Rozdział taboru - tramwaje

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 02 gru 2021, 15:30

impuls pisze: 02 gru 2021, 11:09 Na "22" jest podobny potok pasażerski jak w "14". Byłby podobny efekt jak w "14" w NGT6.
Na "14" jest ogólnie większy potok niż na "22", co powoduje straszny tłok w NGT6.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1803
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Scania_9640 » 02 gru 2021, 19:53

Kitek pisze: 02 gru 2021, 15:30
impuls pisze: 02 gru 2021, 11:09 Na "22" jest podobny potok pasażerski jak w "14". Byłby podobny efekt jak w "14" w NGT6.
Na "14" jest ogólnie większy potok niż na "22", co powoduje straszny tłok w NGT6.
Dokładnie, do 14 niekiedy nie da się w ogóle wsiąść, i paranoja żeby tam jeździły NGT6

Adrian14
Ekspert
Posty: 802
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Adrian14 » 03 gru 2021, 0:00

A czy NGT8 na 9 to nie za dużo. Może tutaj by zamienić NGT6 z 14 na NGT8 z 9?

Proszę o zaprzestanie nadużywania znaków interpunkcyjnych - mod. Z.

Awatar użytkownika
pawel200020
Specjalista
Posty: 213
Rejestracja: 26 sie 2020, 0:08

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: pawel200020 » 03 gru 2021, 1:07

Adrian14 pisze: 03 gru 2021, 0:00 A czy NGT8 na 9 to nie za dużo. Może tutaj by zamienić NGT6 z 14 na NGT8 z 9????
Wątpię żeby ktokolwiek teraz ruszał "propagandową" niskopodłogową 9 nawet skracając jej tabor

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: kucyk » 03 gru 2021, 7:01

Adrian14 pisze: 03 gru 2021, 0:00 A czy NGT8 na 9 to nie za dużo. Może tutaj by zamienić NGT6 z 14 na NGT8 z 9????
Zapraszam na odcinek bieżanowski od pętli do Ronda Mogilskiego. Jestem pewny, że ekspresowo sam sobie wybijesz takie pomysły. :lol:
A co do zamiany na mniejszy tabor to byłaby by to powtórka z przeszłości gdzie bardziej pojemne od proponowanych przez Ciebie NGT6 składy 105Na były przepełnione i dużo osób pozostawało na przystankach. :idea:
Wtedy również musiałaby taka "9"/"49" kursować co 7,5 minuty przez cały dzień. A to niestety kosztuje. :)

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 03 gru 2021, 13:04

Adrian14 pisze: 03 gru 2021, 0:00 A czy NGT8 na 9 to nie za dużo. Może tutaj by zamienić NGT6 z 14 na NGT8 z 9????
Proponuję z "50" zabrać szczytowe wagony o długości 32m i 43m.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kaszmir » 03 gru 2021, 13:19

Przerzucanie problemu jednych pasażerów na drugich.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 03 gru 2021, 14:11

Problemów by nie było gdyby linia "44" pozostała na ciągu bronowickim, wtedy jakoś te krótsze wagony na "14" by wyrobiły :P A tak to innej opcji nie widzę, chyba, że kilka NGT6 trafi na "18".
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kaszmir » 03 gru 2021, 15:12

Kitek pisze: 03 gru 2021, 14:11Problemów by nie było gdyby linia "44" pozostała na ciągu bronowickim, wtedy jakoś te krótsze wagony na "14" by wyrobiły :P A tak to innej opcji nie widzę, chyba, że kilka NGT6 trafi na "18".
Nie, z tego co wiem z badań wyszło że "14" na ciągu bronowickim notuje najmniejsze napełnienia z tamtejszych linii. Problem jest na odcinku Huta - centrum a tu "44" niewiele zmienia, zresztą na tym odcinku i tak jeździ.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1803
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Scania_9640 » 03 gru 2021, 17:06

Kaszmir pisze: 03 gru 2021, 15:12
Kitek pisze: 03 gru 2021, 14:11Problemów by nie było gdyby linia "44" pozostała na ciągu bronowickim, wtedy jakoś te krótsze wagony na "14" by wyrobiły :P A tak to innej opcji nie widzę, chyba, że kilka NGT6 trafi na "18".
Nie, z tego co wiem z badań wyszło że "14" na ciągu bronowickim notuje najmniejsze napełnienia z tamtejszych linii. Problem jest na odcinku Huta - centrum a tu "44" niewiele zmienia, zresztą na tym odcinku i tak jeździ.
Guzik to jest prawda, jeżdżę bardzo często i 14 ma bardzo duże notowania osob, najmniejsze tu ma 13 albo 24. Przez usunięcie 44, do 4 nie da się wsiąść w godzinach szczytu bo jest taka zapchana po brzegi

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 03 gru 2021, 17:13

Kaszmir pisze: 03 gru 2021, 15:12 Nie, z tego co wiem z badań wyszło że "14" na ciągu bronowickim notuje najmniejsze napełnienia z tamtejszych linii. Problem jest na odcinku Huta - centrum a tu "44" niewiele zmienia, zresztą na tym odcinku i tak jeździ.
Chodzi o potok własny (z Ronda Grzegórzeckiego i Alei Pokoju) czy o potok ogólnie? "14" najbardziej przeładowana jest na odcinku Teatr Bagatela - Teatr Słowackiego ze względu na fakt, że oprócz potoku z Bronowic do Dworca i Mogilskiego, zbiera też osoby chcące dostać się na Aleję Pokoju.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kaszmir » 03 gru 2021, 18:55

Kitek pisze: 03 gru 2021, 17:13Chodzi o potok własny (z Ronda Grzegórzeckiego i Alei Pokoju) czy o potok ogólnie?
Ogólnie o napełnienia ;)

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Tramwajolog14 » 03 gru 2021, 22:48

Kaszmir pisze: Nie, z tego co wiem z badań wyszło że "14" na ciągu bronowickim notuje najmniejsze napełnienia z tamtejszych linii.
To ciekawe, bo nierzadko widuję "14" mocno napełnioną, a np. "13" chyba nigdy nie widziałem zatłoczonej. Są to co prawda tylko moje obserwacje (w zasadzie nie tylko moje), zapewne nieobiektywne, ale jednak ciężko mi w to uwieżyć, że "14" jest pustsza od "13". A czy te badania nie są jeszcze z czasów lockdownu?
Scania_9640 pisze:...najmniejsze tu ma 13 albo 24.
"13" tak, ale z "24" się zupełnie nie zgodzę. Ona to ma napełnienia jak "8", może nawet trochę większe.
Scania_9640 pisze:Przez usunięcie 44, do 4 nie da się wsiąść w godzinach szczytu bo jest taka zapchana po brzegi
Pełna zgoda, chociaż czasami się zastanawiam ile z tych osób jedzie dalej niż do Słowackiego, bo dużo z nich już na samej Bagateli i Kleparzu wysiada.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 03 gru 2021, 23:16

Kaszmir pisze: 03 gru 2021, 18:55 Ogólnie o napełnienia ;)
Te napełnienia to skąd, istnieją konkretne dane? Jakby zsumować napełnienie dwóch "13" to faktycznie wyjdzie niż jednej "14" (ale co to za logika?). Większość potoków z ciągu bronowickiego urywa się na Bagateli, ale mnóstwo ludzi jedzie z/do Słowackiego.
Tramwajolog14 pisze: 03 gru 2021, 22:48 To ciekawe, bo nierzadko widuję "14" mocno napełnioną, a np. "13" chyba nigdy nie widziałem zatłoczonej. Są to co prawda tylko moje obserwacje (w zasadzie nie tylko moje), zapewne nieobiektywne, ale jednak ciężko mi w to uwieżyć, że "14" jest pustsza od "13".
Ciąg bronowicki jest tak długi i mocno uzależniony od uczniów i studentów, że każdą linię widziałem tam zarówno i pełną i pustą, wszystko kwestia rozkładów.
Tramwajolog14 pisze: 03 gru 2021, 22:48 "13" tak, ale z "24" się zupełnie nie zgodzę. Ona to ma napełnienia jak "8"może nawet trochę większe.
Dawniej "24" też straszyła na ciągu bronowickim swoją pustością, odkąd ma Stadlery to bierze na siebie dużą część potoku do Słowackiego.
Scania_9640 pisze:Przez usunięcie 44, do 4 nie da się wsiąść w godzinach szczytu bo jest taka zapchana po brzegi
A w "74" hula tlen :evil:
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 04 gru 2021, 0:48

Nowoczesny tabor przyciąga, a stary odstrasza. Nie w modzie, obciach jechać. Wolę poczekać na następny nowoczesny.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości