Rozdział taboru - tramwaje
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Pętla na Górce N. została przeprojektowana, ale ponownie musi zostać zmieniona ze względu na P&R nad pętlą. Ten P&R który miał być obok też jest na skażonej ziemi, ponadto Miasto nie ma własności do terenu. Dlatego jest zmiana planów.
ps. sprostowanie z poprzedniego posta. Linia "15" w 2018 roku planowana była z Kopca na Kurdwanów.
ps. sprostowanie z poprzedniego posta. Linia "15" w 2018 roku planowana była z Kopca na Kurdwanów.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
"15" nie miała jechać do Mistrzejowic, tylko do Kopca Wandy (link). To była trochę zapchajdziura, byleby się zgadzała liczba kursów na Kurdwanowie i w Czyżynach. Acz pewnie miałaby koordynację z "9" od Wielickiej do r. Czyżyńskiego. Teraz jednak jej rolę przejęło "49".impuls pisze: ↑01 maja 2022, 13:15W 2018 podczas marszrutyzacji planowano linię „15” w relacji Kurdwanów – Mistrzejowice. Linia nawet pokazała się na mapce. Nie powstała, bo utrzymano politycznie i propagandowo częstotliwość co 5 min. na „50” i „52” zamiast planowanej co 7,5 min i nowej linii "15”-ki. Nie ma już częstotliwości na „50” i „52” co 5 min. i od 4.05.22 powstaje linia tymczasowa „74” właśnie w relacji Mistrzejowice – Kurdwanów. Linia może się bardzo dobrze przyjąć, gdyż będzie łączyć wiele ważnych punktów w mieście. Stworzy się układ który był przewidywany przez specjalistów tworzących marszrutyzację w 2018.
"74" na Kurdwanowie pewnie się przyjmie bo będzie uzupełniać "24". W Hucie jestem sceptyczny z racji na stada z "4" i "10", zbierze raczej przypadkowe potoki zebrane gdy akurat pojedzie jako pierwsza w grupie.
Myślę że f5 na "50" wróci. Linia już jesienią była zatłoczona, a wydłużenie trasy do Borku Fałęckiego (a potem również do Górki Narodowej) jeszcze dołoży pasażerów. Teraz dano jej f7,5 na ferie zimowe, a potem nie przywracano f5 być może dlatego, że od maja i tak linię trzeba było skrócić do DT i znów zmniejszyć f.
Co do "52", jeśli tu miałoby nie wrócić f5, to - jak kiedyś wspominałem - wg mnie przydałoby się wydłużyć "49", przynajmniej do Bieńczyc. Wtedy "9/49" i "52" mogłyby tworzyć takt na całym odcinku do r. Mogilskiego, dając kursy co 3-4 minuty. A na Ruczaju - w szczycie takt "18" i "52" nawet może wyjść na plus. A może jakaś rekompensata kursów będzie po oddaniu TŁ. Jeśliby "11" miała zmienić trasę, to wypadałoby zmienić "17" na całodzienną bo będzie jedyną w stronę r. Matecznego czy Korony.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Kaszmir odnośnie "15" zgadzam się a przed Twoim mailem zrobiłem kilka dni temu sprostowanie.
Na temat "74" tej od jutra, linia może mieć nie tylko przypadkowych pasażerów, pomimo że nie udało się wszędzie wszystkiego skoordynować.
Przy obecnym taborze i ciasnotą na Makach linia "52" może pozostać w obecnej częstotliwości. Ma dobrą koordynację z 18 i nadal będzie mieć dobrą z 73. W przypadku zmiany jest to wzrost o 9 brygad. Z tego co słyszałem "17" po oddaniu TŁ jest planowana jako całodzienna.
Na temat "74" tej od jutra, linia może mieć nie tylko przypadkowych pasażerów, pomimo że nie udało się wszędzie wszystkiego skoordynować.
Przy obecnym taborze i ciasnotą na Makach linia "52" może pozostać w obecnej częstotliwości. Ma dobrą koordynację z 18 i nadal będzie mieć dobrą z 73. W przypadku zmiany jest to wzrost o 9 brygad. Z tego co słyszałem "17" po oddaniu TŁ jest planowana jako całodzienna.
-
- Ekspert
- Posty: 1817
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Na 70 będą dwie brygady N8S, bardzo odważny ruch, bo jak się zepsuje to Krowodrza odcięta będzie, linia 10 i 22 niestety bez zmian, pomimo zapasu 32m taboru, a na 11 będą 2 brygady NGT6 a reszta 105Na z obu zajezdni. Linia 74 E1+c3 i EU8N (taki tabor wyrobi na tej linii?)
-
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Na 11 ma dopuszczenie także EU8N, na 14 z Podgórza tylko tabor NGT8.Scania_9640 pisze: ↑03 maja 2022, 23:21 Na 70 będą dwie brygady N8S, bardzo odważny ruch, bo jak się zepsuje to Krowodrza odcięta będzie, linia 10 i 22 niestety bez zmian, pomimo zapasu 32m taboru, a na 11 będą 2 brygady NGT6 a reszta 105Na z obu zajezdni. Linia 74 E1+c3 i EU8N (taki tabor wyrobi na tej linii?)
-
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: Rozdział taboru - tramwaje
NGT8 i 6*damian_krk2 pisze: ↑04 maja 2022, 2:41 Na 11 ma dopuszczenie także EU8N, na 14 z Podgórza tylko tabor NGT8.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Ciekawe czy i tym razem będzie Sanok przygotowany jako żelazna rezerwaScania_9640 pisze: ↑03 maja 2022, 23:21 Na 70 będą dwie brygady N8S, bardzo odważny ruch, bo jak się zepsuje to Krowodrza odcięta będzie, linia 10 i 22 niestety bez zmian, pomimo zapasu 32m taboru, a na 11 będą 2 brygady NGT6 a reszta 105Na z obu zajezdni. Linia 74 E1+c3 i EU8N (taki tabor wyrobi na tej linii?)
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Dzisiejszy rozdział taboru niestety jest skandalem. Na "14" dalej kursują Bombardiery NGT6. "10" również nie dostała taboru niskopodłogowego. Gdzie się podziały niskacze o długości 32m?
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
-
- Ekspert
- Posty: 1817
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Na zajezdni są, niestety jest dużo wolnych 32m, co jest dla mnie nieporozumieniem, bo mogłyby jeździć na 10 i 22
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Doświadczając podejścia MPK od wielu lat - "jeszcze się pasażerowie przyzwyczają", "wszystkie typy pojazdów muszą być w ruchu", "dostosowujemy tabor do możliwości" naprawdę trudno jest spodziewać się czegokolwiek innego... Pozostaje wyłącznie nagłośnić sprawę w mediach - jak kiedyś to miało miejsce np. przy rozkładach letnich - i to jedyna droga do sukcesu. Przewoźnik sam z siebie z inicjatywą na pewno nie wyjdzie. Smutne:-/
Re: Rozdział taboru - tramwaje
To, że spokojnie jeszcze z 7-8 Stadlerów mogłoby wyjechać, to fakt, ale czy naprawdę koniecznie na 10 i 22? Czy te linie, a także czy linia 9, potrzebują tak pojemnego taboru? Moim zdaniem lepiej było ustadlerowić linię 14, a moimi kandydatami są także 13, 74 i 8. Natomiast zwolnione NGT6 oraz EU8N niech idą na 9, 10 i 22.
-
- Ekspert
- Posty: 1817
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Rozdział taboru - tramwaje
NGT6 to stanowczo za małe tramwaje na 10 i 22, wielokrotnie widziałem całe Wiedeńczyki na tych liniach i jak najbardziej taki tabor jest tam potrzebnyes.em pisze: ↑04 maja 2022, 14:45 To, że spokojnie jeszcze z 7-8 Stadlerów mogłoby wyjechać, to fakt, ale czy naprawdę koniecznie na 10 i 22? Czy te linie, a także czy linia 9, potrzebują tak pojemnego taboru? Moim zdaniem lepiej było ustadlerowić linię 14, a moimi kandydatami są także 13, 74 i 8. Natomiast zwolnione NGT6 oraz EU8N niech idą na 9, 10 i 22.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Tak było:)
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Jak nie masz pojęcia jak wygląda "9" jadąca z oraz do Bieżanowa to nie głoś takich "bzdur".es.em pisze: ↑04 maja 2022, 14:45 To, że spokojnie jeszcze z 7-8 Stadlerów mogłoby wyjechać, to fakt, ale czy naprawdę koniecznie na 10 i 22? Czy te linie, a także czy linia 9, potrzebują tak pojemnego taboru? Moim zdaniem lepiej było ustadlerowić linię 14, a moimi kandydatami są także 13, 74 i 8. Natomiast zwolnione NGT6 oraz EU8N niech idą na 9, 10 i 22.
Tramwaje jeżdżą pięknie zapełnione - w dodatku mają wzmocnienie w postaci "49" kursującej w szczytach. To sobie wyobraź jak wygląda sytuacja bez "49" gdy jest tylko "9'. A Ty chcesz jeszcze zmniejszyć pojazdy na tej linii. Nie będę tego komentował bo wyraziłbym to dosadnie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości