Rozdział taboru - tramwaje

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
fysztof
Ekspert
Posty: 696
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: fysztof » 13 cze 2022, 13:33

Pytanie ewentualne - o ile w ogóle możliwy jest taki rozdział - czy dopuszczenie 105 i E1 dla ruchu z pasażerami czy tylko na podsyły do pętli. Z perspektywy pasażerów lepsze byłoby wyłącznie to drugie;-) Może zmusiłoby MPK do odstawienia części szrotu...

Mikix
Znawca
Posty: 127
Rejestracja: 23 maja 2022, 14:40

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Mikix » 24 cze 2022, 20:10

Czy można się spodziewać na wakacje zmian w rodziale taboru szczególnie np. "10", "11", "22", "52"?

suchy
Ekspert
Posty: 750
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: suchy » 25 cze 2022, 11:49

Mikix pisze: 24 cze 2022, 20:10 Czy można się spodziewać na wakacje zmian w rodziale taboru szczególnie np. "10", "11", "22", "52"?
Przecież odpowiedź jest wiadoma - NIE, bo wszystkie wagony muszą jeździć, żeby się nie zastały na placu przez 2 miesiące :roll:

Awatar użytkownika
pawel200020
Specjalista
Posty: 213
Rejestracja: 26 sie 2020, 0:08

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: pawel200020 » 25 cze 2022, 22:27

suchy pisze: 25 cze 2022, 11:49 Przecież odpowiedź jest wiadoma - NIE, bo wszystkie wagony muszą jeździć, żeby się nie zastały na placu przez 2 miesiące :roll:
A w Poznaniu jakoś można odstawić 105Na i GT8 na wakacje i nic im nie jest :)

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 27 cze 2022, 9:26

Od dziś obowiązują wakacyjne rozkłady, w związku z czym i wakacyjny rozdział taboru, który jest niestety bardzo chaotyczny. Na "13" pomieszane Konstale, GT8N oraz NGT6. Na "50" niestety zdecydowana przewaga 32m. Najbardziej dziwią jednak Stadlery na "74". Aktualnie to szczytówka, nie spełniająca tak naprawdę ani funkcji "6" (brak dojazdu na Koronę), ani "44" (brak dojazdu na Nowy Kleparz). Nie rozumiem czemu Lajkoniki trafiły właśnie tam, a nie np. na "10" lub "22"? Z kolejnych ciekawostek (już mniej kontrowersyjnych) - na "75" mamy przewagę N8C oraz po jednym EU8N oraz NGT6. Obsługę "73" w pełni przejęło Podgórze, z kolei na "24" widać tylko jedną brygadę z Nowej Huty. Ponadto na "21" wrócił N8S, na razie jedna brygada.

Gdyby na "50" trafił wyłącznie tabor 40m+, a Stadlery zostały skierowane na "10" zamiast "74", uznałbym obecny rozdział taboru za optymalny. Niestety wyszło jak wyszło, a kierowanie najnowszego taboru na linie/brygady szczytowe moim zdaniem zawsze będzie nieporozumieniem - tam powinien kursować najstarszy z aktualnie posiadanego taboru.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: damian_krk2 » 27 cze 2022, 11:34

Bayer2003 pisze: 27 cze 2022, 9:26 Od dziś obowiązują wakacyjne rozkłady, w związku z czym i wakacyjny rozdział taboru, który jest niestety bardzo chaotyczny. Na "13" pomieszane Konstale, GT8N oraz NGT6. Na "50" niestety zdecydowana przewaga 32m. Najbardziej dziwią jednak Stadlery na "74". Aktualnie to szczytówka, nie spełniająca tak naprawdę ani funkcji "6" (brak dojazdu na Koronę), ani "44" (brak dojazdu na Nowy Kleparz). Nie rozumiem czemu Lajkoniki trafiły właśnie tam, a nie np. na "10" lub "22"? Z kolejnych ciekawostek (już mniej kontrowersyjnych) - na "75" mamy przewagę N8C oraz po jednym EU8N oraz NGT6. Obsługę "73" w pełni przejęło Podgórze, z kolei na "24" widać tylko jedną brygadę z Nowej Huty. Ponadto na "21" wrócił N8S, na razie jedna brygada.

Gdyby na "50" trafił wyłącznie tabor 40m+, a Stadlery zostały skierowane na "10" zamiast "74", uznałbym obecny rozdział taboru za optymalny. Niestety wyszło jak wyszło, a kierowanie najnowszego taboru na linie/brygady szczytowe moim zdaniem zawsze będzie nieporozumieniem - tam powinien kursować najstarszy z aktualnie posiadanego taboru.
73 już wcześniej było w pełni Podgórskie

Awatar użytkownika
pawel200020
Specjalista
Posty: 213
Rejestracja: 26 sie 2020, 0:08

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: pawel200020 » 27 cze 2022, 11:43

Podgórze przejęło w 100% linię 11, dziś wyjechały 3x GT8C oraz 2x 105Na.

Stadlery na 74 to jakieś nieporozumienie... Szczytowa linia w niskiej podłodze, chyba że potem trafią one na 16 xD

Michajlo
Specjalista
Posty: 391
Rejestracja: 05 lip 2021, 10:34

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Michajlo » 27 cze 2022, 11:49

pawel200020 pisze:Podgórze przejęło w 100% linię 11, dziś wyjechały 3x GT8C oraz 2x 105Na.

Stadlery na 74 to jakieś nieporozumienie... Szczytowa linia w niskiej podłodze, chyba że potem trafią one na 16 xD
To już byłby hit jakby trafiły na "16"
Bardziej obstawiam 10,13,22
A na 16 N8/EU8N

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kaszmir » 27 cze 2022, 11:53

"74" pojeździ jeszcze trzy tygodnie. Jak dla mnie wysłanie na nią Lajkoników jest mocną sugestią, że w połowie lipca trafią one na "10".
Bayer2003 pisze: 27 cze 2022, 9:26ani "44" (brak dojazdu na Nowy Kleparz)
"44" na N. Kleparz dojeżdża rykoszetem bo Dw. Towarowy jest najbliższą końcówką do zawrócenia. Jakby mogła zawrócić na Basztowej, to by kończyła na Basztowej.

Awatar użytkownika
pawel200020
Specjalista
Posty: 213
Rejestracja: 26 sie 2020, 0:08

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: pawel200020 » 27 cze 2022, 12:01

Kaszmir pisze: 27 cze 2022, 11:53 "74" pojeździ jeszcze trzy tygodnie. Jak dla mnie wysłanie na nią Lajkoników jest mocną sugestią, że w połowie lipca trafią one na "10".
No tak, ponieważ 10 trafi na Kurdwanów a tam wysoka podłoga nie jest mile widziana :lol:

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 27 cze 2022, 12:26

Michajlo pisze: 27 cze 2022, 11:49 A na 16 N8/EU8N
Raczej na "16" po powrocie będą jeździć solówki E1. Wtedy na "21" jedna brygada N8/EU8N więcej.
Kaszmir pisze: 27 cze 2022, 11:53 "74" pojeździ jeszcze trzy tygodnie. Jak dla mnie wysłanie na nią Lajkoników jest mocną sugestią, że w połowie lipca trafią one na "10".
W takim razie dlaczego od razu nie posłano ich na "10", tylko robią łącznie trzy kółka dziennie na "74"?
Kaszmir pisze: 27 cze 2022, 11:53 "44" na N. Kleparz dojeżdża rykoszetem bo Dw. Towarowy jest najbliższą końcówką do zawrócenia. Jakby mogła zawrócić na Basztowej, to by kończyła na Basztowej.
W teorii tak, jednak na Nowym Kleparzu zawsze przynajmniej kilkanaście osób do tej "44/74" wsiadało. Oczywiście nawet gdyby obecnie linia tam kursowała, sensu kierowania na nią STL bym nie widział.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kaszmir » 27 cze 2022, 13:04

Bayer2003 pisze: 27 cze 2022, 12:26W takim razie dlaczego od razu nie posłano ich na "10", tylko robią łącznie trzy kółka dziennie na "74"?
W połowie lipca będzie wielkie otwarcie TŁ + Ptaszyckiego. Oboma pojedzie "10". To idealna okazja na odrobinę propagandy i ogłoszenie, że Huta dostanie niskopodłogowce na "10".

Zaznaczam jednak - to tylko moje przypuszczenia, nie znam rozdziału taboru od połowy lipca ;)

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Zieleńczanin » 27 cze 2022, 17:22

Bayer2003 pisze: 27 cze 2022, 12:26 W teorii tak, jednak na Nowym Kleparzu zawsze przynajmniej kilkanaście osób do tej "44/74" wsiadało. Oczywiście nawet gdyby obecnie linia tam kursowała, sensu kierowania na nią STL bym nie widział.
Co najmniej kilkanaście? Ja jeżdżąc nią po 8 chyba nigdy tyle nie widziałem.

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 02 lip 2022, 22:05

Według słów wiceprezesa Pana Szałkowskiego od poniedziałku ma być 90% taboru niskopodłogowego na liniach (było 80%). W okresie wakacji mamy ok. 170 brygad tramwajowych w dni powszednie. Udział wysokopodłogowy stanowiły:
"10" 7 brygad
"11" 2 brygady
"13" 2 brygady
"21" 2 brygady
"22" 8 brygad
"49" 5 brygad
"52" 2 brygady
"74" zwykle 4 brygady (czasem trzy lub pięć)
Z tych 32 wysokopodłogowych brygad wyjedzie o połowę mniej.
Dobrze aby zostały brygady wysokopodłogowe głównie na liniach szczytowych np.
"13" 2 lub 3 brygady
"21" 2 brygady (E1 solo pozostaną)
"49" 5 brygad
"74" 8 brygad
Ale czy tak zrobią?

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: kot_feliks » 02 lip 2022, 22:27

Obstawiam pozostawienie wysokopodłogywych 10, 21, 22 oraz zmniejszenie taboru na 52 (3x105Na -> lajkonik / ngt8).

Przecież tutaj nie chodzi o pasażerów, tylko zwykły PR ;)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 10 gości