Rozdział taboru - tramwaje

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 23 maja 2023, 19:31

Na własne oczy widziałem dziś na "24" 8 PES. Poza tymi wyświetlającymi się właściwie w TTSS, na linii był także RG906 oraz HG934, wyświetlający się błędnie jako linia "21". Na samej "21" też zaszły zmiany - ponownie na jednej brygadzie pojawił się tam podwójny skład Konstali 105Na (prawdopodobnie za wagon E1). Na "44" również były dziś 4 składy Konstali, w związku z czym zaledwie 3 składy E1+c3. Wprowadzenie na "8" nowych Lajkoników oraz wzorowe wykorzystanie najdłuższego taboru (linie "4", "24" i "52" dziś w pełni 40m+) doprowadziło do przesunięć, w wyniku których spadło wykorzystanie tramwajów wiedeńskich. Dzisiaj cztery egzemplarze były na "13", pięć na "16", prawdopodobnie jeden na "21", jedenaście na "22" oraz trzy na "44". Łącznie 24/31, przy czym z tych teoretycznie posiadanych jeszcze 31 egzemplarzy niektóre mogą już się nie pojawić. Idzie nowe i powoli zaczyna być to widoczne. Ze strony https://tomekzaw.pl/ttss/blocks wynika również, że to nie koniec zmian - w najbliższych dniach Podgórze może przejąć obsługę całości linii "2".
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Carol75
Pasażer
Posty: 29
Rejestracja: 13 lip 2022, 15:25

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Carol75 » 23 maja 2023, 20:22

Bayer2003 pisze: 23 maja 2023, 19:31 Ze strony https://tomekzaw.pl/ttss/blocks wynika również, że to nie koniec zmian - w najbliższych dniach Podgórze może przejąć obsługę całości linii "2".
Od dziś na linii "2" wyłącznie Podgórze, na wszystkich czterech brygadach.

Awatar użytkownika
LLoan
Specjalista
Posty: 278
Rejestracja: 26 maja 2022, 15:55
Lokalizacja: Kraków-Czyżyny

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: LLoan » 23 maja 2023, 21:13

Bayer2003 pisze: 23 maja 2023, 19:31 Ze strony https://tomekzaw.pl/ttss/blocks wynika również, że to nie koniec zmian - w najbliższych dniach Podgórze może przejąć obsługę całości linii "2".
Carol75 pisze: 23 maja 2023, 20:22
Od dziś na linii "2" wyłącznie Podgórze, na wszystkich czterech brygadach.
W tym przypadku, aż się prosi, aby całość linii "2" była obsługiwana przez NGT6 I serii. Ja wiem, że może to nie jest łatwiejsze do zaplanowania na zajezdni, ale nie niemożliwe. Można zamienić się z "8", choć ta za chwilę będzie już cała w Lajkonikach, jeszcze lepiej z "13", gdzie również codziennością są czterodrzwiowe wagony. Ewentualnie zamiana z "11", w zamian za GT8x, choć i ta potokami w szczycie nie grzeszy. Jedno jest pewne - V-drzwiowe NGT6 na "2" się po prostu marnują.

Owszem, cały układ rozdziału taboru nie jest idealny (wysoka podłoga na jednej brygadzie "6" (gdzie również taki NGT6 I-serii mógłby zagościć) czy dwóch "21" (przy jednoczesnej obsłudze Os. Piastów częściowo wysokopodłogową "52") po prostu trochę boli w oczy), ale jest tymczasowy, w niedalekiej przyszłości nowe trasy i pojazdy, więc wszystko się będzie zmieniać - co nie zmienia faktu, że można by zorganizować to lepiej.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 24 maja 2023, 16:04

Dzisiejszy rozdział taboru tramwajowego prezentuje się następująco (według nieidealnie dziś działającego TTSS, więc mogą być w tym zestawieniu błędy, zwłaszcza jeżeli chodzi o linię "21" i tabor na niej występujący):

"1": 13xRF, 2xHK(2k)
"2": 4xRP
"3": 5xRY, 9xHY
"4": 2xRG, 8xHG
"6": 1xRZ(2x), 6xHL
"8": 7xRY, 2xHY, 6xRP
"9": 5xHY, 4xRP
"10": 4xRY, 6xHY
"11": 5xRF, 2xHL
"13": 4xRW(c3), 2xRZ(2x), 9xRP
"14": 1xRY, 8xHY
"16": 5xHW(s)
"17": 4xRP, 2xHL, 1xHK(1k)
"18": 15xRY
"19": 2xRP, 1xRF, 3xHL
"20": 9xRP, 3xHL
"21": 2xHW(s), 4xHL
"22": 2xRW(c3), 9xHW(c3)
"24": 5xRG, 2xHG, 1xRY
"44": 2xHW(c3), 5xHZ(2x)
"49": 6xHL
"50": 6xRY, 14xHY
"52": 3xRG, 4xRZ(3x), 8xHG, 4xHZ(3x)
R: 3xRF, 3xHL

Wykorzystanie poszczególnych rodzajów taboru:

RG: 10/14 - 71%
HG: 18/23 - 78%
RY: 39/47 - 83%
HY: 44/51 - 86%
RP: 38/50 - 76%
RF: 22/28 - 79%
HL, HK(1k): 30/46 - 65%
HK(2k): 2/6 - 33%
RW(c3): 6/8 - 75%
HW(s): 7/8 - 88%
HW(c3): 11/15 - 73%
RZ(3x): 4/5 - 80%
HZ(3x): 4/5 - 80%
RZ(2x): 3/4 - 75%
HZ(2x): 5/5 - 100%

Jężeli chodzi o napisane przeze mnie wykorzystanie, nie wiadomo ile tramwajów jest niedostępnych z powodu remontu ani ile pozostało jeszcze tramwajów wiedeńskich (na pewno nie 31). Względem wczorajszego dnia zmiany nastąpiły między innymi na liniach "21" (było 1xHZ(2x), 1xHW(s), 4xHL), "24" (było 6xRG, 2xHG) oraz "44" (było 3xHW(c3), 4xHZ(2x)). Są to jednak zmiany kosmetyczne, wynikające z dopuszczeń taborowych. Ogólnie niestety nie jest to idealny rozdział taboru. Wykorzystanie NGT6 stoi na bardzo niskim poziomie jak na te tramwaje, a wykorzystanie EU8N oraz jednokierunkowych N8C wręcz szoruje po dnie. Gdyby NGT6 zastąpiły składy wiedeńskie na "13", ich wykorzystanie wyniosłoby 42/50 (84%). Wprowadzenie EU8N/N8C na wiedeńskie brygady "21" oraz "44" doprowadziłoby do (także niezbyt wysokiego) wykorzystania tego taboru na poziomie 34/46 (74%). Tym sposobem wiedeńskie tramwaje już teraz mogłyby jeździć wyłącznie na liniach "16" oraz "22", chociaż na pojedyncze brygady tej pierwszej już również mogłyby wchodzić niskowejściowce. Niestety w MPK dobrego rozdziału taboru opracować "niedasie" - czekamy na kolejne dostawy i debiuty, może wówczas będzie się dało ;).
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

komunikacjakrk
Miłośnik
Posty: 86
Rejestracja: 19 lut 2020, 16:48

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: komunikacjakrk » 24 maja 2023, 17:01

Bayer2003 pisze: 24 maja 2023, 16:04 Dzisiejszy rozdział taboru tramwajowego prezentuje się następująco (według nieidealnie dziś działającego TTSS, więc mogą być w tym zestawieniu błędy, zwłaszcza jeżeli chodzi o linię "21" i tabor na niej występujący):

