Rozdział taboru - tramwaje

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5683
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kaszmir » 18 lut 2020, 10:57

Temat do dyskusji nad aktualnym rozdziałem taboru tramwajowego oraz nad propozycjami zmian.

Wonsz_w_pomidorach
Pomiarowiec
Posty: 124
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:56

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Wonsz_w_pomidorach » 18 lut 2020, 12:59

Całkiem sporo czasu minęło od przerzucenia NTG8 z "8" na "3" i jestem ciekawy jak wygląda sytuacja na obu liniach.
Dla mnie trochę kuriozalne jest to, że w międzyszczycie to właśnie NGT8 kończy w lesie na Dworcu Towarowym :lol:
Ale do rzeczy: jak z zabieralnością "3" na Bieżanowie, bo wydaje mi się, że temat trochę przycichł, czyli tak jakby problem zażegnany.
No i jak wygląda sytuacja na "8"? Zawsze wydawało mi się, że "8" notuje bardzo dużą frekwencję, a jeździ teraz w całości w NTG6 i dodatkowo z B. Małych zabrano "14". :|

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 18 lut 2020, 13:25

Dużo pomogła linia "49" na Bieżanowie i umieszczenie NGT8 na połowie brygad "3" oraz składów Konstali na większości brygad "13". Mimo to, pozostałe trzy linie nadal jeżdżą załadowane. NGT8 nie tylko kończą poza szczytem na Dworcu Towarowym, ale też zjeżdżają po godzinie 20 do zajezdni zamiast służyć pasażerom do końca dnia.
"8" stała się najpopularniejszą linią na ciągu bronowickim ze względu na jej częstotliwość. Jak brak "14" na Widoku wpłynie na jej frekwencję okaże się dopiero, gdy zakończy się przerwa międzysemestralna dla studentów.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Wonsz_w_pomidorach
Pomiarowiec
Posty: 124
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:56

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Wonsz_w_pomidorach » 18 lut 2020, 13:33

Kitek pisze: 18 lut 2020, 13:25 Dużo pomogła linia "49" na Bieżanowie
A to jestem zaskoczony, bo ktoś na "starym PKK" pisał że prawie żadne są napełnienia na "49". Pewnie czas gra rolę, że się pasażerowie przyzwyczaili. :)
Kitek pisze: 18 lut 2020, 13:25 NGT8 nie tylko kończą poza szczytem na Dworcu Towarowym, ale też zjeżdżają po godzinie 20 do zajezdni zamiast służyć pasażerom do końca dnia.
Podobnie z "50" zjeżdżają Krakowiaki a na odcinku tunelowym wieczorem zapełnienie wcale nie spada i krótkie Bombki nie wyrabiają. Czy to naprawdę taka wielka oszczędność że trzeba o 20 wysłać Sepsy do spania... :lol:

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 05 mar 2020, 20:04

Jeżeli informacja o likwidacji "44" się potwierdzi proponowałbym następujące roszady taborowe:
-> całą "9" w taborze E1+c3 a "49" w taborze 2x105Na (lub "9" w miksie EU8N/E1+c3) lub
-> wymienić część taboru między "9" i "14": dać kilka Wiedni na "14" z "9" a na "9" przenieść EU8N/NGT6 z "14".

Oczywiście, wtedy Mistrzejowice (i Bronowice) tracą "14" obsadzoną wyłącznie taborem niskopodłogowym, ale lepiej byłoby gdyby na "14" pojawił się ponownie większy tabor (nawet wysokopodłogowy).
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 16 mar 2020, 13:43

Naprawdę nie dało się skierować tych wolnych NGT6/NGT8 do obsługi linii "22" czy "24"?
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

obserwator
Pomiarowiec
Posty: 306
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: obserwator » 16 mar 2020, 14:30

W przypadku "24" to nawet stary argument MPK "bo ludzie by się przyzwyczaili" nie jest zasadny bo przecież zapewne będą tam Lajkoniki.

Arsents
Miłośnik
Posty: 55
Rejestracja: 18 lut 2020, 21:00

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Arsents » 16 mar 2020, 16:19

Dziś mamy #HK458 na 5-04

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 16 mar 2020, 16:30

obserwator pisze: 16 mar 2020, 14:30W przypadku "24" to nawet stary argument MPK "bo ludzie by się przyzwyczaili" nie jest zasadny bo przecież zapewne będą tam Lajkoniki.
To już swoją drogą, nie mówiąc ile Konstali zostało w Zajezdniach a na "22" byłyby odpowiednie.
Arsents pisze: 16 mar 2020, 16:19Dziś mamy #HK458 na 5-04
A to popsuty był ten wagon, że jego dzisiejszy wyjazd jest wart odnotowania?
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1394
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: pasazer_mobilisu » 16 mar 2020, 16:45

@Kitek niezmodernizowane "HK" na "5" to rzadkość.
Ostatnio zmieniony 04 lip 2020, 11:25 przez pasazer_mobilisu, łącznie zmieniany 1 raz.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 16 mar 2020, 16:55

pasazer_mobilisu pisze: 16 mar 2020, 16:45niezmodernizowane "HK" na "5" to rzadkość.
To fakt a na "21" jeździ zmodernizowany #462 (i to już od dawna), więc nie wiem z czego to wynika.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

ABC
Znawca
Posty: 107
Rejestracja: 13 kwie 2020, 20:31

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: ABC » 24 maja 2020, 16:51

Na stronie kmk.krakow.pl pojawiły się brygady tramwajowe z 2020 roku.
13.03.2020 - 239(+14 w nocy)
16.03.2020 - 195(+14 w nocy)
23.03.2020 - 125(+14 w nocy)
14.04.2020 - 126.

Wzrosła liczba rezerw czynnych z 3 do 8, czyli liczba brygad liniowych to 118/236 czyli połowa.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5683
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

Post autor: Kaszmir » 05 sie 2020, 8:34

Niestety, pomimo wprowadzenia ich do liniowej eksploatacji, na razie liczba niskopodłogowych wagonów tramwajowych w ruchu nie uległa zmianie. Stadlery kursują bowiem wymiennie za wozy Bombardier NGT8 i PESA 2014N.
http://psmkms.krakow.pl/index.php/16-ak ... ce-krakowa

Ot, całe "fair play" MPK :D Mimo nowych wagonów, liczba niskopodłogowców na mieście nie wzrasta. A potrzeby osób niepełnosprawnych, starszych czy rodziców z wózkami dziecięcymi? Kto by się tym przejmował.

Co więcej, MPK jeszcze wykorzystuje okazję by kierować krótsze Stadlery w miejsce dłuższych Krakowiaków, choćby na "4". A że pandemia? A że konieczność zachowania większego dystansu między pasażerami? E tam, drobiazg.

fysztof
Ekspert
Posty: 685
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

Post autor: fysztof » 05 sie 2020, 10:18

Przyznam, że poza typową złośliwością trudno już inaczej to wytłumaczyć... W ubiegłym roku trzeba było wakacyjnej prasowej napinki, żeby łaskawie MPK wypuściło niskacze, przede wszystkim klimatyzowane, na miasto. Czy to musi się powtarzać co roku?
Stojące na zajezdni NGT8 czy Pesy pozdrawiają pasażerów gotujących się w NGT6 czy tłukących się w Wiedniach...

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1379
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

Post autor: Bayer2003 » 05 sie 2020, 21:58

fysztof pisze: 05 sie 2020, 10:18 Przyznam, że poza typową złośliwością trudno już inaczej to wytłumaczyć... W ubiegłym roku trzeba było wakacyjnej prasowej napinki, żeby łaskawie MPK wypuściło niskacze, przede wszystkim klimatyzowane, na miasto. Czy to musi się powtarzać co roku?
Stojące na zajezdni NGT8 czy Pesy pozdrawiają pasażerów gotujących się w NGT6 czy tłukących się w Wiedniach...
Masz tutaj zupełną rację. Czynny tabor klimatyzowany w Krakowie obecnie prezentuje się następująco:
- 126N (1)
- 405N (1)
- 2014N (35)
- EU8N (40)
- GT8C/N (20?)
- N8C (6)
- NGT8 (24)
- STL (6)

Mamy więc do dyspozycji 133 klimatyzowane tramwaje. Zakładając sprawność 80% - około 106/107 tramwajów klimatyzowanych może codziennie wyjechać na miasto. Nie obsłuży to prawdopodobnie wszystkich brygad wakacyjnych, więc resztę brygad osobiście dopełniłbym nieklimatyzowanymi Bombardierami NGT6 oraz E1+c3 w przypadku "70" (zakazy taborowe). Tymczasem w TTSS codziennie widuję ponad 20 składów wiedeńskich (co zdecydowanie przekracza brygady "70") oraz nawet kilkanaście par 105Na. Zadziwia mnie również duże wykorzystanie niezmodernizowanych wagonów GT8S - np. dzisiaj na miasto wyjechały wszystkie z nich, u których modernizacja się jeszcze nie zaczęła:
Obrazek
Skoro to wykorzystanie jest takie duże, może warto byłoby się zastanowić nad sensem modernizacji, która chyba obniża sprawność tych tramwajów o kilkadziesiąt procent (dzisiaj na miasto wyjechało zaledwie 13 na chyba 20 czynnych). Moim zdaniem również jest to czysta złośliwość ze strony MPK, ponieważ 16 GT8C/N spokojnie mogłoby po mieście codziennie jeździć.

Tak więc jak co wakacje, wysokopodłogowe oraz nieklimatyzowane tramwaje jeżdżą po mieście, podczas gdy klimatyzowane niskacze w dużym stopniu stoją w zajezdniach. Jest to już chyba krakowska wakacyjna tradycja, do której raczej musimy się przyzwyczaić, przynajmniej do czasu modernizacji/wymiany 100% taboru na niskopodłogowy.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 3 gości