Strona 2 z 3
Re: Autobusy testowe
: 31 gru 2021, 14:09
autor: pasazer_mobilisu
Scania_9640 pisze: ↑31 gru 2021, 13:40
BH409 jest już własnością MPK i stacjonuje cały czas na Bienczycach
Skąd info? Według info-car właścicielem jest Volvo Polska, na historiipojazdu też nie ma od 2019 zmiany właściciela.
Re: Autobusy testowe
: 31 gru 2021, 15:22
autor: Scania_9640
pasazer_mobilisu pisze: ↑31 gru 2021, 14:09
Scania_9640 pisze: ↑31 gru 2021, 13:40
BH409 jest już własnością MPK i stacjonuje cały czas na Bienczycach
Skąd info? Według info-car właścicielem jest Volvo Polska, na historiipojazdu też nie ma od 2019 zmiany właściciela.
Od kierowcy z tejże zajezdni
Re: Autobusy testowe
: 01 sty 2022, 16:39
autor: abuk
Scania_9640 pisze: ↑31 gru 2021, 15:22
Od kierowcy z tejże zajezdni
To nie jest wiarygodne źródło informacji. Każdy może dopowiedzieć sobie swoją tezę, w CEP nie ma żadnej wzmianki o tym, że autobus miał zmienić właściciela.
Re: Autobusy testowe
: 01 sty 2022, 16:59
autor: Scania_9640
abuk pisze: ↑01 sty 2022, 16:39
Scania_9640 pisze: ↑31 gru 2021, 15:22
Od kierowcy z tejże zajezdni.
To nie jest wiarygodne źródło informacji. Każdy może dopowiedzieć sobie swoją tezę, w CEP nie ma żadnej wzmianki o tym, że autobus miał zmienić właściciela.
Info było od kierownika Zajezdni.
Re: Autobusy testowe
: 01 sty 2022, 17:41
autor: es.em
Kierowca, który jest kierownikiem, który zna prezesa... Tak, tak, to są wiarygodne dane. Mnie również kiedyś kolega motorniczy zapewniał, że Nevelo należy do/zostało zakupione przez MPK.
Re: Autobusy testowe
: 01 sty 2022, 20:11
autor: GoMeZz391
W CEPiKu zamiany mogą nawet czasem trwać nawet lata. Przeważnie dla zmian właścicielskich jest to ok. 30-35 dni, nim informacja będzie widniała.
Re: Autobusy testowe
: 01 sty 2022, 22:41
autor: abuk
Zatem zobaczymy za ok. 30-35 dni czy informacje podane przez użytkownika Scania_9640 się potwierdzą. Swoją drogą, to w końcu kierownik czy kierowca? W pierwszym poście wspomniałeś o kierowcy, a teraz o kierowniku, więc jak to jest?
Re: Autobusy testowe
: 01 sty 2022, 23:03
autor: szakal
Jak rejestrowałem teraz samochód, to z ciekawości po powrocie z urzędu do domu, co zajęło około 20 minut, z ciekawości sprawdziłem cepik i zmiana już była. Urzędnicy rejestrując pojazd, robią to w cepiku online tak jak stacje diagnostyczne.
Re: Autobusy testowe
: 02 sty 2022, 1:54
autor: Scania_9640
abuk pisze: ↑01 sty 2022, 22:41
Zatem zobaczymy za ok. 30-35 dni czy informacje podane przez użytkownika Scania_9640 się potwierdzą. Swoją drogą, to w końcu kierownik czy kierowca? W pierwszym poście wspomniałeś o kierowcy, a teraz o kierowniku, więc jak to jest?
Info było od kierownika zajezdni do tego znajomego kierowcy.
Re: Autobusy testowe
: 02 sty 2022, 13:58
autor: tomek_m
es.em pisze: ↑01 sty 2022, 17:41
Mnie również kiedyś kolega motorniczy zapewniał, że Nevelo należy do/zostało zakupione przez MPK.
Novelo jest przez NEWAG użyczone MPK na "wieczyste użytkowanie" więc zostanie w Krakowie na stałe. Zresztą co z nim zrobią? W Nowym Sączu z tego co wiem sieci tramwajowej nie ma
Złomować wagon szkoda. A najbliższe miasto z tramwajami to Kraków.
Re: Autobusy testowe
: 02 sty 2022, 14:47
autor: Scania_9640
tomek_m pisze: ↑02 sty 2022, 13:58
es.em pisze: ↑01 sty 2022, 17:41
Mnie również kiedyś kolega motorniczy zapewniał, że Nevelo należy do/zostało zakupione przez MPK.
Novelo jest przez NEWAG użyczone MPK na "wieczyste użytkowanie" więc zostanie w Krakowie na stałe. Zresztą co z nim zrobią? W Nowym Sączu z tego co wiem sieci tramwajowej nie ma
Złomować wagon szkoda. A najbliższe miasto z tramwajami to Kraków.
Jest w Nowym Sączu i pojechał tam z tego co wiem na nowe ulepszenia a jakie? To pewnie dowiemy się jak przyjedzie
Re: Autobusy testowe
: 02 sty 2022, 15:08
autor: es.em
tomek_m pisze: ↑02 sty 2022, 13:58
es.em pisze: ↑01 sty 2022, 17:41
Mnie również kiedyś kolega motorniczy zapewniał, że Nevelo należy do/zostało zakupione przez MPK.
Novelo jest przez NEWAG użyczone MPK na "wieczyste użytkowanie" więc zostanie w Krakowie na stałe. Zresztą co z nim zrobią? W Nowym Sączu z tego co wiem sieci tramwajowej nie ma
Złomować wagon szkoda. A najbliższe miasto z tramwajami to Kraków.
Wieczyste użytkowanie to nie to samo co własność.
Re: Autobusy testowe
: 02 sty 2022, 20:59
autor: tomek_m
es.em pisze: ↑02 sty 2022, 15:08
Wieczyste użytkowanie to nie to samo co własność.
Newag nawet jakby chciał, to nie może go nikomu sprzedać. Wagon powstał z jakiegoś dofinansowania, które przysługuje tylko na projekty prototypowych konstrukcji i koniec końców jest pojazdem doświadczalnym bez możliwości sprzedaży. Tak kilka lat temu tłumaczył to przedstawiciel Newaga i gdyby żadne miasto nie było zainteresowane jego "testową" eksploatacją, musieliby wagon zezłomować. A że w Krakowie każdy niskopodłogowy tramwaj jest na wagę złota więc....
Re: Autobusy testowe
: 02 sty 2022, 21:01
autor: Kaszmir
tomek_m pisze: ↑02 sty 2022, 20:59Newag nawet jakby chciał, to nie może go nikomu sprzedać. Wagon powstał z jakiegoś dofinansowania, które przysługuje tylko na projekty prototypowych konstrukcji i koniec końców jest pojazdem doświadczalnym bez możliwości sprzedaży. Tak kilka lat temu tłumaczył to przedstawiciel Newaga i gdyby żadne miasto nie było zainteresowane jego "testową" eksploatacją, musieliby wagon zezłomować.
Zastanawiam się, czy to ograniczenie działa "bezterminowo", czy np. tylko przez pięć lat?
Re: Autobusy testowe
: 03 sty 2022, 3:02
autor: abuk
Scania_9640 pisze: ↑02 sty 2022, 1:54
abuk pisze: ↑01 sty 2022, 22:41
Zatem zobaczymy za ok. 30-35 dni czy informacje podane przez użytkownika Scania_9640 się potwierdzą. Swoją drogą, to w końcu kierownik czy kierowca? W pierwszym poście wspomniałeś o kierowcy, a teraz o kierowniku, więc jak to jest?
Info było od kierownika zajezdni do tego znajomego kierowcy.
Kontynuując, wolę poczekać na oficjalne dane z CEP, jeżeli faktycznie taka transakcja miała miejsce.
tomek_m pisze: ↑02 sty 2022, 20:59
Newag nawet jakby chciał, to nie może go nikomu sprzedać. Wagon powstał z jakiegoś dofinansowania, które przysługuje tylko na projekty prototypowych konstrukcji i koniec końców jest pojazdem doświadczalnym bez możliwości sprzedaży. Tak kilka lat temu tłumaczył to przedstawiciel Newaga i gdyby żadne miasto nie było zainteresowane jego "testową" eksploatacją, musieliby wagon zezłomować. A że w Krakowie każdy niskopodłogowy tramwaj jest na wagę złota więc....
Wiesz, skoro to było parę ładnych lat temu, to może Newag już może sprzedać ten pojazd testowy dla jakiegoś przewoźnika, ale wątpię, żeby im się to w ogóle opłacało. Właściwie jest to ich pierwszy tramwaj, który można w różnoraki sposób wykorzystywać. Pamiętam, że Nevelo trafiło do Poznania, ale w ogóle nie wyjechało z pasażerami, i właściwie - nie wiem do końca czemu. No potem to już każdy wie, że trafił do Krakowa i miał swoje bolączki, jak każdy nowy pojazd. No, a teraz służy jako tramwaj do testowania wszystkich nowinek technicznych, które opracowywane są np. na krakowskiej Politechnice.