Swoszowice, Golkowice
-
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: Swoszowice, Golkowice
Dostałem taką odpowiedź w sprawie Swoszowic:
"W ocenie Zarządu Transportu Publicznego oferta Komunikacji Miejskiej w Krakowie dla osiedla Swoszowice na przestrzeni ostatnich lat uległa poprawie i obecnie jest dostosowana do występujących potrzeb przewozowych."
Także raczej nie spodziewajmy się żadnych zmian w Swoszowicach.
"W ocenie Zarządu Transportu Publicznego oferta Komunikacji Miejskiej w Krakowie dla osiedla Swoszowice na przestrzeni ostatnich lat uległa poprawie i obecnie jest dostosowana do występujących potrzeb przewozowych."
Także raczej nie spodziewajmy się żadnych zmian w Swoszowicach.
Re: Swoszowice, Golkowice
Wydaje mi się że sami urzędnicy nie są zadowoleni z obecnego układu, zwłaszcza że "165" jeździ pusty. Niestety, układ tras jest wynikiem negocjacji z Radą Dzielnicy która była dość uparta. Z tego co wiem, większość swoszowickich potoków urywa się na Kurdwanowie, więc "165" to przerost formy nad treścią, zwłaszcza z takim f. Gdyby było mocniejsze (jak dawniej "484"), to może jeszcze coś z tego by było.
Myślę, że gdyby to zależało tylko od urzędników, to zmieniliby ten układ. Jednak chyba nie chcą łamać porozumienia z RD.
Myślę, że gdyby to zależało tylko od urzędników, to zmieniliby ten układ. Jednak chyba nie chcą łamać porozumienia z RD.
Re: Swoszowice, Golkowice
Bo z punktu widzenia Swoszowic "165" to linia donikąd jadąca bezsensownie pokręconą trasą. Gdyby trasę wyprostować a linię przedłużyć gdzieś do Alej to pasażerowie by się automagicznie znaleźli...
-
- Ekspert
- Posty: 1813
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Swoszowice, Golkowice
A co myślicie o tym gdyby połączyć linie 114 i 165 i stworzyć mocną linię do Swoszowic z Bronowic? Pętla niekoniecznie musiałaby być pod galerią, tak aby kierowca mógł mieć PKRa np Azory czy Bronowice a w miejsce Galerii skierować inną linię? Wiem że to byłyby większe koszta i kilometry ale 114 zyskałaby dawne potoki, a 165 i tak jest linią bardzo słabą.
-
- Ekspert
- Posty: 651
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Re: Swoszowice, Golkowice
Taką propozycję to ja do Ztp pisałem żeby że 112 połączyć więc tego nie zrobią bo częstotliwość jest inna a w tym przypadku 165 w ogóle ma parokrotnie niższą więc odpada taka opcja, no właśnie druga sprawa z tym nieszczęsnym socjalem dla kierowców, a po trzecie ani taka częstotliwość jak ma 114 ani tabor przegubowy w Swoszowicach potrzebny nie jest a dodatkowo są to ogromne koszty w porównaniu do obecnego układu, zapomniałem dodać że napisali jeszcze że ich polityka dąży do rozdzielania linii o długich trasach narażonych na duże utrudnienia w ruchu co akurat jest niekonsekwencją bo parę takich linii w mieście jest i jakoś nic się z tym nie robi.Scania_9640 pisze: ↑12 sie 2021, 13:34 A co myślicie o tym gdyby połączyć linie 114 i 165 i stworzyć mocną linię do Swoszowic z Bronowic? Pętla niekoniecznie musiałaby być pod galerią, tak aby kierowca mógł mieć PKRa np Azory czy Bronowice a w miejsce Galerii skierować inną linię? Wiem że to byłyby większe koszta i kilometry ale 114 zyskałaby dawne potoki, a 165 i tak jest linią bardzo słabą.
Ostatnio zmieniony 12 sie 2021, 14:12 przez MichalTyniec, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: Swoszowice, Golkowice
Swoją drogą na Chełmońskiego mogliby postawić kontener w ramach PKR. Skorzystaliby też z tego kierowcy 501 i nie trzeba byłoby wykonywać przejazdów technicznych na Kombinat.Scania_9640 pisze: ↑12 sie 2021, 13:34 A co myślicie o tym gdyby połączyć linie 114 i 165 i stworzyć mocną linię do Swoszowic z Bronowic? Pętla niekoniecznie musiałaby być pod galerią, tak aby kierowca mógł mieć PKRa np Azory czy Bronowice a w miejsce Galerii skierować inną linię? Wiem że to byłyby większe koszta i kilometry ale 114 zyskałaby dawne potoki, a 165 i tak jest linią bardzo słabą.
-
- Ekspert
- Posty: 1813
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Swoszowice, Golkowice
To prawda, miejsce jest.damian_krk2 pisze: ↑12 sie 2021, 13:43Swoją drogą na Chełmońskiego mogliby postawić kontener w ramach PKR. Skorzystaliby też z tego kierowcy 501 i nie trzeba byłoby wykonywać przejazdów technicznych na Kombinat.
Re: Swoszowice, Golkowice
Zastanawiam się czy zamiast "165", nie dałoby się do Swoszowic pociągnąć kursów "169" obecnie kończących na Zaj. Wola Duchacka? Czyli:
"469" Górka Narodowa - ... - Malborska - Piaski Nowe - Piaskie Wielkie,
"169" Górka Narodowa - ... - Malborska - Piaski Nowe - Kurdwanów Pętla - Swoszowice.
I do tego dać "135" z taką samą f jak "169", skoordynowane. Dla Swoszowic lepsze połączenie z centrum, a i Piaski Nowe miałyby drugą mocną linię "169+469" w miejsce dawnego "184". Acz tu są co najmniej dwie przeszkody: 1) ładowarka na zajezdni oraz 2) być może planują docelowo "169" skierować wszystkimi kursami do Piasków Wielkich (obsługa osiedla na Bochenka). Zatem pewnie nie przejdzie.
Dla "114" są już chyba inne plany, choć z tego co kojarzę rozważano również wydłużenie do Swoszowic. Na północy linia musi zostać przynajmniej na Jasnogórskiej bo są tam potoki.Scania_9640 pisze: ↑12 sie 2021, 13:34A co myślicie o tym gdyby połączyć linie 114 i 165 i stworzyć mocną linię do Swoszowic z Bronowic?
Robi, robi, tylko nie z każdą linią się da i nie od razu.MichalTyniec pisze: ↑12 sie 2021, 13:42napisali jeszcze że ich polityka dąży do rozdzielania linii o długich trasach narażonych na duże utrudnienia w ruchu co akurat jest niekonsekwencją bo parę takich linii w mieście jest i jakoś nic się z tym nie robi.
-
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
-
- Ekspert
- Posty: 651
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Re: Swoszowice, Golkowice
Co do 114 nic nie pisali żeby jakieś plany były, tyle że musi kończyć na Podwawelskim, a co do 169 to też jest kiepska opcja bo ta linia ma takie opóźnienia że byłaby sytuacja taka jak 484 więc odpada.
Re: Swoszowice, Golkowice
"165" też ma spore opóźnienia a co gorsza jeździ znacznie rzadziej. Także nawet jeśli "169" nie jest super opcją, to na pewno jest lepszą niż "165".MichalTyniec pisze: ↑12 sie 2021, 14:37a co do 169 to też jest kiepska opcja bo ta linia ma takie opóźnienia że byłaby sytuacja taka jak 484 więc odpada.
-
- Ekspert
- Posty: 651
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Re: Swoszowice, Golkowice
Tam nieważne jaką linię by puścić to i tak będzie spóźniona, są w takim położeniu że od początku Swoszowic już stoi w korku, a dalej tylko gorzej więc mimo że ktoś chciałby autobus do centrum to jest to niewykonalne a jedynie kończąc w okolicach Kurdwanowa jeżdżą w miarę punktualnie.Kaszmir pisze: ↑12 sie 2021, 14:39"165" też ma spore opóźnienia a co gorsza jeździ znacznie rzadziej. Także nawet jeśli "169" nie jest super opcją, to na pewno jest lepszą niż "165".MichalTyniec pisze: ↑12 sie 2021, 14:37a co do 169 to też jest kiepska opcja bo ta linia ma takie opóźnienia że byłaby sytuacja taka jak 484 więc odpada.
-
- Ekspert
- Posty: 575
- Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
- Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki
Re: Swoszowice, Golkowice
To chyba jeszcze lepszą opcją byłoby po prostu przywrócenie dawnego "184" i "484". I tak będą opóźnienia, a nie ma problemu z ładowarkami i dojazd do centrum lepszy.
Re: Swoszowice, Golkowice
Obawiam się, że "184/484" na Kurdwanowie to czas przeszły dokonany. IMO najlepiej zostawić "165' ale:
1. Wyprostować trasę przez Beskidzką - Klonowica
2. Zrezygnować z kursowania do Borku przez cały tydzień a nie tylko w weekendy
3. Wydłużyć trasę do Nowego Kleparza (pod Cracovią raczej się nie zmieści)
4. Skoordynować z co trzecim kursem "179". Ta koordynacja byłaby rzecz jasna mocno papierowa, ale przy niezależnych liniach nie jest to taki problem jak przy kursach wariantowych.
W efekcie Swoszowice mają dojazd do centrum chyba najszybszą trasą, cała reszta bezprądowe wzmocnienie "179", koszt całości nie rzuca na kolana - wszyscy powinni być zadowoleni
1. Wyprostować trasę przez Beskidzką - Klonowica
2. Zrezygnować z kursowania do Borku przez cały tydzień a nie tylko w weekendy
3. Wydłużyć trasę do Nowego Kleparza (pod Cracovią raczej się nie zmieści)
4. Skoordynować z co trzecim kursem "179". Ta koordynacja byłaby rzecz jasna mocno papierowa, ale przy niezależnych liniach nie jest to taki problem jak przy kursach wariantowych.
W efekcie Swoszowice mają dojazd do centrum chyba najszybszą trasą, cała reszta bezprądowe wzmocnienie "179", koszt całości nie rzuca na kolana - wszyscy powinni być zadowoleni
Re: Swoszowice, Golkowice
To znacznie większe koszty. "169" jest już dostępne "na miejscu", a "184" trzeba ciągnąć aż z centrum.Tramwajolog14 pisze: ↑12 sie 2021, 22:09To chyba jeszcze lepszą opcją byłoby po prostu przywrócenie dawnego "184" i "484".
"165" skierowano przez Witosa i Malborską chyba by zapewniało połączenie wewnątrzdzielnicowe, w szczególności dojazd do szkół dawniej zapewniany przez "184".
To by wymagało powrotu f36 na "165", a tym samym również na "135", "155", "214" i "254". Trudne ze względu na wydłużenie "214" do Podstolic - nie chcieli dokładać brygady.
Zresztą, bardzo możliwe że f "179" się wkrótce zmieni - takie przynajmniej były plany swojego czasu
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 21 gości