Rozdział taboru - tramwaje

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
impuls
Ekspert
Posty: 1312
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 29 gru 2022, 11:29

Opcji jest dużo więcej. Jedną z nich to zrezygnować na "50" z częstotliwości co 5 min. I wtedy odzyska się sześć brygad z których można utworzyć nową linię szczytową wspomagającą "24". Trasa Kurdwanów po trasie 24 Długa - Dworzec Towarowy. Zwolnione z "50" Stadlery skierować na "24". Pesy z "24" na "52" a z ufoków zrobić składy na nową linię np. "40".

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 29 gru 2022, 11:56

impuls pisze: 29 gru 2022, 11:29 Opcji jest dużo więcej. Jedną z nich to zrezygnować na "50" z częstotliwości co 5 min. I wtedy odzyska się sześć brygad z których można utworzyć nową linię szczytową wspomagającą "24". Trasa Kurdwanów po trasie 24 Długa - Dworzec Towarowy. Zwolnione z "50" Stadlery skierować na "24". Pesy z "24" na "52" a z ufoków zrobić składy na nową linię np. "40".
"50" w taborze 32m co 7,5 minuty na pewno nie wyrobi. Za linią szczytową wspomagającą "24" (chociaż przez Koronę, co byłoby bardziej korzystne dla pasażerów) jestem od dawna, jednak wątpię żeby potoki pasażerskie na niej wymagały kierowania aż ufoków. Myślę zresztą, że gdy minie zima, głosy krytyczne wobec trójskładów szybko się skończą (największym problemem w 105Na jest niska temperatura, wynikająca z dużej liczby drzwi).
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

PKPfan
Miłośnik
Posty: 84
Rejestracja: 12 maja 2021, 0:11

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: PKPfan » 29 gru 2022, 12:27

50 w przyszłym roku zostanie wydłużona do GN, więc f~ 7,5min na taborze 32m to byłoby samobójstwo... Nawet przy f~5min będzie ciężko i zaczną się głosy, że dlaczego na tej linii nie kursują Krakowiaki...

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5737
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kaszmir » 29 gru 2022, 12:52

PKPfan pisze: 29 gru 2022, 12:2750 w przyszłym roku zostanie wydłużona do GN, więc f~ 7,5min na taborze 32m to byłoby samobójstwo... Nawet przy f~5min będzie ciężko i zaczną się głosy, że dlaczego na tej linii nie kursują Krakowiaki...
Oj tak. Na "50" już jest ciężko, dość przypomnieć że w 2021 przyspieszono powrót f5 bo był tłok. Teraz wydłużono ja do Borku, a niebawem do Górki. Wg mnie tabor 40m z f5 to wcale nie będzie za dużo.

pablo
Specjalista
Posty: 418
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: pablo » 29 gru 2022, 13:31

Od strony północnej brakuje zawieszonej piątki. Od Mogilskiego do Kabla 50 jest wspomagana przez 9 i 49, a od Mogilskiego na północ wspomaganie kończy się na DT. Mam nadzieję, że po otwarciu Górki Narodowej piątka wróci na Krowodrzę, a do Górki Narodowej zostanie dociągnięte 17/19.

PKPfan
Miłośnik
Posty: 84
Rejestracja: 12 maja 2021, 0:11

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: PKPfan » 29 gru 2022, 14:30

Czy jest szansa, że 5 powróci na KG przed otwarciem trasy na Górkę Narodową, czy miasto i MPK będą zasłaniały się pretekstem braku miejsca na obecnej pętli Krowodrza Górka?

brovar
Specjalista
Posty: 462
Rejestracja: 05 sie 2020, 10:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: brovar » 29 gru 2022, 14:48

