Rozdział taboru - tramwaje

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 27 gru 2022, 14:58

impuls pisze: 27 gru 2022, 13:51 Mogą być tarcia i Huta może nie chcieć wszystkich staroci. Po dostawach Stadlerów II serii czyli koniec czerwca 2023 będą 302 pociągi niskopodłogowe. Mają stanowić 90% taboru. Odejmując od 338 - 302 wychodzi że pozostanie 36 pociągów wysokich. Najprawdopodobniej pozostanie 10 ufoków, 10 E1 solo, reszta to składy. Ale składów Konstali jest 14 a w zasadzie 12 bo z dwoma dalej jest niepewna sprawa. Zatem brakuje 2- 4 pociągów. Zatem po dostawie może zostaną jeszcze ze 4 sztuki E1+c3 aż zrobią kolejne GT8N.
Pytanie czy te liczby to oficjalne stanowisko MPK, czy tylko dywagacje? E1 już są w stanie nienadającym się do dalszej eksploatacji i powodującym zagrożenie dla pasażerów, a ilostan 330 powinien wystarczyć do obsługi obecnych i najbliższych przyszłych (np. Górka Narodowa) odcinków. Ponadto naprawdę nie wiem jak więcej niż 330 tramwajów ma zmieścić się w obecnych zajezdniach w ich obecnym kształcie.
PKPfan pisze: 27 gru 2022, 14:40 Jeśli nie chcemy się bawić w parkowanie tramwajów po pętlach, to budowa trzeciej zajezdni tramwajowej w Krakowie to powoli mus, bo oprócz braku miejsca w dotychczasowych, to za chwilę zatkamy się jeszcze przy wyjazdach i zjazdach do nich... Zakładając, że otwarcie GN nie odbędzie się kosztem cięć w innych częściach miasta, to tylko w tym przypadku potrzebne będzie co najmniej 10 nowych brygad (i to tylko i wyłącznie przy założeniu, że wydłużone na GN zostaną jedynie 18 i 50 - było to dyskutowane w innym wątku).
Do obsługi Górki Narodowej wystarczy ilostan na poziomie 320-330 - nowe STL2 z pewnością będą mogły mieć większe wykorzystanie niż stare E1orazi c3. To jednak tylko najbliższa inwestycja.
PKPfan pisze: 27 gru 2022, 14:40 A w kolejnych latach wraz z budową następnych linii tramwajowych liczba brygad będzie się tylko zwiększać (Azory i Cichy Kącik to pewnie kolejne 10 jak nie kilkanaście nowych brygad)... Ponadto oprócz dodatkowych brygad stopniowo będzie się także zwiększała długość taboru - MPK ma przecież w planie zakup 20szt. tramwajów ca. 43m. Ok, one mają zastąpić ufoki, ale z tego co kojarzę, to obecnie aż 20 ufoków nie mamy, więc tutaj też trzeba będzie wygospodarować dodatkowe miejsce. No i przynajmniej część taboru 26m w przyszłości również zastąpi tabor 32-33m - czyli potrzebne kolejne miejsce...
Jest w planach rozbudowa Zajezdni Podgórze (https://lovekrakow.pl/aktualnosci/mpk-c ... 49058.html), która być może zakończy się przed oddaniem wymienionych przez Ciebie torowisk (gdzie z pewnością będą opóźnienia). Co do zwiększania ilości taboru nie zgodzę się - 20 tramwajów 40m+ to kropla w morzu potrzeb, a większość najbliższych zamówień w dalszym ciągu stanowić mają tramwaje 26m, których już dzisiaj jest nadmiar. Jest to ogromny błąd, jednak ilostan z pewnością docelowo będzie musiał wzrosnąć i budowa trzeciej zajezdni jest konieczna. W internecie są już plany zajezdni Stelmachów (https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... C3%B3w.svg), której lokalizacja jest moim zdaniem odpowiednia (w zupełnie innej części miasta niż dwie obecne), jednak do jej powstania potrzebne jest przynajmniej istnienie trasy w okolice Galerii Bronowice, a prawdopodobnie i kolejnego odcinka KST, zwanego propagandowo premetrem. Miną lata zanim zajezdnia ta realnie będzie mogła powstać, więc prawdopodobnie trzeba będzie pomyśleć nad inną opcją :(.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 27 gru 2022, 15:14

Bayer2003 pisze: 27 gru 2022, 14:58 Pytanie czy te liczby to oficjalne stanowisko MPK, czy tylko dywagacje? E1 już są w stanie nienadającym się do dalszej eksploatacji i powodującym zagrożenie dla pasażerów, a ilostan 330 powinien wystarczyć do obsługi obecnych i najbliższych przyszłych (np. Górka Narodowa) odcinków. Ponadto naprawdę nie wiem jak więcej niż 330 tramwajów ma zmieścić się w obecnych zajezdniach w ich obecnym kształcie.
Dane o 338 pociągach to nie są moje dywagacje tylko prognoza z Wieloletniego planu MPK na lata 2022 -26. Natomiast Twoje powyższe zdanie można nazwać dywagacjami.
;)

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 27 gru 2022, 15:17

impuls pisze: 27 gru 2022, 15:14 Dane o 338 pociągach to nie są moje dywagacje tylko prognoza z Wieloletniego planu MPK na lata 2022 -26. Natomiast Twoje powyższe zdanie można nazwać dywagacjami.
;)
Ok, jednak czy te 338 pociągów ma być w ilostanie w 2023, czy dopiero w 2026 roku, bo jest to jednak spora różnica?
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 27 gru 2022, 15:47

338 ma być w 2023 a w 2026 344 pociągów według tej Prognozy.
"Wzrost stanu inwentarzowego w kolejnych latach, mimo założenia, że praca przewozowa zlecona
MPK S.A. w Krakowie utrzymana jest na stałym poziomie, będzie operacyjnie uwzględniał
gotowość Spółki do obsługi komunikacyjnej nowo budowanych linii tramwajowych, w tym: trasy
Łagiewnickiej, linii na Górkę Narodową i do Mistrzejowic."

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 27 gru 2022, 15:56

impuls pisze: 27 gru 2022, 15:47 338 ma być w 2023 a w 2026 344 pociągów według tej Prognozy.
"Wzrost stanu inwentarzowego w kolejnych latach, mimo założenia, że praca przewozowa zlecona
MPK S.A. w Krakowie utrzymana jest na stałym poziomie, będzie operacyjnie uwzględniał
gotowość Spółki do obsługi komunikacyjnej nowo budowanych linii tramwajowych, w tym: trasy
Łagiewnickiej, linii na Górkę Narodową i do Mistrzejowic."
Pytanie jak wyglądały te prognozy w poprzednich latach (przed 2022) i czy się sprawdzały? Z Twojego cytatu wynika, że MPK chce zwiększać ilostan pomimo niewielkiego wzrostu liczby brygad. Górka Narodowa i Meissnera to zaledwie +kilkanaście, podczas gdy ilostan ma wzrosnąć o ponad 30. Historia pokazywała, że ponad 250 brygad obsłużyć się da ilostanem poniżej 300. Do 265-270 brygad ilostan 325-330 w zupełności by wystarczał.

Pytanie też ile z tych 344 tramwajów w ilostanie będzie miało 26 metrów długości lub mniej? Wiele ciągów osiągnęło już granice przepustowości, a tramwaje jeżdżą tam dość pełne. Zwiększanie ilostanu wcale nie poprawi tam sytuacji, a jedyną opcją jest zakup dłuższego taboru tramwajowego, czego MPK również nie chce.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 673
Rejestracja: 30 sty 2020, 22:20
Lokalizacja: Rondo Matecznego

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Łukasz » 27 gru 2022, 16:41

Gdzie można znaleźć tę wieloletnią prognozę MPK?

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 27 gru 2022, 20:29

Zgodnie z Zarządzeniem Prezydenta Miasta Krakowa spółki miejskie musiały taką prognozę zrobić. Czy ona jest dostępna dla ogółu tego nie wiem.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 27 gru 2022, 22:31

impuls pisze: 27 gru 2022, 20:29 Zgodnie z Zarządzeniem Prezydenta Miasta Krakowa spółki miejskie musiały taką prognozę zrobić. Czy ona jest dostępna dla ogółu tego nie wiem.
Szukałem po Twoim wcześniejszym cytacie i nigdzie w internecie takiej prognozy nie widzę. W związku z tym jest to dokument dostępny dla niewielkiej grupy osób (zapewne pracowników MPK oraz ich znajomych), a jako że musiał on powstać, zostały do niego wpisane dane niekoniecznie w 100% zgodne z prawdą. Na prawdziwe decyzje taborowe czekać trzeba będzie prawdopodobnie aż do zakończenia dostaw STL2.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 28 gru 2022, 0:17

Jakoś dziwnie wprowadzane są Stadlery II serii, inaczej niż serii I. Zacznijmy od tego, że przygotowywane są do ruchu przez obie Zajezdnie. W pierwszej serii wszystkie przygotowywała Zajezdnia w Podgórzu. Wciąż tramwaje II serii są jakby niedokończone. Wprowadzone bez brygadówki, czy numeru bocznego w środku wagonu. Czy jest więcej takich braków? Ostatnie zaraz po premierze HY701, HY704 czy HY702 znikają i nie pokazują się liniowo. I premiery też nie były całodzienne tylko kilkugodzinne. W ruchu pojawiają się głównie tylko te pierwsze HY708, HY727 czy RY876. W przypadku I serii w ruchu dość długo pojawiało się 100% wagonów lub lekko poniżej. Nawet w dni wolne z ograniczeniem taboru nowe wagony wyjeżdżały w dużym procencie.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5735
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kaszmir » 28 gru 2022, 15:06

impuls pisze: 25 gru 2022, 11:19Może trzeba zrobić petycję. Zebrać podpisy, później zainteresować prasę i wysłać do Zarządu MPK oraz Prezydenta Miasta Krakowa.
Wysyłam poniższy tekst, który może być przez Administratorów przeredagowany. I może wspólnie zawalczmy o poprawę dla ludzi. Administrację proszę o zorganizowanie petycji.
Jestem za! Zastanawiam się, czy nie poczekać do końca ferii bo teraz są i będą różne przetasowania (ferie, zawieszenia itd.)
A może właśnie uderzać teraz?

tomta1
Ekspert
Posty: 649
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: tomta1 » 28 gru 2022, 15:49

Oczywiście, że teraz, bo powiedzą, że mają już ustalony rozdział taboru po feriach i do wakacji go nie zmienią.

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 28 gru 2022, 16:30

Z wiosną zaczną się remonty. Moim zdaniem lepiej teraz. Brakuje też oznaczeń w rozkładach w liniach wysokopodłogowych, które odjazdy są niskopodłogowe. Efekt ludzie którzy przyjdą na przystanek dopiero dowiadują się z elektronicznych wyświetlaczy, jaki tabor przyjedzie. I często muszą przepuścić kurs wysokopodłogowy i czekać 20 min na następny. Nie każdy potrafi sobie znaleźć informacje w necie co przyjedzie o danej godzinie.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1803
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Scania_9640 » 28 gru 2022, 17:11

impuls pisze: 28 gru 2022, 16:30 Z wiosną zaczną się remonty. Moim zdaniem lepiej teraz. Brakuje też oznaczeń w rozkładach w liniach wysokopodłogowych, które odjazdy są niskopodłogowe. Efekt ludzie którzy przyjdą na przystanek dopiero dowiadują się z elektronicznych wyświetlaczy, jaki tabor przyjedzie. I często muszą przepuścić kurs wysokopodłogowy i czekać 20 min na następny. Nie każdy potrafi sobie znaleźć informacje w necie co przyjedzie o danej godzinie.
W innych miastach w jakdojade widać takie kursy, to czemu właśnie u nas nie da się tego wprowadzić?

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 673
Rejestracja: 30 sty 2020, 22:20
Lokalizacja: Rondo Matecznego

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Łukasz » 29 gru 2022, 8:33

Z tego co się dowiedziałem, pasażerowie coraz bardziej narzekają na tzw. "akwaria" na linii "52" (zwłaszcza osoby starsze oraz matki z dziećmi z rejonów os Piastów). Niewykluczone, że w tej sprawie radni miejscy, w tym np. wiceprzewodniczący Rady Miasta Krakowa Pan Michał Drewnicki, będą składać interpelacje do Prezydenta w sprawie usunięcia "akwariów" i wprowadzenia niskaczy na wszystkich brygadach "52". Czy faktycznie nie można zamiast ufoków dać chociaż więcej PES na "52"? Ciekawe jaka będzie odpowiedź PMK na ewentualną interpelację w tej kwestii.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 29 gru 2022, 10:29

Łukasz pisze: 29 gru 2022, 8:33 Z tego co się dowiedziałem, pasażerowie coraz bardziej narzekają na tzw. "akwaria" na linii "52" (zwłaszcza osoby starsze oraz matki z dziećmi z rejonów os Piastów). Niewykluczone, że w tej sprawie radni miejscy, w tym np. wiceprzewodniczący Rady Miasta Krakowa Pan Michał Drewnicki, będą składać interpelacje do Prezydenta w sprawie usunięcia "akwariów" i wprowadzenia niskaczy na wszystkich brygadach "52". Czy faktycznie nie można zamiast ufoków dać chociaż więcej PES na "52"? Ciekawe jaka będzie odpowiedź PMK na ewentualną interpelację w tej kwestii.
Na pewno przypilnować trzeba, żeby następny przetarg był wyłącznie na tabor ponad 40-metrowy, który zastąpi ufoki i dodatkowo zwiększy ilostan taboru najdłuższego. Na szybko zrobić da się niewiele - na "52" mogłyby jeździć same PESY (i Protram), jednak wtedy na wszystkie brygady "24" musiałyby trafić trójskłady. Moim zdaniem jest to opcja do rozważenia (zarówno na Bronowicach Małych, jak i na Kurdwanowie pozostałe linie są niskopodłogowe), jednak raczej propagandowo nie przejdzie taka opcja.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości