Strona 101 z 139

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 02 sty 2023, 17:38
autor: Bayer2003
Dziś debiutował HY706 - dwunasty Stadler Tango Lajkonik 2. Niestety więcej tramwajów tego typu dostarczonych do Krakowa jeszcze nie zostało, więc na kolejne debiuty poczekamy jeszcze trochę. W związku z tym oraz kilkoma ostatnimi debiutami, doszło do kilku niewielkich zmian w rozdziale taboru tramwajowego:
- Linia "3" - jedna z brygad przeszła z Podgórza do Nowej Huty, dziś mamy 9xRY i 5xHY.
- Linia "10" - skierowano aż trzy Bombardiery NGT8, pozostał zaledwie jeden Bombardier NGT6.
- Linia "24" - dzisiaj na linii jest 6 brygad podgórskich i dwie nowohuckie. Te pierwsze obsadzone są na szczęście wyłącznie PESAmi, drugie niestety Stadlerami Tango Lajkonik.
- Linia "50" - tutaj mamy 6 brygad z Podgórza (wyłącznie NGT8) oraz 8 brygad z Nowej Huty (wyłącznie Lajkoniki). Ostatnio przy f~7,5 było odwrotnie.

Wykorzystanie kluczowego taboru tramwajowego w dniu dzisiejszym (wszystkie 40m+ oraz niskie 32m), wraz z procentami (w zaokrągleniu):
RZ: 4/5 (80%)
RG: 11/14 (79%, przy czym jeden z tramwajów jest w remoncie)
RY: 33/43 (77%)
HZ: 3/5 (60%)
HG: 17/23 (74%)
HY: 32/44 (73%, tutaj chyba dwa tramwaje są uszkodzone)
Łącznie: 100/134 (75%, z tego trzy tramwaje niedostępne) - poza RZ i RG, których wykorzystania nie da się już powiększyć, zdecydowanie jest to do poprawy. Wykorzystanie RY, HZ, HG oraz HY na poziomie około 85% pozwoliłoby uzyskać nawet do 12 dodatkowych brygad obsadzonych tym taborem. 6 z nich 9 grudnia trafi oczywiście na szczytowe brygady linii "50". Pozostałe z nich dałoby się jednak rozdzielić w sposób, który zakończyłby erę mieszanego taboru na dwóch z trzech linii z grupy "9", "10" i "14". Mam nadzieję, że za tydzień właśnie tak to będzie wyglądać, chociaż krakowskie MPK jak widać lubi wysyłać na niektóre linie tabor krótszy niż zapotrzebowanie :(.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 02 sty 2023, 23:02
autor: kucyk
Wszystkie Stadlery Lajkonik II w liczbie 12 sztuk wchodzi do ruchu liniowego a suma całkowita 32 metrowych wagonów na liniach się nie zwiększa. Cud. Takie rzeczy robić umie tylko krakowskie MPK.
Jeszcze gorzej wypada to zestawienie w weekendy gdy mniej tramwajów kursuje po mieście. Wszystkie linie na które można spokojnie wysłać 32 metrowy tabor niskopodłogowy niestety nadal obsadzone są po staremu czyli jest to miks niskopodłogowy 26 i 32 metrowy - linia "9" na której są krótkie Bombardiery i Stadlery z Huty. Albo miks wysokopodłogowy / niskopodłogowy - linia "22" na której w weekendy mamy złom wysokopodłogowy E1+C3 i niskopodłogowe Stadlery.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 03 sty 2023, 6:29
autor: tomta1
Chyba dwie najbardziej kuriozalne sytuacje w związku z rozdziałem taboru. Pierwsza z nich to wysyłanie niskowejściowych EU8N na szczytową linię „49” z jednoczesnym pozostawieniem wysokopodłogowych brygad 2x105Na na liniach całodziennych „20” i „21” – tak jakby zamiana paru brygad pomiędzy tymi liniami była problemem nie do przejścia. Druga z nich to wysyłanie przez Podgórze na linię „6” w weekendy taboru wysokopodłogowego, podczas gdy w dni powszednie kursuje tam wyłącznie niskowejściowy. Nawet brakuje w słowniku ludzi kulturalnych wyrażeń jak można opisać taką praktykę.

Nawet biorąc pod uwagę niższe wykorzystanie niskopodłogowych wagonów 32-metrowych, obecnie spokojnie można by ograniczyć tabor wysoki do:
  • wszystkie brygady całodzienne: 16, 22
  • część brygad całodziennych: 21 (max 2, obecnie są to 3, nawet 4), 52
  • szczytowe: 13, 44, 49
A tak to mamy jeszcze „6” w weekendy oraz „20” w dni powszednie.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 03 sty 2023, 16:57
autor: Kaszmir
PKPfan pisze: 29 gru 2022, 14:30Czy jest szansa, że 5 powróci na KG przed otwarciem trasy na Górkę Narodową, czy miasto i MPK będą zasłaniały się pretekstem braku miejsca na obecnej pętli Krowodrza Górka?
Wg mnie szanse są niewielkie że "5" wróci przed otwarciem GN, acz chciałbym się mylić.

Czuć iż Miasto rozpaczliwie szuka oszczędności więc każda okazja jest dobra. Wiosną 2024 będą wybory samorządowe więc nie zdziwiłbym się gdyby rozegrali to tak, że jeszcze parę miesięcy będzie kiepsko, mało kursów itd. a potem nagle cudownie zacznie się wszystko wzmacniać by poprawić nastroje społeczne. W tramwajach idealną okazją będzie właśnie otwarcie GN (decyzyjnym by pewnie pasowało, jakby się opóźniło na późne lato - jesień), w autobusach też wielokrotnie słyszeliśmy deklaracje, że za parę miesięcy może uda się uruchomić więcej brygad.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 08 sty 2023, 14:05
autor: impuls
Kończą się ograniczenia Świąteczno - Noworoczne. Od jutra ilość brygad powraca do stanu 243 z grudnia przed Świętami. Analizując przydział brygad który posiadam z 20.12.22 z jutrzejszymi zjazdami i wyjazdami dojdzie do małych zmian. Zmiany te częściowo zostały już wprowadzone w okresie mniejszego wykorzystania o których pisał Bayer2003. Zatem co nas na pewno czeka porównując tą samą ilość brygad z 20.12.22 z jutrzejszą.
Przechodzą dwie brygady z "50" i jedna "3" do Huty. Podgórze bierze dwie "20". Dlatego zwiększy się udział huckich Stadlerów których wyjedzie minimum 37 (4x"3", 5x"9", 6x"10", 6x"14", 2x"24", 14x"50"). Stadlery huckie mogą pojawić się na pojedynczych brygadach "52" czy "22" ale jest to mało prawdopodobne biorąc pod uwagę ich wykorzystanie. Na "20" już na stale będą cztery NGT6 a nie dwa. Być może pozostanie ale tylko jeden skład 105Na na tej linii, który może pełnić rolę przecieraka. W związku ze zwolnionymi trzema podgórskimi 33 metrowcami z "50" i "3" na pewno utrzymana zostatnie tendencja do obsadzenia "10" w całości taborem 33 metrowym. Tabor 33 metrowy z Podgórza może zacząć powracać już na "14" ale na razie na podmianę wszystkich trzech brygad nie ma szans. Może będzie więcej NGT6 na "13" lub "19". Huta goni Podgórze i będą mieć podobną ilość brygad. Huta 121 a Podgórze 122.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 09 sty 2023, 13:54
autor: Bayer2003
Dziś po raz kolejny wszedł w życie nowy rozdział taboru tramwajowego, a w nim pozytywna niespodzianka - z linii "10" zniknął tabor 26m, dzisiejsza obsada to 6 Lajkoników, 3 NGT8 oraz 1 prototypowy 126N. Część brygad linii "20" oraz "49" zamieniło się taborem, w wyniku czego ta pierwsza ponownie jest w pełni niskopodłogowa. Na "24" zaszła niewielka zmiana na minus - na aż trzech brygadach tabor 33m, na zaledwie pięciu 40m+. Ponownie podam teraz wykorzystanie kluczowego taboru tramwajowego (40m+ oraz niskopodłogowe 33m), wraz z procentami w zaokrągleniu:

RZ: 4/5 (80%)
RG: 9/14 (64%, jeden z tramwajów w remoncie)
RY: 37/43 (86%)
HZ: 3/4 (75%)
HG: 18/23 (78%)
HY: 36/44 (82%, dwa tramwaje uszkodzone)
Łącznie: 107/133 (80%, trzy tramwaje niedostępne). Jest dużo lepiej, jednak do ideału dalej sporo brakuje. Martwi spadek ilostanu HZ, zresztą do czasu pisania tego posta jeden zdążył już zdechnąć i został zastąpiony przez HG. Wykorzystanie HG moim zdaniem mogłoby jeszcze wzrosnąć, jednak nie jest to konieczne - odbudowanie ilostanu HZ w zupełności wystarczyłoby do obsadzenia wszystkich nowohuckich 40m+ brygad. Wykorzystanie RG spadło do skandalicznego poziomu, RY za to poziom wzorowy (warto pamiętać, że pod tym oznaczeniem mieszczą się aż 4 typy taboru). RZ i HY trzymają się na przyzwoitym poziomie. Nie jest idealnie, jednak nie wygląda to najgorzej - zastanawia mnie co przyniosą kolejne dni, ponieważ mogą w nich nastąpić pewne zmiany, zwłaszcza na linii "24".

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 09 sty 2023, 14:40
autor: Scania_9640
A patrząc na stronę MPK Kraków, to 20 dalej nie jest 100% niskopodłogowa. Zobaczymy w kolejnych dniach jak to będzie z tą linią.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 09 sty 2023, 22:41
autor: impuls
Mamy jeszcze ok.44 brygad wysokich w dni powszednie. Ta ilość jest płynna i może w ciągu dnia nawet się zmieniać o +2/-2. 7x"13", 5x"16", 3x"21", 11x"22", 7x"44", 4x"49", 7x"52". Szczególnie na "21", "49" i "52" jest różnie.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 10 sty 2023, 20:25
autor: suchy
Scania_9640 pisze: 09 sty 2023, 14:40 A patrząc na stronę MPK Kraków, to 20 dalej nie jest 100% niskopodłogowa. Zobaczymy w kolejnych dniach jak to będzie z tą linią.
Bo strona MPK pokazuje niską podłogę wyłącznie wtedy, jeśli na danej linii żadna brygada nie ma dopuszczenia na wysoki tabor. Wystarczy więc, żeby chociaż jedna brygada 20tki miała wyłącznie samo dopuszczenie np. na 105Na (mimo, że realnie taki wagon się nie pojawi na linii) = i już oficjalnie linia nie jest 100% niska.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 10 sty 2023, 20:30
autor: LLoan
Scania_9640 pisze: 09 sty 2023, 14:40 A patrząc na stronę MPK Kraków, to 20 dalej nie jest 100% niskopodłogowa. Zobaczymy w kolejnych dniach jak to będzie z tą linią.
suchy pisze: 10 sty 2023, 20:25 Bo strona MPK pokazuje niską podłogę wyłącznie wtedy, jeśli na danej linii żadna brygada nie ma dopuszczenia na wysoki tabor. Wystarczy więc, żeby chociaż jedna brygada 20tki miała wyłącznie samo dopuszczenie np. na 105Na (mimo, że realnie taki wagon się nie pojawi na linii) = i już oficjalnie linia nie jest 100% niska.
Wczoraj po południu nastąpiła aktualizacja i "20" jest z powrotem w pełni niskopodłogowa :D
https://rozklady.mpk.krakow.pl/
Przechwytywanie.JPG
Przechwytywanie.JPG (8.42 KiB) Przejrzano 1603 razy

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 11 sty 2023, 12:53
autor: Scania_9640
LLoan pisze: 10 sty 2023, 20:30 Wczoraj po południu nastąpiła aktualizacja i "20" jest z powrotem w pełni niskopodłogowa :D
https://rozklady.mpk.krakow.pl/
Przechwytywanie.JPG
Może ktoś czyta to forum 🙈

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 11 sty 2023, 23:18
autor: Dr2
Scania_9640 pisze: 11 sty 2023, 12:53 Może ktoś czyta to forum 🙈
I jeszcze przejmuje się jakimiś pasażerami :lol:

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 13 sty 2023, 1:19
autor: MateuszBorek
W sumie przy cięciach do 10/20 będzie można całkowicie wycofać E1 solo i z doczepami, a wszystkie 105Na połączyć w ufoki i wysyłać 14 z 19 połączonych ufoków. Akurat tyle ile potrzeba na 52.

Wtedy zostaniemy z jedną linią wysokodłogową.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 13 sty 2023, 15:10
autor: Mikix
MateuszBorek pisze: 13 sty 2023, 1:19 W sumie przy cięciach do 10/20 będzie można całkowicie wycofać E1 solo i z doczepami, a wszystkie 105Na połączyć w ufoki i wysyłać 14 z 19 połączonych ufoków. Akurat tyle ile potrzeba na 52.

Wtedy zostaniemy z jedną linią wysokodłogową.
14 ufoków na "52"? To jest mega dużo, pasażerowie Ruczaju i Piastów na pewno nie będą zadowoleni.
A na pewno nie będą tylko na dwa tygodnie łączyć ufoków. Prędzej już powinno być mniej ufoków na tak ważnej linii jak ta.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 13 sty 2023, 18:20
autor: MateuszBorek
Jakby zostały takie częstotliwości na stałe, to mogą połączyć na stałe dodatkowe ufoki.