Bayer2003 pisze: 26 gru 2022, 10:33 Kolejne trójskłady mogłyby sprawić, że na linię "52" wyjeżdżałoby codziennie (w dni powszednie) 9 wysokopodłogowych brygad (wymagałoby to oczywiście ich ponownego ułożenia), co z kolei doprowadziłoby do obsadzenia linii "24" wyłącznie taborem 2014N.
Co się będziemy rozdrabniać posłać je na wszystkie brygady, a tyle zwolni się Krakowiaków przez Was nie lubianych na linię "24" i "50".
Łukasz pisze: 29 gru 2022, 8:33 Z tego co się dowiedziałem, pasażerowie coraz bardziej narzekają na tzw. "akwaria" na linii "52" (zwłaszcza osoby starsze oraz matki z dziećmi z rejonów os Piastów). Niewykluczone, że w tej sprawie radni miejscy, w tym np. wiceprzewodniczący Rady Miasta Krakowa Pan Michał Drewnicki, będą składać interpelacje do Prezydenta w sprawie usunięcia "akwariów" i wprowadzenia niskaczy na wszystkich brygadach "52". Czy faktycznie nie można zamiast ufoków dać chociaż więcej PES na "52"? Ciekawe jaka będzie odpowiedź PMK na ewentualną interpelację w tej kwestii.
Cóż osiedle ostatnim czasie silnie rozbudowuje się, potrzeba odpowiedniej oferty. Mieszkańcy mają prawo czuć się, jak gorszy sort.
20.11.2023 awarii doznały #RZ213, #RZ237, #RZ255 i #RZ264. Sprawność techniczna stozłomek spadła poniżej 50% :!:

Ydhflx
Specjalista
Posty: 292
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Ydhflx » 30 gru 2022, 10:22

Moim zdaniem ufok na co drugim 52 to optymalne rozwiązanie. Oczywiście taboru 40+m jest za mało, więc albo ufoki gdzieś wysyłamy, albo nie. W opcji nie - Stadlery czy coś na 52 by mogły być niezabieralne, szczególnie po powrocie studentów, i znowu by pasażerowie narzekali. A jak komuś koniecznie przeszkadza stary tramwaj, to niech zaczeka na kolejny. Gdyby jechał krótszy to też by nie wsiadł i musiał czekać.

Natomiast można się tymczasowo zastanowić, czy skoro nie ma wszystkich studentów (a za chwilę sesja+ferie) to STL by jednak nie wyrobił. Tak jak mówili przedmówcy, główny problem to że w Konstalach jest zimno, więc od wiosny narzekania na ufoki powinny się skończyć, tak jak ich nie było wcześniej.

PS Co robi MPK żeby tak nie było na przyszłość? Kupuje tramwaje 26m

Kacper
Miłośnik
Posty: 64
Rejestracja: 08 paź 2022, 16:35

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kacper » 30 gru 2022, 16:42

Myślę że apropo tematu tramwajów na Piastów, dobrym pomysłem byłoby wysyłanie na 21 samych niskowejściowych wozów. Skoro na 52 najlepszą opcją na ten moment wydaje się pozostawienie połowy brygad obsadzonych ufokami, to niech ta nitka ma chociaż jedną linię w pełni niskowejściową. Mieszka tu mnóstwo osób starszych, tak jak wzdłuż całej trasy 21 w Nowej Hucie. To raptem kilka brygad, z których część już udało się pozyskać i brakuje do szczęścia niewiele.

Mikix
Znawca
Posty: 127
Rejestracja: 23 maja 2022, 14:40

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Mikix » 31 gru 2022, 16:45

Ydhflx pisze: 30 gru 2022, 10:22 Natomiast można się tymczasowo zastanowić, czy skoro nie ma wszystkich studentów (a za chwilę sesja+ferie) to STL by jednak nie wyrobił. Tak jak mówili przedmówcy, główny problem to że w Konstalach jest zimno, więc od wiosny narzekania na ufoki powinny się skończyć, tak jak ich nie było wcześniej.
Tabor 32m powinien wyrobić w najbliższych tygodniach. Dziś w sylwestra na 52 spokojnie wyrobił RY804 i RY822 zamiast ufoków. Nawet jechały po kolei. Podczas jazdy było nawet sporo miejsca siedzącego, natomiast w zwykły dzień spokojnie wyrobi, najwyżej będzie trochę ścisk, narmalnie tak jest jak "52" jest opóźnione i cały potok od Stradomia przejmuje zatłoczona "18" na Maki. Tak z pewnością NGT8 powinno zastąpić ufoki z Podgórza.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 31 gru 2022, 19:16

Mikix pisze: 31 gru 2022, 16:45 Dziś w sylwestra na 52 spokojnie wyrobił RY804 i RY822 zamiast ufoków.
Tylko w soboty zawsze były 2 ufoki i 12 PES. Dziś 2 ufoki, 2 NGT8 i 10 PES - liczba ufoków pozostała niezmieniona.
Mikix pisze: 31 gru 2022, 16:45 Tak z pewnością NGT8 powinno zastąpić ufoki z Podgórza.
W Podgórzu brakuje taboru 32m, na "9", "10" i "14" wysyłane są NGT6, a Ty chcesz NGT8 na "52"? Pomijając kwestię potoków i tak nie byłoby skąd ich pozyskać.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Mikix
Znawca
Posty: 127
Rejestracja: 23 maja 2022, 14:40

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Mikix » 31 gru 2022, 22:32

Bayer2003 pisze: 31 gru 2022, 19:16 W Podgórzu brakuje taboru 32m, na "9", "10" i "14" wysyłane są NGT6, a Ty chcesz NGT8 na "52"? Pomijając kwestię potoków i tak nie byłoby skąd ich pozyskać.
Przez długi czas na "14" kursowały 3 NGT6 z PT, a reszta STL z PH. Prawie codziennie jeździłem "14" i nigdy nie trafiłem na STL tylko zawsze NGT6. Pasażerowie byli wypchani, ludzie nawet nie mogli wsiąść i nikt nie narzekał na tłok.

A rano w ufokach jest naprawdę zimno, jeszcze jak wieje chłodem to ja wolę 32m niż takie coś. W ostatnich tygodniach często były rezerwy 26m i nawet były miejsca siedzące w godzinach popołudniowych.

A nowe STL 2 są po to aby kursowały na 9, 10, 14 i żeby zastąpiły wiednie z "22".

Ydhflx
Specjalista
Posty: 292
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Ydhflx » 31 gru 2022, 23:09

Mikix pisze: 31 gru 2022, 22:32 Przez długi czas na "14" kursowały 3 NGT6 z PT, a reszta STL z PH. Prawie codziennie jeździłem "14" i nigdy nie trafiłem na STL tylko zawsze NGT6. Pasażerowie byli wypchani, ludzie nawet nie mogli wsiąść i nikt nie narzekał na tłok.
Jechałem parę razy 14 po godzinie 16, były STL. I to też wypchane po dach. Nie wiem jak 26m tam wyrabiają (wg przedmówcy nie wyrabiają) ale chyba lepiej żeby marzli pasażerowie 52 niż żeby pasażerowie 14 nie pojechali wcale (i też marzli, ale na przystanku).

Mikix
Znawca
Posty: 127
Rejestracja: 23 maja 2022, 14:40

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Mikix » 01 sty 2023, 9:43

Ydhflx pisze: 31 gru 2022, 23:09 Jechałem parę razy 14 po godzinie 16, były STL. I to też wypchane po dach. Nie wiem jak 26m tam wyrabiają (wg przedmówcy nie wyrabiają) ale chyba lepiej żeby marzli pasażerowie 52 niż żeby pasażerowie 14 nie pojechali wcale (i też marzli, ale na przystanku).
O to chodzi, że "52" ma f~7,5, a "14" ma f~15. I w tym jest problem.

impuls
Ekspert
Posty: 1312
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 02 sty 2023, 17:13

Nowe Stadlery mają zastępować wysokopodłogowe tramwaje tak chwaliło się MPK. Tymczasem mamy w ruchu 12 nowych pojazdów a ilość pojazdów wysokopodłogowych porównując moment wprowadzenia 24.11.22 z np. dzisiejszym jest WIĘKSZA. Praktycznie nie zmieniła się ilość pojazdów wysokopodłogowych na "13","16" "20", "21", "22", "52". Przybyło siedem brygad wysokich na "44" ubyły cztery na "49". Nowe Stadlery II wchodzą za Stadlery I lub inne tramwaje z udziałem niskiej podłogi.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości