Rozdział taboru - tramwaje

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 26 kwie 2022, 22:24

Zamknięcie Krowodrzy G. to będzie rewolucja taborowa. To był bastion Stadlerów. Sporo ich się uwolni, przez skrócenie 50 i połączenie 3 z 18 (ok. 10 brygad) Gdzieś je skierują, może na 10? Muszą pozdejmować GT8N nie tylko z zawieszonej 6 ale też 13, 20 i 11 może nawet z rezerw. Wiednie z 10 może wylądują na 13 szczytowych. Rotacji taborowej będzie sporo i jest tyle wariantów, że trudno przewidzieć.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 26 kwie 2022, 22:56

impuls pisze: 26 kwie 2022, 22:24 Muszą pozdejmować GT8N nie tylko z zawieszonej 6 ale też 13, 20 i 11 może nawet z rezerw.
Przedłużona "17" do Bratysławskiej może mieć nawet 8 brygad, "19" pewnie zostanie przy 7 brygadach (dawniej przy obecnej trasie miała ich 6), a tymczasowe "70" mimo krótkiej trasy prawdopodobnie również będzie miało ich 8. Łącznie daje to 23 brygady dwukierunkowe, co przy zachowaniu rezerw dwukierunkowych (które muszą istnieć przy istnieniu aż trzech linii tego typu) daje wykorzystanie taboru GT8x na poziomie 26/28. Oczywiście prawdopodobnie Huta na pierwsze dni wystawi jedną lub dwie brygady taboru N8, jednak moim zdaniem nie ma szans żeby dotrwały one do końca trwania remontu. Zniknięcie GT8N z "6", "11", "13" i "20" jest więc prawie pewne (chyba, że jedna brygada "gdzieś" się ostanie, ale zależy to od wykorzystania tych dwukierunkowych N8 właśnie).
impuls pisze: 26 kwie 2022, 22:24 Zamknięcie Krowodrzy G. to będzie rewolucja taborowa. To był bastion Stadlerów. Sporo ich się uwolni, przez skrócenie 50 i połączenie 3 z 18 (ok. 10 brygad) Gdzieś je skierują, może na 10?
Jak dla mnie pewnikiem jest "14", jednak to tylko 4 brygady. Pozostałe jak najbardziej mogą trafić na "10", ponieważ:
impuls pisze: 26 kwie 2022, 22:24 Wiednie z 10 może wylądują na 13 szczytowych.
Nie wziąłeś tutaj pod uwagę, że spora ilość E1+c3 będzie musiała trafić na "wydłużone" 74" i prawdopodobnie nie zostanie już taboru tego typu na "13". Prawdopodobnie trafią tam NGT6 zwolnione z "19", podobnie zresztą jak na linię "20" zamiast GT8N. Są to jednak tylko moje przypuszczenia, póki co nawet układ linii nie został na 100% potwierdzony, a nawet pierwotny komunikat zmian na czas montażu przejazdówki zniknął ze strony ZTP. Po pojawieniu się oficjalnego komunikatu będzie można przystąpić do liczenia brygad i wtedy można zacząć wyciągać jakieś domysły ;).
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Grzechu
Pasażer
Posty: 21
Rejestracja: 02 lut 2021, 22:33

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Grzechu » 27 kwie 2022, 22:37

Linia 17- 7 brygad
Linia 19- 7 brygad, brygada 07 staje się całodzienną
Wszystkie obsługiwane przez Zajezdnię Podgórze
Linia 73- 23 brygady
Co do linii 70 nie mam pojęcia ile będzie brygad
Linia 13 ma być cała w Ngt6

Awatar użytkownika
pawel200020
Specjalista
Posty: 213
Rejestracja: 26 sie 2020, 0:08

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: pawel200020 » 27 kwie 2022, 23:35

Szkoda, że nie ma w planach zakupu niskopodłogowych dwukierunkowców... GT8N są "za małe" na takie remonty...

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 28 kwie 2022, 10:21

Grzechu pisze: 27 kwie 2022, 22:37 Linia 17- 7 brygad
Linia 19- 7 brygad, brygada 07 staje się całodzienną
Wszystkie obsługiwane przez Zajezdnię Podgórze
Linia 73- 23 brygady
Co do linii 70 nie mam pojęcia ile będzie brygad
Linia 13 ma być cała w Ngt6
Czyli połączenie 18+3 da oszczędność 6 brygad a skrócenie "50" kolejnych dwóch lub nawet trzech. Chciałbym, aby wysłali zwolnione Stadlery z tych linii na "10" ale pewnie wyślą je na uzupełnienie "14" i może "74". Ta ostatnia musi mieć co najmniej dwie brygady więcej lub nawet trzy i jest do Kurdwanowa a tam Wiednie nie są mile widziane przez Urzędników. Huta traci brygady na 2, 5, 17, 19 i zwolnione EU8N powinny powędrować na 1, 11 i 20. Składy 105Na z "13" obstawiam że powędrują na "11". Linia "70" przelot w jedną stronę 19 min. musi mieć co najmniej 8 brygad a najlepiej 9.
Zmiany od 4.05.22 spowodują zmniejszenie udziału w ruchu o ok. 6 brygad. 2(-4), 3(-14), 4(+1), 5(-1), 6(-7), 14(+1 lub 0), 17(0 lub +1), 18(-15), 19(0 lub +1), 20(0 lub +1), 24 (bz), 50(-2 lub -3), 70(+8 lub +9), 73(+23), 74(+3).

Awatar użytkownika
pawel200020
Specjalista
Posty: 213
Rejestracja: 26 sie 2020, 0:08

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: pawel200020 » 28 kwie 2022, 12:30

Grzechu pisze: 27 kwie 2022, 22:37 Linia 17- 7 brygad
Linia 19- 7 brygad, brygada 07 staje się całodzienną
Wszystkie obsługiwane przez Zajezdnię Podgórze
Linia 73- 23 brygady
Co do linii 70 nie mam pojęcia ile będzie brygad
Linia 13 ma być cała w Ngt6
Tylko dlaczego linia 11 co zmiana taboru musi "oberwać", 105Na z 13 pewnie wjadą na 11 a NGT6 z 19 na 13... Jest to tak naprawdę likwidacja linii niskopodłogowej do której 11 brakuje 1 brygady.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 29 kwie 2022, 20:28

Ogłoszone rozkłady jazdy od 4 maja, więc w kwestii rozdziału taboru powoli można rozgrzewać kryształową kulę. Z pewnością czeka nas jeden z dziwniejszych rozdziałów taboru ostatnich lat. Sytuację dodatkowo potęguje też fakt, że z 25 istniejących krakowskich dziennych linii tramwajowych pozostało tylko 21, z czego zaledwie 9 na stałych trasach. Dodatkowo na trzech liniach wymuszone jest kursowanie taboru dwukierunkowego, który jest rozłożony po obydwóch zajezdniach bardzo nierównomiernie. Tak duże zmiany spowodują oczywiście rewolucję w rozdziale taboru i naprawdę ciężko będzie go przewidzieć, jednak w rozkładach jazdy na stronie MPK pojawiło się już jednak kilka wskazówek ;). Moje przewidywania dotyczące rozdziału taboru od 4 maja są następujące (jeżeli liczba brygad podana przez impulsa i Grzechu jest prawdziwa):

1: 5xNGT6, 11xEU8N
4: 11xMEGA
5: 4xN8C (1x dopuszczenie EU8N), 2xEU8N
8: 15xNGT6
9: 9x32m
10: 4x32m, 6xE1+c3
11: 6xKonstal, 1xNGT6 (1x dopuszczenie Konstal)
13: 15xNGT6
14: 10x32m
17: 7xGT8x
19: 7xGT8x
20: 6xNGT6, 6xEU8N
21: 3xE1, 3xEU8N
22: 10xE1+c3
24: 8x32m
49: 6xKonstal (1x dopuszczenie E1+c3)
50: 4xMEGA, 7x32m (1x dopuszczenie MEGA)
52: 12xMEGA (1x dopuszczenie 3x105Na), 7x3x105Na
70: 6xGT8x, 2xN8S
73: 23x32m
74: 11xE1+c3
R: 3xGT8x, 3xEU8N

Wyjaśnienia zmian względem rozdziału obecnego (czyli większości linii):
4: Jeżeli dołożona zostanie jedna brygada, na 100% będzie ona kategorii MEGA (prawdopodobnie 2014N, chociaż w historii i 405N na "4" już się zdarzał).
5: Po skierowaniu do Cmentarza Rakowickiego linia prawdopodobnie utraci jedną brygadę i spodziewam się na niej czterech N8C oraz dwóch EU8N przez większość dni.
10: Moim zdaniem na linię trafi kilka sztuk taboru niskopodłogowego o długości 32m, ponieważ tabor taki zwolni się w dużej ilości po skróceniu "50" oraz połączeniu "3" z "18" w linię "73".
11: W związku z zapowiedzią w pełni niskopodłogowej "13" oraz koniecznością skierowania GT8x na linie dwukierunkowe, na "11" niestety spodziewam się przejścia jednej brygady do Nowej Huty oraz zdecydowanej dominacji Konstali. Podgórze w większość dni wystawiać będzie jednego NGT6 oraz 4 Konstale, a Nowa Huta na drugą brygadę skieruje Konstala zdjętego z linii "74".
13: Linia otrzymała ramkę, więc będzie w pełni niskopodłogowa. Opcja jest tylko jedna - Bombardiery NGT6 zdjęte m.in. z "2", "14" i "19" na wszystkich brygadach.
14: Prawdopodobnie po przekierowaniu przez Tunel i Długą linia ta również otrzyma jedną brygadę, jednak wobec zwolnienia się dużej ilości taboru 32m, powinny na niej kursować wyłącznie tramwaje tego typu.
17: Linia musi otrzymać tabor dwukierunkowy, a późne rozpoczęcie jej godzin kursowania na Bratysławskiej wskazuje na to, że pojawią się tam wyłącznie brygady podgórskie (GT8x).
19: Podobnie jak wyżej, na linię tą na pewno trafi wyłącznie tabor dwukierunkowy. Nie mam pewności, jednak wydaje mi się że na całodzienną linię kursującą co 15 minut MPK nie posłałoby N8S, dlatego osobiście ponownie obstawiam dwukierunkowe GT8x.
20: Linia moim zdaniem nie powinna zyskać dodatkowej brygady, więc spodziewam się przeniesienia brygady na której obecnie jeździ GT8x do Nowej Huty i skierowania tam kolejnego EU8N. Gdyby jednak linii tej przybyła trzynasta brygada, również moim zdaniem trafi tam EU8N (mimo wszystko myślę, że tak się nie stanie).
21: W związku z małym wykorzystaniem EU8N liczę na to, że linia dostanie niską podłogę przynajmniej na co drugim kursie, jak było m.in. w październiku 2020 roku.
50: Ze skróconej linii prawdopodobnie znikną dwie nowohuckie brygady obsadzone do tej pory taborem o długości 32m. Podgórze powinno utrzymać swoje cztery brygady obsługiwane najdłuższym taborem, być może nawet z dopuszczeniem na piątą brygadę (remonty podgórskich PES jeszcze się nie zaczęły).
70: Nie bez powodów usunięto z pętli Cichy Kącik "6" i "20". Moim zdaniem właśnie tam trafią awaryjne N8S w ilości dwóch sztuk (maksymalna "bezpieczna" liczba), które w przypadku awarii będą właśnie na drugim torze reanimowane. Ponadto linia ta będzie miała raczej spore potoki (będzie jeździć najczęściej i przejmie wszystkich pasażerów "20" z Cichego Kącika), więc tabor pięciodrzwiowy z pewnością się tam przyda. Na pozostałych brygadach (łącznie będzie ich moim zdaniem 8) oczywiście dwukierunkowe GT8x.
73: Do tej pory na "3" wyłącznie niskacze 32m, na "18" wyłącznie niskacze 32m, więc tabor na połączeniu tych linii wydaje się oczywistą oczywistością.
74: Tabor z "6" trafi na linie dwukierunkowe, więc tutaj spodziewam się wyłącznie składów E1+c3, które moim zdaniem powinny być idealne na taką linię tymczasową.

Oczywiście mam świadomość że docelowy rozdział taboru może wyglądać zupełnie inaczej, m.in. w moich przewidywaniach zauważam niskie wykorzystanie EU8N, jednak mimo wszystko scenariusz ten wydaje mi się osobiście najbardziej prawdopodobny.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

mikolaj.boron
Specjalista
Posty: 215
Rejestracja: 06 lis 2020, 19:24
Lokalizacja: Kraków-Górka Narodowa

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: mikolaj.boron » 29 kwie 2022, 21:19

Bayer2003 pisze: 29 kwie 2022, 20:28 Ogłoszone rozkłady jazdy od 4 maja, więc w kwestii rozdziału taboru powoli można rozgrzewać kryształową kulę. Z pewnością czeka nas jeden z dziwniejszych rozdziałów taboru ostatnich lat. Sytuację dodatkowo potęguje też fakt, że z 25 istniejących krakowskich dziennych linii tramwajowych pozostało tylko 21, z czego zaledwie 9 na stałych trasach. Dodatkowo na trzech liniach wymuszone jest kursowanie taboru dwukierunkowego, który jest rozłożony po obydwóch zajezdniach bardzo nierównomiernie. Tak duże zmiany spowodują oczywiście rewolucję w rozdziale taboru i naprawdę ciężko będzie go przewidzieć, jednak w rozkładach jazdy na stronie MPK pojawiło się już jednak kilka wskazówek ;). Moje przewidywania dotyczące rozdziału taboru od 4 maja są następujące (jeżeli liczba brygad podana przez impulsa i Grzechu jest prawdziwa):

1: 5xNGT6, 11xEU8N
4: 11xMEGA
5: 4xN8C (1x dopuszczenie EU8N), 2xEU8N
8: 15xNGT6
9: 9x32m
10: 4x32m, 6xE1+c3
11: 6xKonstal, 1xNGT6 (1x dopuszczenie Konstal)
13: 15xNGT6
14: 10x32m
17: 7xGT8x
19: 7xGT8x
20: 6xNGT6, 6xEU8N
21: 3xE1, 3xEU8N
22: 10xE1+c3
24: 8x32m
49: 6xKonstal (1x dopuszczenie E1+c3)
50: 4xMEGA, 7x32m (1x dopuszczenie MEGA)
52: 12xMEGA (1x dopuszczenie 3x105Na), 7x3x105Na
70: 6xGT8x, 2xN8S
73: 23x32m
74: 11xE1+c3
R: 3xGT8x, 3xEU8N

Wyjaśnienia zmian względem rozdziału obecnego (czyli większości linii):
4: Jeżeli dołożona zostanie jedna brygada, na 100% będzie ona kategorii MEGA (prawdopodobnie 2014N, chociaż w historii i 405N na "4" już się zdarzał).
5: Po skierowaniu do Cmentarza Rakowickiego linia prawdopodobnie utraci jedną brygadę i spodziewam się na niej czterech N8C oraz dwóch EU8N przez większość dni.
10: Moim zdaniem na linię trafi kilka sztuk taboru niskopodłogowego o długości 32m, ponieważ tabor taki zwolni się w dużej ilości po skróceniu "50" oraz połączeniu "3" z "18" w linię "73".
11: W związku z zapowiedzią w pełni niskopodłogowej "13" oraz koniecznością skierowania GT8x na linie dwukierunkowe, na "11" niestety spodziewam się przejścia jednej brygady do Nowej Huty oraz zdecydowanej dominacji Konstali. Podgórze w większość dni wystawiać będzie jednego NGT6 oraz 4 Konstale, a Nowa Huta na drugą brygadę skieruje Konstala zdjętego z linii "74".
13: Linia otrzymała ramkę, więc będzie w pełni niskopodłogowa. Opcja jest tylko jedna - Bombardiery NGT6 zdjęte m.in. z "2", "14" i "19" na wszystkich brygadach.
14: Prawdopodobnie po przekierowaniu przez Tunel i Długą linia ta również otrzyma jedną brygadę, jednak wobec zwolnienia się dużej ilości taboru 32m, powinny na niej kursować wyłącznie tramwaje tego typu.
17: Linia musi otrzymać tabor dwukierunkowy, a późne rozpoczęcie jej godzin kursowania na Bratysławskiej wskazuje na to, że pojawią się tam wyłącznie brygady podgórskie (GT8x).
19: Podobnie jak wyżej, na linię tą na pewno trafi wyłącznie tabor dwukierunkowy. Nie mam pewności, jednak wydaje mi się że na całodzienną linię kursującą co 15 minut MPK nie posłałoby N8S, dlatego osobiście ponownie obstawiam dwukierunkowe GT8x.
20: Linia moim zdaniem nie powinna zyskać dodatkowej brygady, więc spodziewam się przeniesienia brygady na której obecnie jeździ GT8x do Nowej Huty i skierowania tam kolejnego EU8N. Gdyby jednak linii tej przybyła trzynasta brygada, również moim zdaniem trafi tam EU8N (mimo wszystko myślę, że tak się nie stanie).
21: W związku z małym wykorzystaniem EU8N liczę na to, że linia dostanie niską podłogę przynajmniej na co drugim kursie, jak było m.in. w październiku 2020 roku.
50: Ze skróconej linii prawdopodobnie znikną dwie nowohuckie brygady obsadzone do tej pory taborem o długości 32m. Podgórze powinno utrzymać swoje cztery brygady obsługiwane najdłuższym taborem, być może nawet z dopuszczeniem na piątą brygadę (remonty podgórskich PES jeszcze się nie zaczęły).
70: Nie bez powodów usunięto z pętli Cichy Kącik "6" i "20". Moim zdaniem właśnie tam trafią awaryjne N8S w ilości dwóch sztuk (maksymalna "bezpieczna" liczba), które w przypadku awarii będą właśnie na drugim torze reanimowane. Ponadto linia ta będzie miała raczej spore potoki (będzie jeździć najczęściej i przejmie wszystkich pasażerów "20" z Cichego Kącika), więc tabor pięciodrzwiowy z pewnością się tam przyda. Na pozostałych brygadach (łącznie będzie ich moim zdaniem 8) oczywiście dwukierunkowe GT8x.
73: Do tej pory na "3" wyłącznie niskacze 32m, na "18" wyłącznie niskacze 32m, więc tabor na połączeniu tych linii wydaje się oczywistą oczywistością.
74: Tabor z "6" trafi na linie dwukierunkowe, więc tutaj spodziewam się wyłącznie składów E1+c3, które moim zdaniem powinny być idealne na taką linię tymczasową.

Oczywiście mam świadomość że docelowy rozdział taboru może wyglądać zupełnie inaczej, m.in. w moich przewidywaniach zauważam niskie wykorzystanie EU8N, jednak mimo wszystko scenariusz ten wydaje mi się osobiście najbardziej prawdopodobny.
Ciekawa koncepcja, zgodzę się z nią, ale osobiście te zwolnione brygady niskopodłogowe widziałbym nie tylko na 10, ale również na 22. Będzie się działo w najbliższych miesiącach :D .

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1803
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Scania_9640 » 29 kwie 2022, 23:18

Bayer2003 pisze: 29 kwie 2022, 20:28 Ogłoszone rozkłady jazdy od 4 maja, więc w kwestii rozdziału taboru powoli można rozgrzewać kryształową kulę. Z pewnością czeka nas jeden z dziwniejszych rozdziałów taboru ostatnich lat. Sytuację dodatkowo potęguje też fakt, że z 25 istniejących krakowskich dziennych linii tramwajowych pozostało tylko 21, z czego zaledwie 9 na stałych trasach. Dodatkowo na trzech liniach wymuszone jest kursowanie taboru dwukierunkowego, który jest rozłożony po obydwóch zajezdniach bardzo nierównomiernie. Tak duże zmiany spowodują oczywiście rewolucję w rozdziale taboru i naprawdę ciężko będzie go przewidzieć, jednak w rozkładach jazdy na stronie MPK pojawiło się już jednak kilka wskazówek ;). Moje przewidywania dotyczące rozdziału taboru od 4 maja są następujące (jeżeli liczba brygad podana przez impulsa i Grzechu jest prawdziwa):

1: 5xNGT6, 11xEU8N
4: 11xMEGA
5: 4xN8C (1x dopuszczenie EU8N), 2xEU8N
8: 15xNGT6
9: 9x32m
10: 4x32m, 6xE1+c3
11: 6xKonstal, 1xNGT6 (1x dopuszczenie Konstal)
13: 15xNGT6
14: 10x32m
17: 7xGT8x
19: 7xGT8x
20: 6xNGT6, 6xEU8N
21: 3xE1, 3xEU8N
22: 10xE1+c3
24: 8x32m
49: 6xKonstal (1x dopuszczenie E1+c3)
50: 4xMEGA, 7x32m (1x dopuszczenie MEGA)
52: 12xMEGA (1x dopuszczenie 3x105Na), 7x3x105Na
70: 6xGT8x, 2xN8S
73: 23x32m
74: 11xE1+c3
R: 3xGT8x, 3xEU8N

Wyjaśnienia zmian względem rozdziału obecnego (czyli większości linii):
4: Jeżeli dołożona zostanie jedna brygada, na 100% będzie ona kategorii MEGA (prawdopodobnie 2014N, chociaż w historii i 405N na "4" już się zdarzał).
5: Po skierowaniu do Cmentarza Rakowickiego linia prawdopodobnie utraci jedną brygadę i spodziewam się na niej czterech N8C oraz dwóch EU8N przez większość dni.
10: Moim zdaniem na linię trafi kilka sztuk taboru niskopodłogowego o długości 32m, ponieważ tabor taki zwolni się w dużej ilości po skróceniu "50" oraz połączeniu "3" z "18" w linię "73".
11: W związku z zapowiedzią w pełni niskopodłogowej "13" oraz koniecznością skierowania GT8x na linie dwukierunkowe, na "11" niestety spodziewam się przejścia jednej brygady do Nowej Huty oraz zdecydowanej dominacji Konstali. Podgórze w większość dni wystawiać będzie jednego NGT6 oraz 4 Konstale, a Nowa Huta na drugą brygadę skieruje Konstala zdjętego z linii "74".
13: Linia otrzymała ramkę, więc będzie w pełni niskopodłogowa. Opcja jest tylko jedna - Bombardiery NGT6 zdjęte m.in. z "2", "14" i "19" na wszystkich brygadach.
14: Prawdopodobnie po przekierowaniu przez Tunel i Długą linia ta również otrzyma jedną brygadę, jednak wobec zwolnienia się dużej ilości taboru 32m, powinny na niej kursować wyłącznie tramwaje tego typu.
17: Linia musi otrzymać tabor dwukierunkowy, a późne rozpoczęcie jej godzin kursowania na Bratysławskiej wskazuje na to, że pojawią się tam wyłącznie brygady podgórskie (GT8x).
19: Podobnie jak wyżej, na linię tą na pewno trafi wyłącznie tabor dwukierunkowy. Nie mam pewności, jednak wydaje mi się że na całodzienną linię kursującą co 15 minut MPK nie posłałoby N8S, dlatego osobiście ponownie obstawiam dwukierunkowe GT8x.
20: Linia moim zdaniem nie powinna zyskać dodatkowej brygady, więc spodziewam się przeniesienia brygady na której obecnie jeździ GT8x do Nowej Huty i skierowania tam kolejnego EU8N. Gdyby jednak linii tej przybyła trzynasta brygada, również moim zdaniem trafi tam EU8N (mimo wszystko myślę, że tak się nie stanie).
21: W związku z małym wykorzystaniem EU8N liczę na to, że linia dostanie niską podłogę przynajmniej na co drugim kursie, jak było m.in. w październiku 2020 roku.
50: Ze skróconej linii prawdopodobnie znikną dwie nowohuckie brygady obsadzone do tej pory taborem o długości 32m. Podgórze powinno utrzymać swoje cztery brygady obsługiwane najdłuższym taborem, być może nawet z dopuszczeniem na piątą brygadę (remonty podgórskich PES jeszcze się nie zaczęły).
70: Nie bez powodów usunięto z pętli Cichy Kącik "6" i "20". Moim zdaniem właśnie tam trafią awaryjne N8S w ilości dwóch sztuk (maksymalna "bezpieczna" liczba), które w przypadku awarii będą właśnie na drugim torze reanimowane. Ponadto linia ta będzie miała raczej spore potoki (będzie jeździć najczęściej i przejmie wszystkich pasażerów "20" z Cichego Kącika), więc tabor pięciodrzwiowy z pewnością się tam przyda. Na pozostałych brygadach (łącznie będzie ich moim zdaniem 8) oczywiście dwukierunkowe GT8x.
73: Do tej pory na "3" wyłącznie niskacze 32m, na "18" wyłącznie niskacze 32m, więc tabor na połączeniu tych linii wydaje się oczywistą oczywistością.
74: Tabor z "6" trafi na linie dwukierunkowe, więc tutaj spodziewam się wyłącznie składów E1+c3, które moim zdaniem powinny być idealne na taką linię tymczasową.

Oczywiście mam świadomość że docelowy rozdział taboru może wyglądać zupełnie inaczej, m.in. w moich przewidywaniach zauważam niskie wykorzystanie EU8N, jednak mimo wszystko scenariusz ten wydaje mi się osobiście najbardziej prawdopodobny.

Z moich informacji niestety 10 i 22 bez zmian, a zastępcze do Bratysławkiej ma obsługiwać tylko PT z GT8N

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 30 kwie 2022, 0:00

Według rozkładów "70" powinna mieć jednak 9 brygad, chyba że poza szczytem będzie wzmacniana. Ma za krótkie przerwy na końcówkach w przypadku 8 brygad.
Bayer2003 Podgórze musiało z wyprzedzeniem wysłać do naprawy RG912, bo miał potargane doły blachy po jakiejś kolizji. Ponadto do TR wzięto kolejnego N8 rodem z Essen a HK458 nadal czeka pod Wiatą. Ostatnio było dużo zjazdów awaryjnych N8S z 21 i nie dziwię się, że nie wystawią ich do obsługi linii do Bratysławskiej. Jest jeszcze jedna linia na której mogą pojawić się zwolnione Stadlery. (Prezydencka)

Adrian14
Ekspert
Posty: 802
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Adrian14 » 30 kwie 2022, 8:07

Huta będzie miała jedną lub dwie brygady 70.

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 01 maja 2022, 13:15

Pożegnaliśmy najlepszą największą pętle w mieście Krowodrzę G.. Zamiast niej powstanie nowa zdecydowanie mniejsza, która do czasu ukończenia budowy na Górkę N. nie będzie w stanie przyjąć dotychczasowej ilości tramwajów. Pobożne życzenia Zarządu Miasta to że odbudują ją w 6 miesięcy, informacja wykonawcy z dnia 28.04.22 to 8 miesięcy a życie zweryfikuje te plany. Ja obstawiam wiosnę 2023 na otwarcie nowej pętli. To bardzo duży zakres prac a sam wykonawca niewiele zrobił przed zamknięciem. Wykonano tylko fundamenty pod słupy w nowym korycie i miejscami zrobiono odwodnienie. Problem ciasnych pętli coraz bardziej doskwiera, zwłaszcza przy zakłóceniach i rozmieszczeniem rezerw. Po oddaniu nowej pętli Krowodrzy G. będzie inna sytuacja taborowa z wprowadzonymi kilkoma Stadlerami serii II. Dlatego można przypuszczać, że pożegnaliśmy składy 105Na na linii „13” nie tylko przez najbliższe miesiące ale na zawsze. GT8N prawdopodobnie na „13” powrócą jedynie tylko jako rezerwy a tabor NGT6 już będzie stałym tej linii. Skoro od 4.05.22 zwiększy się wykorzystanie GT8N z 22 do 25 brygad, przy jednoczesnym zmniejszeniu ogólnej ilości brygad po ok. 3 na każdą zajezdnię musi nastąpić w Podgórzu zmniejszenie ilości wykorzystania pozostałego taboru. Prawdopodobnie zmniejszą wykorzystanie proporcjonalnie po jednym pociągu 2x105Na, 3x105Na, E1+c3, NGT6, NGT8, 2014N. Dlatego mniej może być Krakowiaków na skróconej 50-ce. Huta musi przejąć jakieś brygady z Podgórza za straty z linii „2” „17” i „19”. I to może dotyczyć pojedynczych brygad wielu linii w mieście. Od września 2021 była duża stabilizacja w przydziale taboru a od 4.05.22 szykuje się rewolucja.
I jeszcze jedna sprawa. W 2018 podczas marszrutyzacji planowano linię „15” w relacji Kurdwanów – Mistrzejowice. Linia nawet pokazała się na mapce. Nie powstała, bo utrzymano politycznie i propagandowo częstotliwość co 5 min. na „50” i „52” zamiast planowanej co 7,5 min i nowej linii "15”-ki. Nie ma już częstotliwości na „50” i „52” co 5 min. i od 4.05.22 powstaje linia tymczasowa „74” właśnie w relacji Mistrzejowice – Kurdwanów. Linia może się bardzo dobrze przyjąć, gdyż będzie łączyć wiele ważnych punktów w mieście. Stworzy się układ który był przewidywany przez specjalistów tworzących marszrutyzację w 2018. Jaki będzie na niej tabor, czy tylko wiednie trudno jest dzisiaj przewidzieć.

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: kucyk » 01 maja 2022, 13:59

Może wolne niskopodłogowe 32 metrowce wylądują na "13" (w końcu brak linii "6") albo na "8"?

mikolaj.boron
Specjalista
Posty: 215
Rejestracja: 06 lis 2020, 19:24
Lokalizacja: Kraków-Górka Narodowa

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: mikolaj.boron » 01 maja 2022, 15:49

impuls pisze: 01 maja 2022, 13:15Pożegnaliśmy najlepszą największą pętle w mieście Krowodrzę G.. Zamiast niej powstanie nowa zdecydowanie mniejsza, która do czasu ukończenia budowy na Górkę N. nie będzie w stanie przyjąć dotychczasowej ilości tramwajów. Pobożne życzenia Zarządu Miasta to że odbudują ją w 6 miesięcy, informacja wykonawcy z dnia 28.04.22 to 8 miesięcy a życie zweryfikuje te plany. Ja obstawiam wiosnę 2023 na otwarcie nowej pętli. To bardzo duży zakres prac a sam wykonawca niewiele zrobił przed zamknięciem. Wykonano tylko fundamenty pod słupy w nowym korycie i miejscami zrobiono odwodnienie. Problem ciasnych pętli coraz bardziej doskwiera, zwłaszcza przy zakłóceniach i rozmieszczeniem rezerw. Po oddaniu nowej pętli Krowodrzy G. będzie inna sytuacja taborowa z wprowadzonymi kilkoma Stadlerami serii II. Dlatego można przypuszczać, że pożegnaliśmy składy 105Na na linii „13” nie tylko przez najbliższe miesiące ale na zawsze. GT8N prawdopodobnie na „13” powrócą jedynie tylko jako rezerwy a tabor NGT6 już będzie stałym tej linii. Skoro od 4.05.22 zwiększy się wykorzystanie GT8N z 22 do 25 brygad, przy jednoczesnym zmniejszeniu ogólnej ilości brygad po ok. 3 na każdą zajezdnię musi nastąpić w Podgórzu zmniejszenie ilości wykorzystania pozostałego taboru. Prawdopodobnie zmniejszą wykorzystanie proporcjonalnie po jednym pociągu 2x105Na, 3x105Na, E1+c3, NGT6, NGT8, 2014N. Dlatego mniej może być Krakowiaków na skróconej 50-ce. Huta musi przejąć jakieś brygady z Podgórza za straty z linii „2” „17” i „19”. I to może dotyczyć pojedynczych brygad wielu linii w mieście. Od września 2021 była duża stabilizacja w przydziale taboru a od 4.05.22 szykuje się rewolucja.
I jeszcze jedna sprawa. W 2018 podczas marszrutyzacji planowano linię „15” w relacji Kurdwanów – Mistrzejowice. Linia nawet pokazała się na mapce. Nie powstała, bo utrzymano politycznie i propagandowo częstotliwość co 5 min. na „50” i „52” zamiast planowanej co 7,5 min i nowej linii "15”-ki. Nie ma już częstotliwości na „50” i „52” co 5 min. i od 4.05.22 powstaje linia tymczasowa „74” właśnie w relacji Mistrzejowice – Kurdwanów. Linia może się bardzo dobrze przyjąć, gdyż będzie łączyć wiele ważnych punktów w mieście. Stworzy się układ który był przewidywany przez specjalistów tworzących marszrutyzację w 2018. Jaki będzie na niej tabor, czy tylko wiednie trudno jest dzisiaj przewidzieć.
Tyle, że jak odbudują pętlę Krowodrza Górka przed końcem całej inwestycji to tramwaje tam nie powinny wrócić. Zgodnie z zapowiedziami inwestycja ma być oddana w całości naraz. W pierwotnym (już dawno czasowo nieaktualnym) planie przebudowa KG miała być ostatnią częścią inwestycji i na jej skończenie miała czekać reszta. Być może dlatego na razie tak mało nieinwazyjnych robót wykonano, bo wiadomo jaka już jest obsuwa na placu budowy. Ważniejsze teraz jest to, że nadal nie ma ZRIDu na rekultywację terenu pod pętlę Górka Narodowa.

tomta1
Ekspert
Posty: 649
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: tomta1 » 01 maja 2022, 18:49

Ale sytuacja się zmieniła, jest spory problem przy pętli na Górce Narodowej – przez to zapewne pętla na Krowodrzy będzie funkcjonowała o wiele wcześniej, niż na Narodowej. Ewentualnie będzie jakaś przejazdówka w miejscu, do którego zdążą zrobić jakiś konkretniejszy układ (zapewne Siewna/Bociana).

BTW, z tego, co mi wiadomo, to chyba te problemy na Narodowej wyszły na dobre, bo pętla została przeprojektowana tak, by mogła przyjąć więcej wagonów (nie będzie tak dobra jak dotychczasowa pętla na Krowodrzy Górce, bo tej nic nie przebije, a równać się może tylko Borek z mijanką na wjeździe i 3 torami), a ponadto ktoś chyba wreszcie spojrzał na rozwiązania wysokościowe i przeprojektował ją tak, że będzie się dało ją połączyć z potencjalną linią tramwajową na ul. Iwaszki (wcześniej była spora różnica wysokości i nie było możliwe połączenie tych linii). Ale potrzebowałbym kogoś, by to potwierdził, bo moje źródła wcale nie muszą być nieomylne.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości