Rozdział taboru - tramwaje

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 27 lis 2021, 15:44

W związku ze skróceniem linii tramwajowych do Łagiewnik, ubyło brygad. Nie ma dzisiaj 8-06, 19-05 i 22-08. NGT6 z tych brygad "8" i "19" znalazły się na "20" kosztem EU8N. Na "22" nie ma jednego składu E1+c3 z Podgórza. PT ma już tylko jedną brygadę w dni wolne, obecnie jest to 22-06 którą obsługuje RF313. Ze względu na to, że ma o jedne drzwi więcej, on najczęściej pojawia się w dni wolne na "22".

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 29 lis 2021, 15:49

Dzisiejszy dzień przyniósł zmianę rozdziału taboru, niestety na o wiele gorszy. Na linii "14" na żadnej podgórskiej brygadzie nie ma dziś tramwaju 32m, a pojedyncza brygada NGT6 jest także na 24-04 (widziałem osobiście). Na "20" w dniu dzisiejszym aż 3 brygady GT8N. Wszystkie te zmiany są niestety negatywne, pozostaje tylko mieć nadzieję że wynikają one z jakiejś konserwacji podgórskich niskaczy 32m i w najbliższych dniach wszystko wróci do normy.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 29 lis 2021, 22:39

Kontynuuję tutaj:
impuls pisze: 29 lis 2021, 22:35 Zdjęli kilka NGT6 z "8" i "19 w związku z remontem do Borku i jest zmiana rozdziału. Święta proporcja MPK musi być zachowana. Trzeba się liczyć, że tak jak dzisiaj do końca marca na "14" będą cztery NGT6 a na "24" pojawiać się będzie też NGT6. Proporcjonalnie zmniejszono udział taboru typu NGT8 w ruchu.
Tylko taka liczba NGT6 na "14" pewno nie będzie wyrabiać na ciągu bronowickim. A na "24" też ryzykowne jest posyłanie NGT6 na jednak popularną linię.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 29 lis 2021, 22:43

Obawiam się że tak pozostanie na jakiś czas. Na "20" były dni bez GT8N/C a na "14" i "24" bez NGT6. Większe wykorzystanie GT8N to upychanie proporcjonalne MPK wobec zakończenia modernizacji.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5735
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kaszmir » 29 lis 2021, 23:22

No i zamknięcie trasy do Borku zmniejszyło wykorzystanie krótkiego taboru niskowejściowego (mniej brygad NGT6 z "8" i EU8N z "19"), więc być może chcą proporcjonalnie zmniejszyć wykorzystanie innych wagonów?

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 30 lis 2021, 0:12

Jak już zmniejszają tabor 32 metrowy na 26 m. na "14" i "24" to z większym skutkiem zrobiliby to na "10" czy "22". Skoro pojawiły się wolne NGT6 mogli je dać na te wspomniane linie Wiedeńskie.

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: kucyk » 30 lis 2021, 7:01

Dzisiaj 30 listopada nie potwierdziły się Wasze obawy. Na "14" są 3 wagony NGT6 a na "24" brak 26 metrowego taboru. ;)

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 01 gru 2021, 23:26

Plany modernizacyjne torowisk w 2022.
Obecnie mamy remont
- JP II i Ptaszyckiego do wakacji 2022
- ciągu Borek F- do końca I kwartału 2022
w planach budżetu Miasta jest remont w 2022
- al. Solidarności
- Starowiślnej.
- budowa linii Krowodrza G - Górka N z wyłączeniem pętli na 8 miesięcy (przeznaczono dość duży budżet w 2022 na tę budowę i może wreszcie ruszą konkretnie z tą inwestycją)
W ramach organizacji Igrzysk 2023 możliwy jest remont
- Kościuszki - Zwierzyniecka
W ramach inwestycji Centralnych budowa S7 (kończą z wyburzeniami i powinni wczesną wiosną ruszyć z budową w rejonie)
- al. Solidarności
- Wiadukty z trasą na Wzgórza K.
W ramach prac utrzymaniowych realizacja tych przedsięwzięć których nie udało się wykonać w tym roku
- szlifowanie, podbijanie w ciągu Dietla - Monte Casino
- wymiana rozjazdów w rejonie B. Mogilskiego.
- torowisko może zostać też wyłączone pod Halą Targową z racji wyburzenia Wiaduktu.
Wobec powyższego, czy warto trzymać w pełnej sprawności tak duży inwentarz taboru tramwajowego? Obecnie prowadzone remonty ograniczyły wykorzystanie taboru o ok 11 pociągów. Jak się będą kończyć obecnie prowadzone inwestycje, zaczną się następne z wyżej wymienionych. Oddanie Trasy Łagiewnickiej planowane jest dopiero wraz z rozpoczęciem wakacji.
Moim zdaniem już teraz MPK powinno odstawić (może nie skasować ale pozostawić odstawione bez serwisowania i użytkowania) ok. 5 E1 solo, 8 składów E1+c3. Dzięki temu wzrośnie wykorzystanie taboru niskopodłogowego. Obecnie są rezerwy, aby na trzy "74" wysłać GT8N, na kilka "22" NGT6, na dwie "10" NGT8, a na "21" zwiększyć mix EU8N i N8S do czterech brygad, pozostawiając tylko dwa E1. Zanosi się na to, że w 2022 z racji wielu remontów ilość pociągów w ruchu będzie balansować na poziomie 210-235 pociągów. Do tego wystarczy ilość w inwentarzu na poziomie 295-300. W drugiej połowie roku będą przybywać nowe tramwaje z serii Lajkonik II. W razie czego będą mogły ponownie zwiększyć inwentarz.

WDZ
Specjalista
Posty: 290
Rejestracja: 19 lut 2020, 12:10

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: WDZ » 02 gru 2021, 7:58

Gdzie w budżecie są zapisane środki na fizyczne prace na Starowiślnej?
Jakim cudem remont Kościuszki ma się zacząć w 2023 skoro niezbędna do tego kwitologia to co najmniej rok a w przyszłorocznym budżecie nie ma na to ani grosza?

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1803
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Scania_9640 » 02 gru 2021, 8:20

impuls pisze: 01 gru 2021, 23:26 Plany modernizacyjne torowisk w 2022.
Obecnie mamy remont
- JP II i Ptaszyckiego do wakacji 2022
- ciągu Borek F- do końca I kwartału 2022
w planach budżetu Miasta jest remont w 2022
- al. Solidarności
- Starowiślnej.
- budowa linii Krowodrza G - Górka N z wyłączeniem pętli na 8 miesięcy (przeznaczono dość duży budżet w 2022 na tę budowę i może wreszcie ruszą konkretnie z tą inwestycją)
W ramach organizacji Igrzysk 2023 możliwy jest remont
- Kościuszki - Zwierzyniecka
W ramach inwestycji Centralnych budowa S7 (kończą z wyburzeniami i powinni wczesną wiosną ruszyć z budową w rejonie)
- al. Solidarności
- Wiadukty z trasą na Wzgórza K.
W ramach prac utrzymaniowych realizacja tych przedsięwzięć których nie udało się wykonać w tym roku
- szlifowanie, podbijanie w ciągu Dietla - Monte Casino
- wymiana rozjazdów w rejonie B. Mogilskiego.
- torowisko może zostać też wyłączone pod Halą Targową z racji wyburzenia Wiaduktu.
Wobec powyższego, czy warto trzymać w pełnej sprawności tak duży inwentarz taboru tramwajowego? Obecnie prowadzone remonty ograniczyły wykorzystanie taboru o ok 11 pociągów. Jak się będą kończyć obecnie prowadzone inwestycje, zaczną się następne z wyżej wymienionych. Oddanie Trasy Łagiewnickiej planowane jest dopiero wraz z rozpoczęciem wakacji.
Moim zdaniem już teraz MPK powinno odstawić (może nie skasować ale pozostawić odstawione bez serwisowania i użytkowania) ok. 5 E1 solo, 8 składów E1+c3. Dzięki temu wzrośnie wykorzystanie taboru niskopodłogowego. Obecnie są rezerwy, aby na trzy "74" wysłać GT8N, na kilka "22" NGT6, na dwie "10" NGT8, a na "21" zwiększyć mix EU8N i N8S do czterech brygad, pozostawiając tylko dwa E1. Zanosi się na to, że w 2022 z racji wielu remontów ilość pociągów w ruchu będzie balansować na poziomie 210-235 pociągów. Do tego wystarczy ilość w inwentarzu na poziomie 295-300. W drugiej połowie roku będą przybywać nowe tramwaje z serii Lajkonik II. W razie czego będą mogły ponownie zwiększyć inwentarz.
Wykorzystanie NGT8 sięga 100%, dziś jest tylko jeden wolny, więc jak chcesz wysłać na 10? Na 22 NGT6 w dzień powszedni są za małe i odpadają bo byłby dużo tłok. I nie byłbym taki pewny że tak szybko będą przybywać tango II

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 02 gru 2021, 9:08

kucyk pisze: 30 lis 2021, 7:01 Dzisiaj 30 listopada nie potwierdziły się Wasze obawy. Na "14" są 3 wagony NGT6 a na "24" brak 26 metrowego taboru. ;)
Dobrze, że można być też złym prorokiem z korzyścią dla pasażerów ;)
impuls pisze: 01 gru 2021, 23:26 Obecnie są rezerwy, aby na trzy "74" wysłać GT8N, na kilka "22" NGT6, na dwie "10" NGT8, a na "21" zwiększyć mix EU8N i N8S do czterech brygad, pozostawiając tylko dwa E1.
"74" jest linią zastępczą i według mnie nie powinny jeździć na takich liniach wagony z niskim członem jeżeli nie ma takiej konieczności. Na "22" wysyłanie NGT6 byłoby ryzykowne ze względu na dużą frekwencję między Rondem Grunwaldzkim a Grzegórzeckim, na "10" NGT8 byłyby okej tylko mamy remonty 2014N w dużej liczbie i nie ma już skąd pozyskiwać NGT8 (brakuje ich dla uzupełnienia "14"). Co do "21", to chyba wszyscy są zgodni, że więcej taboru niskopodłogowego jest możliwe do wysyłania.

Co do remontów to Starowiślna i Salwator na pewno nie ruszą w 2022. Jeżeli chodzi o Wiadukty to już ZTP pisał na swoim Facebooku, że to ostatnie miesiące ich istnienia i oczywiście Aleja Solidarności, która mamy nadzieję, ruszy wraz z otwarciem Ptaszyckiego.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 02 gru 2021, 11:09

Odpowiadając WDZ, na Solidarności mają być prowadzone roboty budowlane a na Starowiślnej faktycznie na razie papierologia. Sprawa Kościuszki i Zwierzynieckiej może wyjaśni się w tym miesiącu. Jeśli pojawią się środki Rządowe i decyzje w ramach spec ustawy na tą inwestycję, to muszą zacząć roboty budowlane jeszcze w 2022 aby zdążyć z nimi w połowie 2023 na Mistrzostwa.
Scania_9640 o NGT8 na linii "10" myślałem jako o Bombardierach i Stadlerach. W przydziale taboru MPK określa oba typy jako NGT8 i nie stosuje osobnego podziału.
Na "22" jest podobny potok pasażerski jak w "14". Byłby podobny efekt jak w "14" w NGT6.

WDZ
Specjalista
Posty: 290
Rejestracja: 19 lut 2020, 12:10

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: WDZ » 02 gru 2021, 12:04

Ze Starowiślną jesteśmy w głębokich leśnych ostępach - w przyszłym roku ma powstać "wielowariantowa koncepcja" od której do pozwolenia na budowę droga jeszcze bardzo daleka. Z Kościuszki cyrkus jest jeszcze weselszy a to dlatego, że przebiega tam droga wojewódzka (relikt z czasów kiedy Aleje były jeszcze DK). Miasto bardzo by chciało ulicę gruntownie przebudować ale to musiałoby się wiązać z dostosowaniem jej do parametrów DW co jest oczywiście niemożliwe. Na odstępstwo od norm ministerstwo zgody nie dało. Miasto wystąpiło do właściwego Zarządu Dróg o zmianę statusu ulicy i dopóki nie zapadną w tej mierze wiążące decyzje nie da się w zasadzie nic zrobić skoro nie wiadomo jaki ma być zakres robót...

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5735
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kaszmir » 02 gru 2021, 12:17

WDZ pisze: 02 gru 2021, 12:04Z Kościuszki cyrkus jest jeszcze weselszy a to dlatego, że przebiega tam droga wojewódzka (relikt z czasów kiedy Aleje były jeszcze DK). Miasto bardzo by chciało ulicę gruntownie przebudować ale to musiałoby się wiązać z dostosowaniem jej do parametrów DW co jest oczywiście niemożliwe. Na odstępstwo od norm ministerstwo zgody nie dało.
A to coś się znowu zmieniło? Było tak jak piszesz, jednak pół roku temu Miasto się właśnie dogadało z Ministerstwem: https://www.radiokrakow.pl/aktualnosci/ ... -krakowie/

WDZ
Specjalista
Posty: 290
Rejestracja: 19 lut 2020, 12:10

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: WDZ » 02 gru 2021, 15:27

To czemu nie ma w budżecie ani grosza na jakiekolwiek działania związane z tym remontem? Choćby na poziomie "wariantowej koncepcji" jak przy Starowiślnej - w skali budżetu miasta to przecież grosze...

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości