeszcze żałośniejsze "165", a teraz "165" pójdzie do piachu, a Kurdwanów i Wola zostaną bez niczego w zamian. A jedyne na co prawdopodobnie można będzie liczyć to szczytowe wzmocnienie "179", które i tak obsługuje tylko część tych osiedli. Przykre trochę
Nie zapominaj o Prądniku Czerwonym, nadal brak bezpośredniego połączenia na Rondo Grunwaldzkie czy do Bonarki. Teraz już definitywnie po ubiciu 165, 184 powinno dojechać przynajmniej do Podwawelskiego, jak nie na Wolę Duchacką.
Kaszmir pisze: 22 mar 2022, 13:18Kwestią otwartą pozostaje wciąż zadośćuczynienie dla Kurdwanowa za zabranie "184/484" (oraz pocięcie "174" i "6") - lobbujemy już za tym by wzmocnić "179". W szczycie przydałoby się do f7,5.
Osobiście jako mieszkańca Prądnika Czerwonego, wzmocnienie 179 zupełnie mnie nie interesuje. Planowany na ten cel tabor, sugeruję wykorzytać na przywrócenie 184 na stałą trasę.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1805
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: Scania_9640 » 15 wrz 2022, 18:01

Ruppert pisze: 15 wrz 2022, 17:45 Nie zapominaj o Prądniku Czerwonym, nadal brak bezpośredniego połączenia na Rondo Grunwaldzkie czy do Bonarki. Teraz już definitywnie po ubiciu 165, 184 powinno dojechać przynajmniej do Podwawelskiego, jak nie na Wolę Duchacką.
Żeby stała w korkach od Starowiślnej i była jeszcze bardziej niepunktualna?

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 651
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Swoszowice, Golkowice

Post autor: MichalTyniec » 15 wrz 2022, 18:08

"155" na 90% przynajmniej pojedzie do Bonarki, ale takie "184" to mogliby na Podwawelskie podciągnąć.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości