Strona 2 z 3

Re: Autobusy testowe

: 31 gru 2021, 14:09
autor: pasazer_mobilisu
Scania_9640 pisze: 31 gru 2021, 13:40 BH409 jest już własnością MPK i stacjonuje cały czas na Bienczycach
Skąd info? Według info-car właścicielem jest Volvo Polska, na historiipojazdu też nie ma od 2019 zmiany właściciela.

Re: Autobusy testowe

: 31 gru 2021, 15:22
autor: Scania_9640
pasazer_mobilisu pisze: 31 gru 2021, 14:09
Scania_9640 pisze: 31 gru 2021, 13:40 BH409 jest już własnością MPK i stacjonuje cały czas na Bienczycach
Skąd info? Według info-car właścicielem jest Volvo Polska, na historiipojazdu też nie ma od 2019 zmiany właściciela.
Od kierowcy z tejże zajezdni

Re: Autobusy testowe

: 01 sty 2022, 16:39
autor: abuk
Scania_9640 pisze: 31 gru 2021, 15:22 Od kierowcy z tejże zajezdni
To nie jest wiarygodne źródło informacji. Każdy może dopowiedzieć sobie swoją tezę, w CEP nie ma żadnej wzmianki o tym, że autobus miał zmienić właściciela.

Re: Autobusy testowe

: 01 sty 2022, 16:59
autor: Scania_9640
abuk pisze: 01 sty 2022, 16:39
Scania_9640 pisze: 31 gru 2021, 15:22 Od kierowcy z tejże zajezdni.
To nie jest wiarygodne źródło informacji. Każdy może dopowiedzieć sobie swoją tezę, w CEP nie ma żadnej wzmianki o tym, że autobus miał zmienić właściciela.
Info było od kierownika Zajezdni.

Re: Autobusy testowe

: 01 sty 2022, 17:41
autor: es.em
Kierowca, który jest kierownikiem, który zna prezesa... Tak, tak, to są wiarygodne dane. Mnie również kiedyś kolega motorniczy zapewniał, że Nevelo należy do/zostało zakupione przez MPK.

Re: Autobusy testowe

: 01 sty 2022, 20:11
autor: GoMeZz391
W CEPiKu zamiany mogą nawet czasem trwać nawet lata. Przeważnie dla zmian właścicielskich jest to ok. 30-35 dni, nim informacja będzie widniała.

Re: Autobusy testowe

: 01 sty 2022, 22:41
autor: abuk
Zatem zobaczymy za ok. 30-35 dni czy informacje podane przez użytkownika Scania_9640 się potwierdzą. Swoją drogą, to w końcu kierownik czy kierowca? W pierwszym poście wspomniałeś o kierowcy, a teraz o kierowniku, więc jak to jest?

Re: Autobusy testowe

: 01 sty 2022, 23:03
autor: szakal
Jak rejestrowałem teraz samochód, to z ciekawości po powrocie z urzędu do domu, co zajęło około 20 minut, z ciekawości sprawdziłem cepik i zmiana już była. Urzędnicy rejestrując pojazd, robią to w cepiku online tak jak stacje diagnostyczne.

Re: Autobusy testowe

: 02 sty 2022, 1:54
autor: Scania_9640
abuk pisze: 01 sty 2022, 22:41 Zatem zobaczymy za ok. 30-35 dni czy informacje podane przez użytkownika Scania_9640 się potwierdzą. Swoją drogą, to w końcu kierownik czy kierowca? W pierwszym poście wspomniałeś o kierowcy, a teraz o kierowniku, więc jak to jest?
Info było od kierownika zajezdni do tego znajomego kierowcy.

Re: Autobusy testowe

: 02 sty 2022, 13:58
autor: tomek_m
es.em pisze: 01 sty 2022, 17:41 Mnie również kiedyś kolega motorniczy zapewniał, że Nevelo należy do/zostało zakupione przez MPK.
Novelo jest przez NEWAG użyczone MPK na "wieczyste użytkowanie" więc zostanie w Krakowie na stałe. Zresztą co z nim zrobią? W Nowym Sączu z tego co wiem sieci tramwajowej nie ma ;) Złomować wagon szkoda. A najbliższe miasto z tramwajami to Kraków.

Re: Autobusy testowe

: 02 sty 2022, 14:47
autor: Scania_9640
tomek_m pisze: 02 sty 2022, 13:58
es.em pisze: 01 sty 2022, 17:41 Mnie również kiedyś kolega motorniczy zapewniał, że Nevelo należy do/zostało zakupione przez MPK.
Novelo jest przez NEWAG użyczone MPK na "wieczyste użytkowanie" więc zostanie w Krakowie na stałe. Zresztą co z nim zrobią? W Nowym Sączu z tego co wiem sieci tramwajowej nie ma ;) Złomować wagon szkoda. A najbliższe miasto z tramwajami to Kraków.
Jest w Nowym Sączu i pojechał tam z tego co wiem na nowe ulepszenia a jakie? To pewnie dowiemy się jak przyjedzie

Re: Autobusy testowe

: 02 sty 2022, 15:08
autor: es.em
tomek_m pisze: 02 sty 2022, 13:58
es.em pisze: 01 sty 2022, 17:41 Mnie również kiedyś kolega motorniczy zapewniał, że Nevelo należy do/zostało zakupione przez MPK.
Novelo jest przez NEWAG użyczone MPK na "wieczyste użytkowanie" więc zostanie w Krakowie na stałe. Zresztą co z nim zrobią? W Nowym Sączu z tego co wiem sieci tramwajowej nie ma ;) Złomować wagon szkoda. A najbliższe miasto z tramwajami to Kraków.
Wieczyste użytkowanie to nie to samo co własność. ;)

Re: Autobusy testowe

: 02 sty 2022, 20:59
autor: tomek_m
es.em pisze: 02 sty 2022, 15:08
Wieczyste użytkowanie to nie to samo co własność. ;)
Newag nawet jakby chciał, to nie może go nikomu sprzedać. Wagon powstał z jakiegoś dofinansowania, które przysługuje tylko na projekty prototypowych konstrukcji i koniec końców jest pojazdem doświadczalnym bez możliwości sprzedaży. Tak kilka lat temu tłumaczył to przedstawiciel Newaga i gdyby żadne miasto nie było zainteresowane jego "testową" eksploatacją, musieliby wagon zezłomować. A że w Krakowie każdy niskopodłogowy tramwaj jest na wagę złota więc.... :)

Re: Autobusy testowe

: 02 sty 2022, 21:01
autor: Kaszmir
tomek_m pisze: 02 sty 2022, 20:59Newag nawet jakby chciał, to nie może go nikomu sprzedać. Wagon powstał z jakiegoś dofinansowania, które przysługuje tylko na projekty prototypowych konstrukcji i koniec końców jest pojazdem doświadczalnym bez możliwości sprzedaży. Tak kilka lat temu tłumaczył to przedstawiciel Newaga i gdyby żadne miasto nie było zainteresowane jego "testową" eksploatacją, musieliby wagon zezłomować.
Zastanawiam się, czy to ograniczenie działa "bezterminowo", czy np. tylko przez pięć lat?

Re: Autobusy testowe

: 03 sty 2022, 3:02
autor: abuk
Scania_9640 pisze: 02 sty 2022, 1:54
abuk pisze: 01 sty 2022, 22:41 Zatem zobaczymy za ok. 30-35 dni czy informacje podane przez użytkownika Scania_9640 się potwierdzą. Swoją drogą, to w końcu kierownik czy kierowca? W pierwszym poście wspomniałeś o kierowcy, a teraz o kierowniku, więc jak to jest?
Info było od kierownika zajezdni do tego znajomego kierowcy.
Kontynuując, wolę poczekać na oficjalne dane z CEP, jeżeli faktycznie taka transakcja miała miejsce.
tomek_m pisze: 02 sty 2022, 20:59 Newag nawet jakby chciał, to nie może go nikomu sprzedać. Wagon powstał z jakiegoś dofinansowania, które przysługuje tylko na projekty prototypowych konstrukcji i koniec końców jest pojazdem doświadczalnym bez możliwości sprzedaży. Tak kilka lat temu tłumaczył to przedstawiciel Newaga i gdyby żadne miasto nie było zainteresowane jego "testową" eksploatacją, musieliby wagon zezłomować. A że w Krakowie każdy niskopodłogowy tramwaj jest na wagę złota więc.... :)
Wiesz, skoro to było parę ładnych lat temu, to może Newag już może sprzedać ten pojazd testowy dla jakiegoś przewoźnika, ale wątpię, żeby im się to w ogóle opłacało. Właściwie jest to ich pierwszy tramwaj, który można w różnoraki sposób wykorzystywać. Pamiętam, że Nevelo trafiło do Poznania, ale w ogóle nie wyjechało z pasażerami, i właściwie - nie wiem do końca czemu. No potem to już każdy wie, że trafił do Krakowa i miał swoje bolączki, jak każdy nowy pojazd. No, a teraz służy jako tramwaj do testowania wszystkich nowinek technicznych, które opracowywane są np. na krakowskiej Politechnice. :)