Rozdział taboru - tramwaje

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 27 paź 2022, 22:12

Krakowianin pisze: 27 paź 2022, 19:51Z informacji, które uzyskałem na liniach "9", "10" i "14" z Podgórza kierowane będą wozy NGT6, z kolei na "8" będą wyłącznie same NGT6 (oprócz Nevelo).
O ile w przypadku "9" i "10" jeszcze można tą decyzję usprawiedliwić niskimi napełnieniami, o tyle na przepełnionej "14" ta decyzja jest niezrozumiała. Nie rozumiem też czemu brygada 32m ma się ostać na "8" - ta linia również ma spore napełnienia, jednak "14" zdecydowanie bardziej takiego taboru potrzebuje. Zastanawiam się też dlaczego aż tyle linii ma stracić brygady 32m - sprawne (nie w remoncie) obecnie są 32 PESY, 10 ufoków, 72 niskopodłogowe 32m i 31 składów E1+c3. Spokojnie powinno to wystarczyć do obsadzenia wszystkich kluczowych linii nawet po oddaniu KG, co jeszcze nie ma się stać, a już tabor na tylu liniach ma być skracany.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kaszmir » 27 paź 2022, 22:26

Bayer2003 pisze: 27 paź 2022, 22:12Nie rozumiem też czemu brygada 32m ma się ostać na "8" - ta linia również ma spore napełnienia, jednak "14" zdecydowanie bardziej takiego taboru potrzebuje.
Bo to jest Nevelo. To wciąż prototyp więc wolą by jeździł na linii blisko PT.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1806
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Scania_9640 » 27 paź 2022, 22:28

Bayer2003 pisze: 27 paź 2022, 22:12 O ile w przypadku "9" i "10" jeszcze można tą decyzję usprawiedliwić niskimi napełnieniami, o tyle na przepełnionej "14" ta decyzja jest niezrozumiała. Nie rozumiem też czemu brygada 32m ma się ostać na "8" - ta linia również ma spore napełnienia, jednak "14" zdecydowanie bardziej takiego taboru potrzebuje. Zastanawiam się też dlaczego aż tyle linii ma stracić brygady 32m - sprawne (nie w remoncie) obecnie są 32 PESY, 10 ufoków, 72 niskopodłogowe 32m i 31 składów E1+c3. Spokojnie powinno to wystarczyć do obsadzenia wszystkich kluczowych linii nawet po oddaniu KG, co jeszcze nie ma się stać, a już tabor na tylu liniach ma być skracany.
9 i 10 jeżdżą bardzo dobrze napełnione, nie widziałem tam pustych kursów.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 27 paź 2022, 22:31

Kaszmir pisze: 27 paź 2022, 22:26 Bo to jest Nevelo. To wciąż prototyp więc wolą by jeździł na linii blisko PT.
W przeszłości jeździł na "3" i "18", więc jeżeli ma powrócić linia "73", będąca połączeniem tych dwóch, mógłby jeździć właśnie tam.
Scania_9640 pisze: 27 paź 2022, 22:28 9 i 10 jeżdżą bardzo dobrze napełnione, nie widziałem tam pustych kursów.
Pomimo tego linie te mają nieco mniejsze napełnienia od "14" i 5-drzwiowe NGT6 (a założę się, że nie wszystkie będą 5-drzwiowe) powinny tam jakoś wyrobić. Oczywiście nie zrozum mnie źle, jestem przeciwnikiem zabierania taboru 32m jakiejkolwiek linii, ponieważ uważam, że jest go na tyle dużo, że dla każdego powinno wystarczyć ;).
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kaszmir » 27 paź 2022, 22:38

Bayer2003 pisze: 27 paź 2022, 22:31W przeszłości jeździł na "3" i "18", więc jeżeli ma powrócić linia "73", będąca połączeniem tych dwóch, mógłby jeździć właśnie tam.
"8" dużo lepsza bo 1) przejeżdża tuż obok zajezdni i 2) ma krótszą trasę więc statystycznie częściej Nevelo jest w pobliżu PT.

Zresztą "73" to bardzo problematyczna trasa.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 27 paź 2022, 22:41

Kaszmir pisze: 27 paź 2022, 22:38 "8" dużo lepsza bo 1) przejeżdża tuż obok zajezdni i 2) ma krótszą trasę więc statystycznie częściej Nevelo jest w pobliżu PT.

Zresztą "73" to bardzo problematyczna trasa.
Ok, a myślisz, że po powrocie KG jest szansa, że tramwaj ten trafi na już oddzielną "3" lub "18"?
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: damian_krk2 » 27 paź 2022, 22:45

Nevelo mógłby się wreszcie pojawić na "9"

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kaszmir » 27 paź 2022, 23:00

Ja uważam tak jak Przewoźnik, że optymalną trasą jest "8". Ewentualnie "18" też ok, jednak "8" plusuje tym że przejeżdża tuż obok zajezdni.

Na "3" chyba są mniej chętni bo jej trasa nie przebiega już tak blisko PT.

"9" też wg mnie ryzykowna bo ma długą marszrutę, więc dociera w rejony bardzo oddalone od zajezdni.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1402
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: pasazer_mobilisu » 27 paź 2022, 23:01

Bayer2003 pisze: 27 paź 2022, 22:12 Zastanawiam się też dlaczego aż tyle linii ma stracić brygady 32m - sprawne (nie w remoncie) obecnie są 32 PESY, 10 ufoków, 72 niskopodłogowe 32m i 31 składów E1+c3. Spokojnie powinno to wystarczyć do obsadzenia wszystkich kluczowych linii nawet po oddaniu KG, co jeszcze nie ma się stać, a już tabor na tylu liniach ma być skracany.
Podejrzewam, ze nie chcą wysyłać E1+c3 na linie, które zostały już "uniskopodłogowione", na "9" wysłano Lajkoniki/NGT8 już dawno temu, na "10" od otwarcia TŁ też nie było składów wiedeńskich. Aż do wprowadzenia większej ilości STL 2 do ruchu pasażerowie będą jeździć w tłoku w NGT6 - komu miałoby to przeszkadzać?

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: damian_krk2 » 28 paź 2022, 0:33

pasazer_mobilisu pisze: 27 paź 2022, 23:01 Podejrzewam, ze nie chcą wysyłać E1+c3 na linie, które zostały już "uniskopodłogowione", na "9" wysłano Lajkoniki/NGT8 już dawno temu, na "10" od otwarcia TŁ też nie było składów wiedeńskich. Aż do wprowadzenia większej ilości STL 2 do ruchu pasażerowie będą jeździć w tłoku w NGT6 - komu miałoby to przeszkadzać?
No nie wiem zważając na to że w poniedziałek na "9" pojawia się E1+c3

suchy
Ekspert
Posty: 750
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: suchy » 28 paź 2022, 8:38

damian_krk2 pisze: 28 paź 2022, 0:33 No nie wiem zważając na to że w poniedziałek na "9" pojawia się E1+c3
Ale to pewnie wynik tego, że skądś trzeba wziąć wagony na linie 8x.

impuls
Ekspert
Posty: 1312
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 28 paź 2022, 12:01

Krakowianin pisze: 27 paź 2022, 19:51 W przyszły czwartek czeka nas "delikatna rewolucja taborowa" związana z zmianami z powodu Bratysławskiej. Z informacji, które uzyskałem na liniach "9", "10" i "14" z Podgórza kierowane będą wozy NGT6, z kolei na "8" będą wyłącznie same NGT6 (oprócz Nevelo).
W zasadzie do rewolucji dojdzie już we środę 2.11.22. Praktycznie wszystkie GT8N z "3" i "70" muszą znaleźć się na innych liniach. W ten sposób pozyskane zostaną NGT6 do obsługi wspomnianych przez Ciebie linii. Na wielu liniach pogorszy się oferta. A jeszcze gorzej będzie jak otworzą Krowodrzę G do której muszą wysłać więcej brygad typu NGT8 niż to będzie w następnym tygodniu do Dworca T. Do czasu wprowadzenia II serii Stadlerów będzie duży deficyt na kilku liniach i pewnie narzekania pasażerów.

PKPfan
Miłośnik
Posty: 84
Rejestracja: 12 maja 2021, 0:11

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: PKPfan » 28 paź 2022, 14:11

A wiadomo kiedy wreszcie wprowadzą II serię Stadlerów?? Za chwilę okaże się, że pomimo wielu podobieństw i w zasadzie braku ograniczeń pandemicznych, będą ją wdrażać dłużej niż I serię.. Bo jak pewnie za jakieś 2 tyg. otworzy się Krowodrza Górka, to rzeczywiście będzie problem...

Dr2
Specjalista
Posty: 418
Rejestracja: 01 maja 2021, 18:15

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Dr2 » 28 paź 2022, 18:42

Przy pociętych rozkładach linii autobusowych, jeszcze potnie się tramwaje z pojemności. A czy nie można w takim razie zrobić "13" całej niskopodłogowej a na ten czas wymiksować Stadlery na przemian z wiedeńcami? Pojemność byłaby zachowana i niska podłoga byłaby co 15 minut na "3/9" oraz na "13" co 7/15 minut.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1806
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Scania_9640 » 02 lis 2022, 14:36

Od jutra Newag na linii 10 :o w Dzień powszedni 10-10, a w weekendy na 10-05

-> Info z FB MPK

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości