O ile w przypadku "9" i "10" jeszcze można tą decyzję usprawiedliwić niskimi napełnieniami, o tyle na przepełnionej "14" ta decyzja jest niezrozumiała. Nie rozumiem też czemu brygada 32m ma się ostać na "8" - ta linia również ma spore napełnienia, jednak "14" zdecydowanie bardziej takiego taboru potrzebuje. Zastanawiam się też dlaczego aż tyle linii ma stracić brygady 32m - sprawne (nie w remoncie) obecnie są 32 PESY, 10 ufoków, 72 niskopodłogowe 32m i 31 składów E1+c3. Spokojnie powinno to wystarczyć do obsadzenia wszystkich kluczowych linii nawet po oddaniu KG, co jeszcze nie ma się stać, a już tabor na tylu liniach ma być skracany.Krakowianin pisze: ↑27 paź 2022, 19:51Z informacji, które uzyskałem na liniach "9", "10" i "14" z Podgórza kierowane będą wozy NGT6, z kolei na "8" będą wyłącznie same NGT6 (oprócz Nevelo).
Rozdział taboru - tramwaje
Re: Rozdział taboru - tramwaje
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Bo to jest Nevelo. To wciąż prototyp więc wolą by jeździł na linii blisko PT.
-
- Ekspert
- Posty: 1806
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Rozdział taboru - tramwaje
9 i 10 jeżdżą bardzo dobrze napełnione, nie widziałem tam pustych kursów.Bayer2003 pisze: ↑27 paź 2022, 22:12 O ile w przypadku "9" i "10" jeszcze można tą decyzję usprawiedliwić niskimi napełnieniami, o tyle na przepełnionej "14" ta decyzja jest niezrozumiała. Nie rozumiem też czemu brygada 32m ma się ostać na "8" - ta linia również ma spore napełnienia, jednak "14" zdecydowanie bardziej takiego taboru potrzebuje. Zastanawiam się też dlaczego aż tyle linii ma stracić brygady 32m - sprawne (nie w remoncie) obecnie są 32 PESY, 10 ufoków, 72 niskopodłogowe 32m i 31 składów E1+c3. Spokojnie powinno to wystarczyć do obsadzenia wszystkich kluczowych linii nawet po oddaniu KG, co jeszcze nie ma się stać, a już tabor na tylu liniach ma być skracany.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
W przeszłości jeździł na "3" i "18", więc jeżeli ma powrócić linia "73", będąca połączeniem tych dwóch, mógłby jeździć właśnie tam.
Pomimo tego linie te mają nieco mniejsze napełnienia od "14" i 5-drzwiowe NGT6 (a założę się, że nie wszystkie będą 5-drzwiowe) powinny tam jakoś wyrobić. Oczywiście nie zrozum mnie źle, jestem przeciwnikiem zabierania taboru 32m jakiejkolwiek linii, ponieważ uważam, że jest go na tyle dużo, że dla każdego powinno wystarczyć .Scania_9640 pisze: ↑27 paź 2022, 22:28 9 i 10 jeżdżą bardzo dobrze napełnione, nie widziałem tam pustych kursów.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
"8" dużo lepsza bo 1) przejeżdża tuż obok zajezdni i 2) ma krótszą trasę więc statystycznie częściej Nevelo jest w pobliżu PT.
Zresztą "73" to bardzo problematyczna trasa.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Ok, a myślisz, że po powrocie KG jest szansa, że tramwaj ten trafi na już oddzielną "3" lub "18"?
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
-
- Ekspert
- Posty: 1569
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Nevelo mógłby się wreszcie pojawić na "9"
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Ja uważam tak jak Przewoźnik, że optymalną trasą jest "8". Ewentualnie "18" też ok, jednak "8" plusuje tym że przejeżdża tuż obok zajezdni.
Na "3" chyba są mniej chętni bo jej trasa nie przebiega już tak blisko PT.
"9" też wg mnie ryzykowna bo ma długą marszrutę, więc dociera w rejony bardzo oddalone od zajezdni.
Na "3" chyba są mniej chętni bo jej trasa nie przebiega już tak blisko PT.
"9" też wg mnie ryzykowna bo ma długą marszrutę, więc dociera w rejony bardzo oddalone od zajezdni.
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1402
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Podejrzewam, ze nie chcą wysyłać E1+c3 na linie, które zostały już "uniskopodłogowione", na "9" wysłano Lajkoniki/NGT8 już dawno temu, na "10" od otwarcia TŁ też nie było składów wiedeńskich. Aż do wprowadzenia większej ilości STL 2 do ruchu pasażerowie będą jeździć w tłoku w NGT6 - komu miałoby to przeszkadzać?Bayer2003 pisze: ↑27 paź 2022, 22:12 Zastanawiam się też dlaczego aż tyle linii ma stracić brygady 32m - sprawne (nie w remoncie) obecnie są 32 PESY, 10 ufoków, 72 niskopodłogowe 32m i 31 składów E1+c3. Spokojnie powinno to wystarczyć do obsadzenia wszystkich kluczowych linii nawet po oddaniu KG, co jeszcze nie ma się stać, a już tabor na tylu liniach ma być skracany.
-
- Ekspert
- Posty: 1569
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: Rozdział taboru - tramwaje
No nie wiem zważając na to że w poniedziałek na "9" pojawia się E1+c3pasazer_mobilisu pisze: ↑27 paź 2022, 23:01 Podejrzewam, ze nie chcą wysyłać E1+c3 na linie, które zostały już "uniskopodłogowione", na "9" wysłano Lajkoniki/NGT8 już dawno temu, na "10" od otwarcia TŁ też nie było składów wiedeńskich. Aż do wprowadzenia większej ilości STL 2 do ruchu pasażerowie będą jeździć w tłoku w NGT6 - komu miałoby to przeszkadzać?
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Ale to pewnie wynik tego, że skądś trzeba wziąć wagony na linie 8x.damian_krk2 pisze: ↑28 paź 2022, 0:33 No nie wiem zważając na to że w poniedziałek na "9" pojawia się E1+c3
Re: Rozdział taboru - tramwaje
W zasadzie do rewolucji dojdzie już we środę 2.11.22. Praktycznie wszystkie GT8N z "3" i "70" muszą znaleźć się na innych liniach. W ten sposób pozyskane zostaną NGT6 do obsługi wspomnianych przez Ciebie linii. Na wielu liniach pogorszy się oferta. A jeszcze gorzej będzie jak otworzą Krowodrzę G do której muszą wysłać więcej brygad typu NGT8 niż to będzie w następnym tygodniu do Dworca T. Do czasu wprowadzenia II serii Stadlerów będzie duży deficyt na kilku liniach i pewnie narzekania pasażerów.Krakowianin pisze: ↑27 paź 2022, 19:51 W przyszły czwartek czeka nas "delikatna rewolucja taborowa" związana z zmianami z powodu Bratysławskiej. Z informacji, które uzyskałem na liniach "9", "10" i "14" z Podgórza kierowane będą wozy NGT6, z kolei na "8" będą wyłącznie same NGT6 (oprócz Nevelo).
Re: Rozdział taboru - tramwaje
A wiadomo kiedy wreszcie wprowadzą II serię Stadlerów?? Za chwilę okaże się, że pomimo wielu podobieństw i w zasadzie braku ograniczeń pandemicznych, będą ją wdrażać dłużej niż I serię.. Bo jak pewnie za jakieś 2 tyg. otworzy się Krowodrza Górka, to rzeczywiście będzie problem...
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Przy pociętych rozkładach linii autobusowych, jeszcze potnie się tramwaje z pojemności. A czy nie można w takim razie zrobić "13" całej niskopodłogowej a na ten czas wymiksować Stadlery na przemian z wiedeńcami? Pojemność byłaby zachowana i niska podłoga byłaby co 15 minut na "3/9" oraz na "13" co 7/15 minut.
-
- Ekspert
- Posty: 1806
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Od jutra Newag na linii 10 w Dzień powszedni 10-10, a w weekendy na 10-05
-> Info z FB MPK
-> Info z FB MPK
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości