Rozdział taboru - tramwaje

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
Adrian14
Ekspert
Posty: 802
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Adrian14 » 04 gru 2022, 20:50

HW129 od bardzo dawna miał niesprawny GPS. I wydaje mi się, że HW141 również.

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 12 gru 2022, 23:02

No i "HW129 się uratował ale stracił doczepę. Na stronie MPK ukazała się dzisiaj aktualizacja taboru. Zdjęto trzy c3 i jeden E1. Najprawdopodobniej chodzi o HW115, HB524, HB529 i HB535. W ciągu kilku miesięcy skasowano już osiem c3 a zostało dwadzieścia siedem. Dynamika kasacji c3 jest bardzo duża. I prawdopodobnie zostanie podtrzymana. Od poniedziałku w związku z dzisiejszym komunikatem o przywróceniu Kocmyrzowskiej i Bieńczyckiej szykuje się kolejna rewolucja taborowa. Na ten moment pewnie wejdzie do ruchu kilka Stadlerów II, ale też o kilka mniej zostanie rozdysponowanych brygad E1+c3. Czy w związku z powyższym Stadlery II wreszcie pojawią się na "22" w DP? Najłatwiejszą zmianą w rozdziale od 19.12.22 jest podmiana GT8N z EU8N pomiędzy liniami "1" i "6". I N8C na EU8N pomiędzy "21" a "1". Ponoć planowana jest też unifikacja najstarszego taboru w zajezdniach. Zabieg stosowany już przed laty np. przy N-ch, czy gt6. Zalecam focić wiedeńskie "13" czy oryginalne z aluminiowymi oknami E1 na "16" wagony "HW171, HW172, HW173. To ostatnie dni.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1805
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Scania_9640 » 13 gru 2022, 8:17

impuls pisze: 12 gru 2022, 23:02 No i "HW129 się uratował ale stracił doczepę. Na stronie MPK ukazała się dzisiaj aktualizacja taboru. Zdjęto trzy c3 i jeden E1. Najprawdopodobniej chodzi o HW115, HB524, HB529 i HB535. W ciągu kilku miesięcy skasowano już osiem c3 a zostało dwadzieścia siedem. Dynamika kasacji c3 jest bardzo duża. I prawdopodobnie zostanie podtrzymana. Od poniedziałku w związku z dzisiejszym komunikatem o przywróceniu Kocmyrzowskiej i Bieńczyckiej szykuje się kolejna rewolucja taborowa. Na ten moment pewnie wejdzie do ruchu kilka Stadlerów II, ale też o kilka mniej zostanie rozdysponowanych brygad E1+c3. Czy w związku z powyższym Stadlery II wreszcie pojawią się na "22" w DP? Najłatwiejszą zmianą w rozdziale od 19.12.22 jest podmiana GT8N z EU8N pomiędzy liniami "1" i "6". I N8C na EU8N pomiędzy "21" a "1". Ponoć planowana jest też unifikacja najstarszego taboru w zajezdniach. Zabieg stosowany już przed laty np. przy N-ch, czy gt6. Zalecam focić wiedeńskie "13" czy oryginalne z aluminiowymi oknami E1 na "16" wagony "HW171, HW172, HW173. To ostatnie dni.
Myślę że jeszcze tak szybko nie pozbędą się Wiedni z 13 i najstarszych z 16. Do obsługi wiedniami zostaje jeszcze 22, 49 i 44, które zapewne też wróci na wiedniach, a muszą zachować jeszcze jakąś rezerwę w razie awarii.

Awatar użytkownika
LLoan
Specjalista
Posty: 278
Rejestracja: 26 maja 2022, 15:55
Lokalizacja: Kraków-Czyżyny

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: LLoan » 15 gru 2022, 20:20

Trochę się "pobawiłem" i wysnułem realne przewidywania rozdziału taboru od 19.12.2022. Bazuje on na obecnym taborze i na mniej więcej dzisiejszym rozdziale. Myślę, że jest on w miarę optymalny (ew. można zamienić tabor pomiędzy "44" i "49" ale to już zależy od dostępności danego typu złomu lub zapełnień). Zdaję sobie sprawę, że idealne to nie jest i na pewno jakieś błędy lub nieścisłości się znajdą ;)


1: 4xN8S ; 1xHK462 ; 10xGT8x
2: 4xEU8N
3: 5xSTL 9xNGT8
4: 10x2014N
6: 4xGT8x ; 3xEU8N
8: 15xNGT6
9: 3xSTL ; 7xNGT6
10: 6xSTL ; 1xNGT8 ; 2xNGT6; 1x126N
11: 5xGT8x ; 2xEU8N
13: 3x2x105Na ; 3xE1+c3 ; 9xNGT6
14: 2xNGT6 ; 7xSTL
16: 5xE1
17: 3xEU8N ; 4xNGT6
18: 3xNGT8 ; 12xSTL
19: 3xEU8N ; 3xNGT6
20: 5xN8C ; 7xEU8N
21: 6xEU8N
22: 10xE1+c3
24: 6x2014N ; 2xSTL
44: 8x2x105Na
49: 6xE1+c3
50: 8xNGT8 ; 12xSTL
52: 6x3x105Na ; 11x2014N ; 1x405N
REZ: 3xEU8N ; 2xGT8x ; 1xNGT6


Wykorzystanie:
2xKONSTAL 105Na = ZNH:8/8 , ZP:3/5
3xKONSTAL 105Na = ZNH:3/5 , ZP:3/4
ROTAX/SGP E1 = ZNH:5/9
ROTAX/SGP E1+C3 = ZNH:14/19 , ZP:5/9
MAN/DUEWAG N8C = ZNH:5/5
MAN/DUEWAG N8S = ZNH:4/4 +HK462
ROTAX EU8N = ZNH:31/40
PROTRAM 405N = ZNH:1/1
DUEWAG GT8x = ZP:21/28
BOMBARDIER NGT6 = ZP:43/49
BOMBARDIER NGT8 = ZP:21/24
STADLER TANGO = ZNH:36/42 , ZP:12/16
PESA 2014N = ZNH:17/22 , ZP:10/14
126N Nevelo = ZP:1/1

Adrian14
Ekspert
Posty: 802
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Adrian14 » 15 gru 2022, 20:24

Pierwsze co mi się rzuca w oczy to za duże wykorzystanie N8S. Raczej obstawiałbym max 2 brygady plus HK462.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1805
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Scania_9640 » 15 gru 2022, 20:26

LLoan pisze: 15 gru 2022, 20:20 Trochę się "pobawiłem" i wysnułem realne przewidywania rozdziału taboru od 19.12.2022. Bazuje on na obecnym taborze i na mniej więcej dzisiejszym rozdziale. Myślę, że jest on w miarę optymalny (ew. można zamienić tabor pomiędzy "44" i "49" ale to już zależy od dostępności danego typu złomu lub zapełnień). Zdaję sobie sprawę, że idealne to nie jest i na pewno jakieś błędy lub nieścisłości się znajdą ;)


1: 4xN8S ; 1xHK462 ; 10xGT8x
2: 4xEU8N
3: 5xSTL 9xNGT8
4: 10x2014N
6: 4xGT8x ; 3xEU8N
8: 15xNGT6
9: 3xSTL ; 7xNGT6
10: 6xSTL ; 1xNGT8 ; 2xNGT6; 1x126N
11: 5xGT8x ; 2xEU8N
13: 3x2x105Na ; 3xE1+c3 ; 9xNGT6
14: 2xNGT6 ; 7xSTL
16: 5xE1
17: 3xEU8N ; 4xNGT6
18: 3xNGT8 ; 12xSTL
19: 3xEU8N ; 3xNGT6
20: 5xN8C ; 7xEU8N
21: 6xEU8N
22: 10xE1+c3
24: 6x2014N ; 2xSTL
44: 8x2x105Na
49: 6xE1+c3
50: 8xNGT8 ; 12xSTL
52: 6x3x105Na ; 11x2014N ; 1x405N
REZ: 3xEU8N ; 2xGT8x ; 1xNGT6


Wykorzystanie:
2xKONSTAL 105Na = ZNH:8/8 , ZP:3/5
3xKONSTAL 105Na = ZNH:3/5 , ZP:3/4
ROTAX/SGP E1 = ZNH:5/9
ROTAX/SGP E1+C3 = ZNH:14/19 , ZP:5/9
MAN/DUEWAG N8C = ZNH:5/5
MAN/DUEWAG N8S = ZNH:4/4 +HK462
ROTAX EU8N = ZNH:31/40
PROTRAM 405N = ZNH:1/1
DUEWAG GT8x = ZP:21/28
BOMBARDIER NGT6 = ZP:43/49
BOMBARDIER NGT8 = ZP:21/24
STADLER TANGO = ZNH:36/42 , ZP:12/16
PESA 2014N = ZNH:17/22 , ZP:10/14
126N Nevelo = ZP:1/1

W nowej rozpisce na 44 będą E1+c3, na 49 105Na i EU8N (z dopuszczeniem Wiedni), na 20 dalej bez zmian. Na 6 nowość w postaci NGT6 i EU8N za GT8N.
Na 1 2x N8S

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: kucyk » 15 gru 2022, 20:28

Fajne ale niestety już widzę coś co mi nie pasuje. Jeśli się MPK nie pomyliło to "20" nie będzie nadal linią niskopodłogową. A u ciebie jest. ;)
Kto będzie bardziej nieomylny? :P

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1805
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Scania_9640 » 15 gru 2022, 20:38

kucyk pisze: 15 gru 2022, 20:28 Fajne ale niestety już widzę coś co mi nie pasuje. Jeśli się MPK nie pomyliło to "20" nie będzie nadal linią niskopodłogową. A u ciebie jest. ;)
Kto będzie bardziej nieomylny? :P
Na 20 dalej bez zmian czyli, że będą 105Na na dwóch brygadach, acz wcale ich nie musi być, bo na tych brygadach dopuszczenie mają EU8N

Awatar użytkownika
LLoan
Specjalista
Posty: 278
Rejestracja: 26 maja 2022, 15:55
Lokalizacja: Kraków-Czyżyny

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: LLoan » 15 gru 2022, 20:51

Czyli po wspomnianych uwagach prezentowałoby się to tak:


1: 2xN8S ; 1xHK462 ; 12xGT8x
2: 4xEU8N
3: 5xSTL 9xNGT8
4: 10x2014N
6: 4xNGT6 ; 3xEU8N
8: 15xNGT6
9: 3xSTL ; 7xNGT6
10: 6xSTL ; 1xNGT8 ; 2xNGT6; 1x126N
11: 5xGT8x ; 2xEU8N
13: 3x2x105Na ; 3xE1+c3 ; 9xNGT6
14: 2xNGT6 ; 7xSTL
16: 5xE1
17: 3xEU8N ; 4xNGT6
18: 3xNGT8 ; 12xSTL
19: 3xEU8N ; 3xNGT6
20: 5xN8C ; 7xEU8N
21: 6xEU8N
22: 10xE1+c3
24: 6x2014N ; 2xSTL
44: 8xE1+c3
49: 6x2x105Na
50: 8xNGT8 ; 12xSTL
52: 6x3x105Na ; 11x2014N ; 1x405N
REZ: 3xEU8N ; 2xGT8x ; 1xNGT6


Wykorzystanie:
2xKONSTAL 105Na = ZNH:6/8 , ZP:3/5
3xKONSTAL 105Na = ZNH:3/5 , ZP:3/4
ROTAX/SGP E1 = ZNH:5/9
ROTAX/SGP E1+C3 = ZNH:16/19 , ZP:5/9
MAN/DUEWAG N8C = ZNH:5/5
MAN/DUEWAG N8S = ZNH:2/4 +HK462
ROTAX EU8N = ZNH:31/40
PROTRAM 405N = ZNH:1/1
DUEWAG GT8x = ZP:20/28
BOMBARDIER NGT6 = ZP:47/49
BOMBARDIER NGT8 = ZP:21/24
STADLER TANGO = ZNH:36/42 , ZP:12/16
PESA 2014N = ZNH:17/22 , ZP:10/14
126N Nevelo = ZP:1/1

Spore jest wykorzystanie NGT6, i tu pytanie jak będzie wyglądać obsadzenie "6" - albo przewaga Huty i tym samym EU8N, albo przewaga Podgórza i NGT6 (ciekaw jestem, czy jest możliwość/szansa na dopuszczenie GT8N). Nadal utrzymuję opinię, iż jest szansa na w pełni niskopodłogową "20".

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 15 gru 2022, 21:15

LLoan pisze: 15 gru 2022, 20:51 52: 6x3x105Na ; 11x2014N ; 1x405N
Linia "52" na stałej trasie ma 19 brygad.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Awatar użytkownika
LLoan
Specjalista
Posty: 278
Rejestracja: 26 maja 2022, 15:55
Lokalizacja: Kraków-Czyżyny

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: LLoan » 15 gru 2022, 21:25

Bayer2003 pisze: 15 gru 2022, 21:15 Linia "52" na stałej trasie ma 19 brygad.
Dzięki za korektę, czyli obstawiam podobnie do tego co było wcześniej, czyli 12 PES, 1 Protram i 6 trójskładów. Wtedy wzrasta nam wykorzystanie 2014N do 28/36. :)

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1805
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Scania_9640 » 15 gru 2022, 22:02

LLoan pisze: 15 gru 2022, 20:51 Czyli po wspomnianych uwagach prezentowałoby się to tak:


1: 2xN8S ; 1xHK462 ; 12xGT8x
2: 4xEU8N
3: 5xSTL 9xNGT8
4: 10x2014N
6: 4xNGT6 ; 3xEU8N
8: 15xNGT6
9: 3xSTL ; 7xNGT6
10: 6xSTL ; 1xNGT8 ; 2xNGT6; 1x126N
11: 5xGT8x ; 2xEU8N
13: 3x2x105Na ; 3xE1+c3 ; 9xNGT6
14: 2xNGT6 ; 7xSTL
16: 5xE1
17: 3xEU8N ; 4xNGT6
18: 3xNGT8 ; 12xSTL
19: 3xEU8N ; 3xNGT6
20: 5xN8C ; 7xEU8N
21: 6xEU8N
22: 10xE1+c3
24: 6x2014N ; 2xSTL
44: 8xE1+c3
49: 6x2x105Na
50: 8xNGT8 ; 12xSTL
52: 6x3x105Na ; 11x2014N ; 1x405N
REZ: 3xEU8N ; 2xGT8x ; 1xNGT6


Wykorzystanie:
2xKONSTAL 105Na = ZNH:6/8 , ZP:3/5
3xKONSTAL 105Na = ZNH:3/5 , ZP:3/4
ROTAX/SGP E1 = ZNH:5/9
ROTAX/SGP E1+C3 = ZNH:16/19 , ZP:5/9
MAN/DUEWAG N8C = ZNH:5/5
MAN/DUEWAG N8S = ZNH:2/4 +HK462
ROTAX EU8N = ZNH:31/40
PROTRAM 405N = ZNH:1/1
DUEWAG GT8x = ZP:20/28
BOMBARDIER NGT6 = ZP:47/49
BOMBARDIER NGT8 = ZP:21/24
STADLER TANGO = ZNH:36/42 , ZP:12/16
PESA 2014N = ZNH:17/22 , ZP:10/14
126N Nevelo = ZP:1/1

Spore jest wykorzystanie NGT6, i tu pytanie jak będzie wyglądać obsadzenie "6" - albo przewaga Huty i tym samym EU8N, albo przewaga Podgórza i NGT6 (ciekaw jestem, czy jest możliwość/szansa na dopuszczenie GT8N). Nadal utrzymuję opinię, iż jest szansa na w pełni niskopodłogową "20".
Nie będzie na 20 100% niskiej, i nie wszystko się zgadza, m.in. na 9 będą 4x NGT6, 5x STL, na 10 4x NGT6, na 21 będą wysokie + niskie

Adrian14
Ekspert
Posty: 802
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Adrian14 » 15 gru 2022, 22:49

Po co te spekulacje? Przekonany się 19.12 co wyjedzie, i na jaką linię 🤔🤔🤔
Przed każdym większym remontem mam wrażenie, że tutaj jest jakaś licytacja kto dobrze obstawi.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1805
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Scania_9640 » 16 gru 2022, 0:31

Adrian14 pisze: 15 gru 2022, 22:49 Po co te spekulacje? Przekonany się 19.12 co wyjedzie, i na jaką linię 🤔🤔🤔
Przed każdym większym remontem mam wrażenie, że tutaj jest jakaś licytacja kto dobrze obstawi.
Niektórzy mają rozpiski i wiedzą wcześniej jaki tabor wyjedzie na jaką linię ;)

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 673
Rejestracja: 30 sty 2020, 22:20
Lokalizacja: Rondo Matecznego

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Łukasz » 16 gru 2022, 7:33

Scania_9640 pisze: 16 gru 2022, 0:31 Niektórzy mają rozpiski i wiedzą wcześniej jaki tabor wyjedzie na jaką linię ;)
Jak będzie wyglądać obsada "1", "17"?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości