Strona 104 z 139

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 10 lut 2023, 7:08
autor: kucyk
quartson pisze: 09 lut 2023, 21:15 Od tego roku będą szkolić na Stadlerach zamiast E1.
Oby było tylko na czym. Z informacji jakie posiadam to tak kolorowo nie jest. Więc nie jest to o czym piszesz takie pewne. :shock:

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 11 lut 2023, 18:06
autor: impuls
Kaszmir pisze: 01 lut 2023, 20:05 Mówicie, macie ;) Oto wstępna propozycja petycji. Będę wszystkim wdzięczny za sugestie.
Popieram petycję ale mam pewne spostrzeżenia w sprawie zawartych danych.

Obecnie oficjalnie według MPK mamy 314 pociągów z czego 254 są z udziałem niskiej podłogi a 60 nie. To ok. 81%. Mamy osiągnąć 90% po sprowadzeniu wszystkich Stadlerów II i kolejnych kasacjach tabory wysokiego. Gdańsk faktycznie był miastem, które najwcześniej zrezygnowało z taboru niskopodłogowego w weekendy ale od kilku lat takiego taboru nie posiada. Wydaje mi się, że Poznań też tak czyni i wysyła niskopodłogowce w weekendy. W Warszawie składy też nie wyjeżdżają w soboty i niedziele, ale nie wiem czy solówki 105N nie jeżdżą (może ktoś z Was jest lepiej zorientowany?).

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 11 lut 2023, 22:20
autor: kucyk
impuls pisze: 11 lut 2023, 18:06 Popieram petycję ale mam pewne spostrzeżenia w sprawie zawartych danych.

Obecnie oficjalnie według MPK mamy 314 pociągów z czego 254 są z udziałem niskiej podłogi a 60 nie. To ok. 81%. Mamy osiągnąć 90% po sprowadzeniu wszystkich Stadlerów II i kolejnych kasacjach tabory wysokiego. Gdańsk faktycznie był miastem, które najwcześniej zrezygnowało z taboru niskopodłogowego w weekendy ale od kilku lat takiego taboru nie posiada. Wydaje mi się, że Poznań też tak czyni i wysyła niskopodłogowce w weekendy. W Warszawie składy też nie wyjeżdżają w soboty i niedziele, ale nie wiem czy solówki 105N nie jeżdżą (może ktoś z Was jest lepiej zorientowany?).
To prawda? :o

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 12 lut 2023, 2:58
autor: impuls
Dzięki za czujność, Gdańsk ma same niskacze a zrezygnował ze 105-ek.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 13 lut 2023, 0:46
autor: kot_feliks
Generalnie każde miasto i każdy przewoźnik, poza MPK z dyrektorami podbudowywującymi swoje ego tym, że "komuś coś udowodnią", jeśli jest taka opcja, stara się wysyłać max LF w weekendy i rezygnować z wysokiej podłogi.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 25 lut 2023, 22:48
autor: Ydhflx
Dzisiaj (sobota) w Tauron Arenie Puchar Polski w siatkę, ~10k kibiców, a MPK wysyła złom wiedeński na 22...

Niezła to promocja miasta.

Przy okazji 1 w taborze 26m, bo to najdłuższe dwukierunkowe jakie mamy.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 02 kwie 2023, 15:44
autor: tomta1
Z tego, co wczoraj pisał Michał Wojtaszek:
Michał Wojtaszek, sobota, 01, kwiecień 2023 21:00 pisze: Z kolei od pierwszych kursów porannych zamiast linii 2 i 6 kursowała linia zastępcza 72, z Cmentarza Rakowickiego po trasie linii 2 do Filharmonii i dalej po trasie linii 6 do Małego Płaszowa. Do obsługi tej linii skierowano wagony EU8N i GT8S. Składy 2x105Na tym razem pozostały w zajezdni.
A więc wczoraj na mieście nie było żadnego składu 2x105Na. Za to dzisiaj trzeba było to nadrobić i Podgórze wysłało połowę swoich składów stozłomek na linię „6”, bo oczywiście jest absolutnie niedopuszczalne, by ich wykorzystanie spadło poniżej 50%, nawet w weekendy, a za wczorajszy wybryk na pewno ktoś dostanie po premii.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 02 kwie 2023, 22:58
autor: kot_feliks
No gdyby wagony wysokopodłogowe zostały w zajezdni przez 2 dni (jak starają się to robić praktycznie wszyscy przewoźnicy na świecie), a nie przez 1 dzień, to przecież krowy przestałyby dawać mleko aż po Alaskę :)

A na serio, to trudno jest zrozumieć, jak mieć wyj... na pasażerów ;)

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 09 kwie 2023, 19:53
autor: impuls
Do ruchu wejdzie jeszcze 45 Stadlerów II. Moja prognoza:
- 10 sztuk na uzupełnienie i zwiększenie ilości brygad "18" i "50" w związku z oddaniem GN,
- 10 sztuk na "22",
- 15 sztuk na "8",
- 5 sztuk na uzupełnienie brakujących brygad, które są obecnie obsługiwane taborem 26-metrowym na "9" i "14",
- 5 sztuk na zwiększenie rezerwy taboru 32-metrowego.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 11 kwie 2023, 14:08
autor: STADLER Tango
MPK zapowiada, iż od jutra na linię „8” na stałe będą kierowane większe wagony. Na razie będą to dwa NGT8.

Źródło: https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 9364835801

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 11 kwie 2023, 14:42
autor: Bayer2003
STADLER Tango pisze: 11 kwie 2023, 14:08 MPK zapowiada, iż od jutra na linię „8” na stałe będą kierowane większe wagony. Na razie będą to dwa NGT8.

Źródło: https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 9364835801
Na "9" tabor nie został jeszcze zmieniony, nie wiadomo czy nie będzie jakichś dopuszczeń na "10" czy "14", a oni zaczynają wprowadzać niskie 33m na kolejną linię... Niestety jest to bałagan organizacyjny, a te dwa NGT8 na "8" niewiele dadzą jeżeli na pozostałych brygadach będą się pojawiać NGT6/1.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 11 kwie 2023, 14:55
autor: yosujiro
A już nie wspominając o linii 22...

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 11 kwie 2023, 15:28
autor: kucyk
Bayer2003 pisze: 11 kwie 2023, 14:42 Na "9" tabor nie został jeszcze zmieniony, nie wiadomo czy nie będzie jakichś dopuszczeń na "10" czy "14", a oni zaczynają wprowadzać niskie 33m na kolejną linię... Niestety jest to bałagan organizacyjny, a te dwa NGT8 na "8" niewiele dadzą jeżeli na pozostałych brygadach będą się pojawiać NGT6/1.
Myślę tak samo jak Ty. Wszystko to woła o pomstę do nieba. :evil:

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 11 kwie 2023, 16:31
autor: kbieniu7
Na profilu MPK staramy się im wytykać, że sami widzą, że potrzebujemy więcej 30+ i 40+, a nie 26-metrowców :D
#ChcemySięMieścićDoTramwajów

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 11 kwie 2023, 17:12
autor: Bayer2003
kbieniu7 pisze: 11 kwie 2023, 16:31 Na profilu MPK staramy się im wytykać, że sami widzą, że potrzebujemy więcej 30+ i 40+, a nie 26-metrowców :D
#ChcemySięMieścićDoTramwajów
Nie potrzebujemy więcej 33-metrowych tramwajów, po dostawie STL2 będzie ich prawdopodobnie 136, co w zupełności wystarczy do obsługi linii gdzie jest na nie zapotrzebowanie, chociaż oczywiście 26-metrowe to już w ogóle skandal. Powinno się zakupić wyłącznie tabor ponad 40-metrowy!