Rozdział taboru - tramwaje

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
Kierman
Specjalista
Posty: 350
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kierman » 06 cze 2022, 20:32

Rozumiem wieszanie psów za kiszenie taboru 32m albo niskopodłogowców w weekendy, ale zróbcie ktoś z was wyliczenie ile PES wyjeżdza na 4/52 i ile średnio pozostaje dla linii 50. Przecież MPK nie wyczaruje większej ilości tych tramwajów jeśli ich fizycznie nie ma.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1803
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Scania_9640 » 06 cze 2022, 22:29

Kierman pisze: 06 cze 2022, 20:32 Rozumiem wieszanie psów za kiszenie taboru 32m albo niskopodłogowców w weekendy, ale zróbcie ktoś z was wyliczenie ile PES wyjeżdza na 4/52 i ile średnio pozostaje dla linii 50. Przecież MPK nie wyczaruje większej ilości tych tramwajów jeśli ich fizycznie nie ma.
Dziennie wyjeżdża ich od 24 do 26 sztuk na 36. Więc około 10 zostaje wolnych, a wątpię, że tyle jest w naprawach/zepsutych.

Awatar użytkownika
LLoan
Specjalista
Posty: 278
Rejestracja: 26 maja 2022, 15:55
Lokalizacja: Kraków-Czyżyny

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: LLoan » 06 cze 2022, 22:34

Scania_9640 pisze: 06 cze 2022, 22:29 Więc około 10 zostaje wolnych, a wątpię, że tyle jest w naprawach/zepsutych.
Obecnie w remoncie bieżącym są dwie PESY.

suchy
Ekspert
Posty: 750
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: suchy » 07 cze 2022, 21:20

LLoan pisze: 06 cze 2022, 22:34 Obecnie w remoncie bieżącym są dwie PESY.
Wg strony Michała Wojtaszka - jeszcze jedna podgórska 912 (co by pasowało, bo w TTSS była widoczna 2 miesiące temu).
Scania_9640 pisze: 06 cze 2022, 22:29 Dziennie wyjeżdża ich od 24 do 26 sztuk na 36. Więc około 10 zostaje wolnych, a wątpię, że tyle jest w naprawach/zepsutych.
4 - 10 brygad (8 huckich i 2 podgórskie)
50 - 4 podgórskie, huckie - ilość zmienna jak widać :D Dziś np. znowu są 3 x HG
52 - 4 podgórskie, 8 huckich

Sumując np. dzisiejszy dzień mamy zatem 29 Pes na mieście:
- 10 podgórskich (na 14 ogólnodostępnych, z tego jeśli Michał Wojtaszek dobrze zaznaczył to 1 w remoncie = czyli 10/13).
- 19 huckich (na 22 ogólnodostępne, z tego 2 w remoncie = 19/20).

Zatem rezerwa to nie 10 sztuk, a ledwo 4 sztuki.

pesakrakowiak
Pasażer
Posty: 6
Rejestracja: 17 kwie 2022, 22:39

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: pesakrakowiak » 07 cze 2022, 23:11

Czy HG915 wyjeżdża na linię czy też jest w remoncie? Nie pokazuje się w TTSS od 2 miesięcy.

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 08 cze 2022, 22:06

pesakrakowiak pisze: 07 cze 2022, 23:11 Czy HG915 wyjeżdża na linię czy też jest w remoncie? Nie pokazuje się w TTSS od 2 miesięcy.
Podczas dnia dziecka widziałem, że miał zdjęty przedni zderzak. Raczej nie był rozbity, ale bardziej niesprawny i w celu holowania go zdjęto.

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 12 cze 2022, 21:46

Zbliża się termin oddania Trasy Łagiewnickiej oraz koniec remontu Ptaszyckiego. Według zapowiedzi obie inwestycje powinny zostać przekazane do użytkowania ok. 15 lipca 2022. Obiema trasami ma kursować linia "10". Czy jest możliwe, aby wiedeńskie wagony E1+c3 na tej linii pozostały?
Już widzę takie tytuły w prasie "Wyremontowano zdezelowane torowisko a stare tramwaje bez niskiej podłogi nadal pozostały" albo "Nowa trasa tramwajowa ale obsługują ją stare tramwaje bez niskiej podłogi". Czy Jacek M. i wpływowy kler na to pozwoli aby w ich rejonie coś takiego jeździło?
Podobno w tym tunelu będą mieć dopuszczenie E1+c3 ale inną sprawą jest czy je tam skierują. Wiadomo, że pożar wagonu w tunelu to najgorsza sprawa z możliwych.
Zatem rozwiązań jest kilka i na "10"
1. skierują wagony niskopodłogowe - ze względu na remont Krowodrzy G. sporo wagonów pozostało w zajezdniach i jest to możliwe. Ponadto rozpoczęto dostawę Lajkoników serii II która szybciej wejdzie do ruchu ze względu na szereg podobieństw do serii I. Zakończono naprawy NGT8, rozpoczęto naprawy powypadkowe Lajkoników aby mieć jak najwięcej tego typu wagonów do ruchu.
2. skierują niskopodłogowe ale kosztem innej linii np. 24.
3. skierują na "10" tylko kilka brygad niskich pozostawiając część E1+c3 aż do czasu dostaw.
4. pozostawią E1+c3 na linii "10" aż do czasu wprowadzenia większej ilości Lajkoników serii II. Zapowiadając, że za rok podmienią tabor na nowy.

Mr. Passenger
Znawca
Posty: 184
Rejestracja: 22 sie 2020, 13:05
Lokalizacja: Ruczaj

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Mr. Passenger » 12 cze 2022, 22:32

Nie wiem jak wyglądają zapełnienia "10" na odcinku "huckim", ale zdarzało mi się kilkakrotnie podróżować nią z Podgórza do dworca lub Mogilskiego i chyba nigdy nie widziałem napełnienia uzasadniającego tabor +32 dla tej linii. Dlatego zastanawiam się czy nie lepiej by było skierować na "10" NGT6, EU8N albo GT8N, a uwolnione wiedeńce wysłać na "1", "8" albo "13" gdzie (jak przynajmniej wynika z moich obserwacji) potoki znacznie bardziej uzasadniają puszczenie pojemniejszego taboru. Zresztą, kiedyś normalnie na tej linii jeździły składy stopiątek i nie kojarzę by były jakiekolwiek problemy z przepełnieniem.

Może gdy przyjadą Lajkoniki II będzie można wysłać je na "10", ale moim zdaniem zdecydowanie bardziej pasowałoby skierować je na "8", która ze wszystkich linii obsługiwanych 26-metrowcami jeździ chyba najmocniej zapełniona

Awatar użytkownika
sorig
Specjalista
Posty: 374
Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: sorig » 12 cze 2022, 22:50

Też trzeba mieć na uwadze że "10" mogą zasilić nowi pasażerowie z TŁ i części ciągu borkowskiego. Ale fakt, że "8" jest blisko, żeby w 26m było ciasno.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1803
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Scania_9640 » 12 cze 2022, 23:41

Mr. Passenger pisze: 12 cze 2022, 22:32 Nie wiem jak wyglądają zapełnienia "10" na odcinku "huckim", ale zdarzało mi się kilkakrotnie podróżować nią z Podgórza do dworca lub Mogilskiego i chyba nigdy nie widziałem napełnienia uzasadniającego tabor +32 dla tej linii. Dlatego zastanawiam się czy nie lepiej by było skierować na "10" NGT6, EU8N albo GT8N, a uwolnione wiedeńce wysłać na "1", "8" albo "13" gdzie (jak przynajmniej wynika z moich obserwacji) potoki znacznie bardziej uzasadniają puszczenie pojemniejszego taboru. Zresztą, kiedyś normalnie na tej linii jeździły składy stopiątek i nie kojarzę by były jakiekolwiek problemy z przepełnieniem.

Może gdy przyjadą Lajkoniki II będzie można wysłać je na "10", ale moim zdaniem zdecydowanie bardziej pasowałoby skierować je na "8", która ze wszystkich linii obsługiwanych 26-metrowcami jeździ chyba najmocniej zapełniona
10 w godzinach szczytu ma całkiem dobre napełnienia, jak dla mnie w wagonach 26m panowałby spory tłok. Wiedeńczyki na 8 to bardzo zły byłby pomysł, bo ta linia już od bardzo dawna jeździ niskopodłogowa i na pewno pasażerom by się to nie spodobało. Prędzej 1 lub 13 właśnie.

Osobiście uważam, że na 10 będzie część E1+c3 i część Stadlerow ale czas pokaże co MPK zrobi.

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 13 cze 2022, 7:24

Zgadzam się "10" ma duże zapełnienie szczególnie na odcinku Plac Centralny - Poczta G. i tak jak pisał sorig zapełnienie jeszcze wzrośnie. Jak wprowadzą tylko kilka Stadlerów to MPK będzie mogło pochwalić się dwukrotnie. Przy wprowadzeniu i później przy obsadzeniu w całości dychy. I tak często robią.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kaszmir » 13 cze 2022, 8:28

Mr. Passenger pisze: 12 cze 2022, 22:32a uwolnione wiedeńce wysłać na "1", "8" albo "13"
"8" to jedna ze sztandarowych niskopodłogowych linii. Opcja powrotu wysokiej podłogi - nawet na część brygad - nie wchodzi w grę.
impuls pisze: 13 cze 2022, 7:24Jak wprowadzą tylko kilka Stadlerów to MPK będzie mogło pochwalić się dwukrotnie.
Też nie zdziwiłbym się, gdyby tak zrobili. Nawet jeśli przy otwarciu TŁ i Ptaszyckiego wyślą niskacze na część brygad (nawet na mniej niż połowę), to wystarczy by przy uroczystym otwarciu pokazać niskopodłogowca z "10" na ekranie i ogłosić rewolucję dla terenów na wschód od Placu Centralnego.

A (kilka)naście miesięcy później, tak jak wspomniałeś, pochwalić się drugi raz że oto "10" jest cała niska. Akurat będą zbliżać się wybory.

suchy
Ekspert
Posty: 750
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: suchy » 13 cze 2022, 12:58

impuls pisze: 12 cze 2022, 21:46 Zbliża się termin oddania Trasy Łagiewnickiej oraz koniec remontu Ptaszyckiego. Według zapowiedzi obie inwestycje powinny zostać przekazane do użytkowania ok. 15 lipca 2022. Obiema trasami ma kursować linia "10". Czy jest możliwe, aby wiedeńskie wagony E1+c3 na tej linii pozostały?
Już widzę takie tytuły w prasie "Wyremontowano zdezelowane torowisko a stare tramwaje bez niskiej podłogi nadal pozostały" albo "Nowa trasa tramwajowa ale obsługują ją stare tramwaje bez niskiej podłogi". Czy Jacek M. i wpływowy kler na to pozwoli aby w ich rejonie coś takiego jeździło?
Podobno w tym tunelu będą mieć dopuszczenie E1+c3 ale inną sprawą jest czy je tam skierują. Wiadomo, że pożar wagonu w tunelu to najgorsza sprawa z możliwych.
Zatem rozwiązań jest kilka i na "10"
1. skierują wagony niskopodłogowe - ze względu na remont Krowodrzy G. sporo wagonów pozostało w zajezdniach i jest to możliwe. Ponadto rozpoczęto dostawę Lajkoników serii II która szybciej wejdzie do ruchu ze względu na szereg podobieństw do serii I. Zakończono naprawy NGT8, rozpoczęto naprawy powypadkowe Lajkoników aby mieć jak najwięcej tego typu wagonów do ruchu.
2. skierują niskopodłogowe ale kosztem innej linii np. 24.
3. skierują na "10" tylko kilka brygad niskich pozostawiając część E1+c3 aż do czasu dostaw.
4. pozostawią E1+c3 na linii "10" aż do czasu wprowadzenia większej ilości Lajkoników serii II. Zapowiadając, że za rok podmienią tabor na nowy.
Ad.1 - trochę wagonów na zajezdniach pozostaje NA TEN MOMENT. Jednak niedługo (wg planów w listopadzie) Krowodrza ma zostać ponownie otwarta - i jeśli cały poprzedni układ linii wróci do stanu pierwotnego**, to obecnie wolne wagony będą znów potrzebne. A tak trochę niefajnie dawać teraz niską podłogę, żeby w nowym roku szkolnym ją znowu zabrać. Albo na odwrót - zabierać z którejś obecnej linii niską podłogę "bo trzeba się pochwalić i dać nowe wagony na 10, a wy na linii 14/18/24/inne poczekajcie sobie rok na nową dostawę, żeby odzyskać niskie wagony".

Co do dostaw Lajkoników, to już było kilka razy wspominane, że do końca tego roku MPK otrzyma zaledwie 4-5 sztuk - zanim zostaną uruchomione i wysłane na linię, to też chwilę zajmie. Dodatkowo, jak wspomniałeś, 3 sztuki są odstawione po wypadkach (843 i 858 po solidnych najechaniach + 839 po kolizji z uszkodzonymi drzwiami) - więc do czasu ich naprawy, tegoroczne dostawy tych paru Lajkoników II będą "zastępować" rozbite wagony. Jak 839 może uda się nieco szybciej naprawić (wymienić rozbite płaty drzwi), tak pozostałe dwa raczej nieprędko zostaną wyklepane. Zatem w rzeczywistości do końca tego roku nic nowego (ponad stan) nie przybędzie.

**Co do układu linii na Krowodrzy - pytanie, czy wszystkie cztery (3,5,18,50) tam wrócą. Wszak nowa pętla ma mieć już tylko 2 tory, czyli o 1 mniej niż do tej pory - pytanie więc, czy te dwa tory dadzą radę pomieścić trzy linie co 7,5min (w tym 50tkę obsługiwaną 43m Pesami) + czwartą co 15 minut.

WDZ
Specjalista
Posty: 290
Rejestracja: 19 lut 2020, 12:10

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: WDZ » 13 cze 2022, 13:11

Jeślim w nowym tunelu będą obowiązywać takie same przepisy jak w starym to o wiedeńcah i stopiątkach na 10 i 11 można zapomnieć...

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1803
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Scania_9640 » 13 cze 2022, 13:13

WDZ pisze: 13 cze 2022, 13:11 Jeślim w nowym tunelu będą obowiązywać takie same przepisy jak w starym to o wiedeńcah i stopiątkach na 10 i 11 można zapomnieć...
Tunel na trasie Łagiewnickiej z moich informacji ma mieć dopuszczenie na 105 i E1

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości