Bilety, kontrole, integracja taryfowa

- Bilety, działalność Miejskich Jednostek, pozostałe tematy związane z krakowską komunikacją miejską
pablo
Specjalista
Posty: 418
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa

Post autor: pablo » 12 sty 2023, 9:39

Otóż to właśnie. Jako mieszkaniec Krowodrzy Górki mogę się podpisać pod słowami przedmówcy. Próbuje się pieniędzmi pasażerów sfinansować przeskalowaną trasę wolbromską, która ułatwi mieszkańcom np. Zielonek dojazd autem do miasta. Ogromna droga dojazdowa przyczyni się do zwiększonego ruchu, który zatka okolicę, bo parametry kalibru paraaustostrady kończą się przy pętli KG i dalej wszystko pojedzie drogami osiedlowymi. A mieszkańcy wsi na północ od Krakowa będą korzystać z rozwiązania podanego jak na tacy i trudno się dziwić, by było inaczej.

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 673
Rejestracja: 30 sty 2020, 22:20
Lokalizacja: Rondo Matecznego

Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa

Post autor: Łukasz » 12 sty 2023, 10:29

Wiceprezydent Krakowa: Radni zdecydowali wczoraj o ostrym cięciu w komunikacji miejskiej
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/wicep ... 49415.html
Mieszkańcy Krakowa od marca powinni spodziewać się skrócenia linii tramwajowych i autobusowych lub redukcji częstotliwości kursów – ostrzega wiceprezydent Andrzej Kulig.
W najbliższych dniach dyrektor Zarządu Transportu Publicznego prześle pisma do Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego i firmy Mobilis z prośbą o ich sugestie w zakresie skrócenia linii tramwajowych i autobusowych albo zmniejszenia częstotliwości.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa

Post autor: kot_feliks » 12 sty 2023, 10:31

Nie wiem, co oni palą, ale z promocją KMK to nie ma nic wspólnego :D

Ale spoko, pewnie za chwilę zamiast dosypać do KMK 30-50 mln płn, wydadzą 200 mln na nowe drogi ;)

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa

Post autor: Bayer2003 » 12 sty 2023, 10:43

Łukasz pisze: 12 sty 2023, 10:29 Wiceprezydent Krakowa: Radni zdecydowali wczoraj o ostrym cięciu w komunikacji miejskiej
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/wicep ... 49415.html
Skandaliczne wypowiedzi, świadczące o tym jak ważna dla miasta jest komunikacja miejska...

Zapowiadana redukcja kursów o 1/3 będzie oznaczała przepełnienia i znaczący spadek zaufania pasażerów. Osobiście myślę, że nie chodzi wyłącznie o ceny biletów - w październiku 2020 były one jeszcze mniejsze niż dziś, a mimo wszystko kursować mogła chociażby linia "12", o której już dziś pewnie każdy zapomniał...
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Jaky
Moderator globalny
Posty: 275
Rejestracja: 29 kwie 2021, 23:49

Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa

Post autor: Jaky » 12 sty 2023, 11:04

Bayer2003 pisze: 12 sty 2023, 10:43 Skandaliczne wypowiedzi, świadczące o tym jak ważna dla miasta jest komunikacja miejska...
Gdyby nie była ważna to prezydent Kulig czy Łukasz Franek nie wypowiadaliby się o tym tak emocjonalnie.
To z Radnymi nie było rozmowy. Większość z nas, ale i mieszkańców Krakowa była zgodna, że trzeba minimalnie podnieść ceny. Ale cóż, lepiej działać politycznie.
Bayer2003 pisze: 12 sty 2023, 10:43 Zapowiadana redukcja kursów o 1/3 będzie oznaczała przepełnienia i znaczący spadek zaufania pasażerów. Osobiście myślę, że nie chodzi wyłącznie o ceny biletów - w październiku 2020 były one jeszcze mniejsze niż dziś, a mimo wszystko kursować mogła chociażby linia "12", o której już dziś pewnie każdy zapomniał...
Nikt nie zredukuje o 1/3 kursów. Akurat tutaj możemy spać spokojnie. W mojej opinii jest to chęć wyolbrzymienia sytuacji, aby jednak wymusić na Radnych pewne decyzje pod presją społeczną.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa

Post autor: Bayer2003 » 12 sty 2023, 11:12

Jaky pisze: 12 sty 2023, 11:04 Gdyby nie była ważna to prezydent Kulig czy Łukasz Franek nie wypowiadaliby się o tym tak emocjonalnie.
Gdyby była ważna, miasto dopłaciłoby do komunikacji miejskiej z budżetu i zrezygnowało z niektórych, niezbyt mądrych inwestycji.
Jaky pisze: 12 sty 2023, 11:04 To z Radnymi nie było rozmowy. Większość z nas, ale i mieszkańców Krakowa była zgodna, że trzeba minimalnie podnieść ceny. Ale cóż, lepiej działać politycznie.
Podniesienie o wskaźnik inflacji od ostatniej podwyżki (luty 2021) byłoby uczciwą opcją.
Jaky pisze: 12 sty 2023, 11:04 Nikt nie zredukuje o 1/3 kursów. Akurat tutaj możemy spać spokojnie. W mojej opinii jest to chęć wyolbrzymienia sytuacji, aby jednak wymusić na Radnych pewne decyzje pod presją społeczną.
To, że jest to wyolbrzymienie jest raczej oczywiste (zredukowanie 1/3 kursów byłoby realne dopiero gdyby 100% pieniędzy na komunikację miejską pochodziło z wpływów z biletów), jednak znając ZTP i ich poprzednie decyzje można się niestety spodziewać wszystkiego...
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa

Post autor: Kaszmir » 12 sty 2023, 11:21

Jaky pisze: 12 sty 2023, 11:04Nikt nie zredukuje o 1/3 kursów.
O 1/3 nie bo w umowach jest ustalony maksymalny %. Natomiast nawet zmniejszenie o 3 czy 5% będzie odczuwalne, szczególnie w sytuacji gdy dopiero co mieliśmy jedne cięcia (2022) i drugie (2020). Praktyka pokazuje też że zwykle nie tnie się całego miasta równomiernie (np. po 3% kursów z każdej linii), tylko wybiera rejony które obrywają szczególnie, np. Huta. I tam cięcia pasażerowie będą czuć szczególnie, tak jak zresztą dalej czują te z 2022.

Miasto się rozwija, ludzi jednak przybywa, planuje się SCT, a tymczasem km jest sukcesywnie zwijana. I nie kupuję argumentu o budżecie. Różne statystyki które były tu wrzucane na forum sugerują, że Kraków w przeliczeniu na mieszkańca prawdopodobnie wydaje mniej na km niż wiele innych miast Polski. Mamy strasznie niedofinansowaną km. I to czuć. Na obrzeżach km jeździ rzadko. W weekendy wieczorami gdy ludzie wybierają się na miasto, jeździ rzadko. Nawet nocna km przestała wyrabiać (np. "601" w czwartki). Itd.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa

Post autor: kot_feliks » 12 sty 2023, 11:23

Jaky pisze: 12 sty 2023, 11:04 Gdyby nie była ważna to prezydent Kulig czy Łukasz Franek nie wypowiadaliby się o tym tak emocjonalnie.
Gdyby była ważna, to po prostu dołożyliby brakujące 30-50 mln z 8 miliardowego budżetu :)
Jaky pisze: 12 sty 2023, 11:04Większość z nas, ale i mieszkańców Krakowa była zgodna, że trzeba minimalnie podnieść ceny. Ale cóż, lepiej działać politycznie.
Ale dlaczego trzeba podnosić ceny?

Czemu mamy podnosić ceny biletów, żeby zdobyć 30 - 50 mln, jak np. dokładnie w tym samym czasie ZDMK przepycha kolanem pasy ruchu po 3,50 na Młyńskiej itd., totalnie nie licząc się z kosztami? :) Czemu mamy podnosić ceny biletów w momencie, gdy o wiele większą $ wyrzuca się wszędzie dookoła do kosza?
Jaky pisze: 12 sty 2023, 11:04Nikt nie zredukuje o 1/3 kursów. Akurat tutaj możemy spać spokojnie. W mojej opinii jest to chęć wyolbrzymienia sytuacji, aby jednak wymusić na Radnych pewne decyzje pod presją społeczną.
Generalnie ten wywiad mówi ludziom jedno -> chcesz mieć pewność, że będziesz wygodnie podróżować, nie bądź frajerem i kup auto, bo KMK żadnej pewności nie zapewni.

Jaky
Moderator globalny
Posty: 275
Rejestracja: 29 kwie 2021, 23:49

Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa

Post autor: Jaky » 12 sty 2023, 11:34

kot_feliks pisze: 12 sty 2023, 11:23 Generalnie ten wywiad mówi ludziom jedno -> chcesz mieć pewność, że będziesz wygodnie podróżować, nie bądź frajerem i kup auto, bo KMK żadnej pewności nie zapewni.
No nie do końca. Mimo wszystko KM już teraz zapewnia atrakcyjne czasy przejazdu w wielu relacjach. Kupno samochodu przez znaczną część miasta, będzie niejako strzałem w stopę - swoją własną stopę. Oczywiście i tacy się znajdą. Jednak zobaczcie też w co popadamy. Przy podwyżkach podawany jest najczęściej przykład starszej babci, której nie stać na dodatkowe 20-40zł miesięcznie. A przy cięciach nagle podawany jest przykład bogatego mieszkańca, który znajdzie kasę na kupno samochodu w ciągu kilku tygodni.
Natomiast to co bardziej prawdopodobne, to po prostu ludzie zaczną zostawać na przystankach i będzie narastać frustracja.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa

Post autor: Kaszmir » 12 sty 2023, 11:39

Jaky pisze: 12 sty 2023, 11:34Przy podwyżkach podawany jest najczęściej przykład starszej babci, której nie stać na dodatkowe 20-40zł miesięcznie. A przy cięciach nagle podawany jest przykład bogatego mieszkańca, który znajdzie kasę na kupno samochodu w ciągu kilku tygodni.
Natomiast to co bardziej prawdopodobne, to po prostu ludzie zaczną zostawać na przystankach i będzie narastać frustracja.
Ja myślę, że wszystko jest prawdą. Są ludzie którzy ledwo spinają koniec z końcem, oni i tak zostaną przy km, acz dla nich każda podwyżka to nadwyrężenie budżetu.

Są osoby, które zarabiają wystarczająco i przy podwyżce nawet o te 20-40 zł mogą stwierdzić, że to już się nie opłaca, nie przy takiej ofercie i poszukają innych opcji. Auto, rower, hulajnoga, przewóz osób.

Nie będzie tak, że wszyscy się rzucą na inne środki transportu. Jednak nie wszyscy też zostaną przy km. Zagadką jest, jaki procent pasażerów km by zmienił środek transportu - czy jest to 1%, czy np. 5? 10?

judash
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa

Post autor: judash » 12 sty 2023, 12:45

A Pan Kulig niby polityki nie uprawia? Tą rozmową nadawałby się na 19:30 do TVPiS.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa

Post autor: kot_feliks » 12 sty 2023, 13:03

Jaky pisze: 12 sty 2023, 11:34 No nie do końca. Mimo wszystko KM już teraz zapewnia atrakcyjne czasy przejazdu w wielu relacjach. Kupno samochodu przez znaczną część miasta, będzie niejako strzałem w stopę - swoją własną stopę. Oczywiście i tacy się znajdą. Jednak zobaczcie też w co popadamy. Przy podwyżkach podawany jest najczęściej przykład starszej babci, której nie stać na dodatkowe 20-40zł miesięcznie. A przy cięciach nagle podawany jest przykład bogatego mieszkańca, który znajdzie kasę na kupno samochodu w ciągu kilku tygodni.
Natomiast to co bardziej prawdopodobne, to po prostu ludzie zaczną zostawać na przystankach i będzie narastać frustracja.
Ale mnie nie chodzi o to, że ludzie kupią auto, bo bilet zdrożeje o 20 - 40 PLN.

Chodzi mi o przekaz, który jest podany na zasadzie: korzystasz z KMK, to popatrz, za chwilę równie dobrze może jej nie być w takiej formie. ZERO jakiejkolwiek pewności, zaufania do KMK itd.

obserwator
Pomiarowiec
Posty: 309
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47

Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa

Post autor: obserwator » 12 sty 2023, 13:11

Ciekawy jest fakt że Pan Kulig w tym samym czasie hojną ręką chce wydać 6 mld zł, które niewiele poprawi przepustowości względem tramwaju. Zarówno w normalnej sytuacji, jak i obecnej (kryzysowej) o wiele lepszym rozwiązaniem byłoby wydłużenie przystanków, aby mogły pełnić rolę podwójnych oraz zakup dłuższego taboru.

A pieniądze? No cóż, na premetro Pan Kulig widzi pieniądze ;)

pablo
Specjalista
Posty: 418
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa

Post autor: pablo » 12 sty 2023, 16:10

To co uprawia urząd miasta nazywa się szantaż. Szantaż jest karalny.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa

Post autor: Bayer2003 » 12 sty 2023, 16:32

https://gazetakrakowska.pl/wiceprezyden ... 1-17196623
W związku z tym liczba kursów po Krakowie może zostać ograniczona, ale kierowcy mogą mieć intensywniejsze kursy do gmin podkrakowskich. Mamy w tej sprawie wystąpienia m.in. Wieliczki, Jerzmanowic.
W mieście cięcia, a kursów linii aglomeracyjnych więcej niż teraz? To jest jakiś cyrk...
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości