Przecierak musi być i póki Konstale 105Na są eksploatowane nie ma z tym problemu - to i tak brygada szczytowa, tam wysokopodłogowy skład bardzo nie przeszkadza. Co będzie za kilka lat, po zakończeniu eksploatacji tych tramwajów to jednak dobre pytanie, jednak myślę że w MPK nikt się nad tym nie zastanawia...kot_feliks pisze: ↑30 sty 2023, 21:20 Nie jest zrozumiała, bo z jakiego powodu pasażerowie mają być skazani przez cały dzień na 105Na?
jak również średnio rozumiem to 2x105Na na 13.
Jeśli ten przecierak "musi" jeździć na zwykłej linii, to rozumiem, że przez kolejne 50 lat zostawimy w tym celu min. jeden skład 2x105Na?
Rozdział taboru - tramwaje
Re: Rozdział taboru - tramwaje
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Dzisiejszy rozdział taboru jeszcze gorszy niż ten wczoraj - na jednej z brygad linii "24" kursuje RY812...
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Dokładnie o tym pisałem w niedzielę wieczorem, że niby będą Krakowiaki, a i tak prędzej czy później zamienią je na NGT8/Lajkoniki.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Z tego co widać z dostępnych danych to aż 5 PES wyjechało z Podgórza.. W MPK po latach pandemii odbudowują bliskie relacje pasażerów.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Wczoraj na pewno było sześć Krakowiaków na "24" RG901, RG902, RG911, RG912 oraz dwa które się w systemie nie wyświetlały RG908 i RG913. Czyli dzisiaj wykorzystanie podgórskich krakowiaków na 50% 7/14. Dwie brygady na pewno są na "4" a jedna Pesa powinna być na "52".
Re: Rozdział taboru - tramwaje
W porównaniu do ostatnich dwóch dni jest mała korekta "na plus": E1 solo na "21" zostały zastąpione przez składy Konstali (dzisiaj są to: HZ261+HZ263 oraz HZ273+HZ280).
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Oczywiście, ciężko się nie zgodzić, "21" spokojnie mogłaby być całkowicie niskowejściowa, jednak biorąc pod uwagę obecną politykę wykorzystania taboru stosowaną przez MPK, to w składach Konstali jest więcej miejsc (siedzących - co w przypadku tej linii jest akurat ważniejsze i ogółem), co jednak jest na plus
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Mówicie, macie Oto wstępna propozycja petycji. Będę wszystkim wdzięczny za sugestie.
My, pasażerowie krakowskiej komunikacji miejskiej, prosimy MPK o wysyłanie w weekendy wyłącznie tramwajów z niską podłogą.
Obecnie ok. 90% wagonów w Krakowie posiada, przynajmniej w części, niską podłogę. To wystarczająca liczba by w soboty i święta, gdy w zajezdni zostaje duża część floty, na linie wyjeżdżały wyłącznie takie wagony. Na podobny krok zdecydowały się już Gdańsk w 2015 oraz Wrocław w 2022.
Wierzymy, że krakowskie MPK nie jest gorsze od przewoźników we wspomnianych miastach i też jest w stanie wysłać w weekendy same nowoczesne tramwaje. Taki ruch byłby olbrzymim ułatwieniem dla osób niepełnosprawnych, starszych, czy dla rodziców z wózkami dziecięcymi. Obsługa nowymi wagonami poprawiłaby też komfort jazdy wszystkim podróżnym.
Prosimy o pozytywne rozpatrzenie naszej prośby.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Inicjatywa szczytna, ale od kilku lat już wałkowany jest temat weekendów i NIE DA SIĘ . Jak 105 staną na weekend to w poniedziałek już się nie uruchomią
-
- Ekspert
- Posty: 972
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Rozdział taboru - tramwaje
W naszych warunkach wysłanie takiej petycji oznacza +/- "miłośnicy chcą samej LF, dawaj tam więcej wysokiej podłogi, pokażemy im kto jest górą"
Jedyną opcją w krakowskich warunkach to ośmieszenie kogoś / firmy jakaś akcją, wtedy może to coś da :/
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Tak sobie ostatnio pomyślałem dlaczego MPK wysyła wiedeńce i stopiątki na linie.
I wpadła mi taka myśl...
Przecież nowi pracownicy którzy zaczynają jazdę samodzielnie czy to z Podgórza czy z Huty mają na start uprawnienia na E1 solo, E1+C3, EU8N (huta) GT8N oraz NGT6 (Podgórze)
Więc może chodzi o to aby w każdy dzień każdy pracownik mógł wyjechać na linię.
Jak do Huty ta teoria pasuje tak do Podgórza niestety nie...
Wysłane z mojego SM-A336B przy użyciu Tapatalka
I wpadła mi taka myśl...
Przecież nowi pracownicy którzy zaczynają jazdę samodzielnie czy to z Podgórza czy z Huty mają na start uprawnienia na E1 solo, E1+C3, EU8N (huta) GT8N oraz NGT6 (Podgórze)
Więc może chodzi o to aby w każdy dzień każdy pracownik mógł wyjechać na linię.
Jak do Huty ta teoria pasuje tak do Podgórza niestety nie...
Wysłane z mojego SM-A336B przy użyciu Tapatalka
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Czemu więc wciąż Huta nowych motorniczych szkoli początkowo na E1, gdy wiadomo że od tego taboru pomału się odchodzi? To tylko w perspektywie lat dodatkowy koszt przeszkalania potem na nowsze składy...Michajlo pisze: ↑02 lut 2023, 14:19 Tak sobie ostatnio pomyślałem dlaczego MPK wysyła wiedeńce i stopiątki na linie.
I wpadła mi taka myśl..
Przecież nowi pracownicy którzy zaczynają jazdę samodzielnie czy to z Podgórza czy z Huty mają na start uprawnienia na E1 solo, E1+C3, EU8N (huta) GT8N oraz NGT6 (Podgórze)
Więc może chodzi o to aby w każdy dzień każdy pracownik mógł wyjechać na linię.
Jak do Huty ta teoria pasuje tak do Podgórza niestety nie.
A E1 spotkać można już tylko na 21, 22, 16, 49 z czego połowa tych linii to szczytówki a 21 raptem mniej niż 5 brygad.
Rozdział taboru (szczególnie w "luźniejsze" dni) to totalny absurd.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości