Rozdział taboru - tramwaje

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
brovar
Specjalista
Posty: 462
Rejestracja: 05 sie 2020, 10:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: brovar » 29 maja 2023, 9:19

M0096 pisze: 27 maja 2023, 18:34 Wykorzystanie taboru wysokopokładowego 27.05.2023 (sobota):
Zajezdnia Podgórze <nic>, choć rano był jeden trójskład na "52", później podmieniony na Krakowiaka
Awaria #RZ231, dlatego Krakowiak pojawił się.
Natomiast dzisiaj Huta wystawiła 9 Krakowiaków na "52". Ciekawe czy to zamierzone, czy też zaniemógł na zajezdni stozłom.
20.11.2023 awarii doznały #RZ213, #RZ237, #RZ255 i #RZ264. Sprawność techniczna stozłomek spadła poniżej 50% :!:

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 29 maja 2023, 10:14

brovar pisze: 29 maja 2023, 9:19 Natomiast dzisiaj Huta wystawiła 9 Krakowiaków na "52". Ciekawe czy to zamierzone, czy też zaniemógł na zajezdni stozłom.
Wystawiła, bo mogła. Na liniach "4" i "24" wszystkie brygady obsługiwane przez są zajezdnię są dziś obsadzone PESAmi, więc jeżeli na "52" została jedna sprawna nadmiarowa PESA to dlaczego mieli wystawiać ufoka? Oczywiście w takiej sytuacji Huta powinna przejąć kolejną brygadę "24" i tam tą PESĘ puścić (jest obecnie jeden 33m), jednak przed wakacjami nikt nie będzie tego raczej zmieniał - największe potoki pasażerskie już minęły i niezabieralności być nie powinno.

Jeszcze co do dzisiejszego rozdziału taboru - dokładnie podsumuję to wieczorem, jednak co już mnie razi to znaczący spadek brygad 33m na "8".
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 29 maja 2023, 11:57

Na 13-05 jest RP646 który się nie wyświetla. 13-01 to skład RZ216+RZ217. Nie znam tylko 13-06 reszta to NGT6 które się wyświetlają. W TR są teraz dwie Pesy z Podgórza. Dlatego Huta ma do dyspozycji teraz wszystkie swoje wagony. Może ich wysłać więcej.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 29 maja 2023, 17:00

impuls pisze: 29 maja 2023, 11:57 Na 13-05 jest RP646 który się nie wyświetla. 13-01 to skład RZ216+RZ217. Nie znam tylko 13-06 reszta to NGT6 które się wyświetlają.
Masz rację, TTSS działa dziś przeciętnie. Z własnych obserwacji wnioskować jednak mogę, że rozdział taboru wygląda dziś następująco:

"1": 13xRF, 2xHK(2k)
"2": 3xRP, 1xHL
"3": 6xRY, 9xHY
"4": 2xRG, 8xHG
"8": 4xRY, 2xHY, 9xRP
"9": 5xHY, 4xRP
"10": 3xRY, 6xHY, 1xRP
"11": 5xRF, 2xHL
"13": 1xRZ(2x), 7xRP
"14": 1xRY, 8xHY
"16": 5xHW(s)
"17": 4xRP, 2xHL, 1xHK(1k)
"18": 15xRY
"20": 8xRP, 4xHL
"21": 2xHW(s), 4xHL
"22": 2xRW(c3), 9xHW(c3)
"24": 5xRG, 2xHG, 1xRY
"44": 2xHW(c3), 5xHZ(2x)
"49": 6xHL
"50": 6xRY, 14xHY
"52": 3xRG, 4xRZ(3x), 9xHG, 3xHZ(3x)
"76": 6xRP
R: 3xRF, 3xHL

Wykorzystanie poszczególnych rodzajów taboru:

RG: 10/14 - 71%
HG: 19/23 - 83%
RY: 36/47 - 77%
HY: 44/51 - 86%
RP: 42/50 - 84%
RF: 21/28 - 75%
HL, HK(1k): 23/46 - 50%
HK(2k): 2/6 - 33%
RW(c3): 2/8 - 25%
HW(s): 7/8 - 88%
HW(c3): 11/15 - 73%
RZ(3x): 4/5 - 80%
HZ(3x): 3/5 - 60%
RZ(2x): 1/4 - 25%
HZ(2x): 5/5 - 100%

Wbrew wcześniejszym prognozom, na linii "24" chyba jednak jest 8 brygad (według strony https://tomekzaw.pl/ttss/blocks). Co do rozdziału taboru trzeba powiedzieć wprost - jest to skandal. Z linii "8" zniknęły aż 3 tramwaje 33-metrowe, a Bombardier NGT6 powrócił również na jedną z brygad linii "10" (zdążyłem już usłyszeć, że pomiędzy TAKW a Rondem Mogilskim w południowym szczycie decyzja ta spowodowała jazdę na glonojada). Rejony Borku i Łagiewnik tracą w godzinach szczytu 4 p/h do Centrum (brak "19"), więc w zamian zmniejszony zostaje tabor na "8" i "10". Naprawdę nie wiem co MPK wyobrażało sobie podejmując taką decyzję. Wykorzystanie EU8N oraz jednokierunkowych N8C osiągnęło chyba rekordowo skandaliczny poziom 50%. Spokojnie dałoby się taborem tym obsłużyć jeszcze całe linie "16", "21" oraz "44", jednak niestety pozostał on w zajezdni. Reszta zmian raczej mniej lub bardziej spodziewana, mam nadzieję że MPK opamięta się, ponieważ z każdym tygodniem wygląda to coraz gorzej.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: kucyk » 29 maja 2023, 17:12

Bayer2003 pisze: 29 maja 2023, 17:00 Rejony Borku i Łagiewnik tracą w godzinach szczytu 4 p/h do Centrum (brak "19"), więc w zamian zmniejszony zostaje tabor na "8" i "10". Naprawdę nie wiem co MPK wyobrażało sobie podejmując taką decyzję.
Nie tylko rejony Borku. Okolice Prokocimia i Bieżanowa również. Większy tabor "13" również pozostał w zajezdni.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 29 maja 2023, 17:17

kucyk pisze: 29 maja 2023, 17:12 Nie tylko rejony Borku. Okolice Prokocimia i Bieżanowa również. Większy tabor "13" również pozostał w zajezdni.
Przy czym objazdowa trasa w pełni 33-metrowej "3" pokrywa się na sporym odcinku z "13", a jednak tym większym taborem były mogące w każdej chwili eksplodować składy E1+c3. Tą decyzję można zrozumieć, chociaż niewielki udział również dość pojemnych Konstali oraz skierowanie na tą linię aż dwóch NGT6/1 jest niezrozumiałe.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

brovar
Specjalista
Posty: 462
Rejestracja: 05 sie 2020, 10:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: brovar » 29 maja 2023, 20:09

Bayer2003 pisze: 29 maja 2023, 10:14 Wystawiła, bo mogła.
Bzdura, wystawili, bo dwie stozłomki nie mogły wyjechać.
Zresztą #HZ255 powoli zaczyna chorować, w ciągu tygodnia zjechał trzy razy do zajezdni.
Bayer2003 pisze: 29 maja 2023, 17:00 "52": 3xRG, 4xRZ(3x), 9xHG, 3xHZ(3x)
Po godz 15 już było 10 Krakowiaków z Huty.
20.11.2023 awarii doznały #RZ213, #RZ237, #RZ255 i #RZ264. Sprawność techniczna stozłomek spadła poniżej 50% :!:

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 29 maja 2023, 20:13

brovar pisze: 29 maja 2023, 20:09 Bzdura, wystawili, bo dwie stozłomki nie mogły wyjechać.
Gdyby nie było wolnych PES, z pewnością wystawiliby 4 ufoki. Ile by pojeździły to inna sprawa...
brovar pisze: 29 maja 2023, 20:09 Po godz 15 już było 10 Krakowiaków z Huty.
To prawda, rozdział taboru w ciągu dnia zawsze trochę się zmienia ;).
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 31 maja 2023, 22:36

Po dostawie wszystkich Stadlerów II serii, która nastąpi w okolicach września 2023 roku, liczba pociągów niskopodłogowych osiągnie 302 sztuki w ilostanie. To ma być ok. 90% taboru. Czyli ok. 30 pociągów wysokopodłogowych musi pozostać. Niemal pewne to pozostanie 10 ufoków z dwóch zajezdni. Bardzo prawdopodobne to zostawienie 8 wagonów E1 solo. Mają zostać też cztery składy Konstali w Podgórzu. Niestety pozostanie najprawdopodobniej kilka składów E1+c3 w Hucie tych najlepszych z obecnych 14 sztuk. W Podgórzu E1+c3 tylko do końca wakacji. Składy Konstali w Hucie może pozostaną dwa z czterech.

Karol1994
Miłośnik
Posty: 72
Rejestracja: 22 sie 2022, 16:54

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Karol1994 » 31 maja 2023, 22:59

EU8N i NGT6 się w słoneczku będą wygrzewać na zajezdni ale solowe E1 nawet wtedy muszą zostać? O ile zostawienie składów E1+c3 w ilości kilku sztuk MOŻE jeszcze jakoś zrozumiem ale solo? Dla mnie jest to już totalny skandal i kpina.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 31 maja 2023, 23:13

impuls pisze: 31 maja 2023, 22:36 Po dostawie wszystkich Stadlerów II serii, która nastąpi w okolicach września 2023 roku, liczba pociągów niskopodłogowych osiągnie 302 sztuki w ilostanie. To ma być ok. 90% taboru. Czyli ok. 30 pociągów wysokopodłogowych musi pozostać.
Około 90% to były wstępne założenia. Podawane były one jednak kiedy (przynajmniej na papierze) istniała chociażby linia "12". Następują jednak cięcia i liczba brygad nie rośnie. Oddanie torowiska na Górkę Narodową spowoduje wprawdzie zapotrzebowanie na dodatkowe 10 brygad, jednak najbliższe lata będą latami remontów. Zostawienie 30 wysokopodłogowych pociągów byłoby po prostu złośliwością ze strony MPK.
impuls pisze: 31 maja 2023, 22:36 Niemal pewne to pozostanie 10 ufoków z dwóch zajezdni. Bardzo prawdopodobne to zostawienie 8 wagonów E1 solo. Mają zostać też cztery składy Konstali w Podgórzu. Niestety pozostanie najprawdopodobniej kilka składów E1+c3 w Hucie tych najlepszych z obecnych 14 sztuk. W Podgórzu E1+c3 tylko do końca wakacji. Składy Konstali w Hucie może pozostaną dwa z czterech.
Ufoki muszą pozostać ze względu na brak taboru 40m+. Pozostawianie tramwajów wiedeńskich jest jednak niezrozumiałe - chociażby z linii "8" oraz "9" zwolni się tabor mogący obsłużyć "13", "16", "21" czy "44". Linia "22" z kolei dostanie STL2 lub inne 33m pod koniec dostaw. Przykładowy docelowy rozdział taboru, który już kiedyś tutaj wysyłałem mógłby wyglądać następująco:

Linia 1 (16 brygad): 10xNGT6, 6xEU8N
Linia 2 (4 brygady): 4xGT8
Linia 3 (14 brygad): 14x32m
Linia 4 (10 brygad): 10xMEGA
Linia 5 (7 brygad): 7xEU8N
Linia 6 (7 brygad): 7xGT8
Linia 8 (15 brygad): 15x33m
Linia 9 (9 brygad): 9x33m
Linia 10 (10 brygad): 10x33m
Linia 11 (7 brygad): 5xGT8, 2xEU8N
Linia 13 (15 brygad): 15xNGT6
Linia 14 (9 brygad): 9x33m
Linia 16 (5 brygad): 2xEU8N, 3xN8S
Linia 17 (7 brygad): 7xNGT6
Linia 18 (19 brygad): 19x33m
Linia 19 (6 brygad): 6xGT8
Linia 20 (12 brygad): 8xNGT6, 4xEU8N
Linia 21 (6 brygad): 6xEU8N
Linia 22 (10 brygad): 10x33m
Linia 24 (8 brygad): 8xMEGA
Linia 44 (7 brygad): 7x2x105Na
Linia 49 (6 brygad): 6xEU8N
Linia 50 (26 brygad): 26x33m
Linia 52 (19 brygad): 8x3x105Na, 11xMEGA
R (6 brygad): 3xEU8N, 3xGT8

Wykorzystanie poszczególnych rozdzajów taboru:
2x105Na: 7/?
3x105Na: 8/10
GT8: 25/31
NGT6: 40/50
EU8N: 36/46
N8S: 3/6
33m: 112/136
MEGA: 29/37

Oczywiście z pewnością 26m dałoby się porozdzielać lepiej, jednak nie ma to znaczenia. Stały układ (który raczej ze względu na remonty nie będzie obowiązywał przez najbliższych kilka lat) po oddaniu Górki Narodowej da się obsłużyć bez ŻADNEGO tramwaju wiedeńskiego. Kilka podwójnych składów Konstali może zostać chociażby na linii "44", jednak (zwłaszcza przy remontach) prawdopodobnie byłoby to możliwe i bez nich. Jeżeli MPK podejmie decyzję o pozostawieniu JAKIEGOKOLWIEK tramwaju E1 z przeznaczeniem innym niż na Krakowską Linię Muzealną, będzie to decyzja jawnie antypasażerska i niezrozumiała. Eksploatacja liniowa jakiegokolwiek z egzemplarzy tego truchła dłużej niż rok niemal na pewno zakończy się tragicznie, jakimś wybuchem lub pożarem.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 01 cze 2023, 9:49

Bayer2003 taki rozdział taboru wygląda fajnie i jest realny, może tylko mniej składów 105Na. MPK opublikowało aktualizację taboru
https://mpk.krakow.pl/pl/tabor/tramwaje/
i już zostało tylko osiem składów 105-ek. Plan oddania Mistrzejowic przesunął się na koniec 2025 roku. Tak więc zwiększenia powyżej tego co w tabelce mogą nastąpić dopiero w 2026 roku. A do tego czasu ograniczenia będą spore w związku z bardzo długimi modernizacjami związanymi z Salwatorem, trasą S7 i Starowiślną. Ponadto rynek tramwajów używanych będzie bardziej atrakcyjny, bo w wielu miastach zachodniej Europy będą pozbywać się pierwszych niskopodłogowców. Na razie jest dobrze, bo MPK kasuje stary pociąg za wprowadzony nowy pociąg. I ilość pociągów tylko w niewielkim stopniu wzrosła. Też jestem zwolennikiem wycofania jak najszybciej Wiedni ale patrzę na to mniej optymistycznie co wyraziłem w poprzednim poście.
W przydziale dzisiejszym nastąpiły małe zmiany. Jedna "3" ponownie powędrowała do Huty w związku z dzisiejszą premierą HY735. Znowu do Podgórza wróciła jedna "20" a na "8" jest osiem 33 metrowców. W związku ze zdjęciem jednego składu wiedeńskiego i 105Na na "44" zaczynają pojawiać się EU8N. To już stałe brygady a nie rezerwa.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 01 cze 2023, 10:41

impuls pisze: 01 cze 2023, 9:49 Bayer2003 taki rozdział taboru wygląda fajnie i jest realny, może tylko mniej składów 105Na. MPK opublikowało aktualizację taboru
https://mpk.krakow.pl/pl/tabor/tramwaje/
i już zostało tylko osiem składów 105-ek.
Wiesz który z Konstali poleciał? HZ252 czy HZ284?
Wykorzystanie 7/8 na szczytówkach jest realne pod warunkiem trzymania tych tramwajów w jednej zajezdni. Konstali pozostało bardzo mało. Wszystkie składy podwójne powinny zostać przeniesione do jednej zajezdni (najlepiej Nowej Huty), a potrójne do drugiej (najlepiej Podgórza). Oczywiście musiałoby to spowodować zmiany w brygadach na "4", "24" oraz "52", jednak sytuacja stałaby się wówczas uporządkowana.
impuls pisze: 01 cze 2023, 9:49 Plan oddania Mistrzejowic przesunął się na koniec 2025 roku. Tak więc zwiększenia powyżej tego co w tabelce mogą nastąpić dopiero w 2026 roku. A do tego czasu ograniczenia będą spore w związku z bardzo długimi modernizacjami związanymi z Salwatorem, trasą S7 i Starowiślną.
Nie wierzę w skończenie tej jednak sporej inwestycji w 2025 roku, ponieważ jej realizacja nawet się nie rozpoczęła. W krakowskich realiach wyjdzie 2027, do tego czasu i tak każda z tych puszek rdzy zdąży wybuchnąć lub się zapalić.
impuls pisze: 01 cze 2023, 9:49 Ponadto rynek tramwajów używanych będzie bardziej atrakcyjny, bo w wielu miastach zachodniej Europy będą pozbywać się pierwszych niskopodłogowców.
Orientujesz się może czy jakiekolwiek miasto ma w planach wycofanie niskopodłogowych tramwajów o długości pomiędzy 40 a 45 metrów, które w najbliższym czasie będą w Krakowie najbardziej przydatne?
impuls pisze: 01 cze 2023, 9:49 Na razie jest dobrze, bo MPK kasuje stary pociąg za wprowadzony nowy pociąg. I ilość pociągów tylko w niewielkim stopniu wzrosła. Też jestem zwolennikiem wycofania jak najszybciej Wiedni ale patrzę na to mniej optymistycznie co wyraziłem w poprzednim poście.
Ilość pociągów wzrosła w stopniu wystarczającym do obsłużenia wszystkiego. Pod koniec września 2020 roku 251 brygad dało się obsłużyć przy ilostanie 296 pociągów, co dawało wykorzystanie na poziomie prawie 85%. Wśród tego były 62 tramwaje wiedeńskie, sporo wycofanych już dziś Konstali oraz zaledwie 11 Lajkoników (z czego debiutowało 8). W stałym układzie po oddaniu Górki Narodowej brygad będzie zaledwie 260. Przy założeniu podobnego wykorzystania, co jest jak najbardziej realne ze względu na zdecydowanie mniejszą średnią wieku taboru, ilostan musiałby wynosić 307. Samych tramwajów niskopodłogowych i niskowejściowych będzie już 306, do tego pozostać musi 10 ufoków, co daje ilostan na poziomie 316. Wykorzystanie 260/316 to około 82% - wystarczająco żeby nawet żaden skład 2x105Na nie musiał pozostać, chociaż to jestem w stanie jeszcze jakoś zrozumieć. Tramwaje wiedeńskie będą potrzebne jedynie do pokazania pasażerom jak przewoźnik "Fair Play" ceni sobie ich komfort oraz życie. Do obsługi linii są zupełnie zbędne.
impuls pisze: 01 cze 2023, 9:49 Jedna "3" ponownie powędrowała do Huty w związku z dzisiejszą premierą HY735. Znowu do Podgórza wróciła jedna "20" a na "8" jest osiem 33 metrowców. W związku ze zdjęciem jednego składu wiedeńskiego i 105Na na "44" zaczynają pojawiać się EU8N. To już stałe brygady a nie rezerwa.
W dalszym ciągu jednak na "10" kursuje NGT6/1 :twisted:. Na "44" pojawił się EU8N, ponieważ jedna brygada "21" obsadzona dziś jest składem 2x105Na. Obecny rozdział taboru i tak potrwa jeszcze dwa dni, zobaczymy co stanie się od poniedziałku.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Hajki
Pasażer
Posty: 27
Rejestracja: 07 mar 2023, 21:13

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Hajki » 01 cze 2023, 10:55

A co może być od poniedziałku?

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 01 cze 2023, 11:14

Hajki pisze: 01 cze 2023, 10:55 A co może być od poniedziałku?
Prawdopodobnie powrót "6", "19" i szczytowych brygad "13". Mogą też być kolejne debiuty, co również wpłynie na rozdział taboru.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości