Niestety tego nie wiemy, jedynie w nocy porozumiewamy się gdzie kto jedzie, żeby nie było dwóch w tym samym pojeździe, ale w dzień jest za dużo grup i niestety czasem zdarza się że będą 2 kontrole w krótkim odstępie
Bilety, kontrole, integracja taryfowa
-
- Ekspert
- Posty: 1817
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
Rozsądny głos - jakich mało. Bilet powinien kosztować maksymalnie 90 złotych:
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/radny ... 49596.html
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/radny ... 49596.html
Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
No nie wiem czy taki rozsądny głos jak czytamy:
Nad czym się tu zastanawiać, skoro już część dzielnic wybiera między KMK a KMŁ np. Złocień. okolice Azorów, Krowodrzy czy Bronowice.Trzeba się zastanowić, czy już teraz konieczna jest integracja komunikacji miejskiej z koleją, zwłaszcza że w podstawowej cenie biletu miesięcznego będzie oznaczała możliwość podróżowania pociągiem jedynie w granicach administracyjnych miasta.
Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
Z podanych rozwiązań niektóre mogą być interesujące, jednak nijak nie rozwiążą problemu dziury budżetowej w tym roku - np. przetarg na linie to kwestia dwóch lat, czyli najwcześniej od 2025 (inna sprawa, że planowane są już dwa przetargi). Radny zatem nie odpowiedział, jak załatać dziurę w 2023.
Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
Jaką Krowodrzę masz na myśli? Gdzie jest czynna stacja kolejowa na Krowodrzy? Przecież ona jest nieczynna jeszcze. Lokalizacja też jest udana - między dwoma przystankami km.
-
- Pomiarowiec
- Posty: 312
- Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47
Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
Możliwe że chodziło o stację Kraków Łobzów, która jest alternatywą jeżeli ktoś musi korzystać z zakorkowanej Wrocławskiej czy Kijowskiej.
Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
Może rzeczywiście o tę stację chodzi. Formalnie leży na obrzeżach dz. V Krowodrza. No to zwracam honor. Choć nie wiem czy przydałaby się komuś do podróży po mieście jak się mieszka przy Mazowieckiej lub Kazimierza Wielkiego. Może trochę tym z Wrocławskiej (nowe bloki). Ale niestety nie pomyślano o dojściu od strony Racławickiej. Więc dojście na stację to ok. 10 minut z tych bloków. Jak się doliczy czas oczekiwania na pociąg, to lepiej sobie do Nowego Kleparza na piechotę dojść w tym czasie.
Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
Oczywiscie chodziło o dzielnicę Krowodrzę. Nie zapominajcie, że dworzec główny to nie jedyny cel. Do Bronowic czy Mydlnik naprawdę szybciej jest pociągiem niż MPK z Łobzowa. Ja sam łączę kolej z KMK i bilet wspólny byłby bardzo na rękę.
Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
Wyrok który może dużo zmienić. I wg mnie sprawiedliwy - bo skoro nie mogę polegać na automatach, a jednak w przypadku ich awarii to ja "mam problem", to co mi po takich automatach?
Mandat za brak biletu nie wtedy, gdy biletomat był zepsuty
https://www.prawo.pl/prawo/zepsuty-bile ... 19421.html
Mandat za brak biletu nie wtedy, gdy biletomat był zepsuty
https://www.prawo.pl/prawo/zepsuty-bile ... 19421.html
Pasażer nie odpowiada za brak biletu, jeżeli nie mógł go kupić z powodu awarii biletomatu - orzekł krakowski sąd. Wyjaśnił także, że nie musi płacić ani podwyższonej opłaty przewozowej, ani nawet zwracać przewoźnikowi kosztów biletu.
Choć sprawę prowadził krakowski sąd, dotyczyła ona komunikacji miejskiej w Warszawie.
Adwokat Joanna Składowska wskazuje, że w czasie pandemii większość przewoźników wyeliminowała możliwość zakupu biletu od kierowcy i już do tego nie wróciła. - Co ważne, sąd uznał też, że konsument nie ma obowiązku posiadania aplikacji, która umożliwiałaby kupno biletu, nie jest bowiem obligatoryjne posiadanie smartfona - dodaje.
Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
To pani adwokat twierdzi, że zakup biletu u prowadzącego jest remedium na wszystko? Wolne żarty. Prowadzący też mieli ograniczoną ilość biletów. Przy awarii automatu na jakiejś głównej linii 50 albo 139 po paru chwilach prowadzący już nie miał żadnego biletu. Za to miał cały stos pieniędzy które mogły skłonić kogoś do napadu na prowadzącego. Oraz dana brygada była mocno opóźniona przez długie postoje na przystanku. Już naprawdę nie żyjemy w technologicznym średniowieczu. Bilet można kupić przez mnóstwo aplikacji w formie elektronicznej.
Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
Nie wiem, jak obecnie wygląda regulamin przewozowy u nas, ale o ile mnie pamięć nie myli, to istniał zapis, że pasażer wsiadający ma niezwłocznie skasować bilet, co często jest rozumiane, że ma mieć już wcześniej zakupiony.
Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
Nie. Jak rozumiem, chodzi o to że teraz nie ma już alternatywnego sposobu zakupu biletu jeśli automat nie działa.
Skoro "bilet można kupić przez mnóstwo aplikacji" i "pasażer wsiadający ma niezwłocznie skasować bilet", to czemu mają służyć automaty w pojazdach?
Skoro muszę skasować bilet od razu po wejściu, to po co automat? I tak musiałem mieć bilet wcześniej...
Skoro przy awarii automatu dostanę karę za brak biletu, to znaczy że i tak muszę bilet mieć wcześniej, przed wejściem. I znów pytanie, po co automat?
Tym tokiem wyszłoby, że automaty w pojazdach są bezużyteczne, i jedyne do czego mogą służyć to do kupna biletów na zapas na przyszłe podróże. A to można zrobić w każdym automacie stacjonarnym.
Dla mnie wyrok sądu jest nie tylko logiczny, jest też sprawiedliwy. Skoro ktoś obiecał mi, że będę mógł kupić bilet, a potem słowa nie dotrzymuje, to nie powinienem dostawać kary.
-
- Pomiarowiec
- Posty: 286
- Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08
Re: Komunikacja miejska w 2023 roku
Bilet aglomeracyjny na komunikację miejską i kolej za 109 zł, ale nie w Krakowie
https://dziennikpolski24.pl/bilet-aglom ... 1-17242505
- Jeżeli chcielibyśmy wykonać pracę przewozową dla tramwajów z 2021 roku, to teraz, przy obecnych stawkach, musielibyśmy zapłacić ok. 150 mln zł więcej. A w tym roku planowaliśmy jeszcze większą pracę na samych tramwajach. Koszt wozokilometra dla kursów tramwajów w ciągu trzech lat wzrósł z ok. 15 do ok. 25 zł, a ma być jeszcze wyższy – obrazuje Sebastian Kowal z ZTP.
https://dziennikpolski24.pl/bilet-aglom ... 1-17242505
Re: Komunikacja miejska w 2023 roku
Ktoś wytłumaczy dlaczego? Dlaczego nie podnieść sieciówki z 80 na 90 zł + opcja dodatkowa bilet z koleją za 109zł?Dyrektor Franek odpowiedział, że jest taka możliwość, ale jest warunek, iż nie mógłby to być bilet jako dodatkowa opcja do tego co już jest, czyli biletu miesięcznego na przejazdy tramwajami i autobusami (za 80 zł).
To nie będzie biletu I+II?Propozycja ma być taka, że bilet aglomeracyjny na jedną z wybranych stref (oprócz biletu dla krakowian na podróże po Krakowie) ma kosztować 109 zł. Pozostałe bilety, na strefy II-III za 169 zł oraz na strefy I-III za 199 zł, będą mogli zakupić wszyscy mieszkańcy aglomeracji.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 12 gości