Kontynuuję w tym wątku:
ant_sm pisze: ↑11 paź 2021, 21:48
..."zachęcając" mieszkańców aglomeracji tworzy się linie 3xx jadące praktycznie do Centrum, natomiast mieszkańcy Krakowa (!): Tyniec, Swoszowice, Soboniowice, (...) są zmuszeni wykonywać przesiadki bo dla nich są tylko linie dowozowe. Przełom był kiedy Swoszowice dostały 484, ale ostatecznie autobus ten zniknął a w jego miejsce pojawił się twór dojeżdżający tylko do Grunwaldzkiego. (...) Tak samo mamy linie kończące w "centrum" 124 czy 114, które można by połączyć z 112/162 czy 165 zapewniając lepszy dojazd z obszarów peryferyjnych.
Zastanawiałem się wczoraj jak można by rozwiązać sytuację w Swoszowicach, no bo obecne "155+165" się nie sprawdza i jest niewypałem, czego chyba nikt nie neguje. Gdyby tak wydłużyć "114" do Swoszowic? Myślałem o jakiejś trasie szybszej niż "165" czy dawne "484", bo jazda przez Wolę i Malborską na pewno nie zachęca. Jakby pojechać z Kurdwanowa przez Turowicza i do ronda Matecznego np. przez Łagiewniki. Swoszowice miałyby wtedy częstą linię do centrum i z drugiej strony do nowej stacji kolejowej Swoszowice P+R.
Aby zrekompensować Malborską, można by wydłużyć "107" do Podgórza SKA, albo...
ant_sm pisze: ↑11 paź 2021, 21:48
A przecież takie np. 169 mogłoby pojechać do Soboniowic i nawet jeśli byłyby to wszystkie kursy bez dzielenia na 169/469 to i tak pewnie wyszłoby to porównywalnie do obecnej 169+107.
...zrobić tak z samym "469", ale zwiększyć f do 20? Problem tylko z taborem, bo do Soboniowic przeguby raczej niet, ale myślę, że dałoby się jakoś to rozwiązać.