Strona 4 z 13

Re: Swoszowice, Golkowice

: 13 sie 2021, 11:19
autor: damian_krk2
A co chcą zrobić ze 114 - bo ta linia wydaje się idealna do Swoszowic. Nawet można by ją przemianować na "504".

Re: Swoszowice, Golkowice

: 16 sie 2021, 9:03
autor: WDZ
Rzeczywiście kiedyś kursowanie "184" przez Malborską uzasadniano potrzebą utrzymania dojazdu do tamtejszego gimnazjum. Ale gimnazjów od dawna już nie ma, na Malborskiej jest zwykła podstawówka, a i "184" pod koniec swojej kariery w tamtych rejonach zostało wyprostowane przez Sławka.

Koordynacja byłaby miłym dodatkiem, ale nie bezwzględną koniecznością - z wyjątkiem weekendów kiedy takty są rzadsze a korki mniej mieszają...

A we wzmocnienia "179" uwierzę jak zobaczę... ;-)

Re: Swoszowice, Golkowice

: 16 sie 2021, 9:55
autor: Ruppert
184 powinno wrócić w rejony Podgórza Duchackiego, bezpośrednie połączenie do Bonarki charakteryzowało się mocnym obłożeniem. Jeżeli natomiast rozważony byłby wariant powrotu do Ronda Grunwaldzkiego/os. Podwawelskiego, to również byłoby do przełknięcia, przesiadka pod ICE gwarantowałaby dalszą podróż w rejony południa. Starowiślna nadal jest niewystarczająca.

Re: Swoszowice, Golkowice

: 16 sie 2021, 10:53
autor: poirot
WDZ pisze: 16 sie 2021, 9:03 Rzeczywiście kiedyś kursowanie "184" przez Malborską uzasadniano potrzebą utrzymania dojazdu do tamtejszego gimnazjum. Ale gimnazjów od dawna już nie ma, na Malborskiej jest zwykła podstawówka, a i "184" pod koniec swojej kariery w tamtych rejonach zostało wyprostowane przez Sławka.
A to nie jest tak, że Malborska i tak coś by musiała dostać za 165?

Re: Swoszowice, Golkowice

: 16 sie 2021, 12:26
autor: pjetrek
Malborska ma jeszcze 169 z f=12. Powinno wystarczyć na tamte potoki.

Re: Swoszowice, Golkowice

: 16 sie 2021, 13:41
autor: Kaszmir
WDZ pisze: 16 sie 2021, 9:03Rzeczywiście kiedyś kursowanie "184" przez Malborską uzasadniano potrzebą utrzymania dojazdu do tamtejszego gimnazjum. Ale gimnazjów od dawna już nie ma, na Malborskiej jest zwykła podstawówka, a i "184" pod koniec swojej kariery w tamtych rejonach zostało wyprostowane przez Sławka.
"184" było wyprostowane ze względu na Swoszowice i to, że część potoku w stronę Kurdwanowa przejęło "169". Jednak z tego co kojarzę po zmianie właśnie były głosy niezadowolenia o brak dojazdu na Malborską. Gimnazjum zamknęli, lecz czy dzieci albo nauczyciele nie potrzebują teraz dojechać do tej podstawówki? Pytam jako laik bo nie znam dokładnie tamtejszych potoków lokalnych ;)
pjetrek pisze: 16 sie 2021, 12:26Malborska ma jeszcze 169 z f=12. Powinno wystarczyć na tamte potoki.
Nie chodzi o mieszkańców Malborskiej bo tak jak piszesz "169" starczy z nawiązką. Bardziej idzie o dojazd do Malborskiej z rejonów Kurdwanowa / Piasków.

Re: Swoszowice, Golkowice

: 16 sie 2021, 19:11
autor: poirot
Kaszmir pisze: 16 sie 2021, 13:41 "184" było wyprostowane ze względu na Swoszowice i to, że część potoku w stronę Kurdwanowa przejęło "169". Jednak z tego co kojarzę po zmianie właśnie były głosy niezadowolenia o brak dojazdu na Malborską. Gimnazjum zamknęli, lecz czy dzieci albo nauczyciele nie potrzebują teraz dojechać do tej podstawówki? Pytam jako laik bo nie znam dokładnie tamtejszych potoków lokalnych ;)
Na Kurdwanowie są trzy inne szkoły podstawowe, jednak jak byłem w SP te 20 lat temu to funkcjonowało takie przekonanie, że na Malborskiej jest dobra szkoła. Możliwe że niektórzy dalej tam dojeżdżają.

Re: Swoszowice, Golkowice

: 16 sie 2021, 19:25
autor: Mr. Passenger
Kaszmir pisze: 16 sie 2021, 13:41 Nie chodzi o mieszkańców Malborskiej bo tak jak piszesz "169" starczy z nawiązką. Bardziej idzie o dojazd do Malborskiej z rejonów Kurdwanowa / Piasków
Może dobrym rozwiązaniem byłoby wydłużenie kursów "169" spod zajezdni w stronę pętli na Kurdwanowie? I tak jest tam sporo miejsca po usunięciu "184". Podejrzewam, że wymagałoby to dostawienia nowej ładowarki na pętli, ale wtedy "169" mogłoby z niej korzystać wspólnie ze "179". No i jest szansa, że dzięki takiemu wydłużeniu skrócone kursy "169" nie byłyby na końcowym odcinku takimi pustakami jakimi są teraz.

Pamiętam że kiedyś mówiło się o pełnym wydłużeniu wszystkich kursów w stronę Piasków Wielkich, ale może lepszym rozwiązaniem byłoby stworzenie nowej pętli w rejonie Szpitala św. Rafała, gdzie można by przedłużyć "164" z obecnej końcówki na Piaskach Nowych. Być może dzięki temu nie byłoby potrzeby dalszego wzmacniania tego rejonu, a połowa kursów "169" mogłaby obsługiwać relację Kurdwanów-Malborska. I tak byłaby to lepsza od dzisiejszego "165" z trasą donikąd i marnym f=40.

Re: Swoszowice, Golkowice

: 16 sie 2021, 22:19
autor: Kaszmir
Mr. Passenger pisze: 16 sie 2021, 19:25Pamiętam że kiedyś mówiło się o pełnym wydłużeniu wszystkich kursów w stronę Piasków Wielkich, ale może lepszym rozwiązaniem byłoby stworzenie nowej pętli w rejonie Szpitala św. Rafała, gdzie można by przedłużyć "164" z obecnej końcówki na Piaskach Nowych.
Pomysł dobry, tylko oprócz wybudowania nowej końcówki, musieliby przebudować też ulicę Podedworze - obecnie wg mnie nie ma tam parametrów na przegubowce. Z tego co kojarzę, swojego czasu urzędnicy rozważali uruchomienie dowozówki z Bochenka do tramwaju, jednak pomysł chyba nie przeszedł.

Re: Swoszowice, Golkowice

: 16 sie 2021, 23:22
autor: Mr. Passenger
Kaszmir pisze: 16 sie 2021, 22:19 Pomysł dobry, tylko oprócz wybudowania nowej końcówki, musieliby przebudować też ulicę Podedworze - obecnie wg mnie nie ma tam parametrów na przegubowce
Ja bym bardziej widział przedłużenie przez Łużycką, a następnie skręt w Bochenka i nawrotka w okolicach szpitala. Przystanek Piaski Nowe pozostaje wtedy bez obsługi, ale mieszkańcy osiedla dalej będą mieli dostęp do autobusu na innych przystankach ("Tuchowska", "Bochenka", "Szpital"), a pasażerowie z Woli Wschód będą mogli wsiadać przy Nowosądeckiej.

Re: Swoszowice, Golkowice

: 17 sie 2021, 9:25
autor: WDZ
"169" kończy na zajezdni ze względu na ładowarkę. A budowa nowych ładowarek nie jest najwyraźniej kwestią banalną skoro jakoś nie powstały takowe ani na Kurdwanowie ani na Rżące choć od dawna było wiadomo, że linie tamtejsze będą elektryfikowane...

Re: Swoszowice, Golkowice

: 17 sie 2021, 11:22
autor: Kaszmir
Mr. Passenger pisze: 16 sie 2021, 23:22Ja bym bardziej widział przedłużenie przez Łużycką, a następnie skręt w Bochenka i nawrotka w okolicach szpitala. Przystanek Piaski Nowe pozostaje wtedy bez obsługi, ale mieszkańcy osiedla dalej będą mieli dostęp do autobusu na innych przystankach ("Tuchowska", "Bochenka", "Szpital"), a pasażerowie z Woli Wschód będą mogli wsiadać przy Nowosądeckiej.
Nie jestem pewny czy to by przeszło, z "Piasków Nowych" korzystają również (przede wszystkim?) mieszkańcy na wschód od tego przystanku, więc oni w praktyce straciliby jedyny dojazd do Alej.

No i druga rzecz - na razie chyba nie ma jak nawrócić w rejonie szpitala. Gdyby się dało, to "169" pewnie pojechałoby tamże zamiast do Piasków Wielkich bo te raczej nie generują dużych potoków. Wydaje mi się, że trasa "169" do Piasków była wyznaczona na zasadzie "chcemy wzmocnić rejon Bochenka, lecz nie ma jak tam zawrócić, więc skierujmy autobus przynajmniej do Piasków Wielkich, zawsze z przystanku na skrzyżowaniu Łużycka / Bochenka jest trochę bliżej".

Re: Swoszowice, Golkowice

: 17 sie 2021, 12:55
autor: fysztof
Zastanawiam się czy przy obecnym stanie rzeczy nie można by skierować 469 przez ulicę Podedworze. Czyli z Łużyckiej skręcałaby w lewo (jak 164) w Nowosądecką, potem w prawo w Podedworze i następnie w Bochenka. Przy wprowadzonym już (o ile kojarzę) zakazie zatrzymywania na Bochenka, standardowy autobus powinien dać radę. W okolicy szpitala można by wyznaczyć przystanek, a przy okazji obsłużyłby też zbudowane tam kilka lat temu bloki.
Dzięki powyższemu, przynajmniej w jedną stronę (do szpitala) byłby zapewniony dojazd. Zawsze to więcej niż obecnie. W drugą póki co jako 169 wracałoby na wprost przez Łużycką. Myślę, że łatwo byłoby to ogarnąć - i pod kątem przygotowania przejazdu jak i przez pasażerów. Mamy linie, które kursują fragmentarycznie różnymi trasami (np. 124), więc nie powinien być to problem. Tym bardziej, że tu nawet mamy inne numery (469 do Piasków Wielkich, 169 w drodze do centrum).
Swoją drogą, to też wychodzi słabość lub brak inicjatywy po stronie miasta - bo gdy te bloki planowano, to miasto mogło postawić warunek, że deweloperzy muszą spiąć dwie części ulicy Podedworze i poprawić odpowiednio infrastrukturę. Gdyby ulica Podedworze uzyskała ciągłość na całej swej długości, to przez nią, a nie przez Łużycką mógłby kursować powyższy autobus do Piasków Wielkich. Wtedy i szpital i bloki i osiedla domów jednorodzinnych miałyby znacznie lepszy dostęp do KM.

Re: Swoszowice, Golkowice

: 17 sie 2021, 22:51
autor: toja
Czekam na to, aby w zamian za dzisiejsze 155 i 165 uruchomiono coś w zamian 184 przynajmniej na trasie Kurdwanów - Centrum, z pominięciem ul. Malborskiej, przez ul. Witosa i Trybuny Ludów. W tym rejonie brak takiego połączenia daje się we znaki. Przedmówcy już sugerowali takie rozwiązanie. Jest potrzebne. Oczywiście ze zdecydowanie większą częstotliwością, niż 40 min.

Re: Swoszowice, Golkowice

: 24 sie 2021, 22:28
autor: toja
Niestety zmiany powakacyjne praktycznie nie wniosły żadnych nowości. Również myślę o 155 i 165. Szkoda.