Rozdział taboru - tramwaje
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1408
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Skoro wiemy już co pojedzie od września i jak często można policzyć ilość brygad na poszczególnych liniach oraz dobrać tabor do nich (co w sumie powoli już się dzieje w innych tematach), myślicie że w tym roku MPK stanie na wysokości zadania i skieruje więcej niskiego taboru? Będzie kilkadziesiąt brygad mniej niż przed epidemią, więc możliwości mają sporo.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Próbowałem wczoraj to zrobić i poległem na tym zadaniupasazer_mobilisu pisze: ↑25 sie 2020, 18:58 Skoro wiemy już co pojedzie od września i jak często można policzyć ilość brygad na poszczególnych liniach oraz dobrać tabor do nich (co w sumie powoli już się dzieje w innych tematach)
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Moja propozycja od 31.08.20 przydziału brygad, bardzo realna w realizacji. Ale MPK i tak wyśle więcej 105-ek i E1+c3. Ilość brygad przewidywalna +/- (1).
1. 8x EU8N, 4x NGT6
2. 2x EU8N, 2x N8S
3. 11 xNGT8 (Bombardier lub Stadler)
4. 7x 2014N
5. 4x N8C, 1x EU8N
6. 5x GT8N
8. 11x NGT6
9. 7x E1+c3
10. 8x E1+c3
11. 5x GT8N
12. 5x GT8N
13. 6x NGT6, 1x NGT8, 5x 2x105Na (brygady szczytowe)
14. 4x EU8N, 3x NGT6
16. 3x E1
17. 7x EU8N
18. 11x NGT8
19. 5x NGT6
20. 6x EU8N, 3x 2x105Na
21. 2x N8S, 2x EU8N
22. 8x E1+c3
24. 10x NGT6, 2x E1+c3
44. 5x E1+c3
49. 5x 2x105Na
50. 6x 2014N, 4x NGT8
52. 14x 2014N
rezerwa 3xNGT6, 2xGT8N, 2xEU8N, 1x 2x105Na
Wykorzystanie
27/37 2014N/405N-Kr (sporo wagonów jest w remoncie)
27/32 NGT8 (Bombardier + Stadler wpisane na stan + Nevelo)
42/50 NGT6
32/40 EU8N
8/12 N8S/N8C
17/28 GT8N/GT8C/GT8S
14/33 (kilka składów 105Na jest czasowo nieczynnych)
30/53 (kilka składów E1+c3 jest czasowo nieczynnych)
3/9 E1
Razem
200/294 pociągi
1. 8x EU8N, 4x NGT6
2. 2x EU8N, 2x N8S
3. 11 xNGT8 (Bombardier lub Stadler)
4. 7x 2014N
5. 4x N8C, 1x EU8N
6. 5x GT8N
8. 11x NGT6
9. 7x E1+c3
10. 8x E1+c3
11. 5x GT8N
12. 5x GT8N
13. 6x NGT6, 1x NGT8, 5x 2x105Na (brygady szczytowe)
14. 4x EU8N, 3x NGT6
16. 3x E1
17. 7x EU8N
18. 11x NGT8
19. 5x NGT6
20. 6x EU8N, 3x 2x105Na
21. 2x N8S, 2x EU8N
22. 8x E1+c3
24. 10x NGT6, 2x E1+c3
44. 5x E1+c3
49. 5x 2x105Na
50. 6x 2014N, 4x NGT8
52. 14x 2014N
rezerwa 3xNGT6, 2xGT8N, 2xEU8N, 1x 2x105Na
Wykorzystanie
27/37 2014N/405N-Kr (sporo wagonów jest w remoncie)
27/32 NGT8 (Bombardier + Stadler wpisane na stan + Nevelo)
42/50 NGT6
32/40 EU8N
8/12 N8S/N8C
17/28 GT8N/GT8C/GT8S
14/33 (kilka składów 105Na jest czasowo nieczynnych)
30/53 (kilka składów E1+c3 jest czasowo nieczynnych)
3/9 E1
Razem
200/294 pociągi
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Tak ładnie to rozpisałeś, że powinieneś założyć wątek w dziale "Nasze projekty - rozdział taboru".impuls pisze: ↑25 sie 2020, 22:21 Moja propozycja od 31.08.20 przydziału brygad, bardzo realna w realizacji. Ale MPK i tak wyśle więcej 105-ek i E1+c3. Ilość brygad przewidywalna +/- (1).
1. 8x EU8N, 4x NGT6
2. 2x EU8N, 2x N8S
3. 11 xNGT8 (Bombardier lub Stadler)
4. 7x 2014N
5. 4x N8C, 1x EU8N
6. 5x GT8N
8. 11x NGT6
9. 7x E1+c3
10. 8x E1+c3
11. 5x GT8N
12. 5x GT8N
13. 6x NGT6, 1x NGT8, 5x 2x105Na (brygady szczytowe)
14. 4x EU8N, 3x NGT6
16. 3x E1
17. 7x EU8N
18. 11x NGT8
19. 5x NGT6
20. 6x EU8N, 3x 2x105Na
21. 2x N8S, 2x EU8N
22. 8x E1+c3
24. 10x NGT6, 2x E1+c3
44. 5x E1+c3
49. 5x 2x105Na
50. 6x 2014N, 4x NGT8
52. 14x 2014N
rezerwa 3xNGT6, 2xGT8N, 2xEU8N, 1x 2x105Na
Wykorzystanie
27/37 2014N/405N-Kr (sporo wagonów jest w remoncie)
27/32 NGT8 (Bombardier + Stadler wpisane na stan + Nevelo)
42/50 NGT6
32/40 EU8N
8/12 N8S/N8C
17/28 GT8N/GT8C/GT8S
14/33 (kilka składów 105Na jest czasowo nieczynnych)
30/53 (kilka składów E1+c3 jest czasowo nieczynnych)
3/9 E1
Razem
200/294 pociągi
Przejdźmy jednak do dziur, jakie widzę w projekcie:
"13": Kojarzę tłoki na tej linii przy f~7,5 w taborze NGT6/105Na. Przy f~10 chcesz zostawić ten tabor, dając na linię tylko jedną brygadę 32m? Linia stanie się wówczas na pewno niezabieralna.
"50": Przy f~10 tabor 40m+ na tej linii jest koniecznością. 4 brygady NGT8 mogą być na pewnych odcinkach niezabieralne.
W Twoim projekcie na miasto wyjedzie ponadto bardzo dużo tramwajów NGT6. Są to dobre tramwaje, jednak ich pojemność jest niewielka, więc wątpię czy to najlepszy pomysł.
Wykorzystanie długich składów E1+c3 również nie jest największe (a przydałyby się one na wielu liniach, chociażby wspomniane wcześniej brygady "13").
Większość stopiątek zostanie prawdopodobnie połączona w ufoki, więc realnie będziemy mieli do dyspozycji więcej składów ponad 40m i mniej 26m.
Oczywiście wielki szacunek dla Ciebie za podliczenie brygad i próbę ułożenia tego wszystkiego, na przykład osobiście nie myślałem, że brygad będzie dokładnie 200 .
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1408
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Rozdział taboru - tramwaje
4 ma zdaje się teraz 8 brygad przy f10.
Może być ciasno, ale wiadomo że tramwajów 32m brakuje.
Tu bym jednak wolał całość w najdłuższym taborze, może być kosztem "52", na które mogą trafić Uffoki.
52 ma zdaje się 15 brygad.
Więcej bym nie zmieniał, no nie licząc Uffoków, o których już wiadomo że będą. Jest też szansa na 2 debiuty kolejnych STL przez najbliższy tydzień, więc może taboru typu "NGT8" będzie można planować więcej.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Nawiązując do dyskusji, póki co na "13" są w połowie GT8N i mam nadzieję że od poniedziałku to zmienią. Oczywiście najlepiej na NGT8 ale na razie nie ma na tyle Stadlerów. Dlatego też prognozowałem składy. Przy częstotliwościach tramwajowych, które zaserwuje ZTP pasażerom od 31.08.20 zgadzam się, że na 4, 50, 52 powinien być tabor wyłącznie 40 metrowy. MPK nie chce łączyć ufoków, z kilku powodów. Nie dostaną złotówki więcej od wozokilometrów tramwajowych. A trójskłady są bardzo prądożerne i za energię płaci MPK. Dodatkowo długo razem już nie jeździły i ciężko je będzie spasować. Mają swoje lata i będą ulegać licznym awariom. Co innego jest złączyć na dwa kółka na WŚ a tu na 52 muszą hulać od rana do nocy. Zmniejszy się też ilość pociągów do ruchu. No i zaspokoi to potrzeby przewozowe przy 10/20h a przecież MPK wolałoby powrotu przynajmniej 7,5/15. Według moich danych z 21.08.2020 na "4" było siedem brygad, a na "52" 14 brygad. Owszem o jedną brygadę było więcej na tych liniach, ale jak jeździły przez Dąbie. Teraz też o jedną brygadę jest więcej na liniach 1, 3, 24.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Pojawiły się rozkłady na stronie MPK i na jakdojade.pl
W ramkach są tylko linie 2, 3, 4, 5, 8, 14, 17, 18, 19, 50.
Będzie trochę brygad wysokich na liniach
linia/ilość wysokich/ilość brygad
1 / 5 /12
9 / 1 / 7
13 / 3 / 12
20 / 4/ 9
21 / 2 / 4
24 / 7/ 13
52 / 2 / 14
Linie 6, 11, 12 w całości wysokopodłogowe, bo wszystkie GT8N/S/C są tak oznaczane. Na 16, 22, 44, 49 nie należy spodziewać się niczego niskiego.
W ramkach są tylko linie 2, 3, 4, 5, 8, 14, 17, 18, 19, 50.
Będzie trochę brygad wysokich na liniach
linia/ilość wysokich/ilość brygad
1 / 5 /12
9 / 1 / 7
13 / 3 / 12
20 / 4/ 9
21 / 2 / 4
24 / 7/ 13
52 / 2 / 14
Linie 6, 11, 12 w całości wysokopodłogowe, bo wszystkie GT8N/S/C są tak oznaczane. Na 16, 22, 44, 49 nie należy spodziewać się niczego niskiego.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Na "9" tylko jedna brygada wysoka ? Ciekawe jaki tabor obsłuży pozostałe 6 brygad tej linii.impuls pisze: ↑26 sie 2020, 22:32 Pojawiły się rozkłady na stronie MPK i na jakdojade.pl
W ramkach są tylko linie 2, 3, 4, 5, 8, 14, 17, 18, 19, 50.
Będzie trochę brygad wysokich na liniach
linia/ilość wysokich/ilość brygad
1 / 5 /12
9 / 1 / 7
13 / 3 / 12
20 / 4/ 9
21 / 2 / 4
24 / 7/ 13
52 / 2 / 14
Linie 6, 11, 12 w całości wysokopodłogowe, bo wszystkie GT8N/S/C są tak oznaczane. Na 16, 22, 44, 49 nie należy spodziewać się niczego niskiego.
Z kolei dwie niskie brygady na "21" moim zdaniem doskonale pokazują sprawność tramwajów N8S (a raczej jej brak), która wynosi obecnie chyba 2/5. Szkoda, na innej linii raczej tramwaje te swojego miejsca nie znajdą, a właśnie na "21" razem z HK462 tworzyłyby idealną obsadę oraz zapewniały na Pleszowie linię w pełni niskowejściową.
Co do "52" - mam nadzieję, że dwie wysokie brygady to ufoki, a pozostałe dwanaście stanowią Krakowiaki/Protram? Chyba nikt nie myśli, że tabor 32m przy f~10 da radę na tej linii.
Decyzję o posłaniu GT8S/C/N na "6", "11" oraz "12" oceniam akurat pozytywnie, są to chyba jedyne linie (poza "17"), gdzie te tramwaje bez większych problemów wytrzymają napełnienia (chociaż w przypadku "6" po upływie pewnego czasu mogą się one okazać niewystarczające).
Podsumowując - jeżeli to co piszesz okaże się prawdą to od poniedziałku będzie bardzo ciekawie .
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
-
- Pomiarowiec
- Posty: 286
- Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1408
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Racja, wyleciało mi z głowy że niedawno był objazd.
Prawda, jednak skoro jeden trójskład już powstał to prawie na pewno wyjedzie i może będzie tylko 1, a może więcej, np. nasz forumowy kolega Bayer liczył ponad 20.impuls pisze: ↑26 sie 2020, 16:43 Przy częstotliwościach tramwajowych, które zaserwuje ZTP pasażerom od 31.08.20 zgadzam się, że na 4, 50, 52 powinien być tabor wyłącznie 40 metrowy. MPK nie chce łączyć ufoków, z kilku powodów. Nie dostaną złotówki więcej od wozokilometrów tramwajowych. A trójskłady są bardzo prądożerne i za energię płaci MPK. Dodatkowo długo razem już nie jeździły i ciężko je będzie spasować. Mają swoje lata i będą ulegać licznym awariom. Co innego jest złączyć na dwa kółka na WŚ a tu na 52 muszą hulać od rana do nocy. Zmniejszy się też ilość pociągów do ruchu. No i zaspokoi to potrzeby przewozowe przy 10/20h a przecież MPK wolałoby powrotu przynajmniej 7,5/15.
Tydzień się powoli kończy, a Stadlerów dalej w ruchu 7. Może na początku przyszłego tygodnia propagandowo włączą dwa kolejne jako wsparcie powakacyjne.
Za to na "20" aż 4 wysokie, linia od lat niskowejściowa, ale często jako pierwsza do "obdarowywania" szrotem.
Obawiam się, że jednak mogą to nie być Uffoki, na razie było info o 1 spiętym trojskładzie. Co do 32m też bym się nie zdziwił gdyby wrzucono tam Lajkonika, skoro na "4" całkiem bez sensu teraz też jeździ.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Pisałem, że ponad 20 trójskładów może powstać. Domyślam się jednak, że nawet jeżeli jest taka chęć, z pewnością nie zostanie to osiągnięte w szybkim czasie. Każdy ufok musi po połączeniu zapewne jakieś testy odbyć, więc ich wprowadzanie będzie raczej stopniowe (może do października uda się osiągnąć ich na tyle, żeby wszystkie brygady "52" były 40m+). Z pewnością nie powstanie tylko jeden ufok (nie miałoby to żadnego sensu), jednak nikt chyba nie wie czy będzie ich 5 czy ponad 20. Prądożerność trójskładów jest faktycznie ogromna, jednak koszt takiego rozwiązania będzie i tak mniejszy niż gdyby "52" miała f~7,5.pasazer_mobilisu pisze: ↑27 sie 2020, 18:33Prawda, jednak skoro jeden trójskład już powstał to prawie na pewno wyjedzie i może będzie tylko 1, a może więcej, np. nasz forumowy kolega Bayer liczył ponad 20.impuls pisze: ↑26 sie 2020, 16:43 Przy częstotliwościach tramwajowych, które zaserwuje ZTP pasażerom od 31.08.20 zgadzam się, że na 4, 50, 52 powinien być tabor wyłącznie 40 metrowy. MPK nie chce łączyć ufoków, z kilku powodów. Nie dostaną złotówki więcej od wozokilometrów tramwajowych. A trójskłady są bardzo prądożerne i za energię płaci MPK. Dodatkowo długo razem już nie jeździły i ciężko je będzie spasować. Mają swoje lata i będą ulegać licznym awariom. Co innego jest złączyć na dwa kółka na WŚ a tu na 52 muszą hulać od rana do nocy. Zmniejszy się też ilość pociągów do ruchu. No i zaspokoi to potrzeby przewozowe przy 10/20h a przecież MPK wolałoby powrotu przynajmniej 7,5/15.
Tydzień się powoli kończy, a Stadlerów dalej w ruchu 7. Może na początku przyszłego tygodnia propagandowo włączą dwa kolejne jako wsparcie powakacyjne.
Co do Stadlerów - czy będzie ich w ruchu 7 czy 9 większej różnicy jak dla mnie nie robi. Wiadomo, że każdy kolejny tramwaj tej pojemności będzie lepszy od taboru 26m, jednak 8 miesięcy po dostawie pierwszego egzemplarza nowych Lajkoników powinno kursować już z 20. W obecnym tempie do następnych wakacji nie ma szans na 50 sztuk.
W wakacje Lajkoniki jeżdżą na różnych liniach, przy czym prawie każdy na innej - obawiam się, że jest to działanie psychologiczne, mające pokazać mieszkańcom, że skoro widać je na kilku liniach to przecież jest ich dużo . Obecnie są wakacje i na wielu kursach takiej "4" i E1 solo by wystarczyło, jednak rok szkolny liczbę pasażerów znacząco zwiększy. W sytuacji takiej STL powinno się wysłać na jedną/dwie linie, gdzie będzie potrzebny tabor 32m, jednak trzymać je z daleka od "4", "50" oraz "52". We wrześniu Lajkoniki na tych liniach może i z trudem wytrzymają, jednak październik z rokiem akademickim (na wielu uczelniach mają być zajęcia stacjonarne/hybrydowe, więc pewna ilość studentów jednak będzie) już na pewno przepełni taki tabor. W październikowe zwiększenie częstotliwości niestety nie wierzę (oznaczałoby to grubo ponad 240 brygad), więc okres września powinien zostać przeznaczony na zapewnienie jak największej ilości najpojemniejszego taboru. Mimo prądożerności powinno się więc wówczas połączyć jak najwięcej ufoków, a dodatkowo zadbać o sprawność 405N/2014N, żeby trójskłady wyjeżdżały w jak najmniejszej ilości. Z pewnością wrześniowy rozdział taboru nie będzie jednak docelowy i do października zostanie on w jakimś stopniu zmodyfikowany - pytanie tylko na ile rozsądnie?pasazer_mobilisu pisze: ↑27 sie 2020, 18:33Obawiam się, że jednak mogą to nie być Uffoki, na razie było info o 1 spiętym trojskładzie. Co do 32m też bym się nie zdziwił gdyby wrzucono tam Lajkonika, skoro na "4" całkiem bez sensu teraz też jeździ.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
W marcu, jak jeszcze było te 240 brygad mieliśmy 35 składów 105Na z tego 30 w ruchu. Jakby faktycznie spięli wszystko w Ufoki, to brakuje z 10-15 pociągów w stosunku do stanu pierwotnego. Z E1+c3 wyleciało jakieś 11 pociągów. Patrząc po obecnym tempie kasacji zapewne do końca roku za 25 kolejnych Lajkoników wyleci jeszcze 25 E1+c3 (lub więcej, takie NGT6 miały po 90% użycia, E1 z 77%). Mam wrażenie, że braki w taborze będą jak coś łatać przyszłoroczną dostawą opcji. Pamięta ktoś może ile E1+c3 ma nowe okna?
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Remont elektryki, laminaty, nowe okna miały
104, 111, 115-116, 118-127, 129-155, 159, 164
104, 111, 115-116, 118-127, 129-155, 159, 164
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Przy częstotliwościach f~10/20 brak tych 10-15 pociągów nie jest jakąś wielką stratą (zamiast 240 brygad będzie 200). Zresztą nawet jeżeli kiedyś wróci f~7,5/15 (w co w najbliższym czasie wątpię), trójskłady będzie można przecież z powrotem rozłączyć do dwuskładów. Co do E1+c3, moim zdaniem powinny być one 1:1 zastępowane Lajkonikami, ale ich dostawy idą jak na razie w dosyć powolnym tempie :/.Lw25 pisze: ↑28 sie 2020, 2:30 W marcu, jak jeszcze było te 240 brygad mieliśmy 35 składów 105Na z tego 30 w ruchu. Jakby faktycznie spięli wszystko w Ufoki, to brakuje z 10-15 pociągów w stosunku do stanu pierwotnego. Z E1+c3 wyleciało jakieś 11 pociągów. Patrząc po obecnym tempie kasacji zapewne do końca roku za 25 kolejnych Lajkoników wyleci jeszcze 25 E1+c3 (lub więcej, takie NGT6 miały po 90% użycia, E1 z 77%). Mam wrażenie, że braki w taborze będą jak coś łatać przyszłoroczną dostawą opcji. Pamięta ktoś może ile E1+c3 ma nowe okna?
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Jeśli Lajkoniki osiągną sprawność podobną do NGT6 i NGT8 a nie do 2014N, to myślę, że spokojnie można kasować nawet więcej niż 1:1. Szczególnie jeśli brygad będzie 200.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości