Rozdział taboru - tramwaje
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Duża szansa, że na "52" były dzisiaj cztery brygady trójskładów z Nowej Huty. Na własne oczy widziałem dziś HZ255+HZ256+HZ257 oraz HZ267+HZ268+HZ269, a składy HZ252+HZ253+HZ260 oraz HZ261+HZ262+HZ263 były dziś widoczne w TTSS. Skład HZ255+HZ256+HZ257 widziałem już wprawdzie po zniknięciu HZ252+HZ253+HZ260 z systemu, jednak było to na Teatrze Słowackiego w kierunku osiedla Piastów, podczas gdy ufok z wagonem HZ252 na czele był widoczny w TTSS jeszcze mniej niż godzinę wcześniej, więc fizycznie byłoby raczej niemożliwe, żeby HZ255+HZ256+HZ257 zdążył w tym czasie tam dojechać (w sensie z zajezdni na Czerwone Maki i z powrotem pod Teatr Słowackiego). Oczywiście cztery nowohuckie trójskłady na "52" to nic złego, jednak w takim przypadku należałoby dla zapewnienia rezerwy utworzyć jeszcze ufoka HZ287+HZ288+HZ289 (zwłaszcza, że HZ287 stoi nieużywany, a dwuskładów w nowohuckiej zajezdni jest obecnie trochę za dużo).
Z pozytywnych rzeczy warto zaznaczyć dzisiejszy wyjazd wszystkich pięciu podgórskich 2x105Na na "13". To już nie pierwszy raz w ostatnim czasie, więc widać, że chęć pozbycia się stamtąd GT8N jest spora.
Niestety, pomimo odbioru RY835 oraz RY836 sytuacja na "24" się nie poprawiła (dziś obecne tam aż dwie brygady NGT6). Wykorzystanie Lajkoników jest niestety dosyć słabe, pozostaje mieć tylko nadzieję, że faktycznie ma to związek z eliminacją kolejnej wady fabrycznej tego taboru.
Generalnie w kwestii taboru i jego rozdziału pozostaje jeszcze wiele rzeczy do poprawy. Mam nadzieję, że wszystkie obecnie występujące problemy uda się rozwiązać do połowy sierpnia, kiedy prawdopodobnie znowu powróci ~250 brygad tramwajowych.
Z pozytywnych rzeczy warto zaznaczyć dzisiejszy wyjazd wszystkich pięciu podgórskich 2x105Na na "13". To już nie pierwszy raz w ostatnim czasie, więc widać, że chęć pozbycia się stamtąd GT8N jest spora.
Niestety, pomimo odbioru RY835 oraz RY836 sytuacja na "24" się nie poprawiła (dziś obecne tam aż dwie brygady NGT6). Wykorzystanie Lajkoników jest niestety dosyć słabe, pozostaje mieć tylko nadzieję, że faktycznie ma to związek z eliminacją kolejnej wady fabrycznej tego taboru.
Generalnie w kwestii taboru i jego rozdziału pozostaje jeszcze wiele rzeczy do poprawy. Mam nadzieję, że wszystkie obecnie występujące problemy uda się rozwiązać do połowy sierpnia, kiedy prawdopodobnie znowu powróci ~250 brygad tramwajowych.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Od miesiąca jest stały przydział na "52" i ufoki z Huty są na 52-01, 52-03, 52-05, 52-15, Podgórze tradycyjnie na 52-07, 52-10, 52-12, 52-18. Gdzieś o tym już wspomniałem miesiąc temu. Ostatnio dość często na 52-07 pojawia się Krakowiak.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Stały przydział to na pewno nie jest, co najwyżej dopuszczenie. Dzisiaj np. na "52" nowohuckie trójskłady są tylko trzy (HZ261 nie jest widoczny w TTSS, więc zakładam że nie wyjechał).
Wspominałeś o tym jako o jednorazowej ciekawostce, a nie jako o czymś co zdarza się dosyć często .
Podgórskie trójskłady niestety ostatnio nie są w najlepszej dyspozycji. Najgorsze, że skutkuje to wtedy posyłaniem aż dwóch brygad NGT8 na "50" (zwykle jedna). Do końca wakacji przydałoby się tym tematem zająć oraz ożywić Protrama 405N, bo od września, a zwłaszcza od października nie wyobrażam sobie obecnego rozdziału taboru (chyba, że wróci f~5, ale wtedy będzie potrzebne jeszcze więcej sprawnych pociągów).
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Nie ma potrzeby w rezerwie są Krakowiaki.
W poniedziałek na "52-15" i "52-18" był Krakowiak, wczoraj Pesa na "52-01" w godzinach popołudniowych, a dzisiaj od samego rana na "52-03".
W ubiegłym tygodniu były dwa Krakowiaki extra przez trzy uziemione uffoki z zajezdni Podgórze.
05.04.2024 awarii doznały #RZ213, #RZ226, #RZ237, #RZ264 i #RZ273.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Krakowiaki przydałyby się jednak bardziej np. na linię "50" (wówczas Lajkoniki na "9") niż jako rezerwa dla awaryjnych trójskładów. Wykorzystanie 2x105Na z Nowej Huty wynosi obecnie (w zależności od dnia) 7/12 lub 8/12. Gdyby zmniejszyć ich ilostan do 11 poprzez stworzenie ufoka HZ287+HZ288+HZ289 to nikt stratny by nie był, a niektórzy wręcz by zyskali ("50", "9").
Mam nadzieję, że okres od połowy lipca do połowy sierpnia (f~10/20, więc mniejsze wykorzystanie taboru) zostanie wykorzystany na naprawę wadliwych trójskładów, ponieważ ich awarie zdarzają się zdecydowanie zbyt często żeby można je było w tym stanie dalej bezproblemowo eksploatować.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Na "52" na wspomnianych w poprzednim poście brygadach widziałem wielokrotnie te cztery brygady huckie równocześnie w jednym dniu. Ale skoro nie ma rezerwy, dni z podmianami na Pesy muszą się zdarzać. Istotne jest to, że huta już nie wysyła Ufoków na inne brygady, tylko te cztery. Natomiast podczas parady widziałem odstawionego HZ287 na terenie Huty obok skasowanych c3. Miał otwarte drzwi i mam duże wątpliwości czy jeszcze jest cały.
Trzeba się liczyć z tym, że ufoków zacznie ubywać niż przybywać. Niepewny los jest wagonu RZ204.
Trzeba się liczyć z tym, że ufoków zacznie ubywać niż przybywać. Niepewny los jest wagonu RZ204.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
A na jakie inne brygady ma wysyłać, skoro ufoków w tej zajezdni jest tylko tyle? Dobrze, że ten czwarty (w dni w które wyjeżdża) znalazł swoje miejsce, a nie kursuje na losowej brygadzie jak to było kiedyś, przez co można było spotkać nawet trzy trójskłady pod rząd.
Również byłem na paradzie i również widziałem ten wagon. Miejsce jego pobytu wprawdzie nie jest zbyt optymistyczne, jednak na oko wyglądał na całego (przy czym oko może mylić).
A co z nim złego się dzieje, że jego los jest niepewny? Około 1,5 roku temu jeździłem często tym wagonem na "13" i wtedy jego stan wydawał się akceptowalny (przez 1,5 roku wiele mogło się jednak zmienić). Jeżeli ufoków (zwłaszcza w Podgórzu) zacznie ubywać, będzie to oznaczać spore problemy - na "52" będzie musiał wówczas trafić Krakowiak zabrany z "50", a tam z kolei podgórski Lajkonik lub NGT8. Taboru 32m w podgórskiej zajezdni jest jednak drobny deficyt, więc przy takim układzie może go zabraknąć na obsługę wszystkich podgórskich brygad "3", "9", "18" i "24".
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Coraz mniej Krakowiaków na "50". Dzisiaj tylko cztery z Podgórza. Ostatnio wspomniana zajezdnia coraz częściej wysyła dwa NGT8 i cztery Krakowiaki zamiast pięciu jak to było dawniej. Natomiast Huta wysłała siedem Lajkoników na wszystkie swoje brygady. A były dni, że wysyłała trzy Krakowiaki i cztery Lajkoniki. Efekt zamiast ośmiu Krakowiaków na "50" mamy tylko cztery. Od kilku dni nie ma już E1+c3 na "24" . Uruchamiają stopniowo odstawione na kilka dni Lajkoniki i chyba znaleźli rozwiązanie problemu. Jeszcze kilka jest do uruchomienia, nawet za tego z kolizji HY858 się wzięli. Może na drugi tydzień powrócą już na "9" w dni powszednie.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Tak, powołując się na znajomego, był/jest jakiś problem z wózkami, coś uderza o tor, w niektórych wagonach słychać to było nawet z dużej odległości.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Wysyłanie małej ilości Krakowiaków na "50" może się wiązać z wysoką awaryjnością trójskładów w ostatnim czasie - codziennie przynajmniej dwa odmawiają posłuszeństwa, więc musi co mieć je zastąpić. Oczywiście obecnie dużo taboru 32m na "50" nie przeszkadza (potoki wakacyjne), jednak niestety przez to cierpią pasażerowie "9", gdzie od dłuższego czasu żadnego Lajkonika nie widać na ani jednej brygadzie.impuls pisze: ↑01 lip 2021, 8:53 Coraz mniej Krakowiaków na "50". Dzisiaj tylko cztery z Podgórza. Ostatnio wspomniana zajezdnia coraz częściej wysyła dwa NGT8 i cztery Krakowiaki zamiast pięciu jak to było dawniej. Natomiast Huta wysłała siedem Lajkoników na wszystkie swoje brygady. A były dni, że wysyłała trzy Krakowiaki i cztery Lajkoniki. Efekt zamiast ośmiu Krakowiaków na "50" mamy tylko cztery.
W dalszym ciągu pozostały jednak dwie brygady NGT6 (jako ciekawostkę dodam, że wczoraj na jednej z nich widoczny był RP601), więc do ideału jeszcze daleko. Cieszy jednak, że na ciągu bronowickim oraz kurdwanowskim pożegnaliśmy E1+c3 prawdopodobnie raz na zawsze.
Pytanie czy poprawianie klimatyzacji w Lajkonikach ma sens, skoro pasażerowie nie potrafią z niej prawidłowo korzystać? W ostatnim czasie zawsze jak jadę Lajkonikiem (zwykle na linii "3") to przynajmniej kilka okien jest otwartych, co znacząco podwyższa temperaturę nawet słabo klimatyzowanego tramwaju. Może w sezonie letnim pasowałoby wprowadzić co kilka przystanków komunikat głosowy "Przypominamy, że w pojeździe włączona jest klimatyzacja, prosimy o nieotwieranie okien"? Od ponad roku inny denerwujący komunikat już i tak mamy, a coś takiego być może chociaż w pewnym stopniu rozwiązałoby problem.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1405
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Nie zrzucałbym winy na pasażerów, otwieranie okien to reakcja na zbyt wysoką temperaturę w pojeździe. Wsiadając do "lodówki" typu 2014N/NGT8 nikomu nie przyjdzie do głowy by się schłodzić otwierając okno. A w Lajkonikach i niektórych autobusach jest tak, że większe poczucie komfortu daje wiaterek wpadający przez okna niż niewydajna klimatyzacja.Bayer2003 pisze: ↑01 lip 2021, 9:45 Pytanie czy poprawianie klimatyzacji w Lajkonikach ma sens, skoro pasażerowie nie potrafią z niej prawidłowo korzystać? W ostatnim czasie zawsze jak jadę Lajkonikiem (zwykle na linii "3") to przynajmniej kilka okien jest otwartych, co znacząco podwyższa temperaturę nawet słabo klimatyzowanego tramwaju.
Pasowałoby, zaraz po rozwiązaniu problemu z niewydajną klimatyzacją
A co w tym jest pozytywnego?
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Piszecie Obaj o Lajkonikach czy Krakowiakach?
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Lajkoniki.
Do listy dodałbym jeszcze EU8N, gdzie klima jest tylko w środkowym członie (oraz u motorniczego), więc reszta pasażerów też się gotuje.
Dokładnie. W Krakowiakach i Lajkonikach temperatura jest ustawiona na... 5 stopni niższą niż na zewnątrz. Czyli jak jest 35 stopni na zewnątrz, to w środku będzie 30.pasazer_mobilisu pisze: ↑01 lip 2021, 10:32Nie zrzucałbym winy na pasażerów, otwieranie okien to reakcja na zbyt wysoką temperaturę w pojeździe. Wsiadając do "lodówki" typu 2014N/NGT8 nikomu nie przyjdzie do głowy by się schłodzić otwierając okno. A w Lajkonikach i niektórych autobusach jest tak, że większe poczucie komfortu daje wiaterek wpadający przez okna niż niewydajna klimatyzacja.
Do listy dodałbym jeszcze EU8N, gdzie klima jest tylko w środkowym członie (oraz u motorniczego), więc reszta pasażerów też się gotuje.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Dane z 5.07.21
Miałem trochę czasu i przyglądnąłem się w dniu dzisiejszym obsadzie taboru.
Od największego do najmniejszego udziału taboru.
Wykorzystanie w ruchu w dniu 5.07.21 / inwentarz
1. NGT6 42/50
2. Lajkonik 34/38 (+3 niewprowadzone do ruchu)
3. EU8N 29/40
4. Krakowiak 28/36
5. E1+c3 26/38
6. GT8S/N/C 21/28
7. NGT8 19/24
8. 2x105N 12/17
9. 3x105Na 7/9
10. E1 solo 7/10
11. N8S/C 5/12
12. 405N-Kr 0/1
To rekordowa ilość w ruchu Lajkoników. Jest już drugim najczęściej używanym taborem w ruchu a w dni wolne ma miejsce pierwsze. W klasyfikacji spada udział E1+c3 już na piątym miejscem. Przez kilka lat składy wiedeńskie okupowały miejsce 1 w dni powszednie.
Miałem trochę czasu i przyglądnąłem się w dniu dzisiejszym obsadzie taboru.
Od największego do najmniejszego udziału taboru.
Wykorzystanie w ruchu w dniu 5.07.21 / inwentarz
1. NGT6 42/50
2. Lajkonik 34/38 (+3 niewprowadzone do ruchu)
3. EU8N 29/40
4. Krakowiak 28/36
5. E1+c3 26/38
6. GT8S/N/C 21/28
7. NGT8 19/24
8. 2x105N 12/17
9. 3x105Na 7/9
10. E1 solo 7/10
11. N8S/C 5/12
12. 405N-Kr 0/1
To rekordowa ilość w ruchu Lajkoników. Jest już drugim najczęściej używanym taborem w ruchu a w dni wolne ma miejsce pierwsze. W klasyfikacji spada udział E1+c3 już na piątym miejscem. Przez kilka lat składy wiedeńskie okupowały miejsce 1 w dni powszednie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości