Rozdział taboru - tramwaje
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Od poniedziałku wchodzą jakieś drobne zmiany taborowe w stosunku do przed WŚ. Do PT przechodzą szczytowe brygady jedna "19" i dwie "50" a do PH całodzienne jedna "20" i dwie "3". Zjazd do PH z Papierni Prądnickich to 44 min. a do PT 38 min. Czy to jest powód tych zmian, czy może braki kadrowe w PT. Szczytowe brygady może obsługiwać jedna osoba w ciągu całego dnia. PT będzie mieć teraz pięć "19", dziesięć "50" w tym trzy szczytowe, dziewięć "20" i tylko cztery "3". A PH tylko dwie "19", piętnaście "50" w tym pięć szczytowych, trzy "20" i aż dziesięć "3".
-
- Pasażer
- Posty: 46
- Rejestracja: 25 lut 2023, 22:26
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Oficjalnie! Od dzisiaj wszystkie Lajkoniki są na stanie inwentarzowym/dopuszczone do ruchu
https://mpk.krakow.pl/pl/tabor/tramwaje/
https://mpk.krakow.pl/pl/tabor/tramwaje/
Re: Rozdział taboru - tramwaje
No i nic nie skasowali. Ale los HW134+HB554 i HW142+HB542 jest niepewny. Oba składy stoją obok siebie w "krzakach".
Re: Rozdział taboru - tramwaje
I co z tego skoro nadal na 4 brygadach "9" bujają się krótkie Bombardiery NGT6 do których nie mogą wejść pasażerowie stojący na przystankach.anty_wiedenczyk pisze: ↑08 lis 2023, 9:20 Oficjalnie! Od dzisiaj wszystkie Lajkoniki są na stanie inwentarzowym/dopuszczone do ruchu
https://mpk.krakow.pl/pl/tabor/tramwaje/
Nie ma to jak pochwalić się w mediach ilością nowych wagonów z których dobre 20 sztuk codziennie stoi sobie na terenie zajezdni i "się opala w słoneczku".
A pasażerowie nie mogą wejść do krótkich wagonów. Taka oto polityka.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Czyżby dzisiaj na "9" było oficjalne przekazanie ostatniego Lajkonika? Pytam bo takie coś mi dzisiaj wyskoczyło - łączenie "9" z "49" w obsłudze Bombardiera NGT6:
https://tomekzaw.pl/ttss/blocks/tram/318
Edit: również Bombardier na "13" ma jedno łączenie z "49":
https://tomekzaw.pl/ttss/routes/49
https://tomekzaw.pl/ttss/blocks/tram/318
Edit: również Bombardier na "13" ma jedno łączenie z "49":
https://tomekzaw.pl/ttss/routes/49
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Tak i ma to być wydarzenie z tzw. "pompą" - Dziś o 13 w Zajezdni Tramwajowej Nowa Huta mają być media, władze miasta z Prezydentem, MPK. Przy okazji może padnie informacja odnośnie kolejnego przetargu?kucyk pisze: ↑09 lis 2023, 6:16 Czyżby dzisiaj na "9" było oficjalne przekazanie ostatniego Lajkonika?
https://tomekzaw.pl/ttss/routes/49
Radio Alex 105,2 FM
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Ostatni z Lajkoników wyjechał na linię:
https://www.krakow.pl/aktualnosci/27714 ... linie.html
Nic się nie zmieniło - planują jeszcze zakup 60 wagonów ale szukają funduszy:
Zakończenie dostaw 110 Lajkoników nie oznacza, że w Krakowie nie pojawią się już nowe tramwaje. Krakowski przewoźnik planuje zakup kolejnych nowych, niskopodłogowych wagonów wyposażonych w klimatyzację, system informacji pasażerskiej, monitoring i udogodnienia dla osób z ograniczoną mobilnością. Chodzi o dostarczenie do Krakowa w najbliższych latach w sumie 60 nowoczesnych wagonów, przy czym w pierwszej kolejności planowany jest zakup 30 sztuk. MPK SA w Krakowie planując zakup nowych tramwajów będzie poszukiwać zewnętrznych środków finansowych, które pozwoliłyby na pokrycie części kwoty potrzebnej do ich zamówienia.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
A HY723 już wyjechał? Paradował dzisiaj w S04 jak109 Lajkonik, ale jeszcze odpoczywa przed premierą.
-
- Ekspert
- Posty: 575
- Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
- Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki
Re: Rozdział taboru - tramwaje
A wiadomo coś więcej odnośnie długości taboru? Dalej upierają się przy 24-27m?kucyk pisze:
Nic się nie zmieniło - planują jeszcze zakup 60 wagonów ale szukają funduszy:
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Rzeczywiście dzisiaj wszystkie brygady linii "9" są już w taborze 32 metrowym. Dwie brygady obsługuje Podgórze a siedem Nowa Huta. Rozkład jazdy nie został zmieniony i w związku z tym kilka brygad nowohuckich ma zjazdy i wyjazdy z/do Bieżanowa.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Jedna z "9" wyjeżdża z Huty na Bieżanów o 3:54
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Dzisiejszy rozdział taboru, który niestety może pozostać docelowym na wiele najbliższych tygodni:
"1": 13xRF, 2xHK(2k)
"3": 4xRY, 10xHY
"4": 2xRG, 7xHG
"5": 6xRF
"8": 13xRY, 2xHY
"9": 2xRY, 7xHY
"10": 4xRY, 6xHY
"11": 5xRP, 2xHL
"13": 3xRZ(2x), 12xRP
"14": 2xRY, 7xHY
"16": 3xHL, 2xHW(s)
"17": 4xRP, 3xHL
"18": 8xRY, 9xHY
"19": 6xRP, 1xHL
"20": 10xRP, 2xHL
"21": 1xHK(1k), 2xHL, 3xHW(s)
"22": 2xRY, 8xHY
"24": 3xRG, 4xRY, 1xHY
"44": 7xHW(c3)
"49": 2xHW(c3), 4xHL
"50": 4xRG, 1xHG, 6xRY, 14xHY
"52": 6xRZ(3x), 1xRG, 9xHG, 3xHY
"72": 2xRP, 5xHL
R: 2xRF, 1xRP, 4xHL
Wykorzystanie poszczególnych rodzajów taboru:
RG: 10/14 - 71%
HG: 17/23 - 74%
RY: 45/55 - 82%
HY: 67/80 - 84%
RP: 40/50 - 80%
RF: 21/28 - 75%
HL, HK(1k): 27/46 - 59%
HK(2k): 2/6 - 33%
HW(s): 5/8 - 63%
HW(c3): 9/12 - 75%
RZ(3x): 6/8 - 75%
RZ(2x): 3/4 - 75%
W podsumowaniu mogłem oczywiście popełnić jakiś błąd (zwłaszcza jeżeli chodzi o brygady rezerwowe), jednak pewne jest jedno - nie jest dobrze. Na wszystkie brygady linii "9" powróciły wprawdzie brygady 33-metrowe, jednak na liniach "16", "21", "44" i "49" już pozytywnych zmian nie widać - ciągle kursują tam tramwaje wiedeńskie. Daleki od optymalnego jest także rozdział taboru na "24", "50" i "52" - każda z tych linii obsługiwana jest przez mieszankę taboru 33-metrowego i ponad 40-metrowego, co powoduje przepełnienia na każdej z nich. MPK powinno w końcu wytypować która z nich powinna być obsługiwana wyłącznie przez najdłuższe tramwaje, która przez 33-metrowe, a która ewentualnie pozostać w taborze mieszanym, ponieważ obecna sytuacja nie służy nikomu, jedynie powoduje bałagan i zachęca do małego wykorzystania tramwajów 40m+ (dziś 33/45 - 73%). Jeszcze gorzej wygląda jednak wykorzystanie niskopodłogowych i niskowejściowych tramwajów 26-metrowych, które wynosi łącznie 90/130 - 69% i jest niższe od sumarycznego wykorzystania tramwajów wiedeńskich (14/20 - 70%). Wszystkie te czynniki sprawiają, że pomimo zakończenia największego kontraktu tramwajowego w historii Krakowa, rozdział taboru na aż siedmiu liniach: "16", "21", "24", "44", "49", "50" i "52" daleki jest od ideału. Czy jednak koniecznie musi tak być? Przedstawiam alternatywną wersję rozdziału taboru tramwajowego, która rozwiązałaby problemy na większości linii:
"1": 13xRF, 2xHK(2k)
"3": 4xRY, 10xHY
"4": 2xRG, 7xHG
"5": 6xRF
"8": 13xRY, 2xHY
"9": 2xRY, 7xHY
"10": 4xRY, 6xHY
"11": 5xRP, 2xHL
"13": 3xRZ(2x), 12xRP
"14": 2xRY, 7xHY
"16": 5xHL
"17": 4xRP, 3xHL
"18": 8xRY, 9xHY
"19": 6xRP, 1xHL
"20": 2xHY, 10xRP
"21": 6xHL/HK(2k)
"22": 2xRY, 8xHY
"24": 7xRG, 1xHG
"44": 7xHL
"49": 3xRP, 3xHL
"50": 10xRY, 15xHY
"52": 6xRZ(3x), 2xRG, 11xHG
"72": 3xRP, 4xHL
R: 3xRF, 4xHL
Wykorzystanie poszczególnych rodzajów taboru:
RG: 11/14 - 79%
HG: 19/23 - 83%
RY: 45/55 - 82%
HY: 66/80 - 83%
RP: 43/50 - 86%
RF: 22/28 - 79%
HL, HK(1k): 35/46 - 76%
HK(2k): 2/6 - 33%
HW(s): 0/8 - 0%
HW(c3): 0/12 - 0%
RZ(3x): 6/8 - 75%
RZ(2x): 3/4 - 75%
W scenariuszu takim łączne wykorzystanie niskopodłogowych i niskowejściowych tramwajów 26-metrowych wynosi 102/130 - 78%, a wszystkie tramwaje wiedeńskie zostają w zajezdni. Ponad 40-metrowy tabor znika z "50" i jest kierowany na wszystkie brygady "52" oraz "24". Z racji wysokiego wykorzystania i remontów PES, na tej drugiej musiałyby się jednak pojawić dopuszczenia na tabor 33-metrowy na dwóch brygadach (pod jednej z Nowej Huty i Podgórza). Nieco "rykoszetem" dostaje także linia "20" - dość nowe i sprawne 33-metrowe tramwaje mogłyby trafić na dwie tamtejsze brygady. Podsumowując - względem stanu obecnego na takim rozdziale taboru zyskałyby linie "16", "20", "21", "24", "44", "49" i "52", a stratna byłaby jedynie linia "50" (w ramach rekompensaty dałoby się kierować tam wyłącznie, o kilkanaście osób pojemniejsze, najnowsze Stadlery Tango Lajkonik 2). Wiem, że w scenariuszu takim wykorzystanie wielu rodzajów taboru jest dość wysokie, a kiedyś remonty się skończą i liczba brygad wzrośnie, jednak w następnym roku na stan przyjęte powinny zostać przynajmniej trzy zmodernizowane egzemplarze GT8N oraz Stadler Tina. Ponadto w zajezdni ciągle pozostawałyby tramwaje wiedeńskie, które w razie nagłej potrzeby mogłyby obsłużyć pojedyncze brygady szczytowe czy linie tymczasowe. Niestety na razie mamy to co mamy - pozostaje jedynie życzyć pasażerom, żeby rozdział taboru chociaż zbliżył się do proponowanej przeze mnie alternatywy.
"1": 13xRF, 2xHK(2k)
"3": 4xRY, 10xHY
"4": 2xRG, 7xHG
"5": 6xRF
"8": 13xRY, 2xHY
"9": 2xRY, 7xHY
"10": 4xRY, 6xHY
"11": 5xRP, 2xHL
"13": 3xRZ(2x), 12xRP
"14": 2xRY, 7xHY
"16": 3xHL, 2xHW(s)
"17": 4xRP, 3xHL
"18": 8xRY, 9xHY
"19": 6xRP, 1xHL
"20": 10xRP, 2xHL
"21": 1xHK(1k), 2xHL, 3xHW(s)
"22": 2xRY, 8xHY
"24": 3xRG, 4xRY, 1xHY
"44": 7xHW(c3)
"49": 2xHW(c3), 4xHL
"50": 4xRG, 1xHG, 6xRY, 14xHY
"52": 6xRZ(3x), 1xRG, 9xHG, 3xHY
"72": 2xRP, 5xHL
R: 2xRF, 1xRP, 4xHL
Wykorzystanie poszczególnych rodzajów taboru:
RG: 10/14 - 71%
HG: 17/23 - 74%
RY: 45/55 - 82%
HY: 67/80 - 84%
RP: 40/50 - 80%
RF: 21/28 - 75%
HL, HK(1k): 27/46 - 59%
HK(2k): 2/6 - 33%
HW(s): 5/8 - 63%
HW(c3): 9/12 - 75%
RZ(3x): 6/8 - 75%
RZ(2x): 3/4 - 75%
W podsumowaniu mogłem oczywiście popełnić jakiś błąd (zwłaszcza jeżeli chodzi o brygady rezerwowe), jednak pewne jest jedno - nie jest dobrze. Na wszystkie brygady linii "9" powróciły wprawdzie brygady 33-metrowe, jednak na liniach "16", "21", "44" i "49" już pozytywnych zmian nie widać - ciągle kursują tam tramwaje wiedeńskie. Daleki od optymalnego jest także rozdział taboru na "24", "50" i "52" - każda z tych linii obsługiwana jest przez mieszankę taboru 33-metrowego i ponad 40-metrowego, co powoduje przepełnienia na każdej z nich. MPK powinno w końcu wytypować która z nich powinna być obsługiwana wyłącznie przez najdłuższe tramwaje, która przez 33-metrowe, a która ewentualnie pozostać w taborze mieszanym, ponieważ obecna sytuacja nie służy nikomu, jedynie powoduje bałagan i zachęca do małego wykorzystania tramwajów 40m+ (dziś 33/45 - 73%). Jeszcze gorzej wygląda jednak wykorzystanie niskopodłogowych i niskowejściowych tramwajów 26-metrowych, które wynosi łącznie 90/130 - 69% i jest niższe od sumarycznego wykorzystania tramwajów wiedeńskich (14/20 - 70%). Wszystkie te czynniki sprawiają, że pomimo zakończenia największego kontraktu tramwajowego w historii Krakowa, rozdział taboru na aż siedmiu liniach: "16", "21", "24", "44", "49", "50" i "52" daleki jest od ideału. Czy jednak koniecznie musi tak być? Przedstawiam alternatywną wersję rozdziału taboru tramwajowego, która rozwiązałaby problemy na większości linii:
"1": 13xRF, 2xHK(2k)
"3": 4xRY, 10xHY
"4": 2xRG, 7xHG
"5": 6xRF
"8": 13xRY, 2xHY
"9": 2xRY, 7xHY
"10": 4xRY, 6xHY
"11": 5xRP, 2xHL
"13": 3xRZ(2x), 12xRP
"14": 2xRY, 7xHY
"16": 5xHL
"17": 4xRP, 3xHL
"18": 8xRY, 9xHY
"19": 6xRP, 1xHL
"20": 2xHY, 10xRP
"21": 6xHL/HK(2k)
"22": 2xRY, 8xHY
"24": 7xRG, 1xHG
"44": 7xHL
"49": 3xRP, 3xHL
"50": 10xRY, 15xHY
"52": 6xRZ(3x), 2xRG, 11xHG
"72": 3xRP, 4xHL
R: 3xRF, 4xHL
Wykorzystanie poszczególnych rodzajów taboru:
RG: 11/14 - 79%
HG: 19/23 - 83%
RY: 45/55 - 82%
HY: 66/80 - 83%
RP: 43/50 - 86%
RF: 22/28 - 79%
HL, HK(1k): 35/46 - 76%
HK(2k): 2/6 - 33%
HW(s): 0/8 - 0%
HW(c3): 0/12 - 0%
RZ(3x): 6/8 - 75%
RZ(2x): 3/4 - 75%
W scenariuszu takim łączne wykorzystanie niskopodłogowych i niskowejściowych tramwajów 26-metrowych wynosi 102/130 - 78%, a wszystkie tramwaje wiedeńskie zostają w zajezdni. Ponad 40-metrowy tabor znika z "50" i jest kierowany na wszystkie brygady "52" oraz "24". Z racji wysokiego wykorzystania i remontów PES, na tej drugiej musiałyby się jednak pojawić dopuszczenia na tabor 33-metrowy na dwóch brygadach (pod jednej z Nowej Huty i Podgórza). Nieco "rykoszetem" dostaje także linia "20" - dość nowe i sprawne 33-metrowe tramwaje mogłyby trafić na dwie tamtejsze brygady. Podsumowując - względem stanu obecnego na takim rozdziale taboru zyskałyby linie "16", "20", "21", "24", "44", "49" i "52", a stratna byłaby jedynie linia "50" (w ramach rekompensaty dałoby się kierować tam wyłącznie, o kilkanaście osób pojemniejsze, najnowsze Stadlery Tango Lajkonik 2). Wiem, że w scenariuszu takim wykorzystanie wielu rodzajów taboru jest dość wysokie, a kiedyś remonty się skończą i liczba brygad wzrośnie, jednak w następnym roku na stan przyjęte powinny zostać przynajmniej trzy zmodernizowane egzemplarze GT8N oraz Stadler Tina. Ponadto w zajezdni ciągle pozostawałyby tramwaje wiedeńskie, które w razie nagłej potrzeby mogłyby obsłużyć pojedyncze brygady szczytowe czy linie tymczasowe. Niestety na razie mamy to co mamy - pozostaje jedynie życzyć pasażerom, żeby rozdział taboru chociaż zbliżył się do proponowanej przeze mnie alternatywy.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Bayer2003 - dzisiejszy spis masz wszystko dobrze zrobione. Zastanawiałem się od dawna dlaczego tak się dzieje, że pomimo możliwości które też wykazałeś wypuszcza się tyle taboru wysokiego. I doszedłem do wniosku, że jest to karta przetargowa do politycznego poparcia kolejnego przetargu na nowe tramwaje i zdobywania też funduszy unijnych. Bo jeśli byłoby tak dobrze już teraz wiednie zostałyby w Zajezdni, 105Na ograniczono do minimum to ciężko będzie zdobyć fundusze. A tak to proszę, mamy 60 letnie tramwaje i musimy je koniecznie wymienić na nowe. Natychmiast jest potrzeba pilnej wymiany. Taka idzie fama dla polityków. Może to nie głupie z ich strony.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości