O ile będzie na czym zrobić przelotówkę, do pętli KG widać przynajmniej gdzie będą tory, za Opolską już nie jest tak wesoło...
Rozdział taboru - tramwaje
- pawel200020
- Specjalista
- Posty: 215
- Rejestracja: 26 sie 2020, 0:08
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Ale tu nie chodzi o tory za Opolską, tylko ścisłą okolicę samej pętli - tzn. żeby za zwrotnicami wjazdowymi na pętlę znajdowało się jeszcze np. 100 metrów nowego toru. Wtedy część tramwajów może wjeżdżać normalnie na pętlę, a część np. trójkątuje (jednokierunkowe) albo jest tam zakładana przejazdówka jak na Bratysławskiej (dwukierunkowe).pawel200020 pisze: ↑26 sie 2022, 12:11 O ile będzie na czym zrobić przelotówkę, do pętli KG widać przynajmniej gdzie będą tory, za Opolską już nie jest tak wesoło...
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Dokładnie skierowano od dzisiaj NGT8 na 8-01 i 8-08. Na "13" nieparzystych całodziennych są NGT6 a na szczytowych 02,06,10,14 składy wiedni, na 04,08,12 składy konstali, wszystkie brygady z PT.
-
- Ekspert
- Posty: 1813
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Wiesz może czy faktycznie jest więcej brygad względem poprzedniego roku? Bo widziałem komentarze, że jest inaczej a nawet mniej brygad
-
- Miłośnik
- Posty: 87
- Rejestracja: 19 lut 2020, 16:48
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Rok temu we wrześniu było 14 brygad na 13, dziś jest ich 15Scania_9640 pisze: ↑29 sie 2022, 13:58 Wiesz może czy faktycznie jest więcej brygad względem poprzedniego roku? Bo widziałem komentarze, że jest inaczej a nawet mniej brygad
-
- Pasażer
- Posty: 24
- Rejestracja: 16 lis 2020, 15:40
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Dzisiaj Nowy Bieżanów taborowo cofnął się do ubiegłego wieku, a podobno nowego taboru przybywa, ale nie na Bieżanowie, tu ubywa, na cztery linie tylko jedna w nowoczesnym taborze....
Re: Rozdział taboru - tramwaje
"9" w pełni niskopodłogowa.
"13" brygady całodzienne niskopodłogowe, jedynie szczytówki (czyli tylko przez parę godzin i tylko co drugi kurs) wysokopodłogowe.
Rozumiem, że dla Bieżanowa zmiana jest na minus, jednak wciąż ma więcej niskiej podłogi niż niejeden rejon choćby w Hucie. A zmiana na "3" jest tymczasowa i wymuszona infrastrukturą.
"13" brygady całodzienne niskopodłogowe, jedynie szczytówki (czyli tylko przez parę godzin i tylko co drugi kurs) wysokopodłogowe.
Rozumiem, że dla Bieżanowa zmiana jest na minus, jednak wciąż ma więcej niskiej podłogi niż niejeden rejon choćby w Hucie. A zmiana na "3" jest tymczasowa i wymuszona infrastrukturą.
- pawel200020
- Specjalista
- Posty: 215
- Rejestracja: 26 sie 2020, 0:08
-
- Ekspert
- Posty: 1813
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Pewnie raz, że na Makach nie zmieściłoby się tyle linii, a dwa byłoby jeszcze więcej brygad i mogłoby nie starczyć motorniczych/tramwaji, a 10 pewnie nie byłaby wtedy cała niskopodłogowapawel200020 pisze: ↑29 sie 2022, 18:11 W takim razie dlaczego nie zostawiono 73 a na Bratysławskiej 17, 19, 70?
Re: Rozdział taboru - tramwaje
No nie wydaje mi się, żeby było więcej - na 73 przed wakacjami kursowały chyba 23 brygady jak pamiętam, a obecnie 3 i 18 mają odpowiednio 14+13 brygad (czyli razem 27 = 4 więcej). Różnica wynika z tego, że na 73 motorniczowie mieli przerwy tylko na dwóch końcach (Bieżanów i Maki), a teraz obie linie mają przerwy (mniejsze lub większe) na dwóch końcach. Jak pomnożysz x 2 linie = 4 przerwy zamiast 2Scania_9640 pisze: ↑29 sie 2022, 19:13 Pewnie raz, że na Makach nie zmieściłoby się tyle linii, a dwa byłoby jeszcze więcej brygad i mogłoby nie starczyć motorniczych/tramwaji, a 10 pewnie nie byłaby wtedy cała niskopodłogowa
Co do 17,19,70:
17 i 19 było przed wakacjami 7 brygad, obecnie 17 ma dalej 7 brygad, 19 ma ich 6 (bo odpadł odcinek do Bratysławskiej - gdyby tam jeździła, zapewne dalej byłoby 7 brygad). 70tka też pewnie ma tyle samo brygad, bo przejazd Stary Kleparz - Długa - Towarowy zajmuje dosłownie 3min więcej niż Stary Kleparz - Pawia - Towarowy (6 vs 9min).
Więc sumarycznie zostawiając 73, można było oszczędzić 4 dodatkowe brygady (i 8 motorniczych)
A czemu dokonano zmian? Podejrzewam, że dlatego ponieważ przed wakacjami 17 i 19 przyjeżdżały opóźnione na Maki i Borek po 15-20minut.
19tki na Borku miały własną pętlę, na której mogły odstać jakieś 25 minut wyznaczonej przerwy. Obecnie 19 ma wspólny tor z 8, więc w przypadku dużego opóźnienia byłaby zajechana przez co najmniej 2-3 brygady. A przez brak żeberka na Borku ciężko byłoby wyprzedzić 19tce inne wagony.
W przypadku 17, miały one dość krótkie przerwy po 13-14 minut na Makach (ach ta pojemna pętla ) i niewiele odstępu do 11 (około 5-6 minut, inaczej 11 zajeżdżała 17). Ale ponieważ 17 była linią krótką, dwurazową, więc po 2 kółkach motorniczowie po prostu zjeżdżali na lekkim minusie do zajezdni. Teraz zaś 17 jest linią całodzienną - i gdyby tak każdym kursem miała przyjeżdżać spóźniona po te 15-20 minut (i za każdym razem być zajechana przez 11, której może akurat nie dałoby się wycofać, bo np. na żeberku stanie rezerwa), to motorniczowie nie mieliby ŻADNEJ przerwy przez 9-10h pracy, tylko jeździli w kółko.
Zaś w przypadku 3 na Bieżanowie - o dziwo - dostała ona własną pętlę przez większość dnia (poza kilkoma wyjątkami w porannym szczycie, gdy na ten sam tor wjeżdża również linia 9 - ale na Bieżanowie o wiele łatwiej jest coś wycofać na żeberko, albo pozamieniać pętle między liniami).
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Przeciez 3 też jest niskopodłogowa..... A 19 miała siódmą brygadę ale po to by robić przerwy. Teraz jest to szczytówka, więc przerwy nie są potrzebne.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Pisałem o tym w tym wątku 22.08.22Scania_9640 pisze: ↑29 sie 2022, 13:58 Wiesz może czy faktycznie jest więcej brygad względem poprzedniego roku? Bo widziałem komentarze, że jest inaczej a nawet mniej brygad
A dzisiaj było
„1” 19
„3” 14
„4” 10
„6” 7
„8” 15
„9” 9
„10” 10
„11” 7
„13” 15
„14” 9
„16” 5
„17” 7
„18” 13
„19” 6
„20” 12
„21” 6
„22” 10
„24” 8
„50” 12
„52” 19
„70” 9
„74” 10
„R” 6
razem 238
14.09.21 było 228 brygad. Szczegóły z dzisiejszego dnia będą na kmk.krakow.pl za jakiś czas.
Zatem dzisiaj było więcej o kilka od czerwca 2022, od września 2021 ale było mniej niż w momencie wprowadzenia optymalizacji i zdecydowanie mniej od rekordowych 251 brygad wrzesień 2020. Jest to spowodowane zamknięciem Krowodrzy G i Kocmyrzowskiej i brakiem linii co 5 min.
I taka ciekawostka oddanie TŁ zwiększyło
"50" +1 (w czerwcu 2022 przy częstotliwości co 7,5 miała 11 brygad)
"11" 0
"6" 0 (tyle co przed zawieszeniem)
"10" +1
"19" -1 (nie potrzeba brygady na odbywanie przerw)
Zatem oddanie TŁ spowodowało wzrost o jedną brygadę.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Nie jestem przekonany czy powinniśmy porównywać z 14.09.2021. W zeszłym roku wejście powakacyjne rozkładów było wdrożone specyficznie, w dwóch turach. Druga miała miejsce 20.09.2021 i np. wtedy dopiero wróciła "17".
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Nie tylko. Od 20.09.21 linia "50" powróciła do częstotliwości co 5 min. I wtedy było 244 brygad. Zatem jeśli zostaniemy przez najbliższe tygodnie z tym układem przydziału taboru 238 brygadami i linii, to tramwajów będzie mniej niż w latach 2020 czy 2021.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Tramwajów będzie mniej owszem, jednak równocześnie jest mniej torowisk do obsłużenia. Mam na myśli oczywiście Krowodrzę Górkę. Gdyby dalej można było tam dojechać okazałoby się, że brygad tramwajowych jest +/- tyle samo, co po wzmocnieniach z 20.09.2021.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości