Kaszmir pisze: ↑24 lut 2024, 0:07
Mam wrażenie, że albo wiele rzeczy nie zostało tu należycie przekazanych, albo wymaga znacznych poprawek. ZTP powinno opublikować szczegółowe rozpiski nowej taryfy, wtedy przynajmniej byśmy wiedzieli do czego się odnosić. Czy system będzie automatycznie uwzględniał bilety czasowe, jeśli wyjdą taniej dla danego przejazdu? Czy bilet dobowy w strefie miejskiej będzie ograniczony do 22, czy 17 zł? itp.
Przecież sam jakieś 2 strony temu wrzucałeś linka do projektu Uchwały RMK, w którym poniżej są wyszczególnione planowane zmiany w Taryfie.
Gdyby miały obowiązywać jakieś inne rozwiązania (typu osobno strefa I za 17zł, osobno strefa I+II+III za 22zł) czy też rozliczanie bilet czasowy / lub odległościowy (w zależności, który się bardziej opłaca), to byłoby to ujęte w projekcie Taryfy.
A skoro tego nie ma, to jest jasno, prosto i wyraźnie:
- płacisz 4zł za początkowy przejazd (0-4km),
- potem po 50 groszy za każde 500 metrów,
- maksymalna cena 1 przejazdu to 8zł,
- maksymalna kwota za dzień to 22zł i obowiązuje w strefie I+II+III:
2) w załączniku nr 3 do uchwały:
a) w § 2 w ust. 2 po pkt 7 dodaje się pkt 8, który otrzymuje brzmienie:
„8) Bilet odcinkowy – odpłatność na okaziciela za podróż w taryfie dynamicznej, obejmującej wniesienie opłaty w formie bezgotówkowej za przejazdy środkami Komunikacji Miejskiej w Krakowie w strefach biletowych I i II i III, na podstawie rejestracji wejścia do/wyjścia z pojazdu (check-in/out).
Ja bym zatem rozumiał to w ten sposób:
- albo jedziesz taniej na bilecie czasowym, ale jednocześnie ryzykujesz przekroczenie czasu (więc modlisz się, żeby nie było korków),
- albo wolisz nie ryzykować przekroczenia czasu i wtedy płacisz drożej (ale masz spokój, że możesz siedzieć w autobusie nawet 2 godziny
)