"1": 13xRF, 2xHK(2k)
"2": 4xRP
"3": 5xRY, 9xHY
"4": 2xRG, 8xHG
"6": 1xRZ(2x), 6xHL
"8": 7xRY, 2xHY, 6xRP
"9": 5xHY, 4xRP
"10": 4xRY, 6xHY
"11": 5xRF, 2xHL
"13": 4xRW(c3), 2xRZ(2x), 9xRP
"14": 1xRY, 8xHY
"16": 5xHW(s)
"17": 4xRP, 2xHL, 1xHK(1k)
"18": 15xRY
"19": 2xRP, 1xRF, 3xHL
"20": 9xRP, 3xHL
"21": 2xHW(s), 4xHL
"22": 2xRW(c3), 9xHW(c3)
"24": 5xRG, 2xHG, 1xRY
"44": 2xHW(c3), 5xHZ(2x)
"49": 6xHL
"50": 6xRY, 14xHY
"52": 3xRG, 4xRZ(3x), 8xHG, 4xHZ(3x)
R: 3xRF, 3xHL

Wykorzystanie poszczególnych rodzajów taboru:

RG: 10/14 - 71%
HG: 18/23 - 78%
RY: 39/47 - 83%
HY: 44/51 - 86%
RP: 38/50 - 76%
RF: 22/28 - 79%
HL, HK(1k): 30/46 - 65%
HK(2k): 2/6 - 33%
RW(c3): 6/8 - 75%
HW(s): 7/8 - 88%
HW(c3): 11/15 - 73%
RZ(3x): 4/5 - 80%
HZ(3x): 4/5 - 80%
RZ(2x): 3/4 - 75%
HZ(2x): 5/5 - 100%

Jężeli chodzi o napisane przeze mnie wykorzystanie, nie wiadomo ile tramwajów jest niedostępnych z powodu remontu ani ile pozostało jeszcze tramwajów wiedeńskich (na pewno nie 31). Względem wczorajszego dnia zmiany nastąpiły między innymi na liniach "21" (było 1xHZ(2x), 1xHW(s), 4xHL), "24" (było 6xRG, 2xHG) oraz "44" (było 3xHW(c3), 4xHZ(2x)). Są to jednak zmiany kosmetyczne, wynikające z dopuszczeń taborowych. Ogólnie niestety nie jest to idealny rozdział taboru. Wykorzystanie NGT6 stoi na bardzo niskim poziomie jak na te tramwaje, a wykorzystanie EU8N oraz jednokierunkowych N8C wręcz szoruje po dnie. Gdyby NGT6 zastąpiły składy wiedeńskie na "13", ich wykorzystanie wyniosłoby 42/50 (84%). Wprowadzenie EU8N/N8C na wiedeńskie brygady "21" oraz "44" doprowadziłoby do (także niezbyt wysokiego) wykorzystania tego taboru na poziomie 34/46 (74%). Tym sposobem wiedeńskie tramwaje już teraz mogłyby jeździć wyłącznie na liniach "16" oraz "22", chociaż na pojedyncze brygady tej pierwszej już również mogłyby wchodzić niskowejściowce. Niestety w MPK dobrego rozdziału taboru opracować "niedasie" - czekamy na kolejne dostawy i debiuty, może wówczas będzie się dało ;).
Na 17 jest wystawione 2xHK i 1xHL jeśli chodzi o Hutę

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 24 maja 2023, 18:03

komunikacjakrk pisze: 24 maja 2023, 17:01 Na 17 jest wystawione 2xHK i 1xHL jeśli chodzi o Hutę
Jak pisałem, TTSS nie działa dziś idealnie, zresztą zawsze mogło dojść do jakiejś podmiany. W ogólnym rozrachunku nie zmienia to jednak nic, MPK traktuje EU8N i jednokierunkowe N8C jako jeden typ, którego wykorzystanie jest dziś na żenującym poziomie 30/46.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

tomta1
Ekspert
Posty: 649
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: tomta1 » 24 maja 2023, 18:19

Wykorzystanie podstawowego taboru 26-metrowego w każdej z zajezdni: RP 76%, HL 65%. Ale oczywiście Kraków potrzebuje jak najwięcej taboru 26-metrowego, podczas gdy obecnie MPK nie ma gdzie takich tramwajów wysyłać :twisted:

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 24 maja 2023, 20:07

Bayer2003 - przedstawiłeś bardzo rzetelne obliczenia i mogę je jedynie potwierdzić że są perfekcyjnie zrobione. Robiłem wczoraj długie obserwacje na Mieście i opracowywałem brygady dla kmk. Moje dane się powielają. MPK cały czas maniakalnie wysyła szrot do ruchu, jeśli tylko się da to na 100%. Chcą wykorzystać te wagony na maksa przed kasacją. A oszczędza głównie NGT6 i EU8N(N8C). Parę lat temu rekordowo wykorzystywano NGT6 na poziomie 47/50. Ale standardem było wykorzystanie 44/50 a EU8N z N8C 36/46. Zatem składy 105Na są całkiem teraz niepotrzebne, większość E1 też spokojnie mogliby zastąpić lepszym taborem. I wtedy wykorzystanie NGT6 czy EU8N powróciłoby do standardowego wykorzystania. Kraje zachodnie często magazynują najgorszy tabor na wypadem nagłej potrzeby ale go nie eksploatują. U nas jest odwrotnie. Oszczędzamy najlepszy tabor a dziadostwo jak może niech zarabia kasę i nabija kilometry. Dobro pasażera w tym wszystkim nie ma znaczenia. Ale zaczyna się fala remontów i zamknięć oraz wakacje. MPK już będzie miało trudności z wciśnięciem tego szrotu na pewno w takiej ilości.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 24 maja 2023, 20:25

impuls pisze: 24 maja 2023, 20:07 Robiłem wczoraj długie obserwacje na Mieście i opracowywałem brygady dla kmk. Moje dane się powielają. MPK cały czas maniakalnie wysyła szrot do ruchu, jeśli tylko się da to na 100%. Chcą wykorzystać te wagony na maksa przed kasacją. A oszczędza głównie NGT6 i EU8N(N8C). Parę lat temu rekordowo wykorzystywano NGT6 na poziomie 47/50. Ale standardem było wykorzystanie 44/50 a EU8N z N8C 36/46.
Wykorzystanie GT8 oraz dwukierunkowych N8 również dawniej stało na nieco wyższym poziomie. Dzisiaj spokojnie dałoby się wysłać ponad 10 dodatkowych brygad niskopodłogowych/niskowejściowych, jednak MPK tego nie robi, a pasażerów wozi się niebezpiecznym złomem.
impuls pisze: 24 maja 2023, 20:07 Zatem składy 105Na są całkiem teraz niepotrzebne, większość E1 też spokojnie mogliby zastąpić lepszym taborem. I wtedy wykorzystanie NGT6 czy EU8N powróciłoby do standardowego wykorzystania.
Tutaj się z Tobą nie zgodzę - tramwaje E1 są dla pasażerów bardziej niebezpieczne od Konstali i to właśnie one powinny być zastąpione, podczas gdy 2x105Na spokojnie mogą jeszcze kilka lat pojeździć na "44" czy szczytowych brygadach "13" (oczywiście absolutnie taki skład nie powinien jeździć na "6", co niestety się dzieje). O zastąpieniu wszystkich E1 na razie nie ma mowy, jednak wycofanie ich z "13", "21" i "44" wydaje się być możliwe, podobnie jak wprowadzanie EU8N/N8 na pojedyncze brygady "16". Z "22" nie jest już tak dobrze - linia ta (zwłaszcza po likwidacji "12") wymaga taboru 33-metrowego, który wprawdzie już przybywa, jednak najpierw powinien zostać wprowadzony na wszystkie brygady "8" i "9". Na "22" trafią prawdopodobnie ostatnie egzemplarze STL2 (chyba, że oddanie Górki Narodowej, więc i przedłużenie "18" oraz "50" się opóźni), jednak co do wybuchowych wiedeńskich tramwajów na pozostałych liniach usprawiedliwienia już nie ma.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 24 maja 2023, 20:39

Powinni wreszcie zrobić tą unifikację taboru i przenieść te ostatnie składy wiedeńskie z Podgórza do Huty lub część skasować. Natomiast jak już zaczną podmieniać Stadlery na "22" to wreszcie składy E1+c3 będą mieć marginalne znaczenie. Pewnie ostatnią linią dla nich będzie "44".

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 24 maja 2023, 23:24

impuls pisze: 24 maja 2023, 20:39 Powinni wreszcie zrobić tą unifikację taboru i przenieść te ostatnie składy wiedeńskie z Podgórza do Huty lub część skasować.
Póki linia "22" będzie obsługiwana tymi tramwajami, ciężko będzie umieścić je w jednej zajezdni (zbyt długie zjazdy i wyjazdy).
impuls pisze: 24 maja 2023, 20:39 Natomiast jak już zaczną podmieniać Stadlery na "22" to wreszcie składy E1+c3 będą mieć marginalne znaczenie.
Jak już pisałem, wątpię że stanie się to szybko. Kiedy STL2 będą wchodzić na "22", wiedeńskich tramwajów będzie już w ilostanie prawdopodobnie kilkanaście (tylko do obsługi tej linii). Z "13", "21" i "44", a nawet "16" znikną wcześniej, ponieważ na wszystkie te linie można posłać tabor 26-metrowy.
impuls pisze: 24 maja 2023, 20:39 Pewnie ostatnią linią dla nich będzie "44".
Wątpię, ponieważ już obecnie stanowią tam one zdecydowaną mniejszość. Ponadto dawniej były już próby kierowania na "44" tramwajów EU8N. Za około dziesięć debiutów spodziewam się tam mieszanki właśnie Konstali i EU8N lub też samych EU8N (jeżeli Konstale trafią na "16", co jednak ze strony MPK byłoby złośliwe - to linia prawie całodzienna). Ostatnia musi być "22", ponieważ jedynie tam nie da się ich zastąpić 26-metrowym taborem. Jest to oczywiście bardzo zła informacja, ponieważ ze wszystkich linii wiedeńskich to właśnie ona przewozi najwięcej pasażerów, którzy mogą być przez to narażeni na pożar lub eksplozję.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 25 maja 2023, 9:43

Od soboty przez tydzień remont na Starowiślnej. W dni powszednie ilość taboru zostanie zmniejszona
"6" -7
"19" -6
"17" 0
"3" +1
"24" +1
"76" +5
"13" -7
Ilość oszczędności to ok. 13 brygad tramwajowych dziennie. Nie jestem pewny czy dodadzą jedną "24". Linia "76" w całości niskopodłogowa, bo jest w rozkładach w ramce. Jedna brygada będzie rozpoczynać z Małego Płaszowa. Może to być EU8N reszta GT8N. Na "13" pozostawiono tabor mieszany. Można się spodziewać że wyślą na część brygad całodziennych wiedeńczyki lub składy 105Na.

M0096
Miłośnik
Posty: 97
Rejestracja: 27 cze 2022, 0:27

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: M0096 » 27 maja 2023, 18:34

Wykorzystanie taboru wysokopokładowego 27.05.2023 (sobota):
Zajezdnia Podgórze <nic>, choć rano był jeden trójskład na "52", później podmieniony na Krakowiaka
Zajezdnia Nowa Huta:
"21" - 3x E1 solo
"22" - 3x E1+C3
"52" - 1x 3x105Na

Gdyby MPK chciało to mogłoby być dzisiaj 100% brygad niskopokładowych.

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 27 maja 2023, 19:50

M0096 pisze: 27 maja 2023, 18:34 Wykorzystanie taboru wysokopokładowego 27.05.2023 (sobota):
Zajezdnia Podgórze <nic>, choć rano był jeden trójskład na "52", później podmieniony na Krakowiaka
Zajezdnia Nowa Huta:
"21" - 3x E1 solo
"22" - 3x E1+C3
"52" - 1x 3x105Na

Gdyby MPK chciało to mogłoby być dzisiaj 100% brygad niskopokładowych.
Tak 22-04 które zwykle obsługiwał skład E1+c3 w dni wolne dzisiaj wysłali HY710. Ale czy widziałeś fizycznie trzy brygady E1 solo na "21"? Czy opierasz dane na TTSS i informacji, że dwie brygady się nie wyświetlają?

M0096
Miłośnik
Posty: 97
Rejestracja: 27 cze 2022, 0:27

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: M0096 » 27 maja 2023, 23:22

Korzystałem z TTSS, nie miałem dziś okazji fizycznie zobaczyć "21".

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości