Już tyle razy było mówione, że do TŁ będą mieć dopuszczenie wszystkie typy wagonów.
Rozdział taboru - tramwaje
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Tunel Łagiewnicki jest o wiele wyższy i szerszy, więc pojazdy typu Straż Pożarna czy dźwig MPK bez problemu dadzą radę wjechać. W przypadku tunelu pod Dworcem - jest wąski i niski, przez co tam pojazdy służb nie wjadą, dlatego stare wagony (o wiele bardziej palne - patrz dymiące 105tki) mają zakaz.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Ale nie będzie już dojeżdżać na B1. Ma kończyć (co jest bardzo nieprzemyślane) na Al. Przyjaźni. Już mogli puścić chociażby do B1 jak kiedyś 501, ale to dyskusja do innego tematu.damian_krk2 pisze: ↑23 sie 2022, 9:48 Ale 193 będzie jeździć do Prądnika Czerwonego czyli dalej przez Piastów.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
A jednak - od poniedziałku "10" w pełni obsadzona NGT8 i Lajkonikami:
https://www.facebook.com/mpkkrakow/post ... GtiBMHHhnlMPK pisze:Dobra wiadomość dla mieszkańców Nowej Huty. Od najbliższego poniedziałku na linii nr 10, która połączy pętlę Pleszów w Nowej Hucie z Kurdwanowem będą kursować wyłączenie wagony NGT8, w tym także Lajkoniki.
-
- Ekspert
- Posty: 1820
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Tego to się chyba nikt nie spodziewałKaszmir pisze: ↑25 sie 2022, 14:23 A jednak - od poniedziałku "10" w pełni obsadzona NGT8 i Lajkonikami: https://www.facebook.com/mpkkrakow/post ... GtiBMHHhnl
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Jak dla mnie to było do przewidzenia. Gdyby kilka brygad na "10" było w składach E1+c3 i to jeszcze na nowym odcinku to nie zdziwiłbym się jakby w mediach się non stop pisało że... "nowa trasa a na niej stare tramwaje"...
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Pewnie pomaga w tym fakt, że na "3" trafiają GT8. Ale ciekawe jak będzie, gdy kurz opadnie.
-
- Pasażer
- Posty: 24
- Rejestracja: 16 lis 2020, 15:40
Re: Rozdział taboru - tramwaje
A przecież "10" to linia na Kurdwanów więc co innego może tam pojechać, od poniedziałku coś czuję że na Bieżanowie znowu wyląduje zbieranina resztek z zajezdni .....
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Przez dłuższy czas na "3" już nie wrócą pojazdy 32 metrowe, niskopodłogowe. Nawet z początkiem przyszłego roku gdy oddadzą trasę na nową pętlę "KG".
Obawiam się zresztą, że "3" na dłużej pozostanie na pętli "DT" po zakończeniu remontu do KG i GN.
Więc Lajkoniki i NGT8 w sposób "magiczny" znalazły się nagle na "10".
A nie pisałem kilka dni temu, że na Kurdwanów będą praktycznie śmigać same "nowinki" i te najdłuższe niskopodłogowe wagony?
Mnie to nie dziwi.
Jeszcze czekam na zabranie 32 metrowców z niską podłogą z "9" i danie ich na "22" czy "8".
Cieszmy się - Kraków "miastem cudów".
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Po latach czekania na linię 10 wyjadą tylko nowe tramwaje
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/po-la ... 47453.html
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/po-la ... 47453.html
Na Trasie Łagiewnickiej nie zobaczymy żadnych wysokopodłogowych tramwajów. Pojedzie tam jeszcze „50”, która od zawsze obsługiwana jest nowym taborem oraz „11”, na którą wyjadą tramwaje z przynajmniej fragmentem niskiej podłogi.
„Wiedeńczyki” zobaczymy jeszcze na liniach 13, 16, 21, 22 i 74, a „akwaria” na linii 6 i 52 (w różnym stopniu).
Radio Alex 105,2 FM
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Na "3" pewnie same GT8N lub z domieszką N8C, na szczytowych "13" wiednie, a na "74" raczej głównie wiednie. "9" pozostanie w Stadlerach.maszynista pisze: ↑25 sie 2022, 16:01 A przecież "10" to linia na Kurdwanów więc co innego może tam pojechać, od poniedziałku coś czuję że na Bieżanowie znowu wyląduje zbieranina resztek z zajezdni .....
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Kurczę, na "3" najbardziej niepraktyczny szrot, na "13" i "74" najgorszy możliwy szrot. No to się Bieżanów ocknie w innym świecie:-/ Kumulacja.
-
- Znawca
- Posty: 190
- Rejestracja: 22 sie 2020, 13:05
- Lokalizacja: Ruczaj
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Do tego czasu prawdopodobnie nowe Stadlery zdążą zadebiutować liniowo, więc raczej wątpię, żeby "3" na dłużej została w 26-metrowcach. Zwłaszcza biorąc pod uwagę to, że to właśnie "wydłużenie" "3" było jednym z pierwszych efektów wprowadzenia "Lajkoników" do ruchu.
W to też nie jestem za bardzo w stanie uwierzyć. Zwłaszcza, że w regularnej siatce "3" to nadal jedyna linia z Krowodrzy przez Pawią. Poza tym pętla na DT raczej nie pomieści i pełnowymiarowej "3", i "17/19" jednocześnie.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Pytanie czy KG pomieści cztery linie bo nowa pętla będzie mniej pojemna od dotychczasowej. Wg mnie pierwszeństwo mają "50" i "18", potem "3" i potem "5". Linia "3" się sporo dubluje z "50" a poza szczytem połowa kursów i tak była skrócona do DT. Pawia jest ważna, acz dojazd do Galerii czy Dworca zapewnia też "50".Mr. Passenger pisze: ↑25 sie 2022, 20:59W to też nie jestem za bardzo w stanie uwierzyć. Zwłaszcza, że w regularnej siatce "3" to nadal jedyna linia z Krowodrzy przez Pawią. Poza tym pętla na DT raczej nie pomieści i pełnowymiarowej "3", i "17/19" jednocześnie.
Na DT zawsze można zrobić miejsce, zostawiając np. "17" na Cm. Rakowickim w miejsce "2".
Choć osobiście obstawiam, że "3", "18" i "50" się jakoś pomieszczą na KG
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Możliwe, że zrobią czasową przejazdówkę już na torach do GN i będą tam zawracać np. N8S czy GT8 na "5" chociażby.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości