Kaszmir pisze: ↑21 lut 2024, 13:13
Bilet dobowy? Obecnie 17 zł, będzie 22. Podwyżka o blisko 30%.
Bilet dobowy na I+II+III obecnie kosztuje 22 zł. Na I strefę kosztuje 17 zł ale taki dalej będzie dostępny. Wygląda że korzystając z taryfy odległościowej nie musimy przejmować się strefami, więc limit ustawiono na 22 zł a nie 17 zł.
Kaszmir pisze: ↑21 lut 2024, 13:13Dokładnie! Przecież właśnie o to chodziło, by dać też możliwość podjechania paru przystanków za mniejszą cenę. A brzmi, że tego nie będzie.
Też na to liczyłem, ale skoro pieniędzy na KMK ciągle brakuje to nie dziwię się, że nie wprowadzono opcji która mogłaby spowodować, że ktoś zamiast 4 zł zacząłby płacić mniej.
Kaszmir pisze: ↑22 lut 2024, 11:28
Cały czas mówiono, że taryfa odległościowa ma zastąpić czasową. Teraz zmieniono zdanie? Przecież w Krakowie i tak jest problem ze zbyt dużą liczbą biletów. A teraz będzie ich prawie 2x więcej?
Możesz podać źródło tych wypowiedzi? Jedyne które pamiętam to były o pozostawieniu obecnych biletów minutowych i wprowadzeniu biletów dodatkowo przystankowych/odległościowych. Zresztą jak sobie wyobrażasz obecnie rezygnacje z kartoników? Nowa taryfa ma działać tylko w aplikacjach mobilnych, których OIDP też kiedyś nie byłeś zwolennikiem.
Kaszmir pisze: ↑22 lut 2024, 11:28
Toż ta nowa taryfa będzie bezużyteczna dla pasażerów tramwajów, i części autobusów. Wychodzi, że skorzystają z niej tylko ci którzy jeżdżą sporadycznie, na krótkich dystansach i po bardzo zakorkowanych odcinkach. Chyba nie tak to sobie wyobrażaliśmy.
Przy zaproponowanych cenach zdecydowanie nie jest to taryfa opłacalna dla pasażerów korzystających z połączeń bezpośrednich. Przy przesiadkach może to już wyjść inaczej, bo na biletach minutowych płaciło się też za czekanie na przystanku na inną linie.
Zorza Polarna pisze: ↑22 lut 2024, 12:22
Jak widać. Mi wystarczyło 30 minut aby stworzyć cennik dla biletu przystankowego który ma więcej zalet niż wad. A oni w kilka miesięcy stworzyli bilet który zrobi w mieście więcej syfu niż porządku...
Z całym szacunkiem, ale jednak rozpisałeś tylko proponowane przez Ciebie ceny, a ZTP jednak robił testy jakiejś aplikacji i inne rzeczy wykraczające poza to co zawiera wpis na forum.
Kierman pisze: ↑22 lut 2024, 12:35
To co się w tym mieście dzieje z biletami i ich cenami to jakaś paranoja.
W pełni się zgadzam! 10 lat temu za sieciówkę płaciłem 89zł, a teraz 70zł lub 80zł. W tym czasie minimalna wzrosła 2,5 krotnie, średnia krajowa 2 krotnie.
pablo pisze: ↑22 lut 2024, 13:39
To by było całkowite nieporozumienie, gdyby taka forma biletów była jedyną możliwością dokonywania opłat za przejazdy. Zmuszanie ludzi do płacenia formą bezgotówkową jest nielegalne i nie może być jedyną opcją.
Zgadzam się, że inne opcje muszą pozostać ale jak to jest z tą gotówką? Mogę pozować firmę, która postawiła mi w robocie automat z napojami tylko z płatnościami kartą? Jakie prawo tego zabrania?
fysztof pisze: ↑22 lut 2024, 15:52
Według rozkładów jazdy, dla "164" czy "179" rozkładowy czas przejazdu z przystanku Wola Duchacka do przystanku Muzeum Narodowe to 16 minut. Także to tyle w kwestii obecnej wiarygodności pana Franka... [facepalm potrzebny...]
Dyrektor to jest jednak fachowie i z pewnością wziął pod uwagę opóźnienia
Ydhflx pisze: ↑22 lut 2024, 18:32
Tylko teraz pasażer będzie musiał zgadywać, jaki bilet kupić, by mieć najtaniej.
Niezmiennie miesięczny imienny Mieszkańca – sieciowy.
Ydhflx pisze: ↑22 lut 2024, 18:32
Dalej, jeżeli już zgadniemy że są korki to musimy pamiętać by włączyć GPS i aplikację w telefonie przy wsiadaniu i również wyłączyć przy wysiadaniu (aplikacja używająca GPS cały czas w tle będzie nam zużywać bardzo dużo baterii).
A w ogóle będzie konieczność używania GPS? Może wystarczy podać w aplikacji na jakim przystanku zaczyna się podróż i na jakim kończy?
Jeżeli konieczne będzie udostępnienie lokalizacji to przecież aplikacja nie musi cały czas używać GPS a jedynie przy check-in i check-out.
Zorza Polarna pisze: ↑22 lut 2024, 19:13
Tak jak mówiłem ludzie z kalkulatorami i kartkami będą analizować swoją jazdę zamiast odpocząć przed czy po pracy... Jak ja kocham ZTP
Jeśli naprawdę korzystają z KMK w dojeździe do/z pracy to przecież mają miesięczny imienny Mieszkańca – sieciowy.
ZTP już odpowiedziało na wczorajsze manipulacje na profilu PKK, na którym całkiem "zapomniano" o tym, że bilety czasowe pozostają. Może wypadałoby wrzucić sprostowanie?
Sam też widziałbym te taryfę inaczej, na pewno z niższa ceną niż 4 PLN za wejście do pojazdu. Jednak dobrze, że (w końcu) powstała, nawet jeśli teraz nie przyciągnie wielu pasażerów to rozwiązuje problem stania w korkach i czekania na przesiadkę.