ant_sm pisze: ↑29 sie 2022, 16:00
A czy jak ktoś kupuje subskrybcje Netflixa czy innego serwisu to znaczy, że ogląda wszystkie seriale i filmy, czy raczej to co go interesuje? A płaci za wszystko czy ogląda czy nie. Czy jak masz telewizję satelitarną i masz 200 kanałów to znaczy, że oglądasz wszystkie czy masz pulę kilku czy kilkunastu które Ci się podobają? A płacisz za wszystkie czy oglądasz czy nie. A czy jak masz abonament na telefon komórkowy i masz pakiet 10 giga internetu i inne bajery i wykorzystujesz tylko 1/4 tego? Dzwonisz do operatora, żeby Ci oddał kasę bo nie wykorzystałeś tego co Ci zaoferował?
No właśnie dlatego zrezygnowałem z Netflixa
Bo miałem do oglądnięcia 1-2 filmy/mc, więc bardziej opłaca się to wykupić pojedynczo na innej platformie
I dokładnie tak samo będzie tutaj: szczerze życzę powodzenia w przekonywaniu mieszkańców, aby za codzienne przejazdy np. Wieczysta - Mogilskie płacili 110 pln/mc, "bo masz możliwość jazdy SKA na Złocień"
Możemy sobie zaklinać rzeczywistość, ale skoro spora część ludzi "nie kupuje" tego, że mamy najtańszy bilet miesięczny w PL i 70-80 pln wydaje się im drogo przy niewielkich odległościach, czy tam pracy zdalnej -> to tak, w odskokach pobiegną kupić bilet za 110 pln, bo mogą się zintegrować z SKA
ant_sm pisze: ↑29 sie 2022, 16:00
Według mnie z tym biletem jest dokładnie tak samo. Czy będziesz korzystał czy nie masz pewien pakiet usługi. Równie dobrze możemy wnioskować o rozdzielenie biletów tramwajowych i autobusowych. Ja korzystam tylko z tramwaju to dlaczego mam się dokładać do autobusów stojących w korkach?
Dokładnie -> mam pewien pakiet usług. Tylko tak, jak napisałem powyżej: w pewnym momencie tak rozbudowany pakiet usług jest Ci niepotrzebny, więc z niego rezygnujesz.
Jest w ekonomii choćby coś takiego jak Krzywa Laffera - i nie, ciągłe podwyższanie ceny nie prowadzi bynajmniej do wzrostu przychodów (nawet, jeśli w ramach tej ceny otrzymujesz coraz to więcej), bo powyżej pewnej granicy mimo większej ceny, chętnych jest o wiele mniej, i przychód spada.
Wracając do przykładu Netflixa itd.:
- masz "pakiet usług" za np. 30 pln - jest ok, prawda?
- teraz masz ten sam pakiet za np. 60 pln, ale w lepszej jakości - pewnie kupisz, bo no lepsza jakość;
- a jak Ci teraz dorzucę 2x więcej flmów i jeszcze lepszą jakość, ale za np. 150 pln - to dalej kupisz...?
- a 4x więcej filmów, ale za 300 pln/mc?
ant_sm pisze: ↑29 sie 2022, 16:00Jak dla mnie zaproponowana oferta jest sensowna i logiczna i liczę, że uda się to wprowadzić, chociaż wiem, że osobiście będę rzadko korzystał z pociągu, ale będę miał taką możliwość.
Dla mnie jest ona kompletnie "nierynkowa" dla osób poruszających się na krótkich dystansach. Ale tutaj znowuż wracamy do tego, co chcemy osiągnąć. Bo jeśli chcemy przegonić kolejne osoby z KMK na rower -> to jak najbardziej ok (i nie widzę w tym w sumie nic złego -> kwestia prowadzonej polityki. Auto i tak nie będzie bardziej atrakcyjne).
ant_sm pisze: ↑29 sie 2022, 16:00Nie wiem kiedy chcecie żeby proponować jakieś rozwiązania? Jak zbudujemy wszystkie przystanki za x lat? Jak skończymy wszystkie remonty? Wszyscy od lat mówią że integracja jest konieczna, a jak przychodzi propozycja to wszyscy są na nie. Chyba zbyt wysokie oczekiwania niektórzy mieli.
Wiesz, skoro można wydać x mln pln na poszerzenie pasa ruchu o 0,5m, czy też miliard PLN na wykopanie tunelu na środku łąki, aby droga nie była widoczna z sanktuarium, to nie widzę powodu, dlaczego nawet mimo integracji taryfowej bilet nie miałby kosztować nadal np. 80, czy tam 90 pln, albo aby nie wprowadzić tańszych biletów ograniczonych terytorialnie.