Imho to ten podział powinien wyglądać obecnie +/- tak:
- typ I: E1 solo (do jak najszybszego wycięcia);
- typ II: 26m + 2x105Na;
- typ III: NGT8, stadlery, E1+c3, newag;
- typ IV: pesy, 3x105Na, protram;
A po zakończeniu dostaw lajkoników:
- typ I: 26m;
- typ II: NGT8, stadlery, E1+c3, newag;
- typ III: pesy, 3x105Na, protram;
Jeśli podział jest taki, jak napisano wcześniej, to nie dziwię się, że MPK zamawia 26m
Stadlery wchodzą wtedy obecnie jako typ III, wycinając E1+c3 z drugiego koszyka (i sztucznie zwiększjaąc na papierze ilośc dłuższego taboru), podczas gdy tym ostatnim bliżej do III...
Wrzucanie do jednego worka GT8 i E1+c3 albo 3x105Na i lajkonika to jakiś idiotyzm.
Zresztą w ogóle imho część z dostaw obecnych lajkoników powinna wyciąć nie tyle E1+c3 / 2x105Na, co E1 solo i najgorsze wagony 26m. Z 2x105Na można by zestawić kilka 3x105Na więcej, a E1+c3 mogłyby zostać jako dłuższy tabor na brygady szczytowe linii z f7,5 / '4x' do czasu kolejnego przetargu. I wtedy ten kolejny przetarg (na 32m + > 40m) dopiero powinien zastąpić niedobitki E1+c3 oraz 3x105Na.
Obrazowo ujmując, nie obraziłbym się, gdyby po zakończonych dostawach lajkoników mix taboru wyglądał +/- tak:
- E1 solo - 0x;
- N8/EU8N/GT8N/S - 70x
- 2x105Na - 0x;
- NGT6 - 50x;
- E1+c3 - 20x;
- NGT8 (+nw) - 25x;
- STL - 110x;
- pesa (+pr) - 37x;
- 3x105Na - 15x;
---
ok. 327x (+17)
---
A dopiero po kolejnym przetargu coś +/-:
Obrazowo ujmując, nie obraziłbym się, gdyby po zakończonych dostawach lajkoników mix taboru wyglądał +/- tak:
- N8/EU8N/GT8N/S - 50x
- 2x105Na - 0x;
- NGT6 - 50x;
- NGT8 (+nw) - 25x;
- STL/32m - 150x;
- pesa (+pr)/>40m - 57x;
---
ok. 332x