Rozdział taboru - tramwaje
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Pytanie ewentualne - o ile w ogóle możliwy jest taki rozdział - czy dopuszczenie 105 i E1 dla ruchu z pasażerami czy tylko na podsyły do pętli. Z perspektywy pasażerów lepsze byłoby wyłącznie to drugie;-) Może zmusiłoby MPK do odstawienia części szrotu...
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Czy można się spodziewać na wakacje zmian w rodziale taboru szczególnie np. "10", "11", "22", "52"?
- pawel200020
- Specjalista
- Posty: 217
- Rejestracja: 26 sie 2020, 0:08
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Od dziś obowiązują wakacyjne rozkłady, w związku z czym i wakacyjny rozdział taboru, który jest niestety bardzo chaotyczny. Na "13" pomieszane Konstale, GT8N oraz NGT6. Na "50" niestety zdecydowana przewaga 32m. Najbardziej dziwią jednak Stadlery na "74". Aktualnie to szczytówka, nie spełniająca tak naprawdę ani funkcji "6" (brak dojazdu na Koronę), ani "44" (brak dojazdu na Nowy Kleparz). Nie rozumiem czemu Lajkoniki trafiły właśnie tam, a nie np. na "10" lub "22"? Z kolejnych ciekawostek (już mniej kontrowersyjnych) - na "75" mamy przewagę N8C oraz po jednym EU8N oraz NGT6. Obsługę "73" w pełni przejęło Podgórze, z kolei na "24" widać tylko jedną brygadę z Nowej Huty. Ponadto na "21" wrócił N8S, na razie jedna brygada.
Gdyby na "50" trafił wyłącznie tabor 40m+, a Stadlery zostały skierowane na "10" zamiast "74", uznałbym obecny rozdział taboru za optymalny. Niestety wyszło jak wyszło, a kierowanie najnowszego taboru na linie/brygady szczytowe moim zdaniem zawsze będzie nieporozumieniem - tam powinien kursować najstarszy z aktualnie posiadanego taboru.
Gdyby na "50" trafił wyłącznie tabor 40m+, a Stadlery zostały skierowane na "10" zamiast "74", uznałbym obecny rozdział taboru za optymalny. Niestety wyszło jak wyszło, a kierowanie najnowszego taboru na linie/brygady szczytowe moim zdaniem zawsze będzie nieporozumieniem - tam powinien kursować najstarszy z aktualnie posiadanego taboru.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
-
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: Rozdział taboru - tramwaje
73 już wcześniej było w pełni PodgórskieBayer2003 pisze: ↑27 cze 2022, 9:26 Od dziś obowiązują wakacyjne rozkłady, w związku z czym i wakacyjny rozdział taboru, który jest niestety bardzo chaotyczny. Na "13" pomieszane Konstale, GT8N oraz NGT6. Na "50" niestety zdecydowana przewaga 32m. Najbardziej dziwią jednak Stadlery na "74". Aktualnie to szczytówka, nie spełniająca tak naprawdę ani funkcji "6" (brak dojazdu na Koronę), ani "44" (brak dojazdu na Nowy Kleparz). Nie rozumiem czemu Lajkoniki trafiły właśnie tam, a nie np. na "10" lub "22"? Z kolejnych ciekawostek (już mniej kontrowersyjnych) - na "75" mamy przewagę N8C oraz po jednym EU8N oraz NGT6. Obsługę "73" w pełni przejęło Podgórze, z kolei na "24" widać tylko jedną brygadę z Nowej Huty. Ponadto na "21" wrócił N8S, na razie jedna brygada.
Gdyby na "50" trafił wyłącznie tabor 40m+, a Stadlery zostały skierowane na "10" zamiast "74", uznałbym obecny rozdział taboru za optymalny. Niestety wyszło jak wyszło, a kierowanie najnowszego taboru na linie/brygady szczytowe moim zdaniem zawsze będzie nieporozumieniem - tam powinien kursować najstarszy z aktualnie posiadanego taboru.
- pawel200020
- Specjalista
- Posty: 217
- Rejestracja: 26 sie 2020, 0:08
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Podgórze przejęło w 100% linię 11, dziś wyjechały 3x GT8C oraz 2x 105Na.
Stadlery na 74 to jakieś nieporozumienie... Szczytowa linia w niskiej podłodze, chyba że potem trafią one na 16 xD
Stadlery na 74 to jakieś nieporozumienie... Szczytowa linia w niskiej podłodze, chyba że potem trafią one na 16 xD
Re: Rozdział taboru - tramwaje
To już byłby hit jakby trafiły na "16"pawel200020 pisze:Podgórze przejęło w 100% linię 11, dziś wyjechały 3x GT8C oraz 2x 105Na.
Stadlery na 74 to jakieś nieporozumienie... Szczytowa linia w niskiej podłodze, chyba że potem trafią one na 16 xD
Bardziej obstawiam 10,13,22
A na 16 N8/EU8N
Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
Re: Rozdział taboru - tramwaje
"74" pojeździ jeszcze trzy tygodnie. Jak dla mnie wysłanie na nią Lajkoników jest mocną sugestią, że w połowie lipca trafią one na "10".
"44" na N. Kleparz dojeżdża rykoszetem bo Dw. Towarowy jest najbliższą końcówką do zawrócenia. Jakby mogła zawrócić na Basztowej, to by kończyła na Basztowej.
- pawel200020
- Specjalista
- Posty: 217
- Rejestracja: 26 sie 2020, 0:08
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Raczej na "16" po powrocie będą jeździć solówki E1. Wtedy na "21" jedna brygada N8/EU8N więcej.
W takim razie dlaczego od razu nie posłano ich na "10", tylko robią łącznie trzy kółka dziennie na "74"?
W teorii tak, jednak na Nowym Kleparzu zawsze przynajmniej kilkanaście osób do tej "44/74" wsiadało. Oczywiście nawet gdyby obecnie linia tam kursowała, sensu kierowania na nią STL bym nie widział.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
W połowie lipca będzie wielkie otwarcie TŁ + Ptaszyckiego. Oboma pojedzie "10". To idealna okazja na odrobinę propagandy i ogłoszenie, że Huta dostanie niskopodłogowce na "10".
Zaznaczam jednak - to tylko moje przypuszczenia, nie znam rozdziału taboru od połowy lipca
-
- Ekspert
- Posty: 781
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
- Lokalizacja: Zielonki
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Co najmniej kilkanaście? Ja jeżdżąc nią po 8 chyba nigdy tyle nie widziałem.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Według słów wiceprezesa Pana Szałkowskiego od poniedziałku ma być 90% taboru niskopodłogowego na liniach (było 80%). W okresie wakacji mamy ok. 170 brygad tramwajowych w dni powszednie. Udział wysokopodłogowy stanowiły:
"10" 7 brygad
"11" 2 brygady
"13" 2 brygady
"21" 2 brygady
"22" 8 brygad
"49" 5 brygad
"52" 2 brygady
"74" zwykle 4 brygady (czasem trzy lub pięć)
Z tych 32 wysokopodłogowych brygad wyjedzie o połowę mniej.
Dobrze aby zostały brygady wysokopodłogowe głównie na liniach szczytowych np.
"13" 2 lub 3 brygady
"21" 2 brygady (E1 solo pozostaną)
"49" 5 brygad
"74" 8 brygad
Ale czy tak zrobią?
"10" 7 brygad
"11" 2 brygady
"13" 2 brygady
"21" 2 brygady
"22" 8 brygad
"49" 5 brygad
"52" 2 brygady
"74" zwykle 4 brygady (czasem trzy lub pięć)
Z tych 32 wysokopodłogowych brygad wyjedzie o połowę mniej.
Dobrze aby zostały brygady wysokopodłogowe głównie na liniach szczytowych np.
"13" 2 lub 3 brygady
"21" 2 brygady (E1 solo pozostaną)
"49" 5 brygad
"74" 8 brygad
Ale czy tak zrobią?
-
- Ekspert
- Posty: 977
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Obstawiam pozostawienie wysokopodłogywych 10, 21, 22 oraz zmniejszenie taboru na 52 (3x105Na -> lajkonik / ngt8).
Przecież tutaj nie chodzi o pasażerów, tylko zwykły PR
Przecież tutaj nie chodzi o pasażerów, tylko zwykły PR
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości