Strona 137 z 142

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 12 lut 2024, 9:08
autor: Kowalik
Scania_9640 pisze: 12 lut 2024, 8:26 Nawet na 49 wróciły wagony, choć ostatnimi czasy w ogóle nie było ich, same EU8N. Ale MPK jest takie przyjazne pasażerom.. niech już wreszcie ten zarząd odejdzie

Wykorzystanie 2014N jest na poziomie 58%.. 21/36szt. Przecież powinni wysłać na większość brygad 50, a tak to ludzie będą jechać jak sardynki
Rano po godzinie 6, nie ukrywam, że było dość przytulnie w Lajkoniku w kierunku GN.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 12 lut 2024, 18:50
autor: LLoan
Dzisiejszy rozdział taboru można podsumować stwierdzeniem "Chciano dobrze, a wyszło jak zwykle". Zmniejszono wykorzystanie taboru wysokopodłogowego za sprawą wysłania jedynie dwóch trójskładów, dwóch dwuskładów oraz trzech E1 solo. Składów E1+C3 wysłano tyle co zazwyczaj, czyli na wszystkie brygady 44 oraz dwie 49. Ograniczona częstotliwość to dobry moment na odpoczynek i przeglądy/serwisy dla pojazdów, jednak moim zdaniem na jutro powinno zwiększyć się delikatnie ilość 3x105Na, a wolne Krakowiaki wysłać na 50, gdzie są potrzebne na cito. W ramach ciekawostki, pojawiło się łaczenie 49+21 (w międzyszczycie i po szczycie popołudniowym, wagon zamiast zjeżdżać do zajezdni na 49 kursuje na 21). PES wyjechało dzisiaj za mało.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 12 lut 2024, 19:50
autor: Scania_9640
LLoan pisze: 12 lut 2024, 18:50 Dzisiejszy rozdział taboru można podsumować stwierdzeniem "Chciano dobrze, a wyszło jak zwykle". Zmniejszono wykorzystanie taboru wysokopodłogowego za sprawą wysłania jedynie dwóch trójskładów, dwóch dwuskładów oraz trzech E1 solo. Składów E1+C3 wysłano tyle co zazwyczaj, czyli na wszystkie brygady 44 oraz dwie 49. Ograniczona częstotliwość to dobry moment na odpoczynek i przeglądy/serwisy dla pojazdów, jednak moim zdaniem na jutro powinno zwiększyć się delikatnie ilość 3x105Na, a wolne Krakowiaki wysłać na 50, gdzie są potrzebne na cito. W ramach ciekawostki, pojawiło się łaczenie 49+21 (w międzyszczycie i po szczycie popołudniowym, wagon zamiast zjeżdżać do zajezdni na 49 kursuje na 21). PES wyjechało dzisiaj za mało.
Na 49 od około 2 tygodni nie było składów, a dzisiejsze wykorzystanie niskopodłogowych tramwajów była na żenująco niskim poziomie. Bez problemu wszystkie wagony mogły zostać w stajni

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 12 lut 2024, 21:41
autor: pasazer_mobilisu
Mieszkańcy dostali od ZTP cięcia na ferie, ale za to od MPK dostali pozostawienie dłuższego taboru w zajezdniach :D

W temacie dotyczącym dzisiejszego dnia Kaszmir pisał też o niezabieralnym NGT6 na "20". Od dłuższego czasu na tej linii marzą mi się Lajkoniki, oczywiście w te dni gdy jest dostępny dłuższy tabor czyli weekendy/wakacje/ferie.

Może po zmianie władzy zrobi się bardziej propasażersko?

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 13 lut 2024, 6:49
autor: Kowalik
Dziś przybyło PES na 24 w postaci trzech sztuk. Pytanie czy 24 ma obecnie takie obłożenie jak 50..

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 19 lut 2024, 5:02
autor: mikolaj.boron
Na 50 wróciły Krakowiaki, na razie mamy HG934, HG930 i HG919.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 19 lut 2024, 14:55
autor: Kaszmir
mikolaj.boron pisze: 19 lut 2024, 5:02Na 50 wróciły Krakowiaki, na razie mamy HG934, HG930 i HG919.
Wg TTSS jeździ jeszcze RG911 :-)

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 25 lut 2024, 21:28
autor: impuls

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 03 mar 2024, 9:31
autor: kucyk
Nie zwróciłem uwagi w ubiegły weekend gdy wprowadzono rozkłady po feriach na obsługę tramwajów. Czynię to dzisiaj. :)
Zauważyłem dzisiaj rano spacerując zmianę w obsłudze na liniach: "3" oraz "14". Dzisiaj na "3" są 2 brygady z zajezdni Podgórze a pozostałe 4 są z Huty (dotychczas w weekendy były wszystkie brygady nowohuckie). Natomiast dzisiaj linia "14" jest w całości nowohucka (a dotychczas w weekendy były 2 brygady z zajezdni Podgórze). Czy jest więcej zmian? Ktoś może to potwierdzić? :shock:

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 03 mar 2024, 22:05
autor: impuls
To chyba weekendowa zmian związana z wymianą zwrotnicy na Dąbiu. Dzisiaj "14" z racji wyprostowania trasy miała o jedną brygadę mniej. Innych zmian nie ma poza tymi co wymieniłeś kucyk. Sytuacja powinna powrócić do normy od następnego tygodnia.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 10 mar 2024, 16:17
autor: kucyk
impuls pisze: 03 mar 2024, 22:05 To chyba weekendowa zmian związana z wymianą zwrotnicy na Dąbiu. Dzisiaj "14" z racji wyprostowania trasy miała o jedną brygadę mniej. Innych zmian nie ma poza tymi co wymieniłeś kucyk. Sytuacja powinna powrócić do normy od następnego tygodnia.
Jak widać, niestety nie miałeś do końca racji co do przypuszczeń. Owszem na "14" wróciło Podgórze tak jak było wcześniej ale na "3" pozostało Podgórze w weekendy. Nie są to 2 brygady jak pisałem tydzień temu ale 1 zarówno w sobotę jak i w święta. Ale jednak zmiana nastąpiła i "3" nie jest już w całości nowohucka w weekendy. ;)

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 10 mar 2024, 18:26
autor: impuls
Na "18" jest teraz jedna Hucka brygada zamiast na "3". Zamienili się brygadami, Podgórze miało w całości "18". Takie pojedyncze zmiany, to nic nadzwyczajnego.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 10 kwie 2024, 13:34
autor: brovar
Dzisiaj na "52" jest 15 brygad niskopodłogowych w tym trzy Krakowiaki z Podgórza i tylko 4 stozłomki.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 10 kwie 2024, 22:37
autor: impuls
Mają udrękę z tymi ufokami. Psują się nadal na potęgę. A tu jeszcze ok. dwa i pół roku do dostaw nowych wagonów. Według planów mają 105-i ten okres wytrzymać. No, nie wiem czy się uda, w obecnym komplecie. Do ruchu wejdą jeszcze dwa GT8N. Wobec braku miejsca w Podgórzu, muszą coś przenieść do Huty lub zezłomować.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 11 kwie 2024, 18:50
autor: LLoan
Do otwarcia przejazdu w relacji Wańkowicza - Elektromontaż pozostało już naprawdę niewiele, wraz z nią nasunęła się krótka dyskusja o układzie linii w rejonie po tym "wydarzeniu" - całość w wątku o Wzgórzach w układzie linii.
Przygotowałem coś, czego trochę nie było, czyli prognozę rozdziału taboru, realnie możliwą do uzyskania przy założeniach:
- linia 1 na trasie czasowo zmienionej: Cichy Kącik - ... - Kocmyrzowska - Elektromontaż - Zajezdnia Nowa Huta
- linia 4 na dotychczasowej trasie czasowo skróconej: Bronowice Małe - ... - Ujastek - Zajezdnia Nowa Huta
- linia 5 na trasie czasowo zmienionej: Krowodrza Górka P+R - ... - Kocmyrzowska - Elektromontaż - Kombinat - Kopiec Wandy
- przeniesienie pojedynczych Krakowiaków z "50" na "24" i "52" -> ujednolicenie taboru na liniach
- przeniesienie GT8N z linii 1 na mniej obciążone i zastąpienie ich tamże wydajniejszym taborem
- dodanie po jednej brygadzie do "1" i "5" w związku z wydłużeniem ich tras

Rozdział taboru:

"1": 9xHL, 7xRP;
"3": 8xHY, 6xRY;
"4": 7xHG, 2xRG;
"5": 5xHL, 2xRP;
"8": 13xRY, 2xHY;
"9": 7xHY, 2xRY;
"10": 6xHY, 4xRY;
"11": 5xRF, 2xHL;
"13": 12xRP, 3xRZ(2)
"14": 6xHY, 3xRY;
"16": 3xHW(1), 2xHL;
"17": 5xRF, 2xHL;
"18": 7xHY, 10xRY;
"19": 7xRF;
"20": 10xRP, 2xHL,
"21": 2xHK(2k), 2xHK(1k), 2xHL;
"22": 8xHY, 2xRY;
"24": 7xRG, 1xHG;
"44": 7xHW(2);
"49": 6xHL;
"50": 10xRY, 15xHY;
"52": 6xRZ(3), 1xRG, 10xHG, 2xHY
"72": 4xHL, 3xRP

Wykorzystanie poszczególnych typów taboru:
HL: 30/40 - 75%
RP: 34/50 - 68%
HY: 61/80 - 76%
RY: 45/55 - 82%
HG: 18/23 - 78%
RG: 10/14 - 75%
RZ(2): 3/4 - 75%
RZ(3): 6/8 - 75%
HW(1): 3/8 - 38%
HW(2): 7/12 - 58%
HK(2k): 2/5 - 40%
HK(1k): 2/7 - 29%
RF: 17/29 - 60%

W prognozie nie uwzględniono pociągów rezerwowych. Ponadto zakładam stacjonowanie jednego 2014N na Zajezdni Podgórze jako "w gotowości" do podmiany za 3x105Na (których pełna sprawność do wyjazdu w ilości zakładanych 6 sztuk też nie jest pewna - wtedy dopuszczenie 33m na "24").