Rozdział taboru - tramwaje
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Dziś pierwszy dzień obowiązywania chyba najgorszego rozdziału taboru tramwajowego w historii. Mieszankę taboru o długości 26m oraz 32m można spotkać aż na pięciu liniach: "9", "10", "13", "14" i "49". Czy naprawdę nie dało się na "9", "10" i "14" zostawić wyłącznie taboru 32m, a na "13" i "49" skierować tylko tramwaje o długości 26m? Oczywiście na jakąś linię musiałyby wtedy trafić wysokopodłogowe składy E1+c3, jednak chyba lepiej zmieścić się do składu z lat 60-tych, niż nie zmieścić się do kilkunastoletniego tramwaju niskopodłogowego.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
A skąd chcesz wziąć te 30m wagony na 9, 10 i 14? Przecież od wczoraj aż 22 brygady jeżdżą na linii 73 - dla porównania 18tka potrzebowała 13 brygad. Więc SKĄDŚ te brakujące 9 wagonów musieli pozyskać - no i niestety ale pościągali je sobie z innych linii.Bayer2003 pisze: ↑03 lis 2022, 15:06 Dziś pierwszy dzień obowiązywania chyba najgorszego rozdziału taboru tramwajowego w historii. Mieszankę taboru o długości 26m oraz 32m można spotkać aż na pięciu liniach: "9", "10", "13", "14" i "49". Czy naprawdę nie dało się na "9", "10" i "14" zostawić wyłącznie taboru 32m, a na "13" i "49" skierować tylko tramwaje o długości 26m? Oczywiście na jakąś linię musiałyby wtedy trafić wysokopodłogowe składy E1+c3, jednak chyba lepiej zmieścić się do składu z lat 60-tych, niż nie zmieścić się do kilkunastoletniego tramwaju niskopodłogowego.
Po otwarciu Krowodrzy będzie z tym jeszcze gorzej - 3 do Krowodrzy potrzebowała 14 brygad, a 18tka - 15 brygad. Więc jeszcze kolejne 7 wagonów będzie do skombinowania.
-
- Ekspert
- Posty: 1817
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Pamiętajmy jeszcze o 50, tam też będzie więcej brygad.suchy pisze: ↑03 lis 2022, 15:37 A skąd chcesz wziąć te 30m wagony na 9, 10 i 14? Przecież od wczoraj aż 22 brygady jeżdżą na linii 73 - dla porównania 18tka potrzebowała 13 brygad. Więc SKĄDŚ te brakujące 9 wagonów musieli pozyskać - no i niestety ale pościągali je sobie z innych linii.
Po otwarciu Krowodrzy będzie z tym jeszcze gorzej - 3 do Krowodrzy potrzebowała 14 brygad, a 18tka - 15 brygad. Więc jeszcze kolejne 7 wagonów będzie do skombinowania.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Wziąć je można chociażby właśnie z linii "13" oraz "49", gdzie tabor 26m na wszystkich brygadach powinien wystarczyć.
To może być już trochę większym problemem, jednak wykorzystanie chociażby E1+c3 nadal nie jest maksymalne, a jednak są to 32m składy. No i może w końcu debiutuje jakiś STL2, bo jednak kilka egzemplarzy jest już w Krakowie.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
W sensie, że chciałbyś zabrać wiedeńce z 13 i 49 i wcisnąć je na 9 i 14? Na 10 zapewne i tak by nie trafiły, bo TŁ - rzekomo niby wszystkie wagony miały mieć dopuszczenie, ale jakoś ani razu nie widziałem w tunelu 105tki czy E1.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Tak, jednak raczej cała "9" lub cała "14" (żeby Mistrzejowice nie zostały bez żadnej w pełni niskiej linii). Byłoby to wprawdzie mocno kontrowersyjne posunięcie, jednak jak już pisałem - lepiej zmieścić się do składu z lat 60-tych, niż nie zmieścić się do kilkunastoletniego tramwaju niskopodłogowego.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Dasz na 9, to zaraz znowu się zlecą niektórzy, że "na Bieżanowie same złomy jeżdżą" Zaś na 14 - fundujesz Alei Pokoju aż DWIE linie z wysoką podłogą (razem z 22).Bayer2003 pisze: ↑03 lis 2022, 16:12 Tak, jednak raczej cała "9" lub cała "14" (żeby Mistrzejowice nie zostały bez żadnej w pełni niskiej linii). Byłoby to wprawdzie mocno kontrowersyjne posunięcie, jednak jak już pisałem - lepiej zmieścić się do składu z lat 60-tych, niż nie zmieścić się do kilkunastoletniego tramwaju niskopodłogowego.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Niestety każdemu dogodzić się nie da, z dwojga złego lepsze wysokopodłogowe 32m niż niezabieralne niskacze 26m. Sytuacja z pewnością byłaby lepsza gdyby debiut STL2 się nie opóźniał, jak zamykano Krowodrzę Górkę prawie każdy wierzył, że do jej otwarcia nowe tramwaje już będą kursować liniowo.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
-
- Ekspert
- Posty: 1817
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Zależy dla kogo lepsze. Dla starszych osób czy matek z wózkiem to nie lepsze rozwiązanie. A nie po to usuwało się wysokie składy z danych linii, żeby teraz je zabierać. Tym bardziej że tak jak poprzednik pisał, na 14 oznaczałoby to dwie linie wysokie na AP + znów Huta obrywa i na 9 to samo + znów Bieżanów obrywa.Bayer2003 pisze: ↑03 lis 2022, 16:28 Niestety każdemu dogodzić się nie da, z dwojga złego lepsze wysokopodłogowe 32m niż niezabieralne niskacze 26m. Sytuacja z pewnością byłaby lepsza gdyby debiut STL2 się nie opóźniał, jak zamykano Krowodrzę Górkę prawie każdy wierzył, że do jej otwarcia nowe tramwaje już będą kursować liniowo.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
I tak i nie - do tramwaju napełnionego już na 80% z wózkiem tak naprawdę wsiąść się nie da i dla takich osób oznacza to konieczność czekania na kolejną brygadę, która być może będzie obsługiwana przez dłuższy tabor, a być może nie. Zabieranie niskopodłogowców oczywiście jest złe, ale ograniczanie pojemności na popularnych liniach jest moim zdaniem jeszcze gorsze.Scania_9640 pisze: ↑03 lis 2022, 16:30 Zależy dla kogo lepsze. Dla starszych osób czy matek z wózkiem to nie lepsze rozwiązanie. A nie po to usuwało się wysokie składy z danych linii, żeby teraz je zabierać.
Na skróceniu taboru Huta (zwłaszcza Mistrzejowice) też mocno oberwała - przy zawieszonych liniach "5" i "44" może być już naprawdę ciężko wsiąść do jakiejkolwiek linii w godzinach szczytu. Wysokopodłogowe E1+c3 na razie muszą gdzieś jeździć i chyba lepiej znaleźć dla nich linię, gdzie tabor o tej pojemności jest potrzebny niż kierować na "13" i "49" (które zresztą też jeżdżą na Bieżanów).Scania_9640 pisze: ↑03 lis 2022, 16:30 Tym bardziej że tak jak poprzednik pisał, na 14 oznaczałoby to dwie linie wysokie na AP + znów Huta obrywa i na 9 to samo + znów Bieżanów obrywa.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1405
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Rozdział taboru - tramwaje
A faktycznie są niezabieralne te 26m na "9"? W szczycie jest przecież "49" na znacznej długości trasy, poza szczytem napełnienie są mniejsze. Gorzej może być na "14" ale te NGT6 to mniejsza część brygad tej linii.
Niestety nie ma długiego taboru na tyle by wszystkie na raz linie były nim obsługiwane, dopiero co tłok mieli zapewniony pasażerowie linii "3".
Z E1+c3 pora się powoli żegnać, będą jeszcze wpisane na stan długo, ale widać że minimalizuje się ich wykorzystanie.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Na al. Jana Pawła II (gdzie nie dojeżdża już "49"), zwłaszcza przy zawieszeniu linii "5" i "44" mogą być problemy w godzinach szczytu.pasazer_mobilisu pisze: ↑03 lis 2022, 16:44 A faktycznie są niezabieralne te 26m na "9"? W szczycie jest przecież "49" na znacznej długości trasy, poza szczytem napełnienie są mniejsze.
Faktycznie, do linii "3" w GT8N było ciężko wejść, jednak dlaczego MPK robi teraz coś podobnego pasażerom aż trzech linii? Wykorzystanie E1+c3 wcale nie jest minimalizowane - gdyby było, dziś na linii "49" nie byłoby ani jednej brygady obsługiwanej taborem tego typu, a są aż dwie. Myślę też, że E1+c3 nie trzeba już oszczędzać - STL2 chyba kiedyś jednak zaczną się pojawiać i je zastępować, więc może lepiej wyeksploatować wiedeńce maksymalnie do końca, jeżeli miałoby to pomóc uniknąć tłoku?pasazer_mobilisu pisze: ↑03 lis 2022, 16:44 Niestety nie ma długiego taboru na tyle by wszystkie na raz linie były nim obsługiwane, dopiero co tłok mieli zapewniony pasażerowie linii "3".
Z E1+c3 pora się powoli żegnać, będą jeszcze wpisane na stan długo, ale widać że minimalizuje się ich wykorzystanie.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1405
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Mogą ale czy występują? Osobiście ich nie widziałem, Ty chyba też nie widziałeś.
Ponieważ w ten sposób zapewnia na tych liniach obsługę taborem niskopodłogowym. Patrząc na ilość negatywnych komentarze to pasażerowie zdecydowanie wolą tramwaj nowszy ale krótszy niż dłuższy ale starszy.
Dobrze, w taki razie nie jest minimalizowane tylko zmniejszane.
Nie trzeba ich również wysyłać w takiej ilości jak wcześniej i dlatego się tego nie robi.
Tłok jest pojęciem względnym i wciąż nie wiemy czy on występuje. Natomiast niedostępność pojazdów dla osób na wózkach i bardzo duże utrudnienie dla osób z wózkami dziecięcymi oraz tymi o ograniczonej mobilności są faktem
-
- Ekspert
- Posty: 972
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Ale po co składy >30m? Przecież "26m też są potrzebne", a że ludzie się nie mieszczą? A co to kogo obchodzi
Swoją droga to już obecnie, bez nowych linii tramwajowych, część nowych stadlerów mogłaby wyciąć EU8N/GT8, a nie E1+c3. Te spokojnie (jako większy tabor) mogłyby zostać na '49' i co drugiej brygadzie wybranych linii z f7,5. Ale państwo w państwie merdające psem wie lepiej, więc docelowo chce wycinać dłuższy tabor, a kupować krótszy
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Weź też pod uwagę, że w tym tygodniu było święto, więc komunikacja miejska może nie mieć wszędzie maksymalnych napełnień. Za tydzień pasażerów powinno być już nieco więcej (chociaż 11 listopada również mamy kolejne święto).pasazer_mobilisu pisze: ↑03 lis 2022, 17:20 Mogą ale czy występują? Osobiście ich nie widziałem, Ty chyba też nie widziałeś.
Pasażerowie nie lubią tłoku, na który również narzekań jest mnóstwo. Po GOP jeżdżą niskopodłogowe tramwaje MF10AC o długości 13,5m - osobiście wątpię, że pasażerowie jakiejkolwiek linii poza "16" byliby zadowoleni z wymiany taboru wysokopodłogowego na właśnie taki (chociaż oczywiście MPK jest do wszystkiego zdolne).pasazer_mobilisu pisze: ↑03 lis 2022, 17:20 Ponieważ w ten sposób zapewnia na tych liniach obsługę taborem niskopodłogowym. Patrząc na ilość negatywnych komentarze to pasażerowie zdecydowanie wolą tramwaj nowszy ale krótszy niż dłuższy ale starszy.
Nie trzeba ich wysyłać również na "13" i "49" .pasazer_mobilisu pisze: ↑03 lis 2022, 17:20 Nie trzeba ich również wysyłać w takiej ilości jak wcześniej i dlatego się tego nie robi.
Weź też pod uwagę, że przepełniony tramwaj do którego nie da się wejść nie jest dostępny dla nikogo. Czasami zdarza mi się jechać linią "14", jeżeli w godzinach szczytu trafię na NGT6 to dam tutaj na forum znać czy jest tam tłok czy nie.pasazer_mobilisu pisze: ↑03 lis 2022, 17:20 Tłok jest pojęciem względnym i wciąż nie wiemy czy on występuje. Natomiast niedostępność pojazdów dla osób na wózkach i bardzo duże utrudnienie dla osób z wózkami dziecięcymi oraz tymi o ograniczonej mobilności są faktem
Wyciąć trzeba przede wszystkim solówki E1, ponieważ właśnie one sprawiają, że taboru 26m jest nadmiar i MPK ma głupie pomysły kierowania ich na linie gdzie nigdy nie powinny trafić... Wycinanie EU8N/GT8 nie jest potrzebne - wcześniej do odstrzału i tak mają pójść składy 2x105Na, gdyby zostały one zastąpione taborem 40m+, na żadnej linii nie byłoby zbyt krótkiego taboru. Oczywiście MPK wie lepiej i planuje zamawiać kolejne tramwaje o długości 26m - tym sposobem tramwaje o tej długości pozostaną na "9", "10" oraz "14" przez kilkadziesiąt lat .kot_feliks pisze: ↑03 lis 2022, 17:24 Swoją droga to już obecnie, bez nowych linii tramwajowych, część nowych stadlerów mogłaby wyciąć EU8N/GT8, a nie E1+c3. Te spokojnie (jako większy tabor) mogłyby zostać na '49' i co drugiej brygadzie wybranych linii z f7,5. Ale państwo w państwie merdające psem wie lepiej, więc docelowo chce wycinać dłuższy tabor, a kupować krótszy
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości