Rozdział taboru - tramwaje

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
Awatar użytkownika
pawel200020
Specjalista
Posty: 215
Rejestracja: 26 sie 2020, 0:08

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: pawel200020 » 26 sie 2022, 12:11

judash pisze: 26 sie 2022, 8:03 Możliwe, że zrobią czasową przejazdówkę już na torach do GN i będą tam zawracać np. N8S czy GT8 na "5" chociażby.
O ile będzie na czym zrobić przelotówkę, do pętli KG widać przynajmniej gdzie będą tory, za Opolską już nie jest tak wesoło...

suchy
Ekspert
Posty: 769
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: suchy » 26 sie 2022, 12:51

pawel200020 pisze: 26 sie 2022, 12:11 O ile będzie na czym zrobić przelotówkę, do pętli KG widać przynajmniej gdzie będą tory, za Opolską już nie jest tak wesoło...
Ale tu nie chodzi o tory za Opolską, tylko ścisłą okolicę samej pętli - tzn. żeby za zwrotnicami wjazdowymi na pętlę znajdowało się jeszcze np. 100 metrów nowego toru. Wtedy część tramwajów może wjeżdżać normalnie na pętlę, a część np. trójkątuje (jednokierunkowe) albo jest tam zakładana przejazdówka jak na Bratysławskiej (dwukierunkowe).

impuls
Ekspert
Posty: 1324
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 29 sie 2022, 13:44

impuls pisze: 22 sie 2022, 20:30
Jeśli Stadlery wylądują na innej linii niż tam gdzie są obecnie to będzie to "8" a nie "13". Prezes Szałkowski już w zimie wspominał, że mają plany zmiany taboru na tej linii Prezydenckiej.
Dokładnie skierowano od dzisiaj NGT8 na 8-01 i 8-08. Na "13" nieparzystych całodziennych są NGT6 a na szczytowych 02,06,10,14 składy wiedni, na 04,08,12 składy konstali, wszystkie brygady z PT.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1813
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Scania_9640 » 29 sie 2022, 13:58

impuls pisze: 29 sie 2022, 13:44 Dokładnie skierowano od dzisiaj NGT8 na 8-01 i 8-08. Na "13" nieparzystych całodziennych są NGT6 a na szczytowych 02,06,10,14 składy wiedni, na 04,08,12 składy konstali, wszystkie brygady z PT.
Wiesz może czy faktycznie jest więcej brygad względem poprzedniego roku? Bo widziałem komentarze, że jest inaczej a nawet mniej brygad

komunikacjakrk
Miłośnik
Posty: 87
Rejestracja: 19 lut 2020, 16:48

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: komunikacjakrk » 29 sie 2022, 14:47

Scania_9640 pisze: 29 sie 2022, 13:58 Wiesz może czy faktycznie jest więcej brygad względem poprzedniego roku? Bo widziałem komentarze, że jest inaczej a nawet mniej brygad
Rok temu we wrześniu było 14 brygad na 13, dziś jest ich 15

maszynista
Pasażer
Posty: 24
Rejestracja: 16 lis 2020, 15:40

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: maszynista » 29 sie 2022, 15:26

Dzisiaj Nowy Bieżanów taborowo cofnął się do ubiegłego wieku, a podobno nowego taboru przybywa, ale nie na Bieżanowie, tu ubywa, na cztery linie tylko jedna w nowoczesnym taborze....

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5792
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kaszmir » 29 sie 2022, 15:34

"9" w pełni niskopodłogowa.
"13" brygady całodzienne niskopodłogowe, jedynie szczytówki (czyli tylko przez parę godzin i tylko co drugi kurs) wysokopodłogowe.

Rozumiem, że dla Bieżanowa zmiana jest na minus, jednak wciąż ma więcej niskiej podłogi niż niejeden rejon choćby w Hucie. A zmiana na "3" jest tymczasowa i wymuszona infrastrukturą.

Awatar użytkownika
pawel200020
Specjalista
Posty: 215
Rejestracja: 26 sie 2020, 0:08

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: pawel200020 » 29 sie 2022, 18:11

Kaszmir pisze: 29 sie 2022, 15:34 A zmiana na "3" jest tymczasowa i wymuszona infrastrukturą.
W takim razie dlaczego nie zostawiono 73 a na Bratysławskiej 17, 19, 70?

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1813
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Scania_9640 » 29 sie 2022, 19:13

pawel200020 pisze: 29 sie 2022, 18:11 W takim razie dlaczego nie zostawiono 73 a na Bratysławskiej 17, 19, 70?
Pewnie raz, że na Makach nie zmieściłoby się tyle linii, a dwa byłoby jeszcze więcej brygad i mogłoby nie starczyć motorniczych/tramwaji, a 10 pewnie nie byłaby wtedy cała niskopodłogowa

suchy
Ekspert
Posty: 769
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: suchy » 29 sie 2022, 19:23

Scania_9640 pisze: 29 sie 2022, 19:13 Pewnie raz, że na Makach nie zmieściłoby się tyle linii, a dwa byłoby jeszcze więcej brygad i mogłoby nie starczyć motorniczych/tramwaji, a 10 pewnie nie byłaby wtedy cała niskopodłogowa
No nie wydaje mi się, żeby było więcej - na 73 przed wakacjami kursowały chyba 23 brygady jak pamiętam, a obecnie 3 i 18 mają odpowiednio 14+13 brygad (czyli razem 27 = 4 więcej). Różnica wynika z tego, że na 73 motorniczowie mieli przerwy tylko na dwóch końcach (Bieżanów i Maki), a teraz obie linie mają przerwy (mniejsze lub większe) na dwóch końcach. Jak pomnożysz x 2 linie = 4 przerwy zamiast 2 ;)

Co do 17,19,70:
17 i 19 było przed wakacjami 7 brygad, obecnie 17 ma dalej 7 brygad, 19 ma ich 6 (bo odpadł odcinek do Bratysławskiej - gdyby tam jeździła, zapewne dalej byłoby 7 brygad). 70tka też pewnie ma tyle samo brygad, bo przejazd Stary Kleparz - Długa - Towarowy zajmuje dosłownie 3min więcej niż Stary Kleparz - Pawia - Towarowy (6 vs 9min).

Więc sumarycznie zostawiając 73, można było oszczędzić 4 dodatkowe brygady (i 8 motorniczych) ;)

A czemu dokonano zmian? Podejrzewam, że dlatego ponieważ przed wakacjami 17 i 19 przyjeżdżały opóźnione na Maki i Borek po 15-20minut.
19tki na Borku miały własną pętlę, na której mogły odstać jakieś 25 minut wyznaczonej przerwy. Obecnie 19 ma wspólny tor z 8, więc w przypadku dużego opóźnienia byłaby zajechana przez co najmniej 2-3 brygady. A przez brak żeberka na Borku ciężko byłoby wyprzedzić 19tce inne wagony.

W przypadku 17, miały one dość krótkie przerwy po 13-14 minut na Makach (ach ta pojemna pętla :D ) i niewiele odstępu do 11 (około 5-6 minut, inaczej 11 zajeżdżała 17). Ale ponieważ 17 była linią krótką, dwurazową, więc po 2 kółkach motorniczowie po prostu zjeżdżali na lekkim minusie do zajezdni. Teraz zaś 17 jest linią całodzienną - i gdyby tak każdym kursem miała przyjeżdżać spóźniona po te 15-20 minut (i za każdym razem być zajechana przez 11, której może akurat nie dałoby się wycofać, bo np. na żeberku stanie rezerwa), to motorniczowie nie mieliby ŻADNEJ przerwy przez 9-10h pracy, tylko jeździli w kółko.

Zaś w przypadku 3 na Bieżanowie - o dziwo - dostała ona własną pętlę przez większość dnia (poza kilkoma wyjątkami w porannym szczycie, gdy na ten sam tor wjeżdża również linia 9 - ale na Bieżanowie o wiele łatwiej jest coś wycofać na żeberko, albo pozamieniać pętle między liniami).

Adrian14
Ekspert
Posty: 811
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Adrian14 » 29 sie 2022, 22:57

Przeciez 3 też jest niskopodłogowa..... A 19 miała siódmą brygadę ale po to by robić przerwy. Teraz jest to szczytówka, więc przerwy nie są potrzebne.

impuls
Ekspert
Posty: 1324
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 29 sie 2022, 23:24

Scania_9640 pisze: 29 sie 2022, 13:58 Wiesz może czy faktycznie jest więcej brygad względem poprzedniego roku? Bo widziałem komentarze, że jest inaczej a nawet mniej brygad
Pisałem o tym w tym wątku 22.08.22
A dzisiaj było
„1” 19
„3” 14
„4” 10
„6” 7
„8” 15
„9” 9
„10” 10
„11” 7
„13” 15
„14” 9
„16” 5
„17” 7
„18” 13
„19” 6
„20” 12
„21” 6
„22” 10
„24” 8
„50” 12
„52” 19
„70” 9
„74” 10
„R” 6
razem 238
14.09.21 było 228 brygad. Szczegóły z dzisiejszego dnia będą na kmk.krakow.pl za jakiś czas.
Zatem dzisiaj było więcej o kilka od czerwca 2022, od września 2021 ale było mniej niż w momencie wprowadzenia optymalizacji i zdecydowanie mniej od rekordowych 251 brygad wrzesień 2020. Jest to spowodowane zamknięciem Krowodrzy G i Kocmyrzowskiej i brakiem linii co 5 min.
I taka ciekawostka oddanie TŁ zwiększyło
"50" +1 (w czerwcu 2022 przy częstotliwości co 7,5 miała 11 brygad)
"11" 0
"6" 0 (tyle co przed zawieszeniem)
"10" +1
"19" -1 (nie potrzeba brygady na odbywanie przerw)
Zatem oddanie TŁ spowodowało wzrost :D o jedną brygadę.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5792
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kaszmir » 30 sie 2022, 0:40

impuls pisze: 29 sie 2022, 23:24razem 238
14.09.21 było 228 brygad
impuls pisze: 29 sie 2022, 23:24Zatem dzisiaj było więcej o kilka od czerwca 2022, od września 2021
Nie jestem przekonany czy powinniśmy porównywać z 14.09.2021. W zeszłym roku wejście powakacyjne rozkładów było wdrożone specyficznie, w dwóch turach. Druga miała miejsce 20.09.2021 i np. wtedy dopiero wróciła "17".

impuls
Ekspert
Posty: 1324
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 30 sie 2022, 8:23

Kaszmir pisze: 30 sie 2022, 0:40 Nie jestem przekonany czy powinniśmy porównywać z 14.09.2021. W zeszłym roku wejście powakacyjne rozkładów było wdrożone specyficznie, w dwóch turach. Druga miała miejsce 20.09.2021 i np. wtedy dopiero wróciła "17".
Nie tylko. Od 20.09.21 linia "50" powróciła do częstotliwości co 5 min. I wtedy było 244 brygad. Zatem jeśli zostaniemy przez najbliższe tygodnie z tym układem przydziału taboru 238 brygadami i linii, to tramwajów będzie mniej niż w latach 2020 czy 2021.

Jaky
Moderator globalny
Posty: 275
Rejestracja: 29 kwie 2021, 23:49

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Jaky » 30 sie 2022, 22:01

impuls pisze: 30 sie 2022, 8:23 Nie tylko. Od 20.09.21 linia "50" powróciła do częstotliwości co 5 min. I wtedy było 244 brygad. Zatem jeśli zostaniemy przez najbliższe tygodnie z tym układem przydziału taboru 238 brygadami i linii, to tramwajów będzie mniej niż w latach 2020 czy 2021.
Tramwajów będzie mniej owszem, jednak równocześnie jest mniej torowisk do obsłużenia. Mam na myśli oczywiście Krowodrzę Górkę. Gdyby dalej można było tam dojechać okazałoby się, że brygad tramwajowych jest +/- tyle samo, co po wzmocnieniach z 20.09.2021.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 3 gości