Układ linii po otwarciu KST na Górkę Narodową - propozycje

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Układ linii po otwarciu KST na Górkę Narodową - propozycje

Post autor: Kitek » 04 wrz 2020, 21:26

Budowa linii tramwajowej do Górki Narodowej rozpoczęta, więc chciałbym zapytać jak widzicie układ linii tramwajowych i autobusowych w tym rejonie po zakończeniu budowy. Czy np linie "154" czy "537" przetrwają na obecnych trasach?
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

obserwator
Pomiarowiec
Posty: 309
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: obserwator » 04 wrz 2020, 21:31

Moim zdaniem "537" nie przetrwa na obecnej trasie, bo będzie stanowić konkurencję dla "50" w relacji Słomczyńskiego - Dworzec. Myślę że mogą się zastanowić nad pomysłem sprzed 3 lat, o którym pisał Kaszmir czyli powrót "115" i skierowanie jej do Tauron Areny.
Co do "154" ciężko powiedzieć, lecz sądzę że jej trasa może delikatnie ulec zmianie, np. dostanie nową końcówkę.
Na pewno trasy zmienią linie "164" i "169". Sądzę że "164" może zostać skrócona do Krowodrzy Górki, natomiast "169" bym skierował na Żabiniec i zrobił tam pętlę uliczną.

Lw25
Moderator PKK In Memoriam
Posty: 243
Rejestracja: 17 lut 2020, 16:37

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: Lw25 » 05 wrz 2020, 12:39

Może tak, "137" do Witkowic, "437" jako wariant do obecnej pętli "137" (chociaż nie wiem czy tutaj lepiej nie wprowadzić jakiegoś "137A", z uwagi na możliwości. Puścić je do albo Nilla do KG, albo koło Kauflandu jak "132" i dalej Wybickiego i jak "102" Krowoderskich Zuchów, albo Dr. Twardego do Nowego Kleparza. "164" skrócić do Krowodrzy Górki. "169", 469" i "503" razem do pętli tramwajowej na GN, "154" i "140" bym rusza dopiero po budowie linii na Azory, wtedy bym je połączył w jedną linię. "132" można połączyć ze "138". Nie znam dokładnie specyfiki linii w Hucie, więc jestem otwarty na propozycje, co mogłoby zastąpić "132" tam. Po budowie linii na Azory skróciłbym tą linię do KG. "267" i "287" skróciłbym do obecnej pętli Górka Narodowa, "217", "247", "257", "277" i "280" skróciłbym do nowej Górki Narodowej, bo na ich trasie do Kleparza będą w tym planie "169", "469" i "503". "137" i "537" w tym planie pełniłyby rolę podobną do "140" i 154" teraz, czyli feederbusa dla tramwaju.

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: mkm3 » 05 wrz 2020, 12:49

obserwator pisze: 04 wrz 2020, 21:31 natomiast "169" bym skierował na Żabiniec i zrobił tam pętlę uliczną.
Obecnie Żabiniec stoi w korkach, myślicie, że po budowie tunelu na Opolskiej ten rejon się odkorkuje? Bo ja myślę, że dopiero ulży wszystkim północna obwodnica Krakowa.

Lw25
Moderator PKK In Memoriam
Posty: 243
Rejestracja: 17 lut 2020, 16:37

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: Lw25 » 05 wrz 2020, 13:43

Na Żabińcu to prędzej Telebus albo linia mikrobusowa.

PiotrDeda
Pomiarowiec
Posty: 106
Rejestracja: 31 mar 2020, 21:20

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: PiotrDeda » 05 wrz 2020, 14:41

Zastanawiałem się kiedyś jak mogłaby wyglądać nowa siatka i wymyśliłem coś takiego (zakładam że do tego czasu będą przebudowane zakręty na Kuźnicy Kołłątajowskiej i będzie się tamtędy dało puścić przegubowce; oraz że przebudowana zostanie ulica Meiera):

[137]
Zmiana trasy: Krowodrza Górka - ... - Siewna Wiadukt - Bociana - Kuźnicy Kołłątajowskiej - Banacha(>) - Górka Narodowa Wschód(>) - Meiera - Reduta - Prądnik Czerwony - Strzelców - Rondo Barei (ewentualnie dalej, bo rondo może być przebudowane na skrzyżowanie w związku z budową tramwaju na Meissnera, może jakby przedłużyć do Mistrzejowic to Serenada by się dołożyła? kojarzy mi się że chcieli się dokładać do autobusów przejeżdżających obok)
[164]
Zmiana trasy: Piaski Nowe - ... - Siewna Wiadukt - Siewna - Natansona - Słomczyńskiego - Kuźnicy Kołłątajowskiej - Banacha(>) - Górka Narodowa Wschód
[169/469]
Opcjonalnie zmiana numeru na 115/415
Zmiana trasy: Zajezdnia Wola Duchacka/Piaski Wielkie - ... - Opolska Estakada - Dobrego Pasterza - Kuźnicy Kołłątajowskiej - Słomczyńskiego - Natansona - Dożynkowa - Witkowice Nowe - Witkowice
[217]/[247]/[257]/[277]/[280]
Skrócenie trasy: (aglomeracja) - ... - Węgrzce Trzecia Góra N/Ż - Górka Narodowa P+R (nowa pętla)
[267]/[287]
Skrócenie trasy: Smardzowice Remiza/Zielonki Marszowiec Pętla - ... - Siewna Wiadukt - Bociana - Górka Narodowa (stara pętla)
[503]
Zmiana trasy: Nowy Bieżanów Południe - ... - Kuźnicy Kołłątajowskiej - Banacha - Górka Narodowa P+R (nowa pętla)
[537]
Likwidacja, w zamian zmiana trasy 169/469

Wydaje mi się, że ten projekt:
  • zachowuje praktycznie wszystkie obecne połączenia, w szczególności:
    • dojazd Witkowic do al. 29 Listopada (a nawet zyskają dostęp do Alej Trzech Wieszczów i dalej i to z większą częstotliwością)
    • podobny dojazd z Kuźnicy Kołłątajowskiej
    • połączenie obecnej pętli Górka Narodowa z Krowodrzą Górką i Clepardią/Auchanem
    • Górki Narodowej Wschód z Alejami Trzech Wieszczów i możliwość przesiadki na 139 (szczególnie jakby 137 skierować do Mistrzejowic, byłaby z tego samego peronu)
    • w przypadku wspomnianego przedłużenia spora część dzielnicy dostałaby bezpośrednie autobusowe połączenie z Serenadą, co chyba jest dość ważne
    • okolic Mackiewicza z Krowodrzą Górką
    • linii aglomeracyjnych z al. 29 Listopada
  • daje wszystkim rejonom dobry dojazd do tramwaju
  • zaspokaja oczekiwania os. Gotyk na linię przez Meiera
  • jest w miarę możliwości zbalansowany (zmiana trasy 503 jest prawie neutralna, wydłużenie 164 i 169 jest balansowane likwidacją 537, skróceniem autobusów aglomeracyjnych i zapewne zmniejszeniem częstotliwości 137), ale jeśli chce się zaspokoić wszystkie powyższe punkty to chyba taniej się nie da
Feedback welcome 😛

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Propozycje zmian tras po otwarciu KST na Górkę Narodową

Post autor: Zieleńczanin » 05 wrz 2020, 15:16

Wydzielono z: viewtopic.php?f=3&t=178
Na przyszłość prosiłbym, aby zamiast zaczynać wątek układu tras po inwestycji w temacie o niej zakładać nowy wątek w dziale "Układ tras komunikacyjnych".

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Propozycje zmian tras po otwarciu KST na Górkę Narodową

Post autor: prezes » 05 wrz 2020, 16:16

Obawiam się, że niestety po otwarciu linii tramwajowej na Górkę Narodową solidnie oberwą linie autobusowe w tamtym rejonie. Gdyby to ode mnie zależało, to przede wszystkim nie wyrzucałbym linii "164" z Górki Narodowej. Linia ta zapewnia połączenie rejonów ulicy Mackiewicza z centrum miasta, czego tramwaj nie do końca zapewni, bo przystanek będzie miał dopiero przy rondzie na Siewnej. W związku z tym pozostawiłbym "164" na obecnej trasie lub przedłużył wzdłuż Siewnej do Górki Narodowej Wschód (na Kuźnicy Kołłątajowskiej zapewne nie zmieściłby się przegub). Utrzymałoby to połączenie Górki Narodowej Wschód z centrum miasta, bo zapewne "503" zostanie przedłużone do nowej pętli tramwajowo-autobusowej.

Uważam też, że linia "137" w obecnym kształcie po otwarciu linii tramwajowej nie będzie mieć racji bytu. Zapewne zostanie ona zlikwidowana, bo obecnie spełniała funkcję dowozówki do tramwaju, chyba, że uda się nadać jej nowy sens, np. poprzez przedłużenie do Prądnika Czerwonego przez Meiera.

Jeśli chodzi o "169"/"469" to niestety twierdzę, iż urzędnicy będą chcieli ją zlikwidować. Podoba mi się pomysł użytkownika PiotrDeda, żeby połączyć te linie ze "115" wydłużając do Witkowic, lecz uważam, że wtedy mógłby być problem z posyłaniem na tą linię przegubowców (na Kuźnicy Kołłątajowskiej by się nie zmieściły). Wówczas moim zdaniem najlepszą opcją byłoby zostawienie "169" na obecnej trasie, ewentualnie przywracając starą trasę do Górki Narodowej Wschód (lecz wtedy dublowałaby na sporej części trasy "503").

No i oczywiście linie aglomeracyjne kursujące po al. 29 Listopada czeka skrócenie do nowej pętli Górka Narodowa Zachód.

Lw25
Moderator PKK In Memoriam
Posty: 243
Rejestracja: 17 lut 2020, 16:37

Re: Propozycje zmian tras po otwarciu KST na Górkę Narodową

Post autor: Lw25 » 05 wrz 2020, 16:38

A nie wystarczy po prostu zrobić przystanek na 29 Listopada przy skrzyżowaniu z Banacha? Tam z obecnej pętli będzie z 200 metrów. Jak już to puściłbym tam autobus po Iwaszki od Prądnika Czerwonego.

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Propozycje zmian tras po otwarciu KST na Górkę Narodową

Post autor: Zieleńczanin » 05 wrz 2020, 17:22

To może inaczej:
"164" - Witkowice - Dożynkowa - Siewna Wiadukt - dalej jak obecnie, f~24/40/40/40;
"464" - nowa linia jednokierunkowa, powrót jako "164": Piaski Wielkie -> Łużycka -> Sławka -> Kamieńskiego -> ATW -> Doktora Twardego -> Pielęgniarek -> Prądnicka -> Opolska -> Mackiewicza -> Siewna Wiadukt, f~24/40/40/40;
"469" - likwidacja, wzmocnienie jej kursami "169"
"537" - likwidacja.

Kombinacje z "464" i "469" do rozważenia ;) Ta pierwsza i tak istnieć musi.
Reszta linii do ustalenia.

obserwator
Pomiarowiec
Posty: 309
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47

Re: Propozycje zmian tras po otwarciu KST na Górkę Narodową

Post autor: obserwator » 05 wrz 2020, 17:26

Lw25 pisze: 05 wrz 2020, 16:38 A nie wystarczy po prostu zrobić przystanek na 29 Listopada przy skrzyżowaniu z Banacha? Tam z obecnej pętli będzie z 200 metrów. Jak już to puściłbym tam autobus po Iwaszki od Prądnika Czerwonego.
Niewątpliwie przydałaby się jakaś linia z nowej pętli w kierunku Ronda Barei. Tutaj najlepszą opcją wydaje się być wydłużenie linii "128".

tomta1
Ekspert
Posty: 649
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Propozycje zmian tras po otwarciu KST na Górkę Narodową

Post autor: tomta1 » 05 wrz 2020, 17:30

Zieleńczanin pisze: 05 wrz 2020, 17:22 "464" - nowa linia jednokierunkowa, powrót jako "164": Piaski Wielkie -> Łużycka -> Sławka -> Kamieńskiego -> ATW -> Doktora Twardego -> Pielęgniarek -> Prądnicka -> Opolska -> Mackiewicza -> Siewna Wiadukt, f~24/40/40/40;
Skrzyżowanie ulic: Siewnej, Pachońskiego i Mackiewicza w projekcie budowy tramwaju jest zmienione z ronda na skrzyżowanie zwykłe, także nie będzie tam możliwości zawracania, a przez to – prawdopodobieństwo wykorzystania zwykłego przystanku przelotowego przy skrzyżowaniu wydaje się nikłe.

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Propozycje zmian tras po otwarciu KST na Górkę Narodową

Post autor: Zieleńczanin » 05 wrz 2020, 17:35

tomta1 pisze: 05 wrz 2020, 17:30
Zieleńczanin pisze: 05 wrz 2020, 17:22 "464" - nowa linia jednokierunkowa, powrót jako "164": Piaski Wielkie -> Łużycka -> Sławka -> Kamieńskiego -> ATW -> Doktora Twardego -> Pielęgniarek -> Prądnicka -> Opolska -> Mackiewicza -> Siewna Wiadukt, f~24/40/40/40;
Skrzyżowanie ulic: Siewnej, Pachońskiego i Mackiewicza w projekcie budowy tramwaju jest zmienione z ronda na skrzyżowanie zwykłe, także nie będzie tam możliwości zawracania, a przez to – prawdopodobieństwo wykorzystania zwykłego przystanku przelotowego przy skrzyżowaniu wydaje się nikłe.
Nie wiedziałem. Szkoda, przydałaby się tam możliwość zawracania. W takim razie "464" do obecnej pętli na Górce Narodowej.

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Propozycje zmian tras po otwarciu KST na Górkę Narodową

Post autor: prezes » 05 wrz 2020, 19:52

Zieleńczanin pisze: 05 wrz 2020, 17:22 To może inaczej:
"164" - Witkowice - Dożynkowa - Siewna Wiadukt - dalej jak obecnie, f~24/40/40/40;
"464" - nowa linia jednokierunkowa, powrót jako "164": Piaski Wielkie -> Łużycka -> Sławka -> Kamieńskiego -> ATW -> Doktora Twardego -> Pielęgniarek -> Prądnicka -> Opolska -> Mackiewicza -> Siewna Wiadukt, f~24/40/40/40;
"469" - likwidacja, wzmocnienie jej kursami "169"
"537" - likwidacja.

Kombinacje z "464" i "469" do rozważenia ;) Ta pierwsza i tak istnieć musi.
Reszta linii do ustalenia.
Rozumiem, że w twojej propozycji "169" zostaje? W takim razie dlaczego proponujesz zamianę "469" na "464" na południowym odcinku trasy? W mojej opinii "164" jest dość ważną linią dla rozrastającego się osiedla wokół ulicy Bochenka, gdzie wciąż powstają nowe bloki i powinno się ją nawet wydłużyć w okolice Szpitala św. Rafała. Zamieniając te linie zmniejszasz ilość kursów na Woli Duchackiej i w okolicy Piasków Nowych.

PiotrDeda
Pomiarowiec
Posty: 106
Rejestracja: 31 mar 2020, 21:20

Re: Propozycje zmian tras po otwarciu KST na Górkę Narodową

Post autor: PiotrDeda » 05 wrz 2020, 22:52

Zieleńczanin pisze: 05 wrz 2020, 17:22 To może inaczej:
"164" - Witkowice - Dożynkowa - Siewna Wiadukt - dalej jak obecnie, f~24/40/40/40;
"537" - likwidacja.
W takim wariancie Witkowice mocno by traciły, obecnie mają linię f~15/30/60/60.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości