Strona 94 z 139

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 11 lis 2022, 21:05
autor: impuls
To był sprytny zabieg zmiany, aby skierować do Bratysławskiej linie 3 i 70 przez Pawią, zamiast 17, 19 przez tunel i 70 przez Długą. Tutaj za korektę nieźle funkcjonującego układu należą się brawa. Ludzie przesiadali się konkretnie na Dworcu T, lub kierowali się konkretnie do przystanku na Pawiej. Ale o taborze chciałem napisać. Skierowanie "3" do Bratysławskiej w obsłudze GT8N wywróciło przydział taboru do góry nogami. Nagle wiele linii zyskało lepszy tabor a teraz muszą go oddać. Wówczas zwolniło się dużo taboru typu NGT8, pozbierano z linii GT8N na potrzeby "3 i "70" dając w zamian poczciwe Bombardiery. Dodatkowo w paradę wpakowała się linia "10" na którą już po otwarciu TŁ nastąpiła zrzutka lepszego taboru. Po przywróceniu już "73" dużo linii straciło NGT6 a teraz po oddaniu Krowodrzy G. nastąpi dalsze szukanie braków na innych liniach aby uzupełnić przydział na liniach 3, 18, 50. W poniedziałek się okaże, jak to będzie. Na liniach o mniejszym potoku skierowano od 2.11.22 GT8N "1", "6", "11", "19", być może od poniedziałku dojdą jeszcze na pojedynczych brygadach "17" czy "20". Od 2.11.22 zdjęto już tabor typu NGT8 na podgórskich brygadach na liniach "9", "10", i "14" w celu zaopatrzenia linii "73". Od poniedziałku jeszcze Huta musi dosłać więcej 33 metrowego taboru na linie "3" i "50". Zatem najprawdopodobniej z linii "9" lub "14" znikną Stadlery a pojawią się w większej ilości NGT6 i EU8N. Skłaniam się że bardziej z "9" bo ma wspomaganie w postaci "49". Ewidentnie brakuje bardzo, że nie wprowadzono jeszcze do ruchu Stadlerów II serii. No i na tą "9" skoro ma być niska muszą znaleźć NGT6 z rezerw i prawdopodobnie z linii "20". Linia "20" traci niską podłogę i kilka składów prawdopodobnie polskich się na niej pojawi. Więcej wiedeńskich składów może być na linii "49". Ale widać że MPK już do nich nie ma zaufania, (ja też) i kieruje je w głębokiej rezerwie jeśli trzeba.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 14 lis 2022, 7:28
autor: kucyk
Miałeś rację. Zabrano 32 metrowe Stadlery z "9" na rzecz innych linii. Na chwilę obecną widzę 7 brygad "9" w wagonach NGT6, 2 x EU8N. Ciekawe czy te Bombardiery z Podgórza zaczynają i kończyć będą kursowania w Mistrzejowicach? :?:
Co nie zmienia faktu, że cała organizacja w MPK prosi o "pomstę do nieba". :evil:

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 14 lis 2022, 7:31
autor: impuls
Nie ma STDL na "9", są dwa EU8N i osiem NGT6. Ciekawa jest obsada "21" 3 x N8C, 2 x 2x105Na i pewnie jeden E1 solo. Na "20" może jest jeden skład konstali ale w systemie go nie widać. Nie wyświetlają się wszystkie "6" i tutaj też nie wiadomo czy jest jakiś skład Konstali.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 14 lis 2022, 7:38
autor: Scania_9640
impuls pisze: 14 lis 2022, 7:31 Nie ma STDL na "9", są dwa EU8N i osiem NGT6. Ciekawa jest obsada "21" 3 x N8C, 2 x 2x105Na i pewnie jeden E1 solo. Na "20" może jest jeden skład konstali ale w systemie go nie widać. Nie wyświetlają się wszystkie "6" i tutaj też nie wiadomo czy jest jakiś skład Konstali.
Na 6 w dzień powszedni tylko GT8x. Na 20 powinny być w tygodniu 2 brygady wysokie na 105Na, ale coś ich nie widzę w systemie a widać 11 brygad na 12.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 14 lis 2022, 8:27
autor: komunikacjakrk
kucyk pisze: 14 lis 2022, 7:28 Miałeś rację. Zabrano 32 metrowe Stadlery z "9" na rzecz innych linii. Na chwilę obecną widzę 7 brygad "9" w wagonach NGT6, 2 x EU8N. Ciekawe czy te Bombardiery z Podgórza zaczynają i kończyć będą kursowania w Mistrzejowicach? :?:
Co nie zmienia faktu, że cała organizacja w MPK prosi o "pomstę do nieba". :evil:
Nie będą Bombardiery zjeżdżać z Mistrzejowic bo prace kończą wcześniej na Bieżanowie, a Huckie tramwaje z 3 przebierają sie na 9 i one kończą na Mistrzejowicach

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 14 lis 2022, 11:19
autor: impuls
Na "20" jest pięć EU8N, pięć N8C i dwa NGT6 czyli komplet. Pewnie jak nie będą mogli wysłać tylu N8C to jest dopuszczenie na składy 105Na. Na "6" faktycznie są same GT8N RF301 się nie wyświetla w systemie a jest na 6-05. A wie ktoś z Was ile jest teraz brygad na "50"?

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 14 lis 2022, 11:21
autor: Scania_9640
impuls pisze: 14 lis 2022, 11:19 Na "20" jest pięć EU8N, pięć N8C i dwa NGT6 czyli komplet. Pewnie jak nie będą mogli wysłać tylu N8C to jest dopuszczenie na składy 105Na. Na "6" faktycznie są same GT8N RF301 się nie wyświetla w systemie a jest na 6-05. A wie ktoś z Was ile jest teraz brygad na "50"?
20 brygad jest w szczycie.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 14 lis 2022, 11:24
autor: impuls
Dzięki

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 14 lis 2022, 11:35
autor: Kaszmir
impuls pisze: 14 lis 2022, 11:19Na "20" jest pięć EU8N, pięć N8C i dwa NGT6 czyli komplet. Pewnie jak nie będą mogli wysłać tylu N8C to jest dopuszczenie na składy 105Na.
Czyli na szczęście jest dalej cała niskowejściowa, mimo że z rozkładów zniknęło takie oznaczenie. Pewnie jest tak jak piszesz że, w razie awarii, dopuszczone są 105Na.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 14 lis 2022, 11:59
autor: kucyk
komunikacjakrk pisze: 14 lis 2022, 8:27 Nie będą Bombardiery zjeżdżać z Mistrzejowic bo prace kończą wcześniej na Bieżanowie, a Huckie tramwaje z 3 przebierają sie na 9 i one kończą na Mistrzejowicach
To i tak mi nie pasuje. Brygad z Podgórza jest dzisiaj 8 a Huty 2. Do chwili obecnej było odwrotnie. Rozklad jazdy na "9" nie zmieniono. Na "3" są 3 Stadlery z huty. Coś zatem z Podgórza będzie musiało kończyć w Mistrzejowicach (4, 5 brygad). I bardzo ciekawi mnie rozplanowanie porannych kursów na "9" skoro linia zopoczyna kursowanie 3 kursami po godzinie 4. Podgórskie Bombardiery je rozpoczynają?

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 14 lis 2022, 13:18
autor: konstal105na
kucyk pisze: 14 lis 2022, 11:59 To i tak mi nie pasuje. Brygad z Podgórza jest dzisiaj 8 a Huty 2. Do chwili obecnej było odwrotnie. Rozklad jazdy na "9" nie zmieniono. Na "3" są 3 Stadlery z huty. Coś zatem z Podgórza będzie musiało kończyć w Mistrzejowicach (4, 5 brygad). I bardzo ciekawi mnie rozplanowanie porannych kursów na "9" skoro linia zopoczyna kursowanie 3 kursami po godzinie 4. Podgórskie Bombardiery je rozpoczynają?

Wg tomekzaw.pl, na Mistrzejowice wyjeżdżają rano 3 brygady z Podgórza a zjeżdżają wieczorem z Mistrzejowic 2.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 14 lis 2022, 15:51
autor: pablo
Według wspomnianej strony są cztery brygady, które kursują na 3 oraz 9.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 14 lis 2022, 16:41
autor: Bayer2003
Na "49" obecnie wszystkie brygady obsadzone taborem E1+c3, podczas gdy "9" w pełni 26m, w tym przynajmniej dwa egzemplarze NGT6/1. Linia wspomagająca jest obsadzona dłuższym taborem niż macierzysta - czy na pewno jest to decyzja jakkolwiek przemyślana?
impuls pisze: 14 lis 2022, 11:19 Na "20" jest pięć EU8N, pięć N8C i dwa NGT6 czyli komplet. Pewnie jak nie będą mogli wysłać tylu N8C to jest dopuszczenie na składy 105Na.
Wykorzystanie EU8N wynosi dziś 35/40 (13x1, 4x2, 2x9, 2x11, 3x17, 3x19, 5x20, 3xR). N8C 5/6 (5x20), przy czym jeden egzemplarz jest w remoncie. Takiego wykorzystania może się nie udać utrzymać przez dłuższy czas i wtedy 2x105Na będą musiały wjechać na tą linię. Ogólnie wykorzystanie taboru niskopodłogowego i niskowejściowego stoi na bardzo wysokim poziomie. NGT6 mają wykorzystanie 44/50 (15x8, 8x9, 4x10, 8x13, 3x14, 4x17, 2x20), tutaj jednak również jeden egzemplarz jest wyłączony z użytku (RP626). GT8C/N 23/28 (5x1, 7x6, 5x11, 3x19, 3xR) przy wyłączeniu RF313. Dwukierunkowe N8 3/6 - tutaj szału nie ma, jednak jak w każdym wcześniejszym przypadku, tutaj także jeden egzemplarz jest uszkodzony, a tramwaje tego typu do najbardziej sprawnych nigdy nie należały, więc też jest ok. Dokładnych proporcji taboru niskopodłogowego 32m oraz MEGA, zwłaszcza na linii "50" nie znam, jednak ich łącznie wykorzystanie wyniosło dzisiaj 91/112 (14x3, 10x4, 6x10, 6x14, 15x18, 8x24, 20x50, 12x52). Wielkiego wrażenia nie robi, jednak biorąc pod uwagę remonty PES, trwałe wyłączenie dwóch STL oraz konieczność trzymania jakiegoś zastępstwa za padające ufoki, również jest to wynik z którego niewiele więcej dałoby się wyciągnąć. Niestety maksymalne wykorzystanie 26m niskopodłogowców mocno odbija się na pojemności i dziś da się to odczuć nie tylko na części brygad "10" i "14", ale także na całej linii "9". Wiem, że MPK nie chce wysyłać zbyt dużej ilości wiedeńców, jednak gdyby składy E1+c3 trafiły na linie, gdzie tabor obecnie skrócono, mogłyby one przestać kursować na "13" i "49", a na dodatek z linii "16" i "21" mogłyby tymczasowo całkowicie zniknąć solowe E1, które są przeważnie w gorszym stanie od tych w składach. Ogólna ilość wiedeńców w ruchu pozostałaby wtedy na podobnym poziomie, a pojemność na najważniejszych liniach znacząco by się zwiększyła - czy w MPK w ogóle ktokolwiek myśli nad rozdziałem taboru?

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 14 lis 2022, 22:49
autor: impuls
Z jednej strony muszę pochwalić MPK za przydział taboru w dniu dzisiejszym. Nie był proporcjonalny do zasobu. Tylko na "rozsądne maksimum" wystawiono to co mają dobrego. Czyli cały tabor niski i trójskłady. Za to składy konstali i szczególnie składy wiedeńskie zostały w mniejszym stopniu wykorzystane. Z Huty po południu składy Konstali 2x21,wykorzystanie 2/9 i tyle, składy wiedni 8x22, 6x49 w sumie 14/23. Z Podgórza składy Konstali 3x13 3/5, składy wiedni 2x22, 4x13 w sumie 6/10. Obserwując sytuację w innych miastach w Polsce i za granicą, zwykle przedsiębiorstwa wysyłają tabor najlepszy w odpowiednich proporcjach możliwości. Tabor najgorszy stary czy wysokopodłogowy wysyłany jest na brygady szczytowe a w dni wolne nie kursuje. I wreszcie w Krakowie tak się stało a nie proporcjonalnie cały tabor w granicach 70-80%. Natomiast zupełnie nie rozumiem po co w dni wolne powrócono do wysyłania taboru wysokopodłogowego. W wakacje wysyłano tylko dwa wysokopodłogowe E1 solo na "21" (też niepotrzebnie) reszta była niska. Obecnie "po cichu stopniowo" zwiększono udział do 10 brygad wysokopodłogowych. Powinni wzorem innych miast europejskich całkowicie zrezygnować z taboru wysokopodłogowego w dni wolne. Nawet się tym szczycić.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 19 lis 2022, 21:36
autor: impuls
Ciekawe jaki zastosują wariant we wprowadzaniu Stadlerów II serii do ruchu. Czy najpierw będą uzupełniać braki taboru 32 metrowego na liniach "9", "10" czy "14". A może od razu będzie to inna linia np. "22" czy "8". Tak czy inaczej najbardziej potrzebna jest podmiana na w/w liniach. Na "20" czy "13" to dopiero w drugiej kolejności jeśli wystarczy. Pamiętajmy, że z 10 Stadlerów połknie otwarcie Górki Narodowej i dodanie ich na linie "18", "50".