Rozdział taboru - tramwaje

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 28 sie 2020, 10:35

pasazer_mobilisu pisze: 27 sie 2020, 18:33Za to na "20" aż 4 wysokie, linia od lat niskowejściowa, ale często jako pierwsza do "obdarowywania" szrotem.
Skoro nikt nie protestuje to je lokują na tej linii...

Przypomnę co napisał M.Wojtaszek:
psmkms pisze: Prawdopodobnie jeszcze we wrześniu tramwaje znów zaczną kursować co 7,5 i 15 minut.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1400
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 28 sie 2020, 10:54

Kitek pisze: 28 sie 2020, 10:35 Przypomnę co napisał M.Wojtaszek:
psmkms pisze: Prawdopodobnie jeszcze we wrześniu tramwaje znów zaczną kursować co 7,5 i 15 minut.
Pisał on również, że:
psmkms pisze:Wiele w tym zakresie będzie zależeć od liczby pasażerów, którzy zdecydują się na ponowne korzystanie z pojazdów Komunikacji Miejskiej w Krakowie.
Czyli tak naprawdę na ten temat obecnie niewiele wiadomo, kluczowe będą wrześniowe napełnienia.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 28 sie 2020, 10:56

Bayer2003 pisze: 28 sie 2020, 10:54Czyli tak naprawdę na ten temat obecnie niewiele wiadomo, kluczowe będą wrześniowe napełnienia.
Biorąc pod uwagę kolejki do punktów sprzedaży biletów, pasażerowie będą ;)
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1400
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 28 sie 2020, 11:13

Kitek pisze: 28 sie 2020, 10:56
Bayer2003 pisze: 28 sie 2020, 10:54Czyli tak naprawdę na ten temat obecnie niewiele wiadomo, kluczowe będą wrześniowe napełnienia.
Biorąc pod uwagę kolejki do punktów sprzedaży biletów, pasażerowie będą ;)
Kolejki do punktów sprzedaży biletów zdarzały się zawsze pod koniec wakacji, więc raczej ciężko ocenić na tej podstawie dokładną liczbę pasażerów. Tak naprawdę poznamy ją dopiero w październiku, jednak już wrzesień może co nieco pokazać.

Zwróć też uwagę, że f~7,5/15 oznaczałoby konieczność wyjazdu na miasto chyba największej liczby brygad w historii, na co nie ma raczej ani pieniędzy (chociaż podwyżki cen biletów są dalej przygotowywane) ani co gorsza taboru. Ten drugi problem nie zostanie raczej rozwiązany, ponieważ obecne zajezdnie mają ograniczoną pojemność i nie zmieści się na nich więcej tramwajów. Biorąc pod uwagę trwające i planowane w najbliższym czasie inwestycje (Trasa Łagiewnicka, Górka Narodowa, Meissnera), należałoby w dłuższej perspektywie pomyśleć nad budową trzeciej zajezdni tramwajowej, chociażby na kilkadziesiąt tramwajów. Z pewnością taka inwestycja przydałaby się w ciągu najbliższych ~10 lat.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5814
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kaszmir » 28 sie 2020, 16:25

Bayer2003 pisze: 27 sie 2020, 19:19W październikowe zwiększenie częstotliwości niestety nie wierzę (oznaczałoby to grubo ponad 240 brygad)
Mniej, jeśli na "50" i "52" nie wróci ~f=5.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 28 sie 2020, 22:52

Kaszmir pisze: 28 sie 2020, 16:25
Bayer2003 pisze: 27 sie 2020, 19:19W październikowe zwiększenie częstotliwości niestety nie wierzę (oznaczałoby to grubo ponad 240 brygad)
Mniej, jeśli na "50" i "52" nie wróci ~f=5.
Ale wróciło "44" i "12". Trzeba by było policzyć to dokładnie ile brygad by było.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5814
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kaszmir » 29 sie 2020, 0:17

Kitek pisze: 28 sie 2020, 22:52Ale wróciło "44" i "12". Trzeba by było policzyć to dokładnie ile brygad by było.
"12" to 4 kursy/h na znacznie krótszej trasie niż "52". Jeśli z "52" zabrano by te 4 kursy/h (zamiana ~f=5 na ~f=7,5) to byłaby oszczędność brygad. "44" wróciło, jednak w zamian skrócono "49" - w praktyce kursy doszły tylko na krótkim odcinku Wieczysta - Dworzec Towarowy. Myślę, że "44" i "12" wyszłyby prawie na zero względem pocięcia "52". A przecież jest jeszcze "50".

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 29 sie 2020, 10:37

Kaszmir pisze: 29 sie 2020, 0:17"12" to 4 kursy/h na znacznie krótszej trasie niż "52". Jeśli z "52" zabrano by te 4 kursy/h (zamiana ~f=5 na ~f=7,5) to byłaby oszczędność brygad.
"52" przy f~5 miała 28 brygad a przy f~7,5 20 brygad. Natomiast linia "12" obecnie ma 5 brygad przy f~20, więc zakładam, że przy f~15 wagonów obsługujących tą linię byłoby 6.
Kaszmir pisze: 29 sie 2020, 0:17"44" wróciło, jednak w zamian skrócono "49" - w praktyce kursy doszły tylko na krótkim odcinku Wieczysta - Dworzec Towarowy.
"44" będzie mieć przy f~20 6 brygad a "49" 5 brygad, natomiast po zwiększeniu częstotliwości "44" 7 brygad a "49" 6 brygad.
Kaszmir pisze: 29 sie 2020, 0:17Myślę, że "44" i "12" wyszłyby prawie na zero względem pocięcia "52". A przecież jest jeszcze "50".
Na "50" f~5 było 17 brygad a przy f~7,5 13 brygad. Zważ jeszcze na inne okoliczności "brygadożerne":
1) linia "17" została wysłana we wrześniu 2018 przez Łagiewniki -> +1 brygada,
2) podczas remontu Krakowskiej linia "13" miała 15 brygad a nie jak na początku maksymalizacji 14 -> +1 brygada (oczywiście, można się bawić w "januszowanie" i nadal utrzymać 14...),
3) katastrofalny stan Ptaszyckiego -> na linię "16" dodano brygadę, że przy f~15 było ich 5 a nie 4 -> +1 brygada,
4) nie wiem czy przez ograniczenie prędkości na ciągu do Salwatora nie będzie konieczne też dodanie dodatkowej brygady na linię "1".

Według moich wyliczeń przy f~7,5/15 (bez szczytówek "50" i "52") wychodzi 246 brygad (243 w ruchu + 3 rezerwy).
Można oczywiście stosować różne łączenia pozaszczytowe (jak to miało miejsce na "11"), ale i tak wychodzi bardzo dużo wagonów.
Wszystko szczegółowo można analizować dzięki http://www.kmk.krakow.pl/brygady_tram.html ;)
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1400
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 29 sie 2020, 11:24

Kitek pisze: 29 sie 2020, 10:37
Kaszmir pisze: 29 sie 2020, 0:17"12" to 4 kursy/h na znacznie krótszej trasie niż "52". Jeśli z "52" zabrano by te 4 kursy/h (zamiana ~f=5 na ~f=7,5) to byłaby oszczędność brygad.
"52" przy f~5 miała 28 brygad a przy f~7,5 20 brygad. Natomiast linia "12" obecnie ma 5 brygad przy f~20, więc zakładam, że przy f~15 wagonów obsługujących tą linię byłoby 6.
Kaszmir pisze: 29 sie 2020, 0:17"44" wróciło, jednak w zamian skrócono "49" - w praktyce kursy doszły tylko na krótkim odcinku Wieczysta - Dworzec Towarowy.
"44" będzie mieć przy f~20 6 brygad a "49" 5 brygad, natomiast po zwiększeniu częstotliwości "44" 7 brygad a "49" 6 brygad.
Jesteś pewien, że na każdej z wymienionych przez Ciebie linii ("12", "44", "49") wystarczy dodanie tylko jednej brygady przy zwiększeniu częstotliwości?
Kitek pisze: 29 sie 2020, 10:37 3) katastrofalny stan Ptaszyckiego -> na linię "16" dodano brygadę, że przy f~15 było ich 5 a nie 4 -> +1 brygada,
4) nie wiem czy przez ograniczenie prędkości na ciągu do Salwatora nie będzie konieczne też dodanie dodatkowej brygady na linię "1".
Stany torowisk niestety często dodają brygady na niektóre linie. W ostatnim czasie zrobiono jednak wiele jeżeli chodzi o stan torowisk, więc prawdopodobnie remontu Ptaszyckiego oraz ciągu salwatorskiego również się wkrótce doczekamy.
Kitek pisze: 29 sie 2020, 10:37 Według moich wyliczeń przy f~7,5/15 (bez szczytówek "50" i "52") wychodzi 246 brygad (243 w ruchu + 3 rezerwy).
Można oczywiście stosować różne łączenia pozaszczytowe (jak to miało miejsce na "11"), ale i tak wychodzi bardzo dużo wagonów.
Wszystko szczegółowo można analizować dzięki http://www.kmk.krakow.pl/brygady_tram.html ;)
Zakładając sprawność 80%, 246 brygad oznacza konieczność posiadania 308 składów tramwajowych. Ze strony MPK wynika, że obecnie jest ich 294, więc całkiem sporo nam brakuje (a na dodatkowe tramwaje po prostu brakuje miejsc w zajezdni).

PS. Zastanawiam się, czy nie dałoby się wrócić do częstotliwości podobnych do stanu przed maksymalizacją, tj. na większości linii f~10/20, a na "50" oraz "52" częstotliwość f~5. Mogłoby to wprawdzie oznaczać znaczne wzmocnienie niektórych ciągów względem innych (co byłoby z pewnością wadą takiego rozwiązania), jednak pozwoliłoby "uwolnić" z tych linii tabor 40m+ i skierować go na inne linie z wysokimi napełnieniami.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1405
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: pasazer_mobilisu » 29 sie 2020, 11:38

Bayer2003 pisze: 29 sie 2020, 11:24 PS. Zastanawiam się, czy nie dałoby się wrócić do częstotliwości podobnych do stanu przed maksymalizacją, tj. na większości linii f~10/20, a na "50" oraz "52" częstotliwość f~5. Mogłoby to wprawdzie oznaczać znaczne wzmocnienie niektórych ciągów względem innych (co byłoby z pewnością wadą takiego rozwiązania), jednak pozwoliłoby "uwolnić" z tych linii tabor 40m+ i skierować go na inne linie z wysokimi napełnieniami.
Najprościej to by było zrobić "4" z f10 i w ten sposób uwolnić Pesy, nie trzeba by wtedy robić trójskładów ani tworzyć linii "44" która w żaden sposób nie wspomaga Bronowic.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1400
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 29 sie 2020, 11:44

pasazer_mobilisu pisze: 29 sie 2020, 11:38
Bayer2003 pisze: 29 sie 2020, 11:24 PS. Zastanawiam się, czy nie dałoby się wrócić do częstotliwości podobnych do stanu przed maksymalizacją, tj. na większości linii f~10/20, a na "50" oraz "52" częstotliwość f~5. Mogłoby to wprawdzie oznaczać znaczne wzmocnienie niektórych ciągów względem innych (co byłoby z pewnością wadą takiego rozwiązania), jednak pozwoliłoby "uwolnić" z tych linii tabor 40m+ i skierować go na inne linie z wysokimi napełnieniami.
Najprościej to by było zrobić "4" z f10 i w ten sposób uwolnić Pesy, nie trzeba by wtedy robić trójskładów ani tworzyć linii "44" która w żaden sposób nie wspomaga Bronowic.
Takie rozwiązanie również jest dobrym pomysłem (wsparłoby ono ciąg bronowicki oraz Hutę). Z kolei jeżeli chodzi o trójskłady - 105-ki i tak będą jeszcze przez co najmniej kilka lat jeździć, więc przy obecnych częstotliwościach może lepiej, żeby były one spięte w trójskłady niż w dwuskłady.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 29 sie 2020, 19:15

Bayer2003 pisze: 29 sie 2020, 11:24Jesteś pewien, że na każdej z wymienionych przez Ciebie linii ("12", "44", "49") wystarczy dodanie tylko jednej brygady przy zwiększeniu częstotliwości?
"44" i "49" to szczytówki, więc myślę, że tak. Odnośnie "12" możliwy jest trick, że będzie jedna z brygad "17" obsługiwać poza szczytem "12" (jak to było na "11" od maksymalizacji).
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1400
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 29 sie 2020, 19:57

Kitek pisze: 29 sie 2020, 19:15
Bayer2003 pisze: 29 sie 2020, 11:24Jesteś pewien, że na każdej z wymienionych przez Ciebie linii ("12", "44", "49") wystarczy dodanie tylko jednej brygady przy zwiększeniu częstotliwości?
"44" i "49" to szczytówki, więc myślę, że tak. Odnośnie "12" możliwy jest trick, że będzie jedna z brygad "17" obsługiwać poza szczytem "12" (jak to było na "11" od maksymalizacji).
Byłoby to z pewnością dosyć ciekawe łączenie, jednak brygad i tak mielibyśmy 246, co raczej jest dosyć dużą liczbą jak na obecne warunki taborowe/budżetowe.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5814
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kaszmir » 30 sie 2020, 10:49

Kitek - czy uwzględniłeś oszczędność brygady ze skrócenia "14" do Bronowic? Tak czy owak 240+ brygad raczej jest realne, natomiast potwierdza to nasze smutne przypuszczenia że ~f=5 na "50" i "52" już nie wróci :( Jaka to będzie świetna "promocja" choćby dla Ruczaju - "zabraliśmy 194 w kierunku Grunwaldzkiego, więc jeszcze w zamian potniemy 52".

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 30 sie 2020, 10:53

Kaszmir pisze: 30 sie 2020, 10:49Kitek - czy uwzględniłeś oszczędność brygady ze skrócenia "14" do Bronowic?
Tak, uwzględniłem skrócenie i mam policzone na "14" 9 brygad przy f~15.